بازدید 9479

واردات شکر ، کود و لپ‌تاب توسط فدراسیون شطرنج

کد خبر: ۱۱۳۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 16 August 2022

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرده است. تنها برای سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد، ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگو نیست.

نه حمایت وزارت ورزش را داشتم نه حمایت آن ور آب را

او ادامه داد: با رای بالایی رئیس فدراسیون شدم. نه حمایت وزارت ورزش را داشتم نه حمایت آن ور آب را! من عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستم و نماینده مجلس بوده‌ام. در بحث فدراسیون کارها را به دو بخش تقسیم کردیم. تا الان یک نفر را از بیرون نیاورده‌ام و همگی شطرنجی هستند. باید بگویم که همه افراد فدراسیون، شطرنجی هستند. شرایط روحی شطرنج‌بازان در گذشته خوب نبود و ۵ میلیارد به ما اختصاص دادند اما در اواخر کار دولت قبل، ۵ میلیارد تومان برگشت و به فدراسیون ندادند. فیروزجا اعتراضاتی داشت که من جایی ندارم که در تهران شب بمانم! اعتراض این شطرنج‌باز اینگونه بود.

تامینی ادامه داد: سیاست ما بود تا جای ممکن صحبت نکنیم و فقط کار را جلو ببریم اما عذرخواهی میکنم تا الان این نشست دیر شد. در هتل ورزش دخالتهایی صورت گرفت و به ورزشکار ما جا ندادند. مجبور شدیم در فدراسیون سوئیت برقرار کنیم تا شطرنج‌بازان مستقر شوند.

باید چوب نادانی گذشته و بدهی‌ها را بخوریم

تأمینی ادامه داد: در خصوص بدهی‌ها باید بگویم که سعی شد تا چند ماه اخیر پول را پرداخت کنیم و از این بابت مشکل نداریم. باید چوب نادانی گذشته و این بدهی ها را بخوریم و روی آنها کار کرده ایم.

او گفت: درب شطرنج برای همه ادیان باز است و بحث ارمنی و غیر ارمنی ندارد.

دشمن های داخلی و خارجی ول کن شطرنج ایران نیستند

تأمینی گفت: دشمن های داخلی و خارجی ول کن شطرنج ایران نیستند. در کلاب هاوس صحبت هایی انجام می‌شود و واقعا نمی‌دانم چی بگویم. نمی‌خواهم در این بازی ورود کنم و خواهش داریم این دشمنی را به پایان رسانند. با منتقدان بارها صحبت کردم و از آنها خواستم به فدراسیون کمک کنند. نباید شطرنج بازان ایران با این موضوعات اذیت شده و فراری شوند.

نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند که ۱۴ میلیارد بدهی مالیاتی برای سال ۹۲ دارد

تأمینی همچنین ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرد. تنها در سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد و ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چی وارد کرده‌اند؟ باید بگویم هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست!

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد: در مجلس هم تلاشم این بود که کمتر حاشیه داشته باشیم و از همه کمک خواسته‌ام. سراغ همه شطرنج بازان رفته‌ام که به شطرنج کمک کنند.

تأمینی ادامه داد: تمام تلاش شطرنج این است که مربی خارجی بیاورد. شطرنج بازان ایران با توجه به پتانسیل‌شان نیاز به مربی قوی دارند. از نیاز های اساسی شطرنج ایران مربی خارجی خوب است. دست همه مسئولین را می بوسم که برای شطرنج ایران مربی خارجی بیاورند.

او همچنین گفت: در خصوص چند پستی بودن در فدراسیون شطرنج باید بگویم که ما از شطرنج‌بازان می‌خواهیم در فدراسیون حضور داشته باشند. حتی مکاتبه با سازمان برنامه بودجه داشتیم و حتی با قالیباف صحبت کردم که بودجه به فدراسیون بیاوریم.

هیچ منافعی در فدراسیون شطرنج ندارم

تأمینی گفت: بنده هیچ منافعی در فدراسیون شطرنج ندارم و از شما می‌خواهم من را راهنمایی و کمک کنید. باید بگویم اینکه هیات علمی هستم و در فدراسیون شطرنج رئیس هستم هیچ مشکلی نیست.

امیر عرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج هم در این نشست خبری گفت: بی مهری هایی به فدراسیون شطرنج شده و در اخبار پوشش داده شده مقداری بی انصافی وجود داشت و شاید برخی اخبار، از واقعیت دور بود. از گذشته در فدراسیون بوده ام و می‌دانم در این فدراسیون چه خبر است. بحث مالیات مشکل این فدراسیون است. در سال ۹۲،  حدود ۱۴ میلیارد بدهی مالیاتی داریم که از آن ۵ میلیارد جریمه است! برای من سوال بزرگ این است که چه حجمی از معاملات انجام شده که این مقدار تنها مالیاتش بوده است؟

مالیات ۱۴ میلیاردی شطرنج بخاطر واردات ۴ هزار میلیارد تومان کود، شکر و لپ تاپ بوده است!

او همچنین ادعا کرد: کود، شکر و لپ تاپ در این مالیات بوده است. ۴ هزار میلیارد تومان معاملات صورت گرفته است که برای من جای تعجب دارد. همین الان این عدد مقدار بزرگی است. واقعا در تعجبم با این وضع چه طور بعضی‌ها رویشان می‌شود در شطرنج باشند؟ در دادگاه تجدید نظر هم آقای پهلوان زاده حضور پیدا نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم