بازدید 16863
۱

دو سامانه قدرتمند بارشی هرمزگان را فرا می‌گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی ۲ سامانه قدرتمند بارشی سراسر استان را فرا می گیرد و احتمال وقوع بارش های بیش از ۱۰۰ میلیمتر وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴ 28 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علی رئوفی دوشنبه شب درنشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به ورود سامانه بارشی به هرمزگان افزود: این ۲ سامانه قدرتمند بارشی از بامداد چهارشنبه هفته جاری هرمزگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در همین خصوص بیان داشت: بارندگی ها در مناطق مختلف هرمزگان از روز جمعه شدت می گیرد و بارندگی ها تا دوشنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها و پیش بینی های سازمان هواشناسی احتمال وقوع بارندگی تا بیش از ۱۰۰ میلیمتر در استان وجود دارد.

رئوفی با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی تصریح کرد: تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل با بسیج امکانات برای ارائه خدمات در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بسر ببرند.

وی ادامه داد: تمامی مرخصی ها و ماموریت های مدیران دستگاه های اجرایی استان هرمزگان ذیربط تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: تمامی فرمانداران شهرستان های تابعه استان با برگزاری فوق العاده نشست های بحران تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی اتخاذ کنند و در این زمینه بخشداران سراسر استان ستاد مقابله با بحران بخش ها را فعال کنند و تمامی شهرداران و دهیاران با بسیج امکانات در آمادگی کامل بسر ببرند.

رئوفی اظهارداشت: با توجه به اسکان مردم مناطق زلزله زده فین در چادر تدابیر لازم برای اسکان زلزله زدگان در مناطق امن در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: لایروبی خورها و رودخانه ها در سراسر استان هرمزگان به صورت مستمر برای هدایت سیلاب ها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به احتمال طغیان شدید رودخانه های فصلی مردم از حضور و اتراق در کنار رودخانه های فصلی استان به صورت جدی خودداری کنند.

رئوفی، اظهار داشت: با توجه به بارندگی های شدید برنامه ریزی برای مدیریت سرریز احتمالی سدهای استان اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مردم استان هرمزگان هشدارهای سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری را جدی بگیرند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار همچون غرق شدن مردم در سیلاب رودخانه ها نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، افزود: با توجه به وضعیت جوی هرمزگان از هشتم تا پانزدهم دیماه مردم مناطق مختلف کشور از سفر به استان جدا خودداری کنند.

رئوفی گفت: اماکن سرپوشیده برای اسکان اضطراری مردم توسط دستگاه های اجرایی ذیربط پیش بینی شود.

وی اظهار داشت: با توجه به احتمال قطعی آب، برق، راه ها و خطوط مخابراتی تدابیر لازم برای برقراری مجدد خدمات پیش بینی گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، تصریح کرد: اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مستمر و لحظه به لحظه به مردم سراسر استان در دستور کار صداوسیما، خبرگزاری ها، کانال های خبری و روابط عمومی دستگاه های قرار گیرد تا حوادث غیر مترقبه ناشی از بارندگی ها به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد:با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی هرمزگان تا پایان سال تحت تاثیر موج های بارشی قرار خواهد داشت و انتظار بارشی های فرانرمال در ماه های دی، بهمن و اسفند وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بیا این هم اخطار
هفته دیگه نیاید بگید غافلگیر شدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی