بازدید 2559
۱
پسکوف:

چین حق دارد به تحرک آفرینی‌ها پاسخ دهد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه یادآور شد که در مدت زمان اندکی تحرکات علیه دولت چین رو به افزایش گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 10 April 2023

به گزارش تابناک به نقل از تاس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در خصوص برگزاری مانور نظامی از سوی چین اعلام کرد چین حق دارد در برابر اقدامات ضد خود واکنش نشان دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه شاهد اقدامات تحریک آمیز علیه چین است و در نتیجه پکن حق دارد به این اقدامات واکنش نشان دهد.

سخنگوی کاخ کرملین در یک نشست خبری تاکید کرد: ما در مدت زمان بسیار اندکی، شاهد اقدامات متعددی تحریک‌آمیز علیه چین بوده ایم.

پسکوف در ادامه افزود البته، چین بنا به حق حاکمیتی خود می تواند به این اقدامات تحریک آمیز از جمله با انجام مانورهای نظامی برابر با قوانین بین‌المللی پاسخ دهد. این مقام ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که همانند سایر کشورها، همه باید به حق چین برای در پیش گرفتن چنین اقداماتی احترام بگذارند.

ارتش چین روز شنبه اعلام کرد که رزمایش‌های ۳ روزه خود را در تنگه تایوان و آب‌های اطراف این جزیره آغاز می‌کند.این رزمایش‌ها در پاسخ به دیدار اخیر «تسای اینگ‌ون»، رئیس تایوان با «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان و ۱۷ سیاست‌مدار آمریکایی دیگر برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه چین اعتراض شدید خود را نسبت به این دیدار اعلام و تأکید کرد که سفر رئیس تایوان به آمریکا و دیدار با مقامات ارشد این کشور، در تضاد با اصل «چین واحد» و تضعیف‌کننده حاکمیت پکن است.

در ۲۹ مارس، هیئت تایوانی به رهبری تسای برای یک سفر ۱۰ روزه به دو کشور آمریکای مرکزی سفر کرد. در ۱ آوریل، این هیئت وارد گواتمالا شد و در ۳ آوریل نیز به کشور «بلیز» رفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه شباهت زیادی با همان حقی که به شما برای حمله به اکراین داده شد، وجود دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی