بازدید 6789
۳

ثبت ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن کرونا

تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه مربوطه ثبت شده است که عمدتا بعد از گذشت ۲ تا ۳ روز خود به خود رفع می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲ 13 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، در پاسخ به پرسشی در خصوص عوارض واکسن‌های کووید، بیان کرد: واکسن و واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته شده برای حفظ سلامت افراد و جلوگیری از مرگ و میر است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید واکسن‌های کووید تحت پروتکل‌های پیچیده و کاملاً علمی است، عنوان کرد: ایمنی‌زایی و بی خطری واکسن‌ها در فازهای یک، دو و سه بررسی می‌شوند بر همین اساس از سلامت واکسنی که مجوز مصرف برای عموم جامعه را دریافت می‌کند، اطمینان خاطر داریم.

زهرایی تصریح کرد: همچنین در مرحله مصرف هم با نظام مراقبتی که وجود دارد عوارض احتمالی واکسن‌ها رصد می‌شود و برای آنکه گزارش دقیقی داشته باشیم یک سامانه موبایلی هم در سایت www.salamat.gov.ir راه اندازی شده است و افراد می‌توانند در صورتی که در پی تزریق واکسن دچار عارضه‌ای شدند در این سامانه ثبت کنند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار مورد عارضه واکسن در سامانه نامبرده ثبت شده است که خوشبختانه عموماً در حد همان عوارض قابل انتظار همچون درد در محل تزریق، کوفتگی بدن، بی حالی و سردرد بودند که بعد از گذشت ۲ تا سه روز خود به خود رفع می‌شوند؛ در کنار فواید بسیار زیادی که واکسن‌ها دارند، این عوارض کاملاً قابل قبول هستند.

زهرایی در پایان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۹۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است، گفت: خوشبختانه عوارض ثبت شده کاملاً قابل انتظار و قیاس با مستندات بین‌المللی بوده و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
ای کاش بصورت علمی واماری دقیق عوارض واکسن ثبت وقایل مشاهده برای حداقل کارشناسان باشد.چطور این سامانه را اعلام کردید که هیچکس ازجمله ماکه واکسن زدیم خبر نداریم.لطفا کار علمی واماری دقیق انجام بدهید سلامت نسل اینده بسته به کار علمی شمادارد.
از عزیزانی که فوت کردن بخاطر واکسن هم آمار گرفتید
همش دروغه من واکسن زدم هیچ عوارضی نداشته است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم