بازدید 37934
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد

مصرف بنزین رکورد زد؛ راهکار پیشنهادی برای حل مشکل ناترازی بنزین چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با توجه به زمانبر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 28 August 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ طی سال‌های اخیر به دلیل عدم تمایل وزیر نفت سابق بر گسترش ظرفیت پالایشی کشور، با وجود افزایش تقاضای مصرف، طرف عرضه و تولید بنزین در کشور هیچ رشد تولیدی را نداشته است و آخرین پالایشگاه ساخته شده در کشور، پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود که در دولت دهم کلید خورده بود و این تصمیم غلط سیاست گذار کشور را به وضعیت بسیار ناپایداری رسانده است. از طرف دیگر، در حال حاضر با افزایش چاه‌های نفتی کشور و افزایش برداشت نفت کشور، به دلیل عدم ایجاد ظرفیت پالایشی، مجبور هستیم که نفت خود را خام صادر کنیم.
 
با وجود این، برای حل هر دو مشکل فوق، دولت سیزدهم تصمیم گرفته است که از یک سیاست جدید در راستای افزایش تضمینی فروش نفت خام خود و همچنین تبدیل این نفت خام صادراتی به فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین را عملیاتی کند. این سیاست که پالایشگاه‌داری فراسرزمینی نام دارد، این امکان را به ایران می‌دهد که با صادرات خدمات فنی مهندسی خود به پالایشگاه‌های کشور‌های همسو که با ظرفیتی پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند، ابتدا به نوسازی و بهبود ظرفیت این پالایشگاه‌ها کمک کند و در عوض، ایران سهامدار این پالایشگاه‌ها خواهد شد. همچنین نفت ایران نیز از این پس به عنوان خوراک ورودی این پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما به ازای نفت صادراتی، ایران فرآورده‌های نفتی نظیر بنزین دریافت خواهد کرد و از این طریق ناترازی بنزینی خود را از بین خواهد برد.
 

رکوردشکنی در مصرف روزانه بنزین در کشور

 
به تازگی جواد اوجی وزیر نفت در خصوص وضعیت تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی گفته است: امسال با توجه به اینکه وضعیت کرونا نسبی بهبود پیدا کرد، به خصوص در ایام تابستان و تعطیلات شاهد رشد زیادی در سفر‌های برون‌شهری بودیم و به عبارتی، تعداد بسیاری از مردم که در دو یا سه سال اخیر به خاطر شرایط شیوع کرونا، مسافرت نرفته بودند، در ایام تابستان امسال به سفر رفته و این افزایش تردد، موجب افزایش مصرف بنزین در کشور شد. در تابستان امسال مصرف بنزین در برخی روز‌ها به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر رسید؛ این در حالی است که مصرف بنزین کشور در سال ۱۴۰۰ به طور متوسط بین ۸۶ تا ۹۰ میلیون لیتر در روز بود.
 
اوجی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در شهریورماه نیز با ادامه و حتی رشد سفر‌های تابستانی، رکورد‌های جدیدی در مصرف روزانه بنزین کشور به ثبت برسد، گفت: این شرایط را از قبل پیش‌بینی کرده بودیم و با تدابیری که اندیشیدیم، پالایشگاه‌های کشور در حال حاضر با تمام ظرفیت در مدار بهره برداری هستند و هیچ اختلالی را در عرضه بنزین کشور در تابستان شاهد نبودیم. وی افزود: تولید بنزین کشور هم‌اکنون بین ۱۰۴ تا ۱۰۸ میلیون لیتر در روز است. 
 
مصرف بنزین رکورد زد؛ راهکار پیشنهادی برای حل مشکل ناترازی بنزین چیست؟


بر اساس این گزارش؛ نکته مهم دیگر آن که ساخت پالایشگاه‌ها با توجه به سرکوب قیمتی بنزین، صرفه چندانی نخواهد داشت و به همین دلیل نیز دولت‌های قبلی به دنبال ساخت پالایشگاه (برای تبدیل نفت به مواد سوختی) نرفتند؛ با وجود این، پیشی گرفتن مصرف بنزین به نسبت تولید کشور و همچنین عدم افزایش تولید بنزین کشور پس از ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس، هشداری جدی برای تامین امنیت کشور است. با توجه به سرکوب قیمتی بنزین و هزینه ساخت بسیار زمانبر و سرمایه‌گذاری موردنیاز بسیار بالای پالایشگاه‌ها، رویکرد جایگزین و بهینه برای برطرف کردن نیاز بنزینی کشور، حرکت به سمت نوسازی پالایشگاه‌های کشور‌های همسو تحت سیاست سهامداری ایران در پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که رویکرد بسیار نوین و مهمی در تبدیل تهدید به فرصت و همچنین خنثی‌سازی واقعی تحریم‌هاست.
 
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد راه اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی به تابناک اقتصادی گفت: بحث راه اندازی پالایشگاه‌های فراسرزمینی به ارتباطات سیاسی ما ارتباط دارد. ما می‌توانیم این پالایشگاه‌های فراسرزمینی را در کشور‌هایی که با ما ارتباط سیاسی دارند، همانند ونزوئلا راه اندازی و نفت خام خود را تضمینی صادر کنیم.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما برای صدور خدمات فنی، مهندسی وتخصصی ظرفیت خوبی داریم و می‌توانیم با استفاده از تجربه متخصصان و مهندس کشور این خدمات را به سایر کشور‌ها ارائه دهیم. همچنین می‌توانیم این متخصصان را به صورت دوره‌ای بفرستیم که پالایشگاه‌های آن‌ها را تعمیرات کلی و جزئی کنند و آن‌ها از این طریق راندمان پالایشگاه شان را تغییر دهند و از تجارب ما استفاده کنند.
 
در این زمینه وی تاکید کرد: با راه اندازی این پالایشگاه‌ها می‌توانیم نفت خام مان را صادر کنیم و از این کشور‌ها یا فرآورد‌های نفتی خروجی از پالایشگاه را دریافت یا به صورت تبادل کالایی، کالا‌های موردنیاز خود را وارد و به صورت پایاپای تسویه کنیم؛ یعنی خدمات فنی مهندسی یا نفت خام بدهیم و محصولات کشاورزی یا گوشتی وارد کنیم.
 
نماینده مردم کوهچنار و‌ کازرون در مجلس در پایان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل حل مشکل ناترازی بنزین کشور از طریق پالایشگاه‌های فراسرزمینی، خاطرنشان کرد: همچنین می‌توانیم در زمان پیک مصرف بنزین در داخل، از فرآورده‌ای که در این پالایشگاه تولید کردیم، استفاده کنیم. واقعیت این است که اگر بخواهیم پالایشگاه جدید در داخل کشور ایجاد کنیم، علاوه بر هزینه سرمایه گذاری بالا، چند سال طول می‌کشد و چون طولانی است، پس باید به سراغ راه‌های کوتاه برای تولید بنزین برویم؛ بنابراین با توجه به زمان بر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم. قطعا این سیاست دولت باید مورد حمایت قرار گیرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰۷
اول اینکه ما که در غرب زندگی میکنیم هیچ بحرانی در مورد کمبود هیچ چیز احساس نمی کنیم. قیمتها کمی بالا رفته بود که الان دارد تعدیل می شود و قیمتهای بالا باعث کاهش مصرف و صرفه جویی و کاهش قیمتها شد. دوم اینکه هیچ کشوری ولو ضعیف بصرف اینکه برقش و بنزینش کم شود حاضر نیست کوتاه بیاید و عقب نشینی کند. حالا اگر اقای پوتین تصور میکند اروپا و غرب بخاطر گران شدن بنزین و گاز حاضر است به روسیه امتیاز بدهد و عقب نشینی کند مشخص میشود که اقای پوتین خیلی رسانه های خود روسیه را نگاه میکند و خودش باورش شده و سوم و اخر اینکه کارشناسان سیاست خارجی خیلی نباید روی اخبار رسانه ای تحلیل کنند. مثلا الان خرید نفت و گاز دنیا برای زمستان تمام شده. از خرید نفت تا تحویل نفت در مقصد حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد. یعنی الان اروپا خریدش را انجام داده و خیالش راحت شده. ضمن اینکه ایران الان یک میایون بشکه صادرات دارد و حداکثر بعد از چند ماه اگر توافق شود یک میلیون بشکه دیگر می تواند اضافه کند. ولی خطر اساسی عراق و وضع سیاسی ان است. اگر چهار میلیون بشکه نفت عراق خدای نگرده بدلیل جنگ داخلی از بازار خارج شود وحشتناک بنفع یک قدرت نفتی درگیر در اکراین خواهد شد. ولی دود جنگ داخلی در عراق تا دهها سال بچشم ما در ایران خواهد رفت. هوشیار باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
باز خبرهای بنزینی داره دائم منتشر میشه. دارن مجدد مردم رو برای یک افزایش قیمت کمرشکن دیگه آماده میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
راهکار بنزین هم مثل تمام دنیا واقعی شدن قیمت است ولی چون حقوق ها پایین است یارانه به همه داده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
هشدار.هشدار.هشدار



قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور



به هیچ عنوان از کنستانتره پلت و مش،تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور سراسر کشور،جهت حیوانات و پرندگانتان استفاده نفرمائید،
صاحبان این کارخانجات،سبوس گندم یارانه ایی که سهم شما دامداران و مرغدارانه زحمتکشه،رو در بازار آزاد فروخته و بجاش از پوسته آسیاب شده برنج(معروف به سبوس برنج دوکوب دقیقا شبیه سبوس گندم)رو در خوراکشان استفاده مینمایند.


لطفا به دوستان و همکارانتان اطلاع رسانی فرمائید
روسیه عملا برجام را گروگان گرفته و مسئولان ایرانی اگر توافق کنند روسیه مسئله درست میکنه و اگر توافق نکنند امریکا مسئله و تحریم و فشار اقتصادی درست میکنه. روسیه از الان با مطرح کردن سواپ نفت و گاز خود از طریق ایران عملا به امریکا و اروپا اعلام میکنه توافق برجام یعنی خلع سلاح تحریمی امریکا و اروپا در مقابل روسیه و اگر توافق نشود یعنی ادامه و تشدید چالش هسته ای و منطقه ای ایران برای غرب. در این بین هیچ کس نمی پرسه که نظر ملت و منافع ملی ایران در این بین چگونه هزینه میشود
آمار درست نیست. اینا دنبال گرون کردن بنزین به بهانه صادرات قاچاق مرزی هستند!
بهترین راهکار زدن مشت محکم به مافیای داخلی و تعطیلی خودروسازهای داخلی و واردات خودروهای کم مصرف با حداقل عوارض گمرکی است.... البته می توان به خودروسازهای داخلی اجازه تولید فقط برای صادرات داد به شرطی که هیچکدام از آنها حق توزیع داخلی نداشته باشند... مانند پرشکانی که نسخه را صرفا برای بیمار می پیچند نه مصرف خودشان!!
علت اصلی مصرف بالای بنزین لگن های ساخت داخل است.
واردات خودروهای هیبریدی و یا کم‌مصرف و تعطیلی خودروسازهای بی‌خاصیت داخلی
تکنولوژی پنجاه سال پیش رو با قیمت گزاف به مردم زور چپون میکنید از مصرف بنزین می‌نالید
انتقال تکنولوژی خودرو هیبرید بدید خودرو روز بیارید مصرف کم بشه
مشکل فقط و فقط خودروهای بی کیفیت با مصرف سوخت بالاست که هم قاتل جان مردم شده هم قاتل منابع کشور !
دست همه حامیان و بانیان خودروسازی بخون مردم آغشته است
ماشینای ما آشغال هستن تازه الان هم که معاینه فنی دیگه اجباری نداره از طرف پلیس مصرف هر خودرو بدون تنظیم موتور افزایش داشته
با ین اوضاع چند وقت دیگه مصرف روغن موتور هم رکورد میزنه چون روغن سوزی رو هم کسی تعمیر نمیکنه
البته به جز رویاپردازی و توهمات یک راه منطقی هم وجود دارد ان هم‌ تعامل با دنیاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
احسنت به شیری که خوردی
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
احسنت به بصیرت واقعی که داری در مقابل مدعیان بصیرت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
بعد تعامل تحریم ها سه برابر شد
مشکل از خودروسازها می باشد. من کوییک گرفتم خیر سرم که کم مصرف باشه، به اندازه یک سمند مصرف می کنه با چنین وزن کمی که داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
سلام.بعد از اتمام دوره گارانتی ماشین رو ببرید مراکز معتبری که ریمپ انجام میدهند و بگویید که برنامه یورو چهار را به جای یورو پنج روی ای سی یو ماشین نصب کنند.مشکلتون کاملا حل میشه
گرانش کنید تا همه نتوانند هر چقدر دلشان می‌خواهد بنزین بزنند هر کسی واقعا لازم دارد و می‌تواند خودرو شخصی اش بنزین بسوزاند عین همه کشورهای متمدن دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
حقوق و دستمزد و قیمت خودرو هم باید بشه مثل همه کشورهای متمدن دنیا
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
مسئله اینه کشورهای متمدن ماشین دارن ! ما هم فرغون مقوایی
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
ادعا میکنید بنزین در آمریکا و اروپا گران است و در یاران ارزن ولی چشم روی واقعیت بستین. سرانه درامد آمریکایی 20 برابر یک ایرانی هست و هر آمریکایی با درامدش در ماه میتونه 2.5 برابر یک ایرانی بنزین بخره. یعنی اگر به نسبت درامد حساب کنیم قیمت بنزین در آمریکا حدود یک سوم ایران است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
سید مهدی وقتی درامد سرانه مملکت تو کمتر است یعنی اینکه باید عمده مردم سطح پایین تری از رفاه را داشته باشند نه لازم است همه خودرو داشته باشند و نه لازم است خودرو دارها هر قدر میخواهند خودروی خود را برانند اگر اینها را نفهمیدی یعنی تفاوت درامد سرانه 3000 دلاری و 60000 دلاری بر سطح زندگی را نفهمیده ای
چرا ماشینهای کوچک کم مصرف با حجم موتور پایین تر تولید نمی کنید؟ حالا که اکثر ماشینها تک سرنشین حرکت می کنند و مردم حریم شخصی خودشان را بشتر کرده اند و به همدیگر کمک نمی کنند باید خودروهای کوچک دوسیلندر برای داخل شهرها تولید شود. یارو خودرو شاسی بلند با مصرف بنزین بالا داره تنهایی سوار شده و در شهر بیخودی این طرف و آنطرف میره دولت هم یارانه میده هوا هم آلوده میشه.چرا؟؟؟
سلام و عرض ادب
نمیدونم چرا مدیران تصمیم گیر اینقدر ساده هستند
ماشین با مصرف بالا در اختیار مردم میذارند بعد میگن میانگین مصرف در ایران چند برابر دنیاست؟
حمل و نقل عمومی رو رها کردن چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی
مثه همه دنیا،مثه آدمیزاد ،بذارید ماشین به روز وارد بشه،خود به خود مصرف نصف میشه،اما چه بگویم که اینجاجهان سوم !!!! است.
قیمت بنزین باید شناور باشد و با تغییرات ارزش ریال تغییر کند باید ابتدا سقفی برای قیمت بنزین نسبت به فوب خلیج فارس در نظر گرفت بعد فرمولی تعریف شود که قیمت بنزین طی یک برنامه چند ساله به این قیمت نزدیک شود و هر سال نیز بر اساس نرخ ارز و تفاوت تورم داخلی و تورم خارجی بعلاوه یک در صد مشخص تغییر کند تا به سقفی که تعیین شده برسد تا هم در مصرف حساب شده تر عمل شود و قیمت سوخت در ملاحظات اقتصادی فعالیتها وارد شود و هم بساط قاچاق سوخت جمع شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
مشخصه نفست از جای گرم درمیاد و داری به دلار حقوق میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
همین نظرات منفی نشون میده که ملت همه دوست دارن مال مفت بگیرن بریزن تو ماشینا بسوزونن و همزمان هم انتقاد کنند که چرا هیچی درست نمیشه
مردم مطالبه گر نسیتن عادت کردن به صدقه گرفتن وگرنه همه چیز رو به قیمت جهانی بکنن من جمله بنزین به نفع خود مردمه
اما ترجیح میدیم بدون مطالبه گری صدقه خوری کنیم
راهکار خوبیه
خیلی با حالید بخدا، اوایل انقلاب سهام همه شرکت ها و کارخانه های خارجی را پس زدید و گفتید خیانته، حالا می خواهید سهام پالایشگاه های کشورهای دیگر را بخرید که بنزین داخل را تامین کنید؟ پول زبون بسته رو بدهید یه کشور دیگه و سوخت و با هزینه بالاتر وارد کنید؟ خوب چرا داخل کشور پالایشگاه نمی زنید که هم اختیارش با خودمان باشد و هم کار برای مردم ایجاد کند و هم ارزانتر تمام شود؟ شیطونها هدف اصلی تان را بگویید.
کوچکترین کیک موجود در بازار با وزن 35 گرم 5000 تومان است، بعد بنزین آزاد 3000 تومان.
خب مشخصه مصرف بی رویه رخ داده.
تنها راهش واقعی کردن قیمت بنزین هست. مثلا تابعی از نرخ دلار نیمایی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
باید دستمزد کارگر و کارمند و قیمت ماشین هم واقعی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
پس درامد مردم رو هم واقعی کنید. نه اینکه همه هزینه رو به دلار حساب کنید فقط حقوق ها به ریال
سرانه درامد هر ایرانی یک بیستم مردم آمریکاست
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
برادرم خدای نکرده فکر نمیکنید قیمت کوچکترین کیک‌ با وزن ۳۵ گرم به نسبت درآمد هر خانوار بالاست
یک مهندس خبره با بیست سال سابقه با ما درآمدش فقط می‌تونه ماهیانه ۱۰۰۰ کیک کوچولو بخره
اشکال نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
همین نظرات منفی نشون میده که ملت همه دوست دارن مال مفت بگیرن بریزن تو ماشینا بسوزونن و همزمان هم انتقاد کنند که چرا هیچی درست نمیشه
مردم مطالبه گر نسیتن عادت کردن به صدقه گرفتن وگرنه همه چیز رو به قیمت جهانی بکنن من جمله بنزین به نفع خود مردمه
اما ترجیح میدیم بدون مطالبه گری صدقه خوری کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
کی کروزی چنددونهمیخری و بنزین روزی چندلیتر
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
۱۳:۵۳
صحبت های یک ساندیسخور به تمام معنا
همه مشکلات رو پاس میده تو زمین مردم بدون توجه به درامد پایینشون بدون توجه به کیفیت خودروهای داخلی ک مردم رو به گروگان گرفتن
شما ساندیست رو بخور لطفا و به منفی ها فکر کن
مردم تا کی باید هزینه ی پایین بودن تکنولوژی خودروها و همچنین پایین بودن تکنولوژی استخراج نفت و هزینه ی زیاد تولید بنزین و نداشتن به اندازه کافی پالایشگاه تولید بنزین و همچنین اقتصاد مفلوک و سیاستمداران بی سیاست و درامد به ریال و هزینه به دلار و منت همیشگی حکومت بر سر مردم با مقایسه قیمت با فوب خلیج فارس را بپردازند؟
دوباره می خواهند بنزین را گران کنند و دوباره زمزمه ها شروع شد ...
فرغون ها رو بریزید دور
راه حل بسیار آسان است واردات خودرو را با عوارض بیست درصد آزاد کنند به جای خودروهای ایران خودرو و سایپا با مصرف بیش از ده لیتر خودروهای کم مصرف برند های معتبر با مصرف سه تا پنج لیتر و خودروها ی هیبریدی و برقی وارد کنند مصرف بنزین به یک سوم کاهش پیدا میکند. مساله آلودگی هوا منتفی میشود سالانه بیست هزار نفر در تصادفات کشته نمیشود سالانه صد هزار نفر معلول و پانصد هزار نفر مصدوم نمیشوند وهزاران میلیارد صرف درمان و دیه نمیشود و با یک سوم درآمد ناشی از صادرات بنزین مازاد به کارگران و کارکنان ایران خودرو و سایپا مادام العمر حقوق دو برابر بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
چرا با عوارض بیست درصد ؟؟؟؟؟ چرا نباید عوارض مثل کشورهای دیگه فقط ۳ درصد باشه؟؟
اینها دروغهایی است برای گران کردن بنزین
تولید خودروهای بی‌کیفیت داخلی رو که جان و مال مردم رو نابود میکنن متوقف کنید و واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی آزاد بشه.
بهانه برای گران کردن بنزین .
مشگل اقتصاد عوامی و بالا بردن توقع مردم است در دهه 70 از هر 10 خانواده ایرانی فقط یکی خودرو داشت و من و دوستانم که 60 نفر دانشجوی یک دانشگاه معتبر مهندسی بودیم حتی یک نفرمان خودرو نداشتیم الان هر بچه 18 ساله ای میخواهد خودرو داشته باشد و به یمن ماشین های کم کیفیت ولی ارزان داخلی این امر امکان پذیر شده است.خوب این همه خودروی اضافی در کنار بنزین مفت فاجعه فعلی را رقم زده ما باید 70 درصد بنزین را صادر کنیم و صرف توسعه صنعت و کشاورزی کنیم ولی به جای ان صرف دور دور کردن و بستن جاده های شمال در تعطیلات می شود توقع مردم هم به جایی رسیده که با درامد سرانه یک پانزدهم اروپا میخواهند خودروهای مشابه انها را سوار شوند اینها رویاهایی هست که هرگز تعبیر نخواهد شد و نتیجه این سوء مدیریت این است که مردم بنزین را یک بیستم اروپا اما غذا را با قیمت اروپا میخرند و بواسطه عدم سرمایه گزاری رشد اقتصادی و اشتغال هم نداریم.
واقعیت این است که مصرف افزایش نیافته این آمار سازیها برای محدود کردن سهمیه و افزایش قیمت است
همگام با مسئولین و همراه با مردم :راه حل گران کردن قیمت بنزین حداقل ۱۰۰ برابر است خود به خود همه مشکلات حل می شود ، اینگونه اخبار فقط طراحی برای گران کردن است و بس . رئیسی مخبر قالیباف و اژه ای مچکریم نمی دونم با چه زبانی تشکر کنم همه به فکر مردم زحمتکش بدبخت هستند
هر ساله شهریور به دلیل مسافرت مصرف بنزین بالا میرود بهانه گران کردن نکنید در ضمن حقوق کارکنان و کارگران را به دلار همسان سایر کشور های دیگر بدهید بنزین را گران کنید
قیمت بنزین تو ایران خ خ خ پایینه و این یعنی اتلاف آشکار منابع. قیمت بایستی خ بالا بره
میخواهید بنزین را گران کنید جان مادرتان بهانه تراشی نکنید این یک قلم را هم گران کنید تا ببینیم دیگر بهانه ای نداشته باشید فقط خدا وکیلی نتیجه گرفتید عرضه مدیریت و ریاست ندارید؟
توی این بازار راکد فقط و فقط ذهنم شده جور کردن اجاره خانه آخر ماه که بریزم به حساب صاحبخانه و اون بریزه تو حلقوم زن و بچه اش
افسردگی و استرس مال من و زن و بچه من
سفر شمال و کیش و خرید مارک و برند ،مال زن و بچه صاحبخانه
ادعای مسلمان بودن
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
تو اگه صاحب خانه شدی به جای کرایه گرفتن خانه را مفت بده به یکی مثل خودت.اگه انکارو کردی با اینجا بنال. وگرنه کرایه تو هزینه نگهداری اون خونه هم نیست
طی چهل سال اخیر بجای افزایش و سرمایه گذاری روی حمل و نقل ریلی (مثل همه کشور های توسعه یافته ) جاده ها رو توسعه دادیم این هم نتیجه اش !!!!!
این راه حل هم مثل سایر مسائل فقط یک مسکن می باشد چرا که با بنزین بیشتر فقط مصرف بیشتر تشویق می گردد.!!!!!
مقدمه گران کردن و دیگر هیچ
تویوتا خودرو سه سیلندر ساخته با صد اسب بخار قدرت ومصرف ترکیبی زیر پنج لیتر .بهد ایران خودرو وسایپا از بیست سال پیش همون موتورهای معروف خودشون رو مثلا دارن توسعه میدن .موتور tu5 که موتور اصلی مورد مصرف خودروهای ایرانی هست تو شهر حدود ده لیتر بنزین مصرف می کنه .ما هنوز رو نیسان ابی های معروفمون همون موتور های پرمصرف پاترولهای قدیم رو بزک کردند ودارن تولید می کنند.مشکل مصرف بنزین سرطان وغده بزرگی به نامهای سایپا وایران خودرو هستند که شدند حیات خلوت دولتها ومجالس.الان حدود چهار سال هست موتور سه سیلندر قرار هست تو ایران تولید بشه اما به دلیل تحریمها برنامه تولید عقب می افته .نمایندگان مجلس هم فقط بلدند کشور روروزمره اداره کنند یکی نیست بپرسه مگه نفت مملکت بی ارزش هست شما بدین خارج براتون پالایش کنند دوباره بیاری تو ایران بدی دست مردم سه هزار تومن.یک طرح ملی جهت نوسازی ناوگان فرسوده کشور با تویوتا یا فولکس واگن بذارین مشاورین هم همه آلمانی وزاپنی باشن مشکل شما رو تو سه سال حل می کنند.افسوس از این همه فرصت واین همه ثروت که با شعارهای پوچ عده ای بیسواد باید به هدر بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
احسنت عالی بود
بنزین باید سالانه 20 درصد گران شود و این روند ادامه داشته باشد تا به نرخ جهانی برسد، و اگر بر اثر افزایش نرخ ارز دوباره از نرخ جهانی فاصله گرفت بازهم این روند ادامه داشته باشد و هیچ سالی متوقف نشود.
نه اینکه یک شبه چند صد درصد قیمت بنزین را گران کنند تا کمر مردم بشکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
فقط بنزین باید گران شود ساندیس خور؟ حقوق و دستمزد نباید جهانی باشد؟ خودروی با کیفیت با قیمت جهانی و جاده خوب چی؟ نباید باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
نرخ ارز گرون نمیشه، پول ملی تو بخاطر بیسوادی مسوولین بی ارزش میشه.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
با هوش وقتی ارزش پولمون روز بروز داره پایین میاد یعنی هیچوقت به قیمت جهانی نمیرسه.
هر موقع تونستین خودروی با تکنولوژی روز و مصرف پایین تولید کنین بیاین حرف بزنین در مورد مصرف بالای بنزین در کشور!
من دیروز به خاطر تغییر ساعات کاری، که واقعا هیچ بازده ای نداشت، بخاطر ترافیک سنگین، یک مسیر نیم ساعته رو به دو ساعت و نیم رفتم و نزدیک دوساعت بنزین بیشتر سوزوندم.
کاهش مصرف دغدغه واقعی نیست و فقط میخوان گرون کنن وگرنه با تغییر ساعات کاری کل ترافیک رو در چند ساعت خاص متمرکز نمیکردن.
مصرف بنزین =مصرف خودورهای قدیمی =بیکاری و مسافرکشی همه اقشار جامعه = ورود ناوگان اسنپ که به تاکسی ها اضافه شده است و..
لابد راه حل فقط گران کردن بنزین است! ما که دیگه سر شدیم به خدا
یه وفت به فکر افزایش حمل و نقل عمومی، بالا رفتن کیفیت خودروها، برقی شدن خودروها نیافتین ها ، مردم راضی نیستن شما به زحمت بیافتین
در ایرانخودرو و سایپا تخته شود
اگر راست میگویید حقوق کارگران و کارمندان را هم به دلار و فوب خلیج فارس و بین المللی حساب کنید بعدش بنزین را هم به قیمت جهانی بفروشید به خدا اگر کسی اعتراض بکنه! نمیشه که همه هزینه ها به دلار و جهانی باشه و حقوق مردم به ریال ...!!
مصرف متوسط بنزین برای یکصد کیلومتر در خودرو داخلی چیزی بین ۸ تا ۱۰ لیتر است . اگر مافیای خودرو اجازه بده و مملکت از پتانسیلش برای تولید ، مصرف و صادرات برند های مهم دنیا مملکت از پتانسیلش اسنفاده کنه هم میزان مصرف بنزین در طول یک بازه زمانی به حدود نصف خواهد رسید و مازاد تولید صادر خواهد شد ( یعنی دولت میتونه بنزین رو به قیمت روز ونیا بفروشه اونم نه به مردم خودش بلکه به دنیا ) و از طرف دیگه هم با بالا رفتن ایمنی خودرو ها مرگ ومیر ومعلولیت و مصدومیت در جاده ها به شدت کاسته میشه
از دولت محترم که توانایی رصد مردم رو در مصرف نان دارند خواهش میشه برای اثبات سلامت و مبارزه با فساد بیاد و ضمن معرفی مافیای خودرو نسبت به خلع ید اون ها اقدام فوری !! سریع !! و انقلابی !! بکنه . ان شاءالله
چرا سیاستمداران فقط سمت تولید بنزین را می بینند و به سمت مصرف توجه نمی کنند چرا در جهت تغییر ترکیب خودروهای مصرف کننده بنزین برنامه ریزی نمی کنند وقتی مصرف کننده تمایل به خرید خودروهای کم مصرف دارد و شما سیاستگذار از تولید خودوهای با متوسط مصرف بالای 10 لیتر حمایت می کنید قطعا تولید بنزین از مصرف همیشه عقب خواهد ماند در حالی که در یک برنامه 5 سال می توان ترکیب خودروهای داخلی را به نحوی تغییر داد که متوسط مصرف خودرها به 5 لیتر برسد اگر این سیاست اجرا شود مانند این است که ظرفیت پالایشگاه های کشور به دوبرابر افزایش یافته است پس راهکار درست برای کنترل مصرف اجازه واردات و ساخت خودروهای با متوسط مصرف 5 لیتر و کمتر است
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
عزیز چرا فکر میکنی همه باید خودرو داشته باشند؟ایا هندی ها که اقتصاد ششم دنیا هستند هم باید اینگونه بیاندیشند و یک میلیارد هندی بالای 18 سال هم داشتن خودرو را حق خودشان بدانند؟اگر نه شما چه مزیتی نسبت به انها داری که فکر میکنی تافته جدا بافته ای؟اگر اینطور شود بنزین راه و حتی خودروی کافی برای مردم هند وجود دارد؟
اخه چرا دوتا شرکت باید برا 80 میلیون سلیقه ارجح باشه مگه به کجا وصل هستن بابا واردات را آزادکنید یا تعطیل میشن یا رقابت میکنن .خیلی ساده هست مگه اینکه ...
چنانچه برجام به سرانجام رسید بهترین شیوه استفاده از ذخایر ارزی واردات خودروهای کم مصرف و از رده خارج کردن خودرهای قدیمی و توسعه ناوگان ریلی و حمل نقل عمومی خصوصا مترو و انرژی های تجدید پذیر خصوصا خورشیدیست
بجاي توليد پالايشگاه

مصرف خودرو رو بياريد پايين كار سختي نيست. بجاي صدي 11 - صدي 5 مصرف كنن
مشكل ترافيك رو حل كنيد
حمل و نقل عمومي رو توسعه بديد

از 10 سال ديگه خودروي بنزيني در هيچ كشور اروپايي و امريكايي اجازه تردد نداره

به فكر برقي كردن باشيد
مصرف بنزین خیلی راحت حل می شه فقط یک شرط داره پست و مقام محدود و پاسخگو به مردم که وجود نداره !!!!
بعد 40 سال تازه رسیدن به جایی که راهکار پیدا کنن. خیلی زود نیست
آقایون مسوول همش به فکر این نباشید که خدا یه کاری کنه بارون بیاد منابع آب زیاد شه، بیماری بیاد مصرف بنزین کم شه، همون خدا بهتون عقل داده تا از بقیه چهارپایان متمایز بشید. میشه ماشین کم مصرف تولید کرد، ماشین هیبریدی وارد یا تولید کرد، ماشین برقی رو زیرساختش رو ایجاد کرد، زیرساخت دوچرخه سواری ایجاد کرد و .... کمی تفکر، کمی انسانیت و شرافت، کمی افق دید. این مملکت برای بچه های شما هم هست ...
اگه همون چند سال پیش تا الان به تکاپو افتاده بودین که خودروی برقی تولید یا وارد کنین الان حدقل 1 میلیون خودروی برقی داشتیم که مصرف بنزین نداشتن و این یعنی حداقل هفته ای 60 میلیون لیتر بنزین صرفه جویی میشد.
سلام.بنده این پیشنهاد رو برای دفتر نماینده مجلس هم نوشتم. بنزین می‌تونه به جای دو نرخی سه نرخی بشه.بنزین یارانه ای مثل ۶۰ لیتر‌.نمیه یارانه ای مثل ۳ تومنی و آزاد .و میشه به جای کارت سوخت یک برچسب با کد qr روی خودرو نصب کرد و با یک دوربین تایید کننده پلاک به راحتی از قاچاق سوخت و خرید و فروش جلوگیری کرد
یه خبر نادرست را میدن به رسانه ها که نشر دهند سپس مقدمات افزایش قیمت را فراهم میکنن. واقعا این مسئولان در چه زمینه ای توانایی دارند که لااقل دلمون به اون خوش باشه.
باز چه خوابی واسیه من بدبخت دیدید
یه جای ۱ میلیارد یورو پول بی زبون برای واردات خودروهایی که می رسه به دست سهمیه داران و مفت خوران سیستم، بهتره تکنولوژی هیبریدی رو از یک جا وارد کنند و اون وقت موتور همه ماشین ها رو با جاش دربیارن و موتور جدید جایگذین کنند
راهکارشدوگانه سوز کردن رایگان و اجباری کلیه نیسان های آبی حتی صفر کیلومتر و کلیه خودروهای ۱۰ سال کارکرده هست

سایر خودروهایی که زیر ۱۰ کیلومتر کار کردن هم فقط اجبارش برداشته بشه و رایگان دوگانه سوز بشن

رایگان گاز سوز کنید در دوماه، پول واردات بنزین رو جبران می کنه

تابناک خواهشا این گازسوز کردن رایگان رو پیگیری کن. ۱۰۰ درصد جواب میده
وقتی خودتان بنزین لازم دارید چرا می خواهید مفت به لبنان بنزین بدهید ؟ تازه اون ناز هم می کنه و بنظر نازش خیلی خریدار داره.
رکورد زدکه زد،خوب روزی چندتاماشین واردبازارمیشه؟وقتی باافتخارازافزایش چشمگیرتولیدخودروحرف میزنیدوپول وپاداش وبهره وری وماموریتهای آنچنانی تشریف میبرید،نمیدونین که اینهابنزین مصرف میکنه؟دوباره میخواین گرونش کنید...........
1 - تولید خودروهای کم مصرف
2 - تسهیل و در دسترس و ارزان بودن استفاده از خودرو های عمومی برای مردم
3 - واردات و فروش خودروهای تمام الکتریکی همراه با یارانه دولتی
قضاوت با خواننده: برادر من تویوتا پرویز داره داخل شهر مصرفش صفر لیتر هست من هم پژو پارس صفر گرفتم داخل ترافیک شهری بالای ۱۵ لیتر در ۱۰۰تا میسوزونه به نمایندگی مراجعه کردم گفت برو داخل سایت ببین دیدم نوشته بود مصرف ۱۳و هست دهم داخل شهر
واردات خودرهای بامیفیت وکم مصرف
باید در ابتدا وارد کردن ماشین های هیبریدی وکم مصرف را آزاد و بر ناوگان حمل ونقل عمومی سرمایه گذاری ویژه ای انجام بشه وبهترین راه حل همچون کشورهای اروپایی صنعت راه آهن را بین همه شهرها حتی شهرهای کوچک احداث کنیم هم ترافیک کمتر و هم هوای سالم وایجاد رفاه برای مردم ولی متاسفانه صنعت راه آهن وسایر ناوگان حمل ونقل عمومی روز به روز ضعیف تر ورو به پسرفت می باشند در ضمن پالایشگاه ها باید روز به روز بیشتر وکشور را ازخام فروشی نفت بی نیاز سازند ولی هیچ عزم واراده ای برای کار جدی وحل مشکلات نیست وفقط شعار بی عمل وپروپاگاندای تبلیغاتی که اونم دیگه سازگار نیست چون اکثر مردم به رسانه میلی نه نگاه می کنند ونه اعتمادی به اخبار آن دارند
واردات ت خودرو انجام ود
خب وقتی ک دولت هیچ اراده ای برای تولید و واردات خودروهای روز و کم مصرف نداره و از طرفی قطعات و خودرو های بی کیفیت داخلی رو اینقدر گرون کرده ک اکثر مردم توان توعیض قطعات معیوب را ندارند تا چ برسه به تعویض خودروهای فرسوده دیگه از مردم بیچاره چ انتظاری دارید
ماشین های لگن را جمع کنید!!!!
بجای تکنولوژی چینیه بنزین خور تکنولوژی جدید از غرب وارد کنید!!!
خودروسازی ها را جمع کنید!!!!
جاش قطعه سازی رواج دهید با هدف توسعه صادرات فقط قطعه!!!!
واردات خودرو آزاد شود!!!!
قبل همه این ها با دنیا ارتباط بگیرید و مردم را از این تنگنا نجات دهید!!!!!
ملی.نفت وگاذ وبنزین ملی.آب وکوه وجنگل ومرتع. معدن جنگل ملی .کارخانه ذوب آهن وفولاد ملیوکفشن ملی .................ِ............خودروملی......ما که نعهمیدیم این همه ملی چه نفعی برای ما. داشته به جز اینکه خودرو ملی طلاعی را بایدبا چند برابر قیمت خریداری وسپس از این تعمیرگاه به آن تعمیرگاه با کارت بانک ملی در حرکت باشیم
بشه لیتری صد هزار تومن خیال همه راحت بشه
در بسیاری از کشورها سوخت فسیلی حذف شده و خودرو برقی داره استفاده می شه کشوری که روی گاز خوابیده باید نیروگاههای برق گازی بشه و خودرو برقی اما روس پرستان کشور رو در دشمنی با غرب انداختن تا ایران تحریم بشه
کافی در ایران خودرو سایپا رو گل بگیرید خودرو برقی و کم مصرف وارد کنید با پول صرفه جویی شده از این محل می شه هم حقوق کامل تمام کارگران بیکار شده داد
اول شایعه میکنن ببینن مردم چطور جبهه می گیرن بعد ... بله
خب خیلی ساده هس وقتی نصف مملکت مسافر کشه معلومه صرف بنزین رکورد میزنه
توصیه می شود دولت محترم خیلی خودش را زحمت ندهد و دنبال راه حل های سخت و پیچیده نرود،ساده ترین راه برای جبران ناترازی بنزین که هم نوستالوزیکه هم زحمت زیادی نداره، هم درامدزایی داره، از همه مهمتر مجرب و امتحان پس داده هم هست و با توجه به تجربه یکساله اخیر راه دست این دولت هم می باشد، گران کردن قیمت بنزین است، البته بنزین را هم می شود طوری گران کرد که به عنوان یکی دیگر از موفقیت های دولت جازد، مرتب در رسانه ها رویش مانوور کرد و به خاطر آن هم سر ملت منت هم گذاشت!
مافیای ماشین سازی ایران بنجل ترین ماشین های کره ای و فرانسوی که در خود این کشور ها به دلیل کیفیت پایین مصرفی ندارد وبه کشور دیگر هم نمی توانندصادر کنندبرای منتا ژ به ایران می فرسنتد. در نتیجه ماشین هایی مانند پراید با وزن کم, امنیت بسیار پایین کماکان در صد کیلومتر مصرف بنزین بالایی دارند.
بازار ماشین به هیچ وجه رقابتی که نیست هیست همین ماشین های داغون را اگر ۳ سال نگه دارید قیمتش بالا خواهدرفت که در دنیا بی سا بقه است.
با این ماشینهای گران قیمت بی کیفیت چینی وایرانی باید رکورد بزنید در تصادف مرگ ومیر مصرف زیاد بنزین وگازوییل وآلودگی هوا :تازمانی که تکنولوژی روز را وارد نکنید این سیستم فشل وفشلتر میشود .وکلی هزینه باید پرداخت
راه حلش انجام پیشنهاد عالی جانشین پلیس راهور هست که فرمودند:کارخانه ی ایران خودرو و سایپا پلمپ بشه و خلاص.همه عالی میشه
عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با توجه به زمانبر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم.
من‌جند تا راه حل دارم و بکی از آنها استفاده از مخلوط آب و متانول است که البته ایجاد تعییرات در خودرو لازم است حدود ۶۰۰ دلار هزینه هر خودرو است و راه حل دیگر استفاده از حلال نفتا بدون استفاده از پالایشگاه ، دانش فنی انرا بنده دارم و براحتی بنزین با اکتان ۸۳ را میشود ساخت ، بسم الله وزیر جان من همونی هستم که برای استخدام امدم‌وزارت خانه شما برای استخدام دم درب استخدام هم‌راهمان ندادید.
شما به همون تعداد که ماشین میسازینو میدین توبازار باید بتونین از عهده سوختشم بربیان تواقع دارین بابتزین چندین سال پیش بتونین مصرف سوخت این همه ماشین رو باهمون بنزین قبل اداره کنید هیچ ربطی هم به مسافرت نداره روزانه چقدر ماشین جدید میاد تو بازار خب مصرف سوخت هم بالا میره
چرا با شعور مردم بازی میکنید اگر کشور انقدر در گیر کمبود بنزین و سوخت هست پس پیشنهاد صادرات مجانی سوخت به لبنان رو چجور توجیه میکنید
در دو تابوت ساز بزرگ رو گل بگیرید همه چی حل میشه
دولت محترم همه خدمات خودش را با مردم با نرخ دلار آمریکای مستکبر محاسبه می کند الا حقوق.
حقوق را هم مثل کشورهای حوزه خلیج فارس پرداخت وقیمت کالاها وخدمات دولتی را هم مثل آنها بگیرید.
دولت فعلا " یک طرفه عمل می کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی