بازدید 10353
آخرین تحولات خاورمیانه

حملات هوایی سنگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

حملات هوایی سنگین ترکیه به شمال عراق، فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل، کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته، استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات و حضور اسرائیل در رزمایش مشترک با آمریکا و کشور‌های عربی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 02 February 2022

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حملات هوایی سنگین ترکیه به شمال عراق، فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل، کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته، استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات و حضور اسرائیل در رزمایش مشترک با آمریکا و کشور‌های عربی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حملات هوایی سنگین ترکیه به شمال عراق

منابع خبری عراق از حملات هوایی ترکیه به سلسه جبال «مخمور» واقع در استان نینوی در شمال عراق خبر دادند که به بهانه هدف قرار دادن عناصر تروریستی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت می‌گیرد.

کانال تلگرمی صابرین نیوز خبر داد، در جریان این حملات، یکی از اردوگاه های واقع در سلسله جبال مخمور هدف قرار گرفته و چند تن نیز کشته شده‌اند، اما آمار دقیقی از تلفات این حملات منتشر نشده است.

در اردوگاه مخمور، آوارگان ایزدی حضور دارند. ترکیه می‌گوید که در این مناطق، مواضع حزب کارگران کردستان را هدف قرار می‌دهد. برخی از منابع نیز خبر دادند که نیروی هوایی ترکیه، بیست بار این اردوگاه را بمباران کردند.

منابع عراقی می‌گویند، از زمان آغاز عملیات ترکیه در خاک عراق، این حملات، شدیدترین حملات محسوب می‌شود. برخی از منابع خبری مانند شبکه السومریه و پایگاه خبری «شفق نیوز» هم گزارش دادند که در این حملات، مواضع پ.ک.ک بمباران شده است.

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

یک منبع نظامی به شفق نیوز گفت که جنگنده‌های ترکیه، مواضع پ.ک.ک را در ارتفاعات سنجار بمباران کردند و «بمباران بر مواضع و تونلهایی متمرکز بود که حزب کارگران کردستان، حفر کرده بودند... و دامنه این حملات از ارتفاعات سنجار به منطقه جل میران در مرز با سوریه می‌رسد.»

این منبع خبر داد، صدای «ده ها انفجار» از این ارتفاعات شنیده شده است، ولی اطلاع دقیقی از تعداد تلفات آن ندارد. این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه، خرداد ماه گذشته از تداوم حملات به عمق خاک عراق و علیه محل تجمع عناصر پ‌ک‌ک خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در این زمینه گفت: «اجازه نمی‌دهیم یک گروه خیانتکار از اردوگاه مخمور به عنوان مرکز عملیات تروریستی استفاده کند. ما تروریسم را ریشه کن می‌کنیم.» اردوغان با هشدار به عراق گفته بود که ترکیه می‌تواند به یک اردوگاه که مبدل به محل استقرار شبه نظامیان کرد شده و مکان امنی برای آن‌ها ایجاد کرده، حمله نظامی کند.

یک مقام ارشد عراقی در این زمینه گفت، ترکیه اخیرا به خاطر فعالیت‌های تروریستی اعضای پ‌ک‌ک در مخمور علیه اربیل به بغداد شکایت کرد. این مقام عراقی گفت، فرماندهان امنیتی و مقام‌های محلی، شکایت ترکیه را بررسی کردند و به دولت عراق گفتند که اردوگاه مخمور توسط نیروهای پ‌ک‌ک کنترل نمی‌شود.

گروه پ‌ک‌ک، در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است و از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروند ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل 

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم موافقت کرده است تا سامانه‌های هشدار اولیه حملات موشکی را در اختیار امارات قرار دهد تا موشک‌هایی را که به سمت خاکش پرتاب می‌شود، پیش از اصابت به اهداف شناسایی کند.

 «الون بن دیوید»، تحلیلگر نظامی این شبکه صهیونیست گفت که سامانه های هشدار اولیه که اسرائیل تصمیم گرفت به امارات ارائه کند، شامل رادار و نرم‌افزار کنترل است.

وی افزود، هدف تل آویو از این تصمیم که پس از حملات انصارالله [حوثی ها] به عمق امارات گرفته شد، راه اندازی یک سامانه دفاعی منطقه ای است که بتواند در آینده خود نیز از مزایای آن بهره مند شود.

بن دیوید تاکید کرد که تل‌آویو می‌تواند از سامانه ‌های هشدار اولیه که در اختیار امارات متحده عربی قرار می‌گیرد به منظور دریافت هشدارهای اولیه در مورد حملات موشکی احتمالی ایران در آینده علیه عمق اسرائیل استفاده کند.

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

رژیم صهیونیستی پیشتر از فروش سامانه‌های پدافند هوایی «گنبد آهنین» و «عصای جادویی» به امارات از ترس نشت فناوری ساخت آنها توسط ایران خودداری کرده بود.

این تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی درباره اینکه آیا اینکه حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به ابوظبی همزمان با حضور «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم در پایتخت امارات عمدی بوده است، مدعی شد که «انصارالله و ایران بیم آن دارند که امارات به پایگاه نظامی پیشرفته اسرائیل تبدیل شود.»

در همین راستا نیز روز دوشنبه رسانه های صهیونیست، عملیات نیروهای مسلح یمن در عمق خاک امارات متحده عربی همزمان با سفر رئیس این رژیم به ابوظبی را حاوی پیام های تازه برای اسرائیل توصیف کردند.

 «اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) گفت که زمان بندی حمله اخیر نیروهای مسلح یمن به ابوظبی، پایتخت امارات، نه تنها پیامی برای اماراتی‌ها، بلکه حامل پیام به اسرائیل بود.

«یونی بن مناحیم»، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سرشناس اسرائیلی و مدیر پیشین رادیو رژیم صهیونیستی هم گفت که امارات به خاطر عادی‌سازی روابط با اسرائیل و جنگ علیه یمن در کنار عربستان، بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد و این تازه آغاز ماجراست.

رسانه های صهیونیست نوشتند که زمان حمله موشکی نیروهای یمنی به ابوظبی، همزمان با سفر «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، نشان دهنده تلاش برای تخریب سفر وی است.

به گفته منابع رژیم صهیونیستی، در زمان حمله موشکی یمنی ها به ابوظبی، هرتزوگ در هتل بود.

این رسانه ها همچنین به نقل از گزارش منابع اماراتی اعلام کردند که همزمان با سفر رژیم صهیونیستی، سامانه دفاع هوایی امارات فعال شده بود.

منابع صهیونیست با اعلام اینکه هرتزوگ و هیات همراه او در سلامت هستند و هیچ خطری آنها را تهدید نکرد، گفتند که رئیس این رژیم پس از عملیات موشکی نیروهای مسلح یمن به ابوظبی در جریان جزییات حمله قرار گرفت و سفر وی طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

نیروهای مسلح یمن یکشنبه گذشته، عملیات موشکی گسترده ای را با هدف قرار دادن اعماق خاک امارات انجام دادند که سومین عملیات نظامی در کمتر از یک ماه گذشته است.

این عملیات همزمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به امارات و دیدار او با «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی آغاز شد که در آن روابط دو جانبه و منطقه ای از جمله عملیات یمن در امارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته تحلیلگر مسائل عربی در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، «امارات به اسرائیل فراتر از روابط دیپلماتیک و سیاسی می‌نگرد و امیدوار است، برای توقف حملات یمن از تل آویو کمک‌های نظامی دریافت کند و برای این هدف خواهان ایجاد یک پیمان همکاری دفاعی با اسرائیل است.»

در همین حال «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات گسترده ارتش با نام «توفان یمن ۳» در عمق خاک امارات گفت، در این عملیات، چند موشک بالستیک «ذوالفقار» به اهداف مهم و حیاتی ابوظبی اصابت کرد و اهداف حساس در دبی با تعدادی پهپاد تهاجمی «صماد ۳» هدف قرار گرفت.

وی افزود: دولت و کشور کوچک امارات تا زمانی که به عنوان دست‌نشانده دشمن اسرائیلی در ابوظبی و دبی به تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه دهد، ناامن خواهد بود.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر به شهروندان اماراتی و شرکت‌ها برای دور شدن از مراکز و تأسیسات حیاتی، به دلیل آسیب‌پذیری در برابر حملات یمن در مرحله آتی هشدار داد و گفت که ما در برابر تجاوزات دشمن دست بسته عمل نمی کنیم.

رئیس رژیم اسرائیل که پیش از این هرگونه کمک نظامی و جنگ افزار به اعراب را غیر ممکن دانسته بود، در سفر به ابوظبی از حمایت این رژیم از امارات در برابر تهدیدات سخن گفت.

کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته

ذخایر ارزی عربستان سعودی به ارزش ۹ میلیارد دلار کاهش در ماه گذشته میلادی یافت.

در سطح ذخایر نقدی، دارایی‌های ذخیره خارجی بانک مرکزی عربستان تا دسامبر گذشته ۱.۹ درصد به صورت ماهانه کاهش یافت و به ۱۷۰۷.۶ میلیارد ریال (۴۵۵.۴ میلیارد دلار) رسید که حدود ۹ میلیارد دلار کاهش داشت.

 

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

الخلیج الجدید نوشت: بر اساس گزارش منتشره از سوی بانک مرکزی عربستان سعودی در روز دوشنبه، دارایی‌های ذخیره خارجی عربستان تا نوامبر گذشته به ۱۷۴۱.۵ میلیارد ریال (۴۶۴.۴ میلیارد دلار) رسید.

دارایی‌های ذخیره خارجی بانک مرکزی عربستان سعودی تا اکتبر گذشته نیز با ۳.۲ درصد کاهش، ماهانه به ۱۶۹۰.۵ میلیارد ریال (۴۵۰.۸ میلیارد دلار) رسید.

درآمد‌های عربستان سعودی که به نفت وابسته است، تحت تأثیر کاهش قیمت و تقاضای نفت خام به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و ذخایر این کشور به پایین‌ترین سطح در ده سال گذشته رسید.

عربستان سعودی در مارس و آوریل سال ۲۰۲۰، ۵۰ میلیارد دلار ذخایر خارجی خود را از دست داد که طی این ماه‌ها، ۱۵۰ میلیارد ریال (۴۰ میلیارد دلار) از ذخایر خارجی بانک مرکزی برداشت شد و به تأمین هزینه‌های صندوق سرمایه‌گذاری اختصاص یافت. این اقدام موجب کاهش ذخایر خارجی شد و هدف از آن حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری بود تا بتواند در شرایطی که تمامی کشور‌های جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، در بازار‌های بین‌المللی سرمایه گذاری و از این فرصت سوء استفاده کند.

عربستان سعودی توزیع دارایی‌های ذخیره خود از ارز‌های خارجی یا حتی ماهیت دارایی‌ها به صورت نقدی یا اوراق قرضه را اعلام نمی‌کند. با این حال، وزارت خزانه‌داری آمریکا از سرمایه‌گذاری ماهانه کشور‌ها در اسناد خزانه و اوراق قرضه خود، از جمله عربستان سعودی که تا نوامبر گذشته ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود، خبر می‌دهد.

عربستان سعودی هشتمین کسری بودجه متوالی خود را به میزان ۲۲.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ثبت رساند. این درحالی است که نرخ تورم در عربستان سعودی در دسامبر گذشته، سالانه ۱.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۰.۱ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت.

ذخایر دولت در بانک مرکزی عربستان طی چهار سال کاهش یافت، پس از اینکه در سال ۲۰۱۹ به ۴۷۰ میلیارد ریال رسید، در سال ۲۰۲۰ به ۳۵۹ میلیارد ریال و سپس در سال ۲۰۲۱ به ۳۵۰ میلیارد ریال کاهش یافت. داده‌های دولتی در عربستان نشان می‌دهد که بدهی‌های این کشور طی شش سال و از زمان قدرت گرفتن «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از سال ۲۰۱۵ به بیش از نیم تریلیون دلار رسیده و ۲۱ برابر شده است. همچنین وزارت دارایی عربستان اعلام کرد، انتظار می‌رود بدهی ملی این کشور در سال ۲۰۲۲، ۹۸۹ میلیارد ریال، معادل ۲۶۴ میلیارد دلار یا ۳۱ ٫ ۳ درصد تولید ناخالص داخلی آن افزایش یابد.

 

استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

وزیر دفاع آمریکا و ولیعهد امارات در گفت‌وگویی تلفنی درباره همکاری نظامی میان دو کشور به منظور آنچه "دفاع مقابل حملات حوثی‌ها و دیگر تهدیدهای بالقوه در منطقه خاورمیانه" خواندند، به رایزنی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات به گفت‌وگو پرداخت.

کربی گفت: این دو مقام درباره حملات اخیر حوثی‌ها علیه امارات که تلفات غیرنظامی بر جای گذاشت و همچنین تهدیدی علیه نیروهای مسلح آمریکایی و اماراتی مستقر در پایگاه هوایی الظفره بود، گفت‌وگو کردند. وزیر دفاع بار دیگر این حملات را قویا محکوم و به تعهد خود به شراکت استراتژیک ایالات متحده و امارات اشاره کرد.

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

در همین حال لوید آستین، ولیعهد امارات را از تصمیم خود برای استقرار نسل پنجم جنگنده‌ها برای کمک به امارات در آنچه "دفاع علیه تهدیدات در این منطقه" خواند، مطلع کرد.

رئیس پنتاگون همچنین گام‌هایی که ایالات متحده برای حمایت از امارات برداشته، از جمله تامین هشدار زودهنگام، همکاری در پدافند هوایی و ارسال ناوشکن یو.اس.اس کول آمریکا را برشمرد که مجهز به موشک‌ هدایت‌شونده است و قرار است به نیروی دریایی امارات ملحق شود.

حضور اسرائیل در رزمایش مشترک با آمریکا و کشورهای عربی

ارتش رژیم صهیونیستی از حضور خود در رزمایش دریایی با مشارکت آمریکا، عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و عمان در دریای سرخ خبر داد.

به نوشته الجزیره، این اولین رزمایش دریایی رژیم صهیونیستی در سال جدید میلادی با محوریت ارتش آمریکاست. فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز در صفحه توئیتر خود نوشت، در این رزمایش دریایی با نام «IMX / CM 2022» بالغ بر ۹ هزار تن و ۵۰ کشتی جنگی از ۶۰ کشور و سازمان بین‌المللی در خلیج فارس، خلیج عمان، دریای مکران، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود و تا ۱۷ فوریه ادامه خواهد داشت.

وبسایت صهیونیستی آی۲۴ نیز در این باره مدعی شد که قرار است جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی و از جمله ۸۰ نوع سیستم کنترل از راه دور در این رزمایش دریایی به کار گرفته شود.

حملات هوایی ستگین ترکیه به شمال عراق/ فروش سامانه هشدار فوری حملات موشکی به امارات از سوی اسرائیل/ کاهش ۹ میلیاردی ذخایر ارزی عربستان در ماه گذشته/ استقرار جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در امارات

در این راستا سرلشکر «علی الموشکی» از فرماندهان ارشد ارتش یمن در دیدار با «مایکل پیری»، فرمانده گروه سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در الحدیده گفت، کشورهای متجاوز به یمن با برپایی رزمایش دریایی در نزدیکی آب‌های یمن در صدد افزایش حداکثری تنش در یمن و به ویژه الحدیده هستند.

«الی شارویت» معاون دریادار نیروی دریایی رژیم صهیونیستی که به تازگی بازنشسته شده است در ماه آگوست در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس در توجیه افزایش تحرکات تل‌آویو در دریای سرخ گفت که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در مواجهه با تهدید‌های روزافزون ایران برای کشتیرانی اسرائیل، فعالیت‌های خود در دریای سرخ را تصاعدی افزایش داده است.

دریای سرخ با میزبانی مسیرهای اصلی کشتیرانی جهانی از جمله کانال سوئز و تنگه باب المندب، از اهمیت راهبردی زیادی برخوردار است و تقریباً تمامی واردات رژیم صهیونیستی از طریق دریا انجام می‌شود.

در ماه های گذشته تعدادی از وبسایت‌های یمنی نوشته بودند که شرکت الهلال امارات با رژیم صهیونیستی قراردادی را برای احداث یک مرکز جاسوسی و اطلاعاتی برای نیروی هوایی اسرائیل در فرودگاه شهر «حدیبو» مرکز جزیره سقطری منعقد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر انگلیس

پاینده باد ایران
نه اصلاحطلب ، نه اصولگرا

( آلبانی نشینان ، غرب پرستان ،روس پرستان ، چین پرستان ، کاسبان تحریم ، آمریکا پرستان ، عرب پرستان ، طالبانی ها ، داعشی ها , ساندیسی ها و ... به این نظر بنده پاسخ ندهند )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
یاشاسین ترکیه
عجیب و جالب است

همه جنگ های جاری در جهان در حال حاضر در خاورمیانه جریان دارد

و عجیب تر آنکه

سلاح های طرفین درگیر جنگ را روسیه و غربی ها تامین میکنند


عدم اگاهی ملت های خاورمیانه پایان و انتها ندارد
دهه فجر را با نمایش پرچم چین بر نمای برج آزادی خراب کردید .

تاسف بر شما
خودمان را گول نزنیم،
ایم نه جنگنده های آمریکا در امارات و عربستان سعودی و اکراینی و بحرین و قطر آماده باش دارند و مرتب رزمایشهای مختلف انجام می دهند که حتی آخرین آن همچنان با با ۶۰ کشورهای جهان در آبهای عربستان سعودی انجام می شود چیزی جز آماده باش برای جنگ با ایران اسلامی نیست و ما باید جلو جلو این کشورهای های منافق گاوهای شیرده را هدف قرار بدهیم تا حساب کار خودرا بکنند. ناتو و سازمان ملل و یا امریکا و غرب بیشتر ار این نمی تواند بلاهایی بر سر ایارن باورند. از طرف من یک چند حمله به انارات شود و فرودگاه های عربستان و بحرین و امرات را بپبارن بکنند تا حساب کار دست همه بیاید.
اگر ایران خواست به اروپا گاز صادر کنه باید منتظر لشکرکشی روسیه به ایران باشیم.
یکی از دلایلی که روسیه همیشه مانع پیشرفت هسته ای و دستیابی ایران به بمب بوده دقیقا همینه!یعنی اگر روزی خواست بهش حمله کنه با یک کشور اتمی طرف نباشه.
درود بر برادران مجاهد حوثی کویت و بحرین هم بزنید خدا پشتبان شما کشورهای خلیج با خاک یکسان کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
سلام ساندیس
مرگ بر چین
مرگ بر روسیه
یاشاسین تورکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
ننگ بر نژادپرستی. یاشاسین انسانیت
رجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
الهی ننه ات قربونت بره.
اینم نتیجه درگیری یمن و امارات یک هیچ بنفع اسرائیل
کشور ترکیه را مردمانی که از ازبکستان به این منطقه آمده اند اشغال کرده و شرق آن متعلق به ایران است و غرب ان نیز متعلق به یونان و کلا اینها می بایست نهایتا از منطقه خازج و به ازبکستان بر گردند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
آفرین قسمت اول حرفت درسته ترکها ازآسیای میانه آمده اندولی با قسمت دوم حرفات موافق نیستم.درطول تاریخ ازین جابجایی ها زیاد شده وبه عنوان واقعیت بایدپذیرفته شود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
عجب ادم بدبختی هستی ازبکستان کلا چند میلیون نفر نیستند اگر به ازای هر شهر و روستای ترکیه یه نفر از ازبکستان بیاد کشورشان خالی از سکنه میشه. واقعا برخی مردم داریم که همچنین نطرهای نااگاهالنه میدن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی