بازدید 7036

اطلاعیه مجلس درباره جنجالِ حقوق نمایندگان

در پی طرح ادعاها و اتهاماتی در خصوص پرداخت حقوق بالا به یک نماینده، روابط عمومی مجلس توضیحاتی ارایه و خواستار برخورد با کسانی که تهمت زده‌اند، شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 30 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، چندی پیش یکی دیگر از روزنامه نگار نما‌ها فیشی را منتشر کرد و مدعی پرداخت حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی به یک نماینده مجلس شد. علی رغم اینکه توسط نمایندگان مجلس توضیح داده شد که این فیش مربوط به حقوق نیست و مربوط به هزینه‌های دفاتر، نیرو‌های شاغل در این دفاتر و انجام وظایف نمایندگی در حوزه‌های انتخابیه است، جریانی با تکرار عبارت سراسر دروغ حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی نمایندگان، تلاش کردند مجلسی که در سال آخر خود علی رغم برخی نقاط ضعف، در یک نگاه کلی مدال افتخار مجلس انقلابی را گرفته است، تخریب کند.

دستگاه قضایی در دوره جدید با ریاست فردی مجتهد، متخصص در شئون مختلف قوه قضاییه، شجاع، بی‌توجه به مصلحت اندیشی‌های غیردرست، امید زیادی را در دفاع از حقوق عامه  ایجاد کرده است و در همین راستا هم اتفاقات بزرگی در مقایسه با گذشته در پیگیری پرونده‌های به فراموشی سپرده شده، صورت گرفته است، اما در تکمیل این اقدامات این توقع وجود دارد در راستای مطالبه مکرر رهبر انقلاب مبنی بر حفظ امنیت روانی مردم به عنوان یکی از حقوق عامه، دستگاه قضایی دروغگویان و شایعه پردازان را مورد بازخواست قرار دهد تا اینگونه نشود که  مجلسی که عملکرد مناسبی در تقنین کارشناسی و هوشمندانه متناسب با نیاز‌های کشور داشته، در افکار عمومی بی اعتبار شود.

در همین راستا ضروری است توضیحاتی را درباره شایعه دروغ مطرح شده ارائه کنیم:

۱-  روال پرداخت هزینه‌های دفتر و انجام وظایف نمایندگی بصورت مستقیم به نماینده، بجای استخدام نیرو توسط مجلس و هزینه‌های سنگین دائمی و بزرگ کردن ساختار اداری مجلس،  در دوره‌های گذشته وجود داشته و به دلیل اینکه کمترین هزینه مالی و اداری را برای بیت المال دارد، ادامه پیدا کرده است.

از نظر همترازی یک نماینده مجلس همتراز با یک وزیر است، اما برای قیاس بهتر، خوب است امکانات یک نماینده مجلس را با استاندار یا مدیرکل یک اداره مقایسه کنیم که در یک ساختمان مستقل بزرگ مستقر است، ده‌ها کارمند، گا‌ها بیش از دو مسئول دفتر، کارشناس و مشاور، نیروی خدماتی، نگهبان و مشاور رسانه‌ای و کارمند روابط عمومی، پایگاه اطلاع‌رسانی و ... دارد که حقوق همه نیز از بیت المال پرداخت می‌شود.

اگر این مقایسه با یک وزیر انجام شود که طبق قانون نمایندگان همتراز وزرا هستند، هزینه بی‌شمار دیگری هم اضافه می‌شود. به این‌ها اضافه کنید وظایفی که خاص نماینده است مانند مراجعه صد‌ها نفر از مردم در هفته به دفتر نماینده که گا‌ها در برخی حوزه‌های انتخابیه در روز به بیش‌از ۱۰۰ نفر می‌رسد، ضرورت پاسخگویی بی واسطه به تک تک مراجعه کنندگان، ضرورت تصمیم گیری برای دادن رای دقیق به طرح‌ها و لوایح در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی که نیازمند مشورت گرفتن بیشتر است و... که نشان گسترده بودن دامنه وظایف نمایندگی و هزینه‌های آن است که همه نیز نیازمند هزینه است و مجلس نیز این هزینه‌ها را به صورت مجزا پرداخت نمی‌کند بلکه همه این موارد بعلاوه حقوق نماینده باید از همان مبلغی که به هر نماینده پرداخت می‌شود تامین شود.
همچنین این نکته را هم باید مدنظر قرار داد که اگر قرار بود روال دولت در مجلس نیز اجرا شود و مثلا نماینده‌ای بخواهد افراد مورد اطمینان یا نزدیک به خود را وارد چرخه اداری پارلمان کند، شاهد تورم سنگین نیروی انسانی در مجلس بودیم آن‌هم بدتر از دیگر سازمان‌های دولتی چرا که هر ۴ سال بخشی از نمایندگان تغییر می‌کنند و طبیعتاً چهره‌های جدید به دنبال جذب نیرو‌های نزدیک یا مورد اعتماد خود در ساختار اداری می‌روند. در حالی‌که در شیوه فعلی با پایان دوره نمایندگی همه افراد همراه نماینده از مجلس منفک می‌شوند.

همه این‌ها تایید می‌کند اینکه هزینه‌های نمایندگی مجلس بصورت مستقیم به خود نماینده پرداخت شود، بدون اینکه بار اداری، استخدامی و هزینه‌ای آن بدوش ساختار مجلس بیفتد، بهترین منطق مدیریتی است که در همه دوره‌های مجلس وجود داشته است در غیر اینصورت ما امروز شاهد صد‌ها میلیارد هزینه اضافه بدوش کشور می‌بودیم. براساس برخی برآوردها، اگر بنا بود هزینه نیروی انسانی و اداره دفاتر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و انجام وظایف نمایندگی به صورت غیر مستقیم و توسط مجلس تامین شود، باید حداقل ۲۰ برابر هزینه‌های فعلی از محل بیت‌المال هزینه می‌شد که شیوه فعلی جلوی آن را گرفته است. 

۲-  لیست هزینه‌های نمایندگی شامل هزینه‌ها بابت نیروی انسانی، اجاره و تجهیز دفاتر در شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه، رفت و امد، پاسخ به مطالبات مردم و ... است و سنگینی این هزینه‌ها برای برخی حوزه‌های انتخابیه به نحوی است که نمایندگان به جای دریافت ارقام فعلی، تامین این موارد توسط ساختار مجلس و دولت را مطالبه می‌کنند.
همچنین رقم پرداختی بابت هزینه‌های نمایندگی براساس تدابیر مالی که در مجلس اندیشیده شده، به صورت مستقل از حقوق و در حساب دیگری برای هر نماینده واریز می‌شود و برای هزینه‌های نمایندگی استفاده می‌شود.

۳-  حقوق نماینده‌های مجلس مطابق قانون در سامانه‌های شفاف سازی نظیر پاکنا بارگذاری می‌شود و تحت نظارت نهاد‌های نظارتی است؛ بنابراین با توجه به نکات بالا، بنظر می‌رسد افراد معلوم الحالی که به نمایندگان مجلس تهمت دریافت حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی زده اند و برای رسانه‌های معاند خوراک تخریب مجلس انقلابی را تهیه کرده اند، باید در دفاع از حقوق و تامین امنیت روانی جامعه مورد بارخواست جدی و سریع مدعی العموم قرار گیرند و گزارش آن نیز به صورت شفاف به مردم ارایه شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۷
خجالت نکشید مدال افتخار کم است مدال المپیک افزایش رفاه و درامد مردم و کاهش قیمتها و رشد سرسام آور اقتصاد و اجرای عدالت و دموکراسی حتی برتر از ژاپن و کره جنوبی را به خودتان بدهید!!!! واقعا پر رویی هم حد و اندازه ای دارد! به قول یکی از افراد معلوم الحال جناح خود مجلسیها، شامورتی بازی در می آورند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
يعني هيچكدام ازنمايندگان مجالس قبلي انقلابي نبودن
بگو ماله کشی مجلس روی فساد و تبعیض. این مثلا نماینده ها چه کار مثبتی برای مردم انجام دادن؟ فقط دنبال رانت و منفعت شخصی و جناحی خودشونن حقوق ۱۰۰ میلیونی هم. میگیرن. تازه این چیزیه که روو شده خدا میدونه دیگه چجوری دارن حق مردم رو میخورن
هزینه دفتر را در قالب تنخواه میدن فیش یعنی دستمزد ما را گاگول فرض نکنید یادتان باشه ما تو مدرسه از شما زرنگ تر بودیم اما شماها در موقعیت شناسی از ما زرنگ تر
واقعا؟؟؟؟
یادآوری در بسیاری کشورهای اروپاي نمایندگان حقوق و مزایا ندارند ونه با ماشین شاسی بلند و چهار بادیکارد
حرکت می‌کنند و با دوچرخه رفت و آمد می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
خوب اونها انقلابی نیستن اینا انقلابی اند!
اولا این بیانیه بیشتر حمله به دولت بود تا دفاع از مجلس ثانیا مقایسه جایگاه و حجم کار نماینده مجلس با وزیر از اساس غلط بوده و شبیه یک شوخی است. ثالثا این شیوه حکمرانی در مجلس شبیه کدام کشور دنباست؟ اعلام کنید تا مردم مقاییسه کنند. چطور نماینده میلیاردها تومان دارد که خرج تبلیغات ورود به مجلس کند اما همین مه وارد مجلس شد یکهو فقیر میشود.بسیاری از مشغله های نمایندگان خارج از حیطه نمایندگی و قانونگذاری است و موجب تداخل در وظایف دولت میشود.اگر فقط به همان وظیفه نمایندگی بپردازند و در امور اجرایی ،عزل و نصب، توصیه، استتخدام و .... دخالت نکنند خیلی بهتر است.
کاملا مجاب شدیم.اینقدر خودتون را ناراحت نکنید دیگه!!!
حتي در اين صورت هم پرداخت هزينه دفتر و كارمندان ان و غيره هم كلا غلطاست نماينده بايد خودش كارهاي نمايندگيشو انجام بدهد
قانون مسوولین کسی که گزارش میده متهم هست
چطور تو کشورهای دیگه نماینده هاشون یک صدم این هزینه ها رو ندارن مثل راننده و تحهیز دفاترکه البته حتما این هزینه ها رو هم با ستد وفاکتور جداگانه از دولت دریافت میکنن
پس چرا نماینده ها برای ورود به مجلس این همه هزینه می کنند
عذر بدتر از گناه، کجای دنیا اینجوریه؟؟؟
از طبری چه حبر
اصلا صحیت در مورد حقوق اینها منطقی نیست. باید به حوزه ها رفت و با ارباب رجوع صحبت کرد. نماینده بطور مستقیم کاری نمی کند. دور آنها را حلقه ای از آشنایان احاطه کرده اند. آنها برای هر مورد ارباب رجوع نرخی تعیین می کنند. تا طرف پول را واریز نکرده کاری پیش نمی رود. به محض واریز پول فعالیت نماینده آغاز می شود. حقوق مجلس در مقایسه با درآمدها فقط یک شوخی است.
یعنی مجلس های قبلی انقلابی نبودن؟؟
تهمت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه رویی دارن؟
ته تهش یه ماستمالی مثل حقوق های شورای شهریا مثل فساد تو فولاد سپاهان مثل فساد تو اوقاف و هزاران فساد دیگه
لطف فرموده بفرمایید حقوق دقیق یک نماینده چه قدر است ؟ و در مقابل این مزایای تجهیز دفتر و ... به کدام نهاد باید پاسخگو باشند و ریز چگونگی خرج آن را شفاف برای ملت انقلابی بیان کنید
برفرض محال که صد میلیون نمی گیرند حتی یک ریال هم به این نماینده ها دادن بعنوان حقوق و هزینه دفتر و غیره یعنی حیف و میل کردن و اتش زدن بیت المال می باشد
توجیه و فرافکنی کلماتیست رایج برای مسئولین ایران در تمام رده های مسئولیتی
توجیهات مسخره
بله بله شما راست میگید
اگر بجای ۱۰۰ میلیون ۵۰۰ میلیون هم میبردن بازم قابل قبول بود فقط رای فروشی و قربانی کردن خواسته های عمومی در برابر منفعت یه عده رانت خوار نبود
گرفتبن دیگه، ماله کشی نکنین. فقط اگر دارین میخورین بذارین بقیه هم بخورن
برو عموووو
بنام خدا عجب عذری و توجیهی که بدتر است از خبر اول!!! درست مشکل از همین جا شروع میشود که شان نماینده هم عرض وزیر و استاندار و کم کم کمی پایین تر از بلا تشبیه خدا تعریف میشود. طبیعی است که در یک سیستم اشرافی و طبقاتی گروه برگزیده حق خواهند داشت که خودشان مصوب کنند برای خودشان! هرچه را که شیرین تر بود برای خودشان و از بیت المال مسلمین و سفره انقلاب و کشور برداشت نمایند و در انتخابات به هر دری بزنند و ده ها میلیارد هزینه کنند تا به مجلس وارد شوند و این روال تا پایین ترین سطوح میرود. اگر شان همه این موقعیت ها نوکری مردم تلقی میشد و ایثار و خدمت داوطلبانه و خدمت بدون منت و فی سبیل الله به میزان زیادی مملکت اصلاح میشد. والعاقبه للمتقین
پس چرا نمایندگان برای رسیدن به این پست ،میلیاردها تومان فقط خرج تبلیغات می کنند ؟
هزینه هارا فرمودندخیلی خوب توضیخ بفرمایندخقوق چند است و سایرهزینه هاچند
اینها که گفته شد همه کلی گوئی بود برای نمایندگان درشهرستانها آنچه که که ما شاهد هستیم نمایندگان شهرستانها اغلب خوش نشین هستند و در اماکن خیریه دفترکی دارند و با حقوقیی ناچیز یک نفر ب بازنشسته درساعات محدودی درطول هفته در این دفتر مستقر میشود. و نظارتی هم برای حضور یا باز بودن دفتر نیست ولی طوری گفته شده که انگار نمایندگان هر یک دفتری تجاری با اجاره سنگین در مرکر شهر دارند وسه شیفته دفتر دایر است و.........
فقط از خودشون تعریف کردند. وضعیت معیشت مردم رو هم میبینیم. مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید
ماشین های شاسی بلند
حقوقهای نجومی
همشون تهمت هستند !
شاسی بلند چی؟!
مشکلات مجلس یکی دوتا نیست.
کجای دنیا نماینده در شهرستان مربوطه دفتر و تشکیلات دارد؟ اصلا چرا در امور اجرایی دخالت میکنند؟ مراجعین اکثرا برای امور غیر مرتبط با نمایندگان به آنها مراجعه می کنند و کار نمایندگان شده سفارش به دستگاههای اجرایی که اینو استخدام کنین ایننو ثبت نام کنین به آبن تخفیف بدهید رشته اینو عوض کنین نمره بهش بدین......
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
توجیه
برابری حقوق نماینده مجلس با حقوق وزیر ویا مدیر کل قبول اما برابری هزینه های دفتر یک وزیر نا موجه است. چون اولاوزرای دولت کار اجریی دارند وهر هزینه ای که به عنوان مشاور ومنشی وراننده وسایر خدمات در یک وزارت خانه انجام میشود براساس احکام کارگزینی به طور شفاف بهافراد شاغل در این شغل ها آنها پرداخت میشودبه عبارت دیگر ماهانه 50 میلیون به یک وزیر نمیدهند که به بمیل خود هزینه کند. .دوما مراجعین به دفاتر نماینده ها حتی اگر به روزی صد نفر برسد؛عموما اشخاصی از حوزه نمایندگی وبرای امور محلی یا شخصی خودشان است.
این قدر صغری کبری نچینید،اگر واقعا انقلابی هستید ،لیست کارهای شاخص که دردی از درد مردم کم کرده باشه رو بگید
اطلاعیه مجلس
کششششششششششششششششششش ندیدددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
احسنت... دقیقا و اینها هم مطیع!
هر دم از این باغ بری میرسد
مجلس انقلابی حتی در هزینه ها هم انقلابی بپا کرده ، آفرین .
باور کردیم به جان خودتون
همه اش حرف است و این توجیه کردن بیش نیست چرا باید هزینه ای دفر نماینده به خود او داده شود مگر امروزه با وجود این سطح پیشرفته از فناوری اطلاعات درست کردن یک سامانه با 1000 تا 2000 فیلد اطلاعاتی افراد حقوق بگیر نمایندگان کار سختی است و حقوق انها مستقیما از طریق مجلس و تا زمان نمایندگی ان شخص پرداخت شود پس هدف چیز دیگری است و ان دادن حقوق های چند صد میلیون به نمایندگان تحت عناوین مختلف و ماست مالی کردن واقعیت است
شاسی بلندها چی شد حقوق بی خیال شو
چه حقدفتری
تمام دفاتر در استانها مربوط به دولت است خودرو مر بوط به دولت است مسئول دفتر مامور از ادارات است چرا به بهانه دفاتر این همه حیف ومیل میکنید آقای قالیباف خودت دفترت مربوط به کدام اداره است
نگو بده دروغ نگو زشته
مجلسی که عملکرد مناسبی در تقنین کارشناسی و هوشمندانه متناسب با نیاز‌های کشور داشته ..... یک نمونه کارشتاسی شده!!! همین توقف تغییر ساعت در کشور بود که مخالف نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس بود و کلی گرفتاری درست کرده!!!!!
عذر بدتر از گناه!
داستان چوپان دروغگو را که خوانده اید . دیگه کسی حرف شما را قبول نداره .
یک توضیح هم میداد که چرا هر ماه 4-5 تا معوقات پرداخت میشه!!!
این فیش رو میدن برای دفتر و ... و نماینده هم زنش رو میذاره مشاور امور زنان و به او پرداخت میکنه تا حلال بشه!!
این توضیحات رو چرا خود نماینده تا حالا نداده بود!!؟
مشک آنست که ببوید نه آنکه عطار بگوید مجلس انقلابی در این ۳ سال در بهبود شرایط بحرانی اقتصادی جز تشدید فاجعه اقتصادی جز وکیل الدوله بودن جز تحمیل هزینه ورانت چه دستاوردی داشته که از سر از خود راضی بودن بر آشفته شده افشاگران را خبر نگار نما می‌خواند دیگر هر نماینده چند مشاور مسئول دفتر ونگهبان می خواهد با رای ۲۰ درصدی وارد این مجلس فرمایشی شده اید همان‌ها هم از شما راضی نیستند اگر انتخاب آزادی داشتیم نه تنها به شما رای نمی دادند بلکه باید درپیشگاه ملت محاکمه شوید
آقا اشکال نداره چون شما انقلابی هستید هر کاری خواستید بکنید.
واقعا این مجلس برازنده مدال افتخار انقلابی ترین مجلسه!
انگار داره برای یک بچه توضیح میده!!
تمام داستان رو گفتی؟ حقوق نماینده مجلس ماهیانه صافی بدون هزینه کرد ایاب و ذهاب و محافظ و ...... چقدره؟
مجلسی که در سال آخر خود علی رغم برخی نقاط ضعف، در یک نگاه کلی مدال افتخار مجلس انقلابی را گرفته است،
به این افتخارات اضافه کنید سیمونی گیت و شاسی بلند گرفتن و رانت های وزارت صمت و عدم شفافیت و بله قربان گوی نهادهای خارج مجلس و ....
نگران نباش اونا ماهی ۱۰۰ میلیارد درامدشونه گیرسون ۱۰۰ میلیون نیست
حالا بگویید چرا برای ورود به مجلس میلیاردی هزینه می کنن
مجلس فقط تهدید و تکذیب می کند. شاسی بلندا چی شد؟؟
باید حقوقها همسان سازی شود همه بایدتورم را لمس کنند چرا بعضی ها حقوقهای 100میلیونی وبعضی حقوق 10میلیونی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا نماینده مجلس حقوق 10 میلیونی نگیرد نمی تواند متوجه صدای افراد فقیر جامعه شود اگر6ماه همه مساوی حقوق بگیرند سعی میکنند قانون درست تصویب کنند تبعیض ها باید پایان یابد همه مساوی
چرا بیراهه میرین؟ مشکل حقوق بالای مجلس نیست حقوق پایین کارگر است . حالا هی خودتون رو به نفهمیدن بزنید.
هر چی تکذیب کنید


گندش بیشتر در میاد

مردم همه چیزها رو دارند می بینند. گذشت اون روزگاری که همه چیز در پستو نهان می ماند
یعنی تنخواه هزینه دفتر ، حقوق پرسنل و هزینه حوزه انتخابی همگی به حساب نماینده واریز می شود؟ پس حقوق خودشان به چه حسابی واریز می شود؟ راستی چرا یک نماینده برای انتخاب خود در حوزه انتخابی بیش از ده میلیارد تومان هزینه می کند ؟ قطعا بخشی از این هزینه برای خدمت به خلق است!!!
موضوع شاسی بلندها به کچا رسیده؟
این مجلس قطعا در قعر امور هم نیست
از بیت المال چیزی مانده؟
همه توجیه است یک کلام بگو مجلس چه خاصییتی برای مردم دارد
چرا توجیح میکنید .آخه کدوم نماینده بخاطر 20 میلیون تومان حقوق در ماه ،موقع انتخابات فقط بیش از 200 وعده شام و ناهار میده و کلی هزینه تبلیغات میکنه ،مگر اینکه غیر حقوق ...... حتما داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
توجیه
مجلس انقلابی!
الان بهترین وقت برای اثبات انست که مدل صداقت را نیز از مردم هم دریافت کنید

با ارائه ریز به ریز درامد و هزینه ها در سند رسمی مالی به هرنامی که دریافت مکنند

با این کار هم شفافیت را که ادعایش را میکردند اثبات میکنند

وهم صداقت در دشمنی ، دشمن را در تخریب مجلس مزین به مدل افتخار

البته اگر صادق باشند
و خداوند توجیه را آفرید !!!! چون فلانی بدترینش رو انجام میده ، پس کار ما گرچه به نظر میاذ بده ، اما خیلی هم خوبه !!!!!!!
چقدر جالب. بجای پاسخگویی یک برچسب نما به طرف زده می شود و هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند.
می اگر نماینده این مجلس بودم تمام حقوقم را به بیت مال بر می گرداندم چون کاری برای ملت نمردند جز تورم گرانی
بعید میدانم نماینده ای وظایفش را انجام ندهد و یک صورتجلسه سوری بدهد و 100 تومنو بذاره تو جیبش.
محاله
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی