بازدید 4636

کمیته المپیک؛ پایان بلاتکلیفی یا ادامه وقت‌کشی؟

کد خبر: ۱۱۰۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵ 07 March 2022

دوره چهار ساله فعالیت کمیته ملی المپیک 30 دی به پایان رسید. 21 آذر اعلام شد مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک قرار است روز سه‌شنبه 17 اسفند برگزار شود؛ انتخاباتی که تاثیر بسیار زیادی روی ورزش ایران در چهار ساله آینده و به ویژه بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو و المپیک 2024 پاریس دارد.

از همان زمان صحبت‌های زیادی پیرامون این انتخابات، شرایط برگزاری و افراد شرکت کننده و رأی‌دهنده مطرح بود و سؤالات و ابهامات زیادی درباره آن به گوش می‌رسید. یکی از این موارد مربوط به آیین‌نامه انتخاباتی بود چرا که ارتباط مستقیمی با نحوه برگزاری انتخابات دارد و باید در هیئت اجرایی مورد تایید قرار بگیرد، اما نکته قابل تامل اینجا بود که اعضای هیئت اجرایی بدون‌ توجه به لزوم تدوین آیین نامه برگزاری انتخابات و همچنین در نظر گرفتن فرایند مربوط به تصویب آن در هیئت اجرایی، مجمع و سپس ارسال به IOC؛ زمان را از دست دادند.

برخی معتقد بودند که ضرورتی در تدوین مجدد آیین نامه وجود ندارد و این اقدام نوعی وقت‌کشی برای تعویق انتخابات و تاخیر در برگزاری آن است چرا که چهار سال قبل یعنی سال 96 که انتخابات ریاست کمیته المپیک برگزار شد، آیین‌نامه‌ای نوشته شده و می‌توان با استناد به همان آیین‌نامه و تایید آن در نشست هیئت اجرایی، به راحتی و در زمان مقرر انتخابات را برگزار کرد.

نکته مهم دیگر، رفتار برخی مسئولان کمیته و برخی اعضای هیئت اجرایی است. همان‌طور که پیش‌تر عنوان شد، روز 21 آذر ماه یعنی تقریباً 45 روز قبل از پایان دوره ریاست صالحی امیری، زمان برگزاری انتخابات مشخص شد‌ اما در این هفت هفته اعضای هیئت اجرایی بحثی در مورد این آیین نامه نکرده و اقدامی درخصوص تایید آیین‌نامه انجام ندادند.

منبع:تسنیم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی