بازدید 4203

لغو بیش از ۴ هزار پرواز در جهان با گسترش اومیکرون

در میان گسترش سویه اومیکرون و با آغاز تعطیلات سال نو میلادی، شرکت‌های هواپیمایی در مناطق مختلف جهان بیش از چهار هزار پرواز را لغو کردند.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 25 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "رویترز"، با توجه به داده‌های پایگاه "فلایت آویر" (FLIGHT AWARE)، شرکت‌های هواپیمایی در سطح جهان در روز جمعه که عصر کریسمس محسوب می‌شود و معمولا مسافران زیادی در این روز از خطوط هوایی استفاده می‌کنند، حداقل ۲ هزار و ۳۱۴ پرواز را لغو کردند.

این پایگاه همچنین نشان داد که شرکت‌های هواپیمایی برای روز شنبه که روز کریسمس است نیز یک هزار و ۴۰۴ پرواز را لغو کرده‌اند. در روز یکشنبه نیز ۳۴۰ پرواز در سراسر جهان لغو شده است.

در این میان یک چهارم پروازهای لغو شده در جهان از مبداء یا به مقصد آمریکا بوده است.

شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا و کمبود شدید خدمه هواپیما موجب شده است تا شرکت‌های هوایپمایی در این کشور، بیش از ۷۰۰ پرواز خود را در ایام کریسمس لغو کنند.

دو شرکت (یونایتد ایرلاینز و دلتا) بیشترین موارد لغو پرواز را در آمریکا داشته‌اند.

موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در روزهای اخیر به دلیل گسترش سویه بسیار مسری اومیکرون افزایش یافته است. این سویه هم اکنون تقریبا سه چهارم موارد جدید ابتلا به کرونا و در برخی مناطق این کشور ۹۰ درصد از این موارد را به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به داده‌های "رویترز" در یک هفته گذشته متوسط موارد روزانه کرونا در آمریکا با ۴۵ درصد افزایش به ۱۷۹ هزار مورد رسیده است. تنها در ایالت نیویورک، بیش از ۴۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در روز جمعه به ثبت رسیده است.

در انگلیس، بسیاری از صنایع و شبکه‌های حمل و نقل انگلیس با کمبود نیرو مواجه هستند زیرا کارمندان مبتلا به کرونا مجبورند به قرنطینه بروند و محل کار خود را ترک کنند.

تخمین‌های دفتر آمار ملی انگلیس روز جمعه نشان داد که از هر ۱۰ نفر ساکن شهر لندن، یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

داده‌های دولت انگلیس نشان داد که در روز جمعه ۱۲۲ هزار و ۱۸۶ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم در روز پنجشنبه ۱۱۹ هزار و ۷۸۹ مورد ابتلا بود.

به این ترتیب در سه روز گذشته انگلیس به صورت روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرده است.

فرانسه نیز روز جمعه ۹۱ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد. اعلام خطر ابتلای روزانه یکصد هزار فرانسوی به سویه جدید اومیکرون در روزهای آینده موجی از وحشت و نگرانی را در محافل گوناگون و افکار عمومی این کشور به راه انداخته است. در زمان حاضر، میزان آلودگی به ویروس اومیکرون در چهار منطقه فرانسه به ویژه پاریس از میانگین بسیار بالایی برخوردارست. به گفته مقامات بهداشتی فرانسه، از هر سه نفر مبتلا به کرونا در این کشور یک نفر به سویه اومیکرون آلوده است.

در همین حال یک مقام کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که آمریکا ۳۱ دسامبر (۱۰ دی ماه) محدودیت‌های مسافرتی موقت وضع شده به دلیل سویه اومیکرون ویروس کرونا برای هشت کشور آفریقایی را لغو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری از کشورها است و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم