بازدید 10440
۶

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۵۰۰ میلیون تن/ جایگاه پانزدهم ایران در ابتلا و یازدهم در مرگ!

نکته جالب توجه، حضور کشور‌هایی بالاتر از ایران در جدول است که ممکن است به وخامت اوضاع در آن کشور‌ها یا مدیریت خوب کرونا در کشورمان تعبیر شود، در حالی که این گزاره می‌تواند چندان صحیح نباشد، چون تعداد تست‌های روزانه کرونا در کشورمان بسیار کم است و در نتیجه، بسیاری از بیماران هرگز در زمره آمار‌ قرار نمی‌گیرند!
کد خبر: ۱۱۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 12 April 2022
تابناک اجتماعی
با تداوم تاخت‌وتاز ویروس کرونا در جهان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روندی پرشتاب در حال افزایش است و حالا از قله ۵۰۰ میلیون مبتلا هم گذشته!

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۵۰۰ میلیون تن/ جایگاه پانزدهم ایران در ابتلا و یازدهم در مرگ!به گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۵۰۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که بیش از ۸۲ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، بالغ بر ۴۳ میلیون تن از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و بیش از ۳۰ میلیون نفرشان برزیلی هستند؛ سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشور‌ها فرانسه با نزدیک به ۲۷ میلیون مبتلای شناسایی شده قرار دارد، جایگاه بعدی در اختیار آلمان با ۲۲.۸ میلیون مبتلاست، انگلستان با ۲۱.۶ میلیون در رتبه ششم قرار دارد و رتبه‌های بعدی در اختیار روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند و ایران (رتبه پانزدهم) است.

نکته جالب توجه در این خصوص، حضور کشور‌هایی بالاتر از ایران در جدول است که شاید به وخامت اوضاع در آن کشور‌ها یا مدیریت خوب کرونا در کشورمان تعبیر شود، در حالی که این گزاره می‌تواند چندان صحیح نباشد، چون شمار تست‌های روزانه کرونا در کشورمان بسیار کم است و در نتیجه این کمبود، بسیاری از بیماران هرگز در زمره آمار‌ها قرار نمی‌گیرند!

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌، از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرده است؛ عددی بسیار بزرگ که سهم آمریکا در آن بیش از یک میلیون تن است و سهم کشور بعدی یعنی برزیل، حدود ۶۶۰ هزار تن. رتبه سوم در این آمار هم در اختیار هند است که بیش از ۵۲۰ هزار کشته کرونایی به ثبت رسانده است.

بر اساس این آمار، جایگاه کشورمان با بیش از ۱۴۰ هزار جان باخته، یازدهم جهان است؛ جایگاهی که مدت‌های طولانی است در اختیار کشورمان قرار دارد؛ هرچند شاید به زودی کلمبیا موفق به پس زدن کشورمان شده و به این جایگاه برسد! اتفاقی تامل برانگیز که نشان می‌دهد شمار جان باختاگان کرونایی در ایران بالاست.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که در مرز ۴۵۰ میلیون تن قرار دارد؛ آماری که رتبه اول آن حدود ۸۰ میلیون بهبود یافته، در اختیار آمریکاست، رتبه دوم در اختیار هند است که شمار بهبود یافتگانش به ۴۲.۵ میلیون تن رسیده و برزیل با ۲۹ میلیون بهبود یافته، رتبه سوم آن را در اختیار دارد. در این رده بندی جایگاه کشورمان هشتم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
کم شماری مخصوصا در موج اومیکرون!
جایگاه ایران در تلفات کادر درمان؟ شماره یک.
کوتاهی از کادر درمان نبود. در واقع کادر درمان قربانی شماره یک اینان بود.
امار ارسالی ایران صحیح نمیباشد و نیاز به بازنگری دارد
آمار واقعی مرگ و ابتلا در ایران حداقل سه برابر این رقمی است که اعلام شده و بیشترش بخاطر حرام اعلام کردن واکسن در وقت مناسبش بود.
وقتی فقط روزی 60000 تست انجام می شود نتایج کلا غیرقابل اعتماد است.
تازه مسئولین عزیز افتخار هم میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی