بازدید 2694

نقص مدارک به اطلاع متقاضیان نمایندگی می‌رسد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از دوشنبه برای متقاضیانی که اطلاعاتشان در سامانه پیش ثبت نام انتخابات مجلس ناقص بوده، پیامک ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 13 August 2023

به گزارش «تابناک»، محمدرضا غلامرضا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اگر اطلاعات افراد نقص نداشته باشد، پیامک اولیه برای متقاضیان ارسال می‌شود؛ کد رهگیری هم در مرحله بعدی فرستاده خواهد شد که نهاد‌های مرتبط، اطلاعات افراد را صحت سنجی می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت که متوسط حضور هر فرد در سامانه پیش ثبت نام، حدود ۱۵ دقیقه بوده و تاکنون گزارشی از قطعی سامانه پیش ثبت نام ارائه نشده است. 

گرایش‌های مختلف سیاسی پیش ثبت نام کرده اند

آقای غلامرضا گفت که بر اساس آمارها، گرایش‌های مختلف سیاسی در تهران و حوزه‌های انتخابیه دیگر برای انتخابات مجلس پیش ثبت نام کرده اند.

به گفته او، تاکنون ۱۸۴ نماینده مجلس یازدهم و ۲۴۱ نفر از نمایندگان دوره‌های دیگر اطلاعاتشان را در سامانه پیش ثبت نام ثبت و بارگذاری کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور از متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس دوازدهم خواست تا پیش ثبت نام را به ساعت ۱۸ روز آخر موکول نکنند.

با این حال آقای غلامرضا گفت:­ ستاد انتخابات کشور با شورای نگهبان در حال مذاکره است که آیا کسی که ساعت ۱۸ وارد سامانه می‌شود، می‌تواند پیش ثبت نام کند یا نه.

پیش ثبت نام به دقایق پایانی موکول نشود/ آمار پیش ثبت نام کنندگان خارج کشور از ۲۳ مرداد اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود که متقاضیان حدود ساعت ۱۶ تا ۱۷ وارد سامانه شوند تا پیش ثبت نام را تکمیل کنند؛ چراکه "اگر پیش ثبت نام به دقایق پایانی موکول شود، ممکن است اطلاعاتشان ثبت نشود. "

او همچنین گفت: از روز بیست و سوم مرداد به وزارت کشور اعلام می‌شود که آیا از خارج کشور هم پیش ثبت نام وجود داشته یا نه.

بر اساس قانون، متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس که در خارج کشور هستند، برای پیش ثبت نام باید به سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، همزمان با پیش ثبت نام‌ها فراخوان داده شده تا دستگاه‌های احراز هویت ۸ استان دوردست برای به روزآوری به تهران شود و ستاد انتخابات، الکترونیکی شدن فرآیند انتخابات را دنبال کند.

محمدرضا غلامرضا گفت: پس از پایان مرحله پیش ثبت نام، اولین همایش معاون سیاسی و مدیران کل سیاسی وزارت کشور برای آمادگی در مراحل بعدی فرآیند انتخابات برگزار می‌شود.

او اضافه کرد که با اصلاح قانون انتخابات مجلس، هیئت اجرایی مرکزی باید تشکیل شود و ستاد انتخابات با مجلس خبرگان در گفتگو است تا هم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم مجلس خبرگان رهبری، یک هیئت اجرایی مرکزی تشکیل شود.

به گفته آقای غلامرضا، هیئت‌های اجرایی باید در تهران ۷ مهر ماه و در استان‌ها ۱۳ مهر ماه تشکیل شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی