بازدید 12569
۷
کیوسک بین الملل تابناک

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا، راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه، مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین، سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه و انتخاب مجدد اشتاین‌مایر به‌ عنوان رئیس جمهور آلمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷ 13 February 2022

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

کیوسک بین الملل تابناک: هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا، راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه، مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین، سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه و انتخاب مجدد اشتاین‌مایر به‌ عنوان رئیس جمهور آلمان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت: اعتراضات کامیون‌داران که در کانادا آغاز شده‌، می‌تواند باعث اختلالات جدی‌تر در ایالات متحده شود و هشدار داد آمریکا بیش از همسایه شمالی خود آماده شعله‌ور شدن است.

اعتراضات کامیون‌داران در کانادا با نام «کاروان آزادی» در اواخر ژانویه در اُتاوا آغاز شد. این جنبش حامیان خود را علیه دستورهای واکسن برای کامیون‌داران که در کانادا اجرا می‌شود گرد آورد و پل سفیر، یک گذرگاه مرزی کلیدی بین ایالات متحده و کانادا را مسدود کرد. گروه‌های راستگرا پشت این جنبش قرار گرفته ‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان سرسخت طرفدار ترامپ حمایت خود را از این حرکت اعلام کرده‌اند.

به گزارش «نیوزویک»، ترامپ در مصاحبه شنبه با فاکس نیوز، در مورد این جنبش اظهارنظر کرد و با بیان این که ایالات متحده ممکن است وضعیت بدتری را ببیند، افزود: کاروان‌های آزادی اکنون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تظاهرات مرتبط در ایالات متحده هستند.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

ترامپ افزود: می‌بینم که آن‌ها همه جا تابلوهای ترامپ را دارند و به این افتخار می‌کنم. اما این چیزی است که اتفاق می‌افتد، شما توانستید تا اینجا به مردم فشار بیاورید و کشور ما هم آماده اشتعال است، خودتان را گول نزنید. در حال حاضر افراد زیادی از کشور ما به آن مرحله رسیده‌اند. وقتی به آنچه در کانادا می‌گذرد نگاه می‌کنید، فکر می‌کنم کشور ما به مراتب بیشتر از کانادا آماده اشتعال است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به سازمان‌های مجری قانون هشدار داده که اعتراضات کامیون‌داران می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در آمریکا و بخصوص لس‌‌آنجلس شود. این وزارتخانه در بولتنی که اولین بار یاهو نیوز گزارش کرد، هشدار داد کاروان بالقوه در اواسط فوریه در کالیفرنیا آغاز خواهد شد و تا اواسط مارس به واشنگتن می‌رسد.

معترضان به اجباری شدن واکسیناسیون و اعمال محدودیت‌‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا، علی‌رغم آنکه مجبور شدند به دستور پلیس کانادا روز گذشته (شنبه) وسایل نقلیه خود را از پل مرزی آمریکا-کانادا موسوم به پل سفیر منتقل کنند، اما اعتراضات به دیگر شهرهای سراسر کانادا کشانده شد. اعتراضاتی که مشابه آن دیروز در خیابان‌های پاریس برگزار شد و در میانه مقاومت پلیس و شلیک گاز اشک‌ور به سمت تظاهرکنندگان، یک کاروان معترض به محدودیت‌های کرونایی موانع پلیس فرانسه را زیر پا گذاشت و به سمت مرکز پاریس حرکت و عبور و مرور اطراف طاق پیروزی و خیابان‌ شانزلیزه را مختل کرد.

راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه 

هزاران اوکراینی به نشانه همبستگی و در میانه نگرانی از تهاجم ادعایی روسیه در خیابان‌های کی‌یف راهپیمایی کردند.

به گزارش رویترز، این راهپیمایی در حالی برگزار شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به مردم گفت نترسند و پیش بینی وقوع درگیری بین روسیه و اوکراین را که در رسانه‌ها منتشر شده، رد کرد.

تنش‌ها از زمانی شدت گرفته که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیروی خود را در مرز با اوکراین مستقر کرده و رزمایش‌های بزرگی را نیز ترتیب داده است. آمریکا روز جمعه گفت که تهاجم ممکن است هر لحظه رخ دهد؛ اما مسکو این اتهام را رد کرده است.

اوکراینی‌ها در مرکز کی‌یف حضور یافته و شعار "زنده باد اوکراین" سر دادند و پرچم کشورشان را در دست داشته و بنرهایی را حمل می کردند که رویش "اوکراینی‌ها مقاومت می‌کنند" و "مهاجمان باید بمیرند" نوشته شده بود.

زلنسکی نیز گفت، حمله از سوی روسیه می‌تواند هر زمانی رخ دهد اما اطلاعات درباره وقوع قریب الوقوع یک جنگ را رد کرد.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

وی ادامه داد: بهترین دوست دشمنان ما، وحشت در کشور است. همه این اطلاعات فقط باعث ایجاد وحشت می‌شود و نمی‌تواند به ما کمک کند. من نمی‌توانم با آنچه هنوز اتفاق نیفتاده موافق یا مخالف باشم. تاکنون هیچ جنگ تمام عیاری در اوکراین رخ نداده است.

آمریکا و چند کشور غربی دیگر به شهروندانشان تاکید کرده اند تا اوکراین را ترک کنند و واشنگتن روز شنبه اعلام کرد که به اکثر کارمندان سفارت آمریکا در کی‌یف دستور داده تا این کشور را ترک کنند.

زلنسکی با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه در ۲۰۱۴ و حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین نیز گفت: ما باید هر روز آماده باشیم. این اتفاقات دیروز شروع نشدند بلکه سابقه آن به ۲۰۱۴ بر می‌گردد. بنابراین، ما آماده‌ایم و به همین دلیل است که اینجا هستیم.

مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین

نظرسنجی جدید نشان داد، ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف هرگونه اعزام نیرو برای جنگ با نیروهای روسی در صورت حمله به اوکراین هستند.

 نظرسنجی جدید موسسه یوگاو نشان می دهد، به رغم مخالفت حداکثری آمریکایی ها با اعزام مستقیم نیرو به اوکراین، تنها ۱۳ درصد از آمریکایی ها ایده اعزام نیرو به اوکراین برای جنگ در این کشور را ایده خوبی می دانند.

اکثر آمریکایی ها گفته اند علاقه مندند آمریکا به شیوه ای به اوکراین کمک کند اما اکثریت مخالف اعزام نیرو هستند.

نظرسنجی یوگاو نشان داد که ۴۲ درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند که آمریکا باید کمک های مالی به اوکراین ارسال کنند. در مقابل ۲۴ درصد گفته اند، ارسال کمک مالی ایده خوبی نیست و ۳۴ درصد گفته اند در این زمینه اطمینان ندارند.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

این نظرسنجی نشان داد: آمریکایی ها بیشتر خواهان اقداماتی هستند که شامل اعزام مستقیم نیرو به اوکراین نمی شود. این اقدامات شامل تحریم روسیه، اعزام نیرو به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و انتقال سلاح به اوکراین است.

بر این اساس، ۵۰ درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند فکر می کنند تحریم روسیه ایده خوبی است. فقط ۲۰ درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی با این دیدگاه مخالفت کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حکایت از آن داشت که ۵۰ درصد آمریکایی ها موافق اعزام نیرو به کشورهای متحد آمریکا هستند و ۲۳ درصد با این نظر مخالفت کردند.

دولت بایدن قبلا گفته بود که آمریکا باید از اوکراین حمایت کند؛ اما اشاره کرده که نیروهایش را به این کشور اعزام نخواهد کرد.

لویدآستین وزیر دفاع آمریکا روز شنبه گفت، به ۱۶۰ نیروی آمریکایی دستور داده از اوکراین خارج شوند. مقام های این کشور گفته اند حمله به اوکراین در هر روزی ممکن است رخ دهد.

بایدن گفته اگر روسیه به اوکراین حمله کند، این کشور تحریم های اقتصادی کمرشکنی را تجربه خواهد کرد.

نظرسنجی اخیر از بین ۱۵۰۰ آمریکایی و با ضریب خطای مثبت و منفی سه درصد در فاصله زمانی ۵ تا ۸ فوریه (۱۶ تا ۱۹ بهمن) انجام شده است.

سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

منابع خبری رژیم صهیونیستی از سفر مخفیانه رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به ترکیه خبر دادند.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی با استناد به گزارش‌های روزنامه‌های ترکیه درباره سفر مقامات ارشد اسرائیلی به ترکیه، احتمال داد که رئیس موساد، یکی از این شخصیت‌های امنیتی باشد.

به گزارش این کانال تلویزیونی اسرائیلی، ارتباط خوبی بین موساد اسرائیل و سرویس اطلاعاتی ترکیه وجود دارد و این رابطه در دوران یوسی کوهن، رئیس سابق موساد قوی و خوب بود؛ هرچند در سطح سیاسی متشنج بود.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، موساد به همراه سرویس اطلاعاتی ترکیه موفق شده‌اند حداقل ۱۲ حمله تروریستی داعش در خاک ترکیه را خنثی کنند.

روز پنجشنبه گذشته هم روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از سفر محرمانه یک مقام رژیم صهیونیستی به آنکارا و دیدار وی با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه خبر داد.

این روزنامه صهیونیستی نوشت که «ألون أوشبیس» مدیرکل وزارت خارجه این رژیم ماه گذشته، مخفیانه و سِری برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت سفر «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم اسرائیل به ترکیه سفر کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، رئیس این رژیم قرار است ماه آینده میلادی به ترکیه سفر کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر در اظهاراتی گفته بود که «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر خواهد کرد و این، اولین سفر یک مقام صهونیستی به ترکیه پس از سال‌هاست.

اردوغان در آن زمان گفت که آنکارا و تل آویو می‌توانند در جریان این سفر درباره همکاری در زمینه انرژی گفت و گو کنند اما با این حال رئیس رژیم اسرائیل این سفر را تایید نکرد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ و پس از بروز یک اختلاف بزرگ، سفرای یکدیگر را اخراج کردند و از آن زمان تاکنون روابط بین آن‌ها در ظاهر متشنج بوده است.

در پایان نوامبر گذشته، اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی نادر با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد.

این تماس تلفنی پس از آن انجام شد که ترکیه زوج اسرائیلی که به دلیل فیلمبرداری از یکی از کاخ‌های ریاست جمهوری ترکیه بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

در آن زمان، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «هرتسوگ» رئیس این رژیم از «اردوغان» به خاطر همکاری در آزادی زوج اسرائیلی بازداشت شده در ترکیه به اتهام جاسوسی، تشکر کرده است.

انتخاب دوباره اشتاین‌مایر به‌عنوان رئیس جمهور آلمان

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» روز یکشنبه برای دومین بار پیاپی به ریاست جمهوری آلمان انتخاب شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پارلمان آلمان اعلام کرد اشتنمایر ۶۶ ساله توانست با دریافت ۱۰۴۵ رأی از ۱۴۳۷ رأی برای دومین دور پنج ساله رئیس جمهور این کشور شود.

افراد شرکت‌کننده در این رأی‌گیری، اعضای «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) و تعداد برابری از نمایندگان منتخب هر شانزده ایالت این کشور را شامل می‌شدند. در میان این نمایندگان، اسم «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان نیز به چشم می‌خورد.

اشتاین‌مایر به عنوان یکی از اعضای حزب «سوسیال دموکرات» پیش از انتخاب به‌ عنوان رئیس جمهور آلمان در سال ۲۰۱۷، در دو دوره، وزیر امور خارجه دولت مرکل بود. علاوه بر سوسیال دموکرات‌ها، حزب سبزها و حزب دموکرات‌های مسیحی آلمان نیز از تصمیم او برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس جمهور استقبال کرده بودند.

هشدار ترامپ درباره وقوع اعتراضات سراسری در آمریکا/ راهپیمایی اوکراینی‌ها برای اتحاد علیه روسیه/ مخالفت اکثر آمریکایی‌ها با اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین/ سفر مخفیانه رئیس موساد به ترکیه

او در حالی دوباره به عنوان رئیس جمهور آلمان انتخاب شده که کشورش در میانه بحران اوکراین، در حال راه رفتن بر روی لبه تیغ است. آلمانی‌ها از یک سو اعزام نیرو و ارسال سلاح به اوکراین را رد کرده‌اند و از سوی دیگر بر لزوم حمایت از این کشور در برابر حمله احتمالی روسیه تأکید دارند.

از سوی دیگر، اشتاین‌مایر تابستان امسال در آستانه سفر به فلسطین اشغالی مدعی شده بود: «نگرانی‌های اسرائیل درباره تهدید ایران که مشتاق به تسلیحات هسته‌ای است، قطعاً موجه است. من در سال‌های مذاکرات دشوار با ایران، دائم از این نگرانی‌ها مطلع بودم و گفت‌وگوهای زیادی با اسرائیل در خصوص این موضوع داشتم و جدیدترین آن همین چند هفته پیش با رئیس‌جمهور (روون) ریولین و رئیس ستادکل ارتش اسرائیل در برلین بود.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ترکیه بفکرمنافع خودش است درحالیکه بشدت طرفدارمسلمان است هرچه فکرمیکنیم ایندوباهم هیچ مغایرتی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
تا اسلام چی باشه . اسلام طبق منافع ترکیه و سیادت ترکیه باشه براشون خوبه وگرنه نه.
OMID
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
هر چی چکار میکنی
پوتین بازنده جنگ احتمالی است
مدافعان پوتین جهت اعزام به جبهه اوکراین آماده باشند
غرب گدایان هم آماده باشند

میهن پرستان و ایرانیان وطن پرست برای هیچ دولت دست نشانده ای نمی جنگند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
پوتین احتیاجی به ما نداره ما به اون احتیاج داریم.
پوتین‌ هطچوقت‌ جرات‌حمله‌به‌اوکراین‌را نداره‌ !
روسیه‌یک‌کشور‌جهانسومی‌مفلوکی‌است‌ که چهارتا‌اسلحه‌ زنگ زده انبار کرده‌ و فقط‌دید طبقاتی‌ دوره تزار و شوروی سابق را با خود حمل میکنه‌ !
روسیه خودش‌بشدت‌به آمریکا و مخصوصا‌غرب نیازمنده‌ ( البته در کشورمون عده ای بهش دخیل بستن‌ )
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی