بازدید 27584
آخرین تحولات خاورمیانه

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل ۷۲ ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن، انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق، ضرب الاجل ۷۲ ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی، دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن و سفر محرمانه مقام ارشد تل‌آویو به آنکارا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 10 February 2022

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن، انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق، ضرب الاجل ۷۲ ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی، دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن و سفر محرمانه مقام ارشد تل‌آویو به آنکارا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون روز گذشته (چهارشنبه) در کنفرانس خبری خود به رونمایی جمهوری اسلامی ایران از موشک راهبردی دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» سپاه واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش وبگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع آمریکا، کربی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص موشک خیبرشکن گفت: «من اعلامیه ایران مبنی بر داشتن یک برنامه موشک بالستیک جدید را ندیدم؛ بنابراین، چیز خاصی برای گفتن در خصوص آن ندارم. با این حال، ما مستمر شاهد بهبود برنامه موشک‌های بالستیک ایران بوده‌ایم و ما به شدت از تهدیدات منطقه‌ای که برنامه موشک‌های بالستیک ایجاد می‌کند آگاه هستیم.»

وی سپس با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه برنامه موشکی گفت: به همین دلیل است که ما با متحدان و شرکای خود در منطقه بسیار سخت همکاری می‌کنیم تا بتوانیم با این نوع تهدیدات مقابله کنیم.»

سخنگوی پنتاگون که به نوعی خود را از خبر رونمایی موشک خیبرشکن ایران بی‌اطلاع دانست، در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در خصوص برد بسیار این موشک بالستیک که قادر به هدف قرار دادن فلسطین اشغالی است، گفت: «دوباره می‌گویم، من نمی‌توانم درباره این اعلامیه صحبت کنم، من چیزی ندیدم بنابراین ترجیح می دهم درباره موشکی که آن‌ها ادعا می‌کنند، دارند، اظهارنظر نکنم. چیز خاصی درباره آن ندارم. بچه‌ها شما همیشه در فضای خبری در خصوص مسائلی که بیرون می‌آید، از من جلوترید.»

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

وی با این حال اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران را ادامه داد و گفت: «آن‌ها (ایران) در حال ثبات‌زدایی در منطقه‌ هستند. آن‌ها از گروه های تروریستی در سراسر منطقه حمایت و در حمل و نقل دریایی اخلال ایجاد می‌کنند.»

این مقام دفاعی آمریکا سپس تصریح کرد: «آن‌ها در حال پیشبرد یک برنامه موشک بالستیک هستند که برای اهداف تهاجمی طراحی شده است تا صدمات و آسیب‌های بالقوه مهلکی را به سایر کشورها، مردمان دیگر و متحدان و شرکای ما وارد کند. ما به این موضوع به عنوان یک مساله پیام‌رسانی نگاه نمی‌کنیم. ما به آن به عنوان یک تهدید مشروع امنیت ملی در منطقه برای مردم، تأسیسات و متحدان و شرکای خود نگاه می‌کنیم.»

روز گذشته (چهارشنبه)، همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ضمن بازدید از یکی از پایگاه های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبر شکن» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

موشک راهبردی خیبرشکن، از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود، دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است تا وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک‌سوم کاهش یافته و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری، از دیگر توانمندی‌های این موشک است.

انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق

مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» از انهدام ۸ فروند موشک شلیک‌شده در حملات هوایی بامداد چهارشنبه رژیم صهیونیستی به دمشق خبر داد.

«حمیمیم» که زیر نظر وزارت دفاع روسیه قرار دارد، اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه توانست ۸ فروند موشک شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به سمت دمشق را سرنگون کند.

اولگ ژوراولف، معاون مرکز حمیمیم در بیانیه‌ای که شامگاه چهارشنبه منتشر شد، گفت: بامداد چهارشنبه حدود ساعت ۰۲:۰۰ به وقت مسکو، ۴ جنگنده‌ تاکتیکی اسرائیل از نوع اف-۱۶ بدون عبور از مرزهای سوریه به شهرک الکسوه استان دمشق حمله کردند.

وی ادامه داد: حدود ساعت ۰۲:۳۰ به وقت مسکو، ارتش اسرائیل از بلندی‌های جولان اشغالی با ۱۰ موشک زمین به زمین به مواضع نیروهای پدافند هوایی سوریه در الکسوه دمشق حمله کرد که ارتش سوریه توانست ۸ فروند موشک شلیک‌شده رژیم صهیونیستی به سمت دمشق را سرنگون کند.

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

ژوراولیوف تأکید کرد که این حمله منجر به کشته شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن ۵ تن دیگر و وارد شدن خسارات مادی به تاسیسات زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی سوریه شد.

خبرگزاری سانا، پیشتر به نقل از یک منبع نظامی گزارش داده بود که در بمباران سحرگاه چهارشنبه رژیم صهیونیستی در حومه دمشق، یک سرباز کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

ضرب الاجل ۷۲ ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی

دولت ترکیه مهلت ۷۲ ساعته را برای برخی رسانه‌های غربی مستقر در این کشور جهت کسب مجوز فعالیت صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری ایتالیایی «آنسا» مقامات ترکیه مستقر در سازمان مخابرات موسوم به «آرتوک» روز چهارشنبه به شبکه‌های خبری «یورونیوز»، «دویچه وله» و «صدای آمریکا» ۷۲ ساعت فرصت دادند تا مجوز لازم برای ادامه فعالیت نسخه زبان ترکیه‌ای وبگاه هایشان را دریافت کنند.

«الهان تاسی» از مقام‌های دولت ترکیه گفت: «اگر سایت‌های خارجی درخواست مجوز ندهند، تا چند روز دیگر فعالیت آنها متوقف می‌شود.»

تاسی در توییتر نوشت: «آرتوک برای اولین بار از اختیارات خود در رسانه‌های بین‌المللی استفاده می‌کند.»

وی تاکید کرد که این مؤسسه از سال ۲۰۱۹ وظیفه نظارت بر محتوای وبگاه‌ها را نیز بر عهده دارد و اخبار خارج از کنترل امکان انتشار ندارند.

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه به طور منظم توسط این سازمان جریمه می‌شوند، به ویژه برای برنامه‌هایی که در آنها انتقاداتی علیه دولت بیان می‌شود که به نظر می‌رسد، مخالف «ارزش‌های ملی» است.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه در روزهای گذشته، از جو امنیتی حاکم در این کشور و بازداشت چند تن با اتهام اظهار نظر در زمینه آزمایش مثبت کرونای «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور خبر دادند. به نوشته روزنامه «جمهوریت»، چهار نفر در ارتباط با اظهاراتشان در مورد مثبت بودن آزمایش کووید-۱۹ رجب طیب اردوغان بازداشت شده‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اخیرا پس از انتشار آماری که نشان داد نرخ تورم این کشور در سال گذشته میلادی به ۳۶.۱ درصد رسیده بود، «اردال دینچر» رئیس سازمان آمار دولتی ترکیه را برکنار کرد. اخراج اردال دینچر، تازه‌ترین مورد از سلسله اخراج‌های اقتصادی اردوغان است که از جولای ۲۰۱۹ تاکنون، سه رئیس بانک مرکزی را برکنار کرده است.

دیدار سفیر اسرائیل و سفرای چهار کشور اسلامی در واشنگتن 

یک روزنامه اسرائیلی مدعی شد که سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن در نشستی با سفرای چهار کشور ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان، چارچوب همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای را بررسی کرد.

 روزنامه "یسرائیل هیوم" روز چهارشنبه نوشت که سفرای رژیم صهیونیستی، ترکیه، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در واشنگتن هفته گذشته نشستی با هدف ایجاد یک تشکل منطقه‌ای جدید در راستای منافع خود و همکاری با یکدیگر در زمینه‌های امنیت، تجارت و انرژی برگزار کردند.

به نوشته یسرائیل هیوم، این نشست به پیشنهاد مشترک ترکیه و رژیم صهیونیستی برگزار شد.

همچنین این روزنامه اسرائیلی نوشت، میخائیل هرتزوگ، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با حسن مراد مرکان، سفیر ترکیه در واشنگتن و چهره نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و نیز سفرای کشورهای جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان برای دستیابی به مکانیزمی جهت همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان رژیم صهیونیستی و این کشورها و ایجاد چارچوب مشترکی برای هماهنگی در تمامی سطوح در این نشست شرکت کردند.

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

به نوشته یسرائیل هیوم، پیشنهاد دهنده این نشست مالکولم هونلاین، تاجر و معاون رئیس کنفرانس اقلیت‌های یهودی آمریکا بود که روابط خوبی با برخی مسئولان این کشورها دارد.

پیشتر اردوغان در کنفرانس مطبوعاتی در ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اواسط مارس آتی به ترکیه سفر خواهد کرد.

قرار بود سفر هرتزوگ به ترکیه اوایل ماه جاری میلادی انجام شود.

رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در این سفر روابط دوجانبه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و به بُعد مثبت روابط مشترک پرداخته خواهد شد.

سفر محرمانه مقام ارشد تل‌آویو به آنکارا

روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت» با انتشار خبری از جزئیات سفر محرمانه یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدار با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در ماه گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش، ماه پیش، «آلون یوشپیز» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، محرمانه به ترکیه سفر کرده و این اقدام در چارچوب تدارک برای سفر ماه آینده «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم به ترکیه صورت گرفته است.

واکنش پنتاگون به رونمایی ایران از موشک خیبرشکن/ انهدام ۸ موشک شلیک‌شده اسرائیل به دمشق/ ضرب الاجل 72 ساعته ترکیه به برخی رسانه‌های غربی/ دیدار سفیر اسرائیل و سفرای ۴ کشور اسلامی در واشنگتن

این روزنامه صهیونیستی نوشت که این مقام بلندپایه اسرائیلی با «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه که به طور رسمی به عنوان مشاور ارتباطات رجب طیب اردوغان فعالیت می‌کند، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به نوشته این روزنامه، «ایریت لیلیان» رئیس سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا برای مدت طولانی با ابراهیم کالین تماس داشت؛ شخصی که نقش مهمی در پرونده زوج اسرائیلی که در سال گذشته در ترکیه بازداشت شده بودند، داشت.»

بنا بر این گزارش، این نخستین سفر در سطح عالی سیاسی طی شش سال گذشته است و آخرین مقام ارشدی که طی شش سال گذشته به ترکیه سفر کرده، «یووال روتم» مدیرکل سابق وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی بود که در سال ۲۰۱۶ به این کشور سفر کرده بود.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود همچنین نوشت که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تایید یا رد این خبر خودداری می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه، چندی پیش، از سفر قریب‌الوقوع «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم تل‌آویو به آنکارا خبر داده و اعلام کرده بود: وی اوایل ماه فوریه به ترکیه سفر می‌کند و با این سفر مرحله جدیدی در روابط دو طرف آغاز می شود. اردوغان افزود: «آماده همکاری با اسرائیل در همه زمینه ها از جمله گاز هستیم.»

پیش از این، رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به تماس اخیر خود با رئیس‌جمهور ترکیه، بر لزوم افزایش همکاری‌های تل‌آویو با آنکارا تاکید کرد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی از می ۲۰۱۸ - و بعد از اینکه آنکارا به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد - متقابل سفیر نداشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۲
این حملات اسرائیل کلی هزینه رو دستشون میزار مفت رایگان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دلتان به همین چیز ها خوش باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
انشاالله این رونمایی از موشک جدید قدرت مذاکره کنندگان وین را بالا ببرد و امتیاز خوبی از آمریکا بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
واسه اونا پول واسه ما خون
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
بنده دراین خصوص و دیگر خصوصها نظری ندارم
جان کربی میدونی از ۴۳ سال پیش تا حالا ایران یه تهدید برای شما بوده؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
خوب گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
یه دلیلش اینه که ما ۴۳ ساله در شرایط حساس کنونی و درحال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم!!!
پاینده باد ایران
درود بر همه مردم ایران
زنده باد میهن پرستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
یک سوم خوانندگان منفی دادند یعنی کلی دشمن وطن خواننده این سایته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
جانم فدای ایران، نه فدای فلان جا و فلان جا
بیچار خالد مشعل و نیروهای حماس که به اردوغان و ترکیه آویزون شدند و به دولتی که 30 سال در اونجا پناهنده بودند و دفتر سیاسی در آن کشور داشتند، خیانت کردند و از شورشیان سوریه حمایت کردند
فکر کردند اردوغان با یک موضع گیری رسانه ای در یک نشست ضد اسرائیل، کشتی نوح برای نجات فلسطین شده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
شما عقده ای ها دارید از نقش مستقل ترکیه در دفاع از فلسطینی ها میسوزید
یادتان باشد که اردوغان به درماندگان غزه و مبارزان واقعی فلسطینی کمک میکند، نه جنبش حزب الله لبنان و حشدالشعبی عراق
موشک وقتی به درد می خوره که با دنیا و منطقه و همسایگان رفتار دوستانه داشته باشیم اقتصاد سالم داشته باشیم توزیع قدرت محدود و مشروط و زمان مند باشه و توزیع قدرت در همه کشور باشه و قدرت از طریق مردم اعمال بشه و رفاه و آرامش و آزادی برقرار باشه وقتی هیچکدوم اینا نیست موشک ارزشش از صفر هم کمتره و در حقیقت این موشک بازی برای حفظ وضع موجود و ادامه فقر و بدبختی و ... است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
اشتباه شما و امثال شما همینه. مساله دقیقا برعکسه اگر قدرت دفاع از خودت رو نداشته باشی هیچ کدوم از اونها بدست نمیاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
آفرین بر تو اصل اقتصاد و تعامل با دنیاست برید کره شمالی را از داخل ببینید مردمش دارن از گرسنگی میمیرن بخدا داریم نابود میشیم خدا عاقبتمون را بخیر بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دوست گرامی،
ضمن تایید نظر شما، در یک کلام عرض کنم که مسئولین کشور ما دارند وضعیت ایران را بطرف وضعیت کره شمالی سوق میدهند، آخرش هر روز با افتخار یک موشک اتمی آزمایش خواهیم کرد و از قدرت و دقت بی همتای آن اخبار پخش میکنیم، اما ما ملت گرسنه باید برویم درپارکها و صحراها تا از چمن و علف تغذیه کنیم و از گرسنگی نمیریم
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
آیا تولید موشک جدید مشکل کشوررا حل خواهدکرد؟این همه موشک تولید کردند که چه شود فرضا موشک زدندبه اسراییل و یا عمارات خوب اگر هزاران موشک از سمت آنها و متحدان.آنها به سمت ایران شلیک شد.آنوقت اینها می خواهند چکار کنند اگرآنها از بمب اتم استفاده کردن این مغزهای,متفکر می خواهند چکار کنند چرا راه رسم کشورداری را کمی از پونین یاد نمی گیرند اینها دارند همان اشتباهی,را تکرار می کنند که کره شمالی تا کنون کرده و مردم خودش,را در فقر مطلق قرار داده یعنی وضعیت معیشت مردم اصلا برایشان کمترین اهمیتی,ندارد؟ وفقط نابود کردن اسراییل برای اینها اهمیت دارد ...؟ بجای,اینکه دنبال سازندگی و حل مشکلات مردم باشند مرتب دنبال تنش ,هستند آیا اینها فقر و بدبختی مردم را نمی بینند یا اینکه پول زیاد عقل و خرد را از اینها گرفته اگر جنگی در بگیردقیمت گوشت به یک میلیون.خواهد رسید و قیمت نان ده نا بیست هزار تومان و نابودی صنایع کشور میلیارد دلار خواهد رسید.... چه لزومی داشت درچنین شرایط,حساسی تصمیم بگیرند چنین موشکی را رونمایی کنند ؟در حالیکه نمایندگآن دولت. صادقانه دارند تلاش می کنند که تحریم را بردارند اینها می خواهند با اینگونه نمایشات تلاش دولت را بی ثمر نمایند اینها نمی بینند کشور تحریم است و مردم در بدبختی,و فلاکت محض آیا هدف اینها از بین بردن تلاش,دولت برای حل برجام است ؟ آیا کسی,نبود به اینها بگوید حالا وقت اینگونه کارها نیست اینها حداقل صبر,نکردند مشکل برجام حل گزدد بعد موشک خودرا رونمایی کنند یعنی کمی فکر و اندیشه در وجود ابنها تیست آیا لازم بود در چنین شرایط حسا سی چنین موشکی را رونمایی کنندمردم تا کی بایدهزینه کم خردی اینها را پرداخت نمایند تا کی
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
وقتی دوست می شوند که قوی باشید
برای من همیشه این سوال باقی است چرا سوریه هرگز به این حملات موشکی اسراییل پاسخ نمی دهدو حماس با انه در محاصره است و موشکهای ابتدایی دارد در برابر حملات صهیونیست ها واکنش نشان می دهد و انها را وادار به کوتاه امدن می کند اما سوریه در نهایت ادعا می کند که تعدادی از موشکهای اسراییل را منهدم کرده است. اصلا کسی به یاد دارد که تاکنون در دوره بشار اسد و پدرش از سوی سربازان سوری یک گلوله در پاسخ اسراییل شلیک شده باشد. این پسر و پدر فقط نان هم مرز بودن با اسرائیل و قرار داشتن در جبهه مقاوت را می خورند اما در برابر اسراییل کاملا منفعل و ساکت هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
جواب واضح است . حماس اگر جواب ندهد فلسطین می میرد اما سوریه زنده است و با چند تا موشک نمی میرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
این جواب پروفسور ۱۲:۳۵ من رو از خنده روده بر کرد
خدا خیرت بده که بعد از مدتها، خنده به لبهای ما نشیت
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
تحقیق کنید جواب موجود است
چرا اینو نمی‌بینید که سخنگوی پنتاگون می‌گه "نمی‌دونم" ولی بعضی از آقایون می‌ترسن اینو بگن؟
پاسخ ها
خرامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دوباره توافق نهایی داره میشه موشک پراکنی شروع شد معلوم تحریم ها به نفع کی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
ایول
امیدوارم یک روزی مسئولین کشور ما از خواب غفلت بیدار شوند و آستین بالا بزنند و رابطه خودرا با کشکرهای همسایه برقرار کنند! زیرا همانطور که می بینیم دشمن درجه یک ملت ما که همان اسرائیل است بسیار فعال است و از لحاظ اقتصادی و بعد نظامی مثل یک عنکبوت یا همسایه های کشورهای مسلمان ما در جنوب و غرب و شمال و تا اندازه ای شرق رابطه ای بسیار صمیمانه ساخته است که حتی آذربایجان فرودگاه نظامی جنوب کشورش را به اسرائیل هدیه داده است و از آنجا ایران اسلامی را رصد می کند.
حالا شما بفرمائید تا به حال جه کار مثبتی دولت هایی که سرکار آمده اند در ایران کار مثبت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی انجام داده اند.
امیداوارم که اینبار هموطنان من از داخل به من فحش ندهند که زیرا من در اروپا بیش از ۴۴ سال زندگی می کنم حق دفاع از کشورم را ندارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
همه وطن دوستان حق دفاع دارند. شما نگران ارتباط انها با اعراب و دیگران نباشید چیزی است که از قدیم بوده و اشکار و علنی شده
چه جالب دو خبر پشت سر هم و اولی ابراز نگرانی آمریکا از موشک ایرانی و دیگری خبر حمله به سوریه توسط اسراییل . در جهان شیطانی قوی نباشی ، می خورندت حتی اگر پرچم آتش نزنی ، انگلیسی خوب حرف بزنی ، رییس جمهورت در در بغل بگیرند و پاسپورتت رتبۀ یک را داشته باشد .
باز مذاکرات جدی شد آزمایش موشک‌های جدید و موشک پرانی و رونمایی از شهرهای موشکی آغاز شد
لطفا یک خبر در مورد کلاه برداری شرکتی به نام آرمان ...واقع در چهارمحال و بختیاری که حدود ۸۰۰ میلیارد تومن فرش دستباف از زنان و دختران بافنده این استان دزدیده است یک گزارش تهیه کنید.
اي كاش زمامداران كشور به موازات ساخت موشكهاي مختلف فكري هم به حال زار معيشت و مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم ميكردند ، افتخار واقعي در شاد كردن دل مردم محروم است .
ای کاش می شد بجای موشک هواپیما می ساختیم بجای قایق تند رو کشتی لوکس مسافرتی می ساختیم مدرسه و بیمارستان می ساختیم راه و راه آهن می ساختیم کشاورزی و صنعت را رونق می دادیم مثل کشورهایی که حتی ارتش آن چنانی هم ندارند و در صلح و آرامش بسر می برند
پاسخ ها
علی محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کسی جلوی تولید این موارد رفاهی رو نگرفته فعالان عرصه های یاد شده هم همت کنند از سایر کشورها کمتر نیستیم حالا فعالان حوزه نظامی و امنیتی گناه نکردند که تو کارشون موافقند.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
ایران را تا فرمانبردار نکند و تسلیم نشود رها نحواهند کرد مگر انکه به قدرت ایران یقین حاصل کنند
تو رو خدا مردم مشکل دارند...موشک فعلا غلاف کنید کمک کنید به برجام.ادم های سن بالا ابرومند به خاطر گرانی برای جهزیه دخترشون اخر عمری بی ابرو میشن شدندو کلی مشکلات دیگه.رحم کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
هیچوقت در نزد ستمکار، تظلم خواهی نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کشور هایی بودند که موشک رو رها کردند تا با آمریکا باشند اما سرنوشتشون اونی نشد که بی بی سی فارسی و عناصر نفوذی میبافن
در تمام دنیا وقتی سلاحی می سازند آن را مخفی می کنند واگر کسی از آنها بپرسد می گویند نه نساختم یا جواب دو پهلو می دهند اما متاسفانه مسئولان نظامی ما هنوز سلاح ساخته شده تست نشده خبر می دهند مگر اطلاعت نظامی محرمانه نیست یعنی می خواهید به دنیا نشان بدهید بگویید ما قوی هستیم فکر نمی کنید سازمان‌های جاسوسی شرق وغرب از محل خواب شما نیز با اطلاع هستند این کار جز از ایران چهره نادرست به تمام دنیا مخابره کردن کار دیگر نیست آنها هم سلاحهای دارند که حتی ما فکرش را نمی کنیم دست بردارید وعاقل باشید قدرت درون قلب مردم یک کشور است اگر مردم باشند قوی هستید نه مزدوران ونه سلاح کافی نیست قدرت واقعی پشتوانه مردمی است بفکر مردم باشید
بنام خدا/نظرهموطنانی که خواستاراقدام جدی دولت برای بهبودی وضعییت معیشت مردم هستند یک مطالبه صحیح وبرحقی است.ولی موضوع ارتقاع نسل موشکهای بالستیک ونقطه زن ایران بزرگترین اعتبار و پشتوانه برای حفظ مرزهای ایران وجلوگیری ازهجوم دشمنان قسم خورده ما میباشد وهمین موشکها لرزه براندام انان می ادازد.وبایدزمانی برسدکه ایران با قدرت تصمیم فروش موشکهای بالستیک خود را به کشورهای مسلمان ودوست با عقدقرارداد قانونی بفروشدتا ابرقدرتها نتوانند باسلاحهای مخرب خود مسلمانان بعضی ازکشورهای منطقه راویران کنند.ایا میرسد روزی که ببینیم این موشکهای نقطه زن ایرانی درخاک اسراییل غاصب فرود ایندتاقلب مسلمانان خصوصا فلسطینیان مظلوم خنک شود.انشاالله
الان در برخی رسانه های اجتماعی،‌ اعراب (سعودی ها) به ثروت و دارایی شون می نازند و ملت ایران را ملتی گرسنه می نامند،‌ بنده به عنوان یک ایرانی چه جوابی به آنها دهم؟ خواهش می کنم کمک کنید.
کاملا مشخص است. دوباره شنیده اند که در وین رسیدن به یک توافق نزدیک است. به همین دلیل کاسبان تحریم که سودهای کلانی از تحریمها برده اند و می برند صحبت از موشک جدیدی بنام خیبرشکن را می کنند که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد . در این مسیر فقط ما مردم عادی ایران هستیم که تمام بدبختی ها و کشتارها را باید تحمل کنیم....
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی