بازدید 8127

۱۲بازی سرنوشت ساز عابدزاده برای جام جهانی و لالیگا

کد خبر: ۱۱۰۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 09 March 2022

رقابت‌های باشگاهی در فوتبال اروپا در شرایطی حدود سه ماه دیگر به پایان می‌رسد که لژیونر‌های ایرانی به دنبال بهترین اتفاق در مدت زمان باقی‌مانده هستند تا به کارشان در قاره سبز ادامه بدهند و همچنین عملکردی داشته باشند که در جام جهانی ۲۰۲۲ فرصت بازی به‌دست بیاورند.

با توجه به اینکه رقابت‌های جام جهانی در اواخر آبان‌ماه و آذرماه سال آینده برگزار می‌شود، شاید انتقال جالب توجهی برای لژیونر‌های ایرانی اتفاق نیفتد، اما در این بین امیر عابدزاده شانس زیادی دارد تا یک جابه‌جایی بزرگ را تنها یک‌سال پس از بازی در اسپانیا تجربه کند و از سطح دو لالیگا به لیگی انتقال یابد که رئال مادرید، بارسلونا و ... در آن هستند.

۱۲بازی سرنوشت ساز عابدزاده برای جام جهانی و لالیگا
عابدزاده که پس از چهار سال حضور در فوتبال پرتغال در تابستان ۲۰۲۱ تصمیم گرفت از لیگ برتر این کشور جدا شود و به لالیگا ۲ اسپانیا برود، تاکنون شرایط فوق‌العاده‌ای در پونفرادینا تجربه کرده و نمایشی داشته که تیمش جزو مدعیان صعود باشد و از ابتدای فصل تاکنون جزو بالانشینان جدول قرار بگیرد.

پونفرادینا تاکنون ۳۰ مسابقه‌اش در فصل جاری لالیگا ۲ اسپانیا را پشت سر گذاشته که در این بین امیر عابدزاده فقط در پنج دیدار، آن هم به دلیل حضور در اردو‌های تیم ملی ایران به میدان نرفته، اما در ۲۵ هفته دیگر که در فهرست تیمش بوده، همواره در ترکیب قرار گرفته و عملکردی داشته که مورد ستایش رسانه‌های اسپانیایی هم باشد.


عابدزاده در فصل جاری بار‌ها جزو برترین بازیکنان هفته لالیگا ۲ اسپانیا قرار گرفته؛ حتی در مسابقاتی مثل هفته بیست و نهم که دو گل مقابل خیخون دریافت کرد، اما آنقدر نمایش خوبی داشت که به‌عنوان دومین بازیکن برتر هفته معرفی شود

عابدزاده که با یک انتخاب صحیح و حضور در پونفرادینا به‌همراه عملکرد کم‌اشتباه و مطمئن خود توانست تبدیل به گلر شماره یک تیم ملی هم شود و در سه مسابقه اخیر ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی به میدان برود و سه کلین‌شیت داشته باشد، حالا به دنبال تداوم روند درخشانش در اسپانیا است تا بتوانند در ۱۲ هفته باقی‌مانده یک اتفاق بزرگ را رقم بزنند.

در پایان فصل ۲۲-۲۰۲۱ لالیگا ۲ اسپانیا، دو تیم به‌صورت مستقیم به لالیگا ۱ راه پیدا می‌کنند و تیم‌های سوم تا ششم جدول نیز پس از رقابت در پلی‌آف، تکلیف سومین و آخرین تیم راه یافته به سطح اول فوتبال اسپانیا را مشخص خواهند کرد که در این بین پونفرادینا امیدوار است با تداوم درخشش امیر عابدزاده این شانس را به‌دست بیاورد که لالیگایی شود.


عابدزاده تاکنون ۲۵ بازی در لالیگا ۲ انجام داده که در هر بازی به‌طور میانگین حداقل سه مهار توپ عالی داشته و در ۹۰ درصد مسابقاتی که به میدان رفته، با موفقیت بازی را تمام کرده و هشت بار هم دروازه‌اش را بسته نگه داشته است.

جدا از اینکه عابدزاده در مهار توپ یک نمایش ویژه داشته و در تمام نبرد‌های هوایی این فصل برنده بوده، او در کار با پا هم یک آمار استثنایی بر جای گذاشته که عملکردش در بین تمام گلر‌های ایرانی قابل توجه‌تر و بهتر است و همین امر موجب شده تا شرایط بهتری در رده باشگاهی و حتی ملی هم به‌دست بیاورد.

عابدزاده در هر بازی آمار قابل توجه ۴۱ لمس توپ را داشته و حدود ۶۰ درصد پاس‌های او صحیح بوده که پاس‌هایش در زمین خودی ۸۸ درصد مواقع به مقصد رسیده و همچنین دقت ۶۳ درصدی در پاس‌های چیپ داشته است.

این آمار فوق‌العاده از عابدزاده در پونفرادینا کاری کرده تا او نقش مهمی در قرار گرفتن تیمش با ۴۹ امتیاز در رتبه پنجم جدول لالیگا ۲ اسپانیا داشته باشد؛ جایگاهی که فاصله دو امتیازی با تنه‌ریف رده چهارمی دارد.


یاران عابدزاده در حال حاضر ۱۰ امتیاز کمتر از ایبار صدرنشین و همچنین ۹ امتیاز کمتر از آلمریا رده دومی دارند، ولی با توجه به اینکه ۱۲ مسابقه تا پایان فصل جاری لالیگا ۲ اسپانیا باقی مانده و آن‌ها بازی رودررو با تمام حریفان خود خواهند داشت، این شانس را دارند تا جزو دو تیم بالانشین قرار بگیرند و سهمیه حضور مستقیم در لالیگا ۲ را به‌دست بیاورند و حتی اگر این اتفاق برای‌شان نیفتد، پونفرادینا وضعیت مطلوبی برای رسیدن به پلی‌آف و صعود دارد.

دروازه‌بان تیم ملی ایران و پونفرادینا جدا از اینکه می‌تواند با باشگاه خود لالیگایی شود، اما از نقل و انتقالات زمستانی تاکنون زمزمه‌های پیشنهادات جالب توجه او از تیم‌های سطح اول اسپانیایی ازجمله سویا مطرح شده و می‌توان پیش‌بینی کرد با توجه به اینکه عابدزاده عملکرد قابل دفاعی در پونفرادینا داشته، باشگاه‌های لالیگایی خواهان او شوند.

با این شرایط بعید نیست یکی از بازیکنان ایران که قبل از جام جهانی و در تابستان آینده راهی یک تیم بهتر خواهد شد، امیر عابدزاده است؛ گلری که در تیم ملی نیز جایگاهش را به‌دست آورده و می‌تواند تا شروع بازی‌های جهانی ۲۰۲۲ در قطر این وضعیت را حفظ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم