بازدید 2477

هشدار سازمان ملل درباره پیامد ادامه درگیری‌ها در سودان

سازمان بین المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به پیامدها و تأثیرات سوئی که ادامه درگیری‌ها در سودان بر این کشور و منطقه خواهد گذاشت، هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 07 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که درگیری‌ها در سودان طی کمتر از سه ماه حدود سه میلیون نفر را مجبور به فرار کرده است.

در بیانیه سازمان بین المللی مهاجرت آمده است: از این تعداد ۲.۲ میلیون نفر آواره داخلی و ۷۰۰ هزار نفر به کشورهای همسایه مهاجرت کردند.

بر اساس این گزارش، مصر بیشترین آوارگان سودانی را پذیرفته و پس از مصر، چاد، سودان جنوبی، اتیوپی و جمهوری آفریقای مرکزی در جایگاه بعدی قرار دارند.

سازمان بین المللی مهاجرت افزوده است: همچنان به خاطر درگیری‌ها در سودان کمبود شدید مواد غذایی و خدمات بهداشتی در این کشور وجود دارد.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

با وجود برقراری چند دور آتش بس در سودان با میانجیگیری آمریکا و عربستان و اعلام پایبندی دو طرف درگیر، درگیری‌ها در این کشور میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد.

تاکنون تلفات جانی در سودان به یک هزار و ۱۳۳ نفر رسیده و ۱۱ هزار و ۷۹۶ نفر نیز مجروح شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم