بازدید 8451
۳

ویروس کرونا در همه جای خانه پخش می‌شود

این روزها بسیاری از افراد به دلیل ابتلا به کرونا مجبور به حضور در قرنطینه خانگی هستند اما نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که صرفا جدا کردن اتاق فرد آلوده ممکن است برای جلوگیری از سرایت ویروس به دیگرساکنان خانه کافی نباشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 03 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از سیناپرس، مطالعات جدید محققان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی نشان می دهد ذرات ویروس کرونا هم در داخل و هم در خارج از اتاق افراد مبتلا به کووید-۱۹ که قرار بود در خانه خود را ایزوله کنند، وجود دارد.

هاوارد کیپن، استاد دانشکده بهداشت عمومی راتگرز و سرپرست این تیم پژوهشی درباره موضوع فوق گفت: داده‌ های نمونه‌ گیری هوای داخل خانه افراد مبتلا به کرونا به وضوح نشان داد که آر ان ای قابل اندازه‌گیری این ویروس در هوای داخل خانه‌ های اکثر افراد آلوده وجود دارد و این موضوع نه تنها در اتاق فرد بیمار بلکه در جاهای دیگر خانه وجود دارد.

محققان خاطرنشان کردند: با تشدید مشکل، بسیاری از افراد آلوده خود را به اتاق ایزوله خود محدود نکرده و زمان‌های مختلفی را در سایر مناطق خانه سپری می‌کنند. ما متوجه شدیم که بسیاری از آنها به قرنطینه خود پایبند نبودند، به طوری که هشت نفر از ۱۱ شرکت کننده آلوده در مطالعه گزارش دادند که از چند ساعت تا ۱۴ ساعت را در اتاق مشترک سپری کرده اند و پنج نفر از ۱۱ شرکت کننده نیز گزارش داده اند که زمان خود را در مناطق دیگر خانه سپری کرده اند.

برای این مطالعه، محققان نمونه‌های هوا را از اتاق‌ هایی در ۱۱ خانه که یک فرد تازه آلوده در آن قرنطینه شده بود و همچنین در اتاق مشترک مجاور جمع ‌آوری کردند.

نمونه ‌ها از نظر وجود سه ژن اختصاصی ویروس SARS-CoV-2 در ذرات معلق هوا آنالیز شدند. همچنین از شرکت کنندگان پرسیده شد که چقدر زمان را در اتاق خود به تنهایی گذرانده اند.

بررسی ها نشان می دهد نمونه‌ های هوا با حداقل یکی از سه ژن ویروس در شش اتاق از ۱۱ اتاق جداسازی و در شش اتاق از ۹ اتاق مشترک یافت شد.

همچنین، طبق این مطالعه، سایر ساکنان چهار خانه یا از نظر ویروس کرونا مثبت بودند یا علائم داشتند.

این مطالعه به دنبال ثبت آلودگی ویروس کرونا در شرایط معمولی زندگی روزمره در یک خانواده با حضور یک فرد آلوده بود. به گفته محققان، انتقال از طریق هوا در شرایط زندگی شلوغ ممکن است یکی از دلایل نرخ بالاتر عفونت کرونا در میان افراد با درآمد پایین ‌تر باشد.

خطر عفونت ناشی از قطرات تنفسی بزرگتر که به سرعت بر روی سطوح می نشیند، معمولاً در فاصله دو متری منبع، می تواند با شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک صورت کاهش یابد، اما ذرات ریز تنفسی که ساعت ها در هوا معلق می مانند، نیاز به توجه و هشیاری بیشتری دارند. در این شرایط استفاده از فیلتر هوا، سیستم تهویه یا ماسک های قوی تر، به پیشگیری از ابتلای سایر افراد کمک می کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Annals of the American Thoracic Society منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
کرونا بیدا میکنه بستر دورکاری هم فراهم است مثل دانشگاهها، حال بعد از تلفات سنگین برقرار میشه؟! کمی تعقل...
در این وضعیت قرمز وقتی بستر سامانه ای در ادارات و دانشگاهها فراهم است چرا دورکاری را برای کارکنان اعلام نمیکنین؟! ایجاد ترافیک و آلودگی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و سپردن بچه ها به مهدکودک و پخش ویروس، بخاطر عدم دورکاری هم هست!
ای لعنت بر کسانی که با ایجاد رعب و وحشت آرامش جامعه رو به هم میریزند آیا قبل از این کرونای منحوس در جامعه و خانواده ها سرماخوردگی فصلی نداشتیم؟ همه خانواده هم نوبتی میگرفتند و تموم می شد. حالا هر روز یک اسمی میزارید روش و مردم رو می ترسونید . کشته های کرونا هم اکثرا اکثرا اکثرا با داروهای کوفتی شما ها کشته شدند. و گرنه افرادی که به بیمارستانها مراجعه نکردند کمترین تلفات رو داشتند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی