بازدید 1806

نگرانی کمیسر عالی حقوق بشر از سلاح‌های اسرائیل

فولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گفت که استفاده نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری و گلوله جنگی در یورش چهارشنبه شب به شهر نابلس نگران کننده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 24 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری "وفا" فلسطین، این دیپلمات اتریشی اظهار کرد: استفاده از سلاح انفجاری دوش پرتاب و سلاح های دیگر مرتبط با اقدامات خصمانه در منطقه پرجمعیت در روز روشن و درست زمانی که فعالیت عمومی درحال افزایش است، نشان از آن دارد که اسرائیل جان عابران و امنیت آنها برایش هیچ اهمیتی ندارد.

تورک همچنین خواستار تعهد کامل رژیم صهیونیستی به قانون حقوق بشر سازمان ملل متحد شد و گفت که از جمله بندهای این قانون تضمین تحقیقات درباره کشتار و افراد زخمی براساس قوانین و استانداردهای بین المللی است.

وی در پایان افزود: تنش های غیر منطقی که موجب نقض حقوق بشر است، باید متوقف می شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح چهارشنبه به بهانه بازداشت چند فلسطینی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند که در نتیجه آن، ۱۱ نفر از فلسطینیان شهید و ۱۰۲ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مختلف فلسطینی در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که آتش تداوم تجاوز و تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، ‌رژیم اشغالگر را خواهد سوزاند.

همچنین کشورهای ایران، قطر، عمان، کویت، عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی حمله نظامیان صهیونیست به نابلس را محکوم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم