بازدید 3141

کشتی آزاد جهان: شکست‌ها از راه رسیدند

کد خبر: ۱۱۹۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 17 September 2023

روز دوم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان برای ملی‌پوشان ایران خوب پیش نرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ برخلاف روز نخست که آزادکاران ایران در سه وزن فینالیست شدند، در دومین روز محمد نخودی، امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی شکست را تجربه کردند و در بهترین حالت با فینالیست شدن رقبای خود، شاید در جدول بازنده‌ها به مدال برنز امیدوار شوند.

تنها والی‌زاده چهره جوان و گمنام کشتی آزاد بین مدعیان دنیا، به یک‌چهارم نهایی رسید و ایران را به یک مدال امیدوار نگه دارد. هرچند با توجه به رقیب سرسخت او آباکاروف روس که با ملیت آلبانی روی تشک می‌آید، و سال گذشته هم مدال طلای دنیا را گرفت، کار چندان آسانی برای میلاد والی زاده در پیش نیست.

 

امیرعلی آذرپیرا حذف شد

در وزن 92 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا که برای اولین بار و بعداز مصدومیت کامران قاسمپور به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده است، با جانگ از کره جنوبی کشتی گرفت و با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد. وی در دور بعد با زاهید والنسیا از آمریکا دیدار کرد که کشتی ۹ بر چهار برده را با نتیجه ۱۱ بر ۹ باخت و با توجه به شکست والنسیا مقابل ماگمدوف از آذربایجان،  آذرپیرا حذف شد و هیچ شانسی برای ادامه کار در گروه بازنده ها ندارد.

 

شکست نخودی مقابل عثمان‌اف با تاکتیک اشتباه 

در دیدار یک چهارم نهایی وزن 79 کیلوگرم رقابت‌‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر امروز محمد نخودی به مصاف احمد عثمانوف، کشتی گیر روس که در سال 2020 نایب قهرمانی دنیا را به دست آورد رفت و در نهایت با شکست 5 بر 2 نتوانست به نیمه نهایی برسد. این کشتی گیر روس زیر نظر اتحادیه جهانی در مسابقات جهانی شرکت کرده است.

نخودی که دو در دوره گذشته مدال نقره مسابقات جهانی را کسب کرده، باید منتظر پیروزی عثمانوف در مرحله نیمه نهایی مقابل ارخان عباس‌اف از آذربایجان بماند تا فرصت کسب مدال برنز در جدول شانس مجدد را داشته باشد.

 

والی زاده با شکست حریف آذربایجانی به یکچهارم رسید

 پس از ناکامی امیرعلی آذپیرا و یونس امامی در رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، عصر امروز میلاد والی زاده در وزن 57 کیلوگرم مقابل عباس رضازاده از آذربایجان قرار گرفت و موفق شد 8 بر 4 به پیروزی برسد. والی زاده با این برد جذاب و دیدنی راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

 

امامی منتظر صعود سیداکوف به فینال

یونس امامی دیگر نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی مقابل حریف سرشناس روسیه ای یعنی سیداکوف قرار گرفت و در نهایت شش بر صفر بازنده شد و او هم باید منتظر صعود حریفش به دیدار نهایی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم