بازدید 6148
۳

تعداد زبان‌های در معرض خطر نابودی در جهان

تحقیقات نشان می‌دهد صدها زبان در مناطق مختلف جهان در معرض خطر نابودی قرار دارند و پدیده «جهانی شدن» به عنوان یکی از دلایل اصلی از بین رفتن این زبان‌ها شناخته می‌شود. همزمان با ۲۱ فوریه که به عنوان «روز جهانی زبان مادری» نامگذاری شده است، در این اینفوگرافیک اشاره کرده‌ایم که در هر قاره و منطقه‌ای در جهان چه تعداد از زبان‌های بومی در معرض خطر نابودی قرار دارند. در این رده‌بندی، اقیانوسیه و بعد از آن، آسیا، بدترین وضعیت را دارند.
کد خبر: ۱۱۰۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 21 February 2022

تعداد زبان‌های در معرض خطر نابودی در جهان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
سازمان میراث فرهنگی به چند تا خشت خام بهاء چند صد ساله می دهد و در صدد مرمت و نگهداری آن برمی آید ولی در خصوص حفظ زبان های رایج در جغرافیای ایران که حاصل هزاران سال تجربه و تعامل پدران ما بوده و به حق یکی از نکات برجسته تاریخ پیشینیان ما می باشد به بهانه حفظ وحدت ملی بی توجهی می کند بطور مثال ترکی رایج در اطراف همدان متاسفانه دستخوش تغییرات شده و به عینه آنچه که مادران ما در 40سال پیش به ما اموخته بودند تغییر ماهیت داده و با زبان فارسی ترکیب شده و اصالت خودش را از دست داده ولی متاسفتانه کسی به فکر نجات این میراث ارزشمند پیشینیان مان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
خانواده ها خودشان ترجیح داده اند که به فرزندانشان فارسی بیاموزند تا زبان مادری .این اتفاق در لرستان هم افتاده و در این مورد حکومت مقصر نیست زیرا جلوی صحبت کردن با زبان مادری را بجز در بخش آموزش نگرفته است. خانواده ها باید در این مورد حساس باشند که نیستند..
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
ترکی هم مانندهرزبان دیگری درگذرزمان تغییر می یابد.از1200 سال قبل که ترکی ازآسیای میانه واردایران شد درنقاط مختلف ایران ودرترکیب با سایرزبانهابصورت طبیعی تغییریافته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی