بازدید 4970

کشته شدن ۱۰ تروریست در بورکینافاسو

ارتش فرانسه پنجشنبه شب گزارش داد که در پی انجام عملیاتی در منطقه برخان واقع در شمال غرب بورکینافاسو ۱۰ تروریست کشته شده اند.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 11 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد که این ۱۰ نفر وابسته به گروهک "انصار الاسلام" بودند که دست به حملات بی‌شماری علیه ساکنان و نیروهای امنیتی به ویژه در ایناتا زده بودند.

ستاد کل مشترک فرانسه در بیانیه خود افزوده است که پس از مشخص شدن محل این گروه و راستی‌آزمایی از منابع اطلاعاتی مختلف، نخستین حمله هوایی در نزدیکی اردوگاه تروریست‌ها در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر "واهیگویا" واقع در شمال بورکینافاسو صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است که به دنبال این حمله هوایی، تیم کوماندوهای فرانسوی با حمایت بالگردهای جنگی برای شناسایی اردوگاه و بازرسی آن پیاده شدند.

بر اساس گزارش ستاد مشترک فرانسه، به محض فرود کماندوها، آنها توسط ۱۰ تروریست که مخفی شده بودند مورد حمله قرار گرفتند اما پس از درگیری شدید با پشتیبانی یک بالگرد تهاجمی، این افراد کشته شدند.

در ادامه بیانیه خاطرنشان شده است که در این عملیات، مقادیر زیادی سلاح، مواد منفجره، گلوله توپ و خمپاره به دست آمده است.

ستاد مشترک ارتش فرانسه بدون اشاره به حملات این کشور به کشورهای مختلف آفریقایی و به جای گذاشتن فجایع انسانی، مدعی شد که با وجود تمام تدابیر، در این حمله چهار غیر نظامی که در این اردوگاه و در میان تروریست‌ها به سر می‌بردند، به هنگام تبادل آتش کشته شدند.

فرانسه روز نخست اوت ۲۰۱۴ عملیات برخان را با حضور بیش از ۵ هزار سرباز در کشورهای منطقه ساحل آفریقا شامل موریتانی، مالی، بورکینافاسو، نیجر و چاد آغاز کرد.

پاریس برای اجرای این عملیات روزانه یک میلیون یورو هزینه می کند.

نیروهای فرانسه در حملات هوایی در چارچوب عملیات برخان در سوم ژانویه ۲۰۲۱ در مالی نیز موجب کشته شدن ۱۹ غیرنظامی شده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی