بازدید 4252

رایزنی چاووش‌اوغلو و بلینکن درباره منطقه و اوکراین

مولود چاووش‌اوغلو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا تلفنی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۱ 09 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، در اطلاعیه صادره از سوی وزارت امور خارجه اعلام شد: در گفت‌وگوی تلفنی مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی علاوه بر بررسی تحولات اخیر در چهارچوب مناقشه روسیه و اوکراین، مولود چاووش‌اوغلو اقدامات ترکیه برای کاهش تنش بین روسیه و اوکراین را از طریق دیالوگ اطلاعاتی در اختیار وزیر امور خارجه آمریکا قرار داد.

در این گفت‌وگوی تلفنی که حوادث واقع در شمال سوریه نیز مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، چاووش‌اوغلو ضمن جلب نظر و تمرکز بر فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه " پ. ک. ک/ ی. پ. گ " در سوریه و حملات عناصر وابسته به این سازمان علیه غیرنظامیان تاکید کرد: مبارزه ترکیه علیه این سازمان تروریستی با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

در مکالمه تلفنی وزرای امور خارجه ترکیه و آمریکا ضمن بررسی حوادث واقع در منطقه قفقاز و ادامه روند عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان، چاووش‌اوغلو، بلینکن را به اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در روز‌های ۱۱ الی ۱۳ مارس در ترکیه دعوت کرد.

آنتونی بلینکن در این گفت‌وگوی تلفنی برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و امینه اردوغان همسر وی که نتیجه تست کرونایشان مثبت شده بود، آرزوی سلامتی و بهبودی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی