بازدید 4137

عیسی حاجی‌اف: تیلور شانسی یزدانی را برد

کد خبر: ۱۱۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱ 26 June 2023

۲۱ سال بعد از شکست سایتی‌اف، او قرار است کنار ملی‌پوشان ایران در صربستان باشد، جایی که هنوز معلوم نیست روس‌ها بیایند یا همچنان غیبت‌شان ادامه داشته باشد. به صورت متمرکز، روی سر و گردن با ملی‌پوشان ایرانی کار می‌کند. در همین مدت کوتاه، خیلی از پیشکسوتان کشتی نسبت به این اتفاق موضع‌گیری کرده و می‌گویند کشتی ایران کم مربی نداشته که نیازی به استفاده از عیسی حاجی‌اف باشد. عیسی اما آمده که کمک کند و در همین مدت کوتاه، هر روز با حسن یزدانی کار کرده است.

حاجی‌اف که در فینال مسابقات جهانی تهران با مهدی حاجی‌زاده کشتی گرفت، از آن مبارزه و همچنین رویارویی‌اش با سایتی‌اف کبیر و سال‌های پس از آن، حرف‌های جالبی برای گفتن دارد.

عیسی حاجی‌اف مردی که سال 2002 کار بزرگی انجام داد. حاجی‌اف بووایسا سایتی‌اف قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان، نابغه قرن و شکست‌ناپذیرِ میان وزن را مغلوب کرد تا جای او به مسابقات جهانی تهران بیاید. متولد سال 1979 در ماخاچکالا و مسلمان.

گزیده حرف های حاجی‌اف را می‌خوانید:

با علیرضا دبیر، پژمان درستکار و محسن کاوه خیلی رفیق بودیم. به خانه آنها رفته بودم و آنها هم در داغستان به خانه من آمده بودند. دوستی بین ما زیاد بود. رفت وآمد ما زیاد بود و وقتی ایران بودم آنها نمی‌گذاشتند هتل بروم و به خانه‌شان می‌رفتم. یک ماه و نیم - دو ماه با آنها زندگی کردم.

من و پژمان ماهی 3-4 دفعه تلفنی صحبت می‌کردیم. خبرهای کشتی روسیه اگر چیز خاصی بود من می‌گفتم که روسیه چه می‌کند، در مسابقات شرکت خواهد کرد یا نه. پژمان همین‌طور. باتوجه به حجم کاری بالایم، قبلاً نمی‌شد بیایم، اما در تابستان مرخصی داشتم و خوشحال بودم که وقتی به من گفتند با ساجیدوف وزیر ورزش صحبت کردم و اجازه گرفتم.

آمریکایی‌ها «تزی» دارند که کشتی را خیلی محکم شروع می‌کنند ولی هرچه به پایان دوره قهرمانی می‌رسند ضعیف‌تر می‌شوند. البته این در همه کشتی‌گیران‌شان نیست ولی کشتی‌های اخیر کایل دِیک چنین حالتی دارد.

در المپیک، تیلور شانسی برد و حسن یک لحظه غفلت کرد. امیدوارم یزدانی در بلگراد بتواند تیلور را شکست دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی