بازدید 4013

نجات ۶۵ مهاجر لیبیایی توسط یک کشتی ایتالیایی

یک فروند کشتی تأمینی ایتالیا روز شنبه ۶۵ مهاجر لیبیایی را که سوار بر یک قایق چوبی در آبهای دریای مدیترانه سرگردان بودند، نجات داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 03 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد که کشتی تأمینی «آسو ونتینوو» تمام ۶۵ مهاجر لیبیایی از جمله پنج کودکی را که سوار بر یک قایق چوبی در آب‌های مدیترانه سرگردان بودند، نجات داد. گفته می‌شود که این قایق توسط یک هواپیمای دیده بانی دیده شد.

این هواپیمای دیده بانی که پرنده دریا نام دارد، بر فراز دریای مدیترانه در حال پرواز بود که متوجه یک قایق چوبی شد که موتور آن از کار افتاده بود.

این هواپیمای دیده بانی با استفاده از ارتباط رادیویی با یک کشتی ایتالیایی صحبت کرد و دریافت که کاپیتان این کشتی تأمینی در انتظار دستورات مقامات رم برای رسیدن به مکانی امن جهت انتقال این مهاجران است.

گارد ساحلی لیبی اندکی پس از پیاده شدن این مهاجران از قایق چوبی، برای بررسی صحنه حادثه به محل رسید.

گفتنی است، اواخر تیرماه سال جاری دست کم ۱۷ مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند از لیبی به ایتالیا بروند، در پی واژگونی قایقشان در سواحل تونس غرق شدند.

هلال احمر تونس در عین حال از نجات بیش از ۳۸۰ نفر توسط نیروهای گارد ساحلی این کشور خبر داد.

این قایق که مهاجرانی از سوریه، مصر، سودان، اریتره، مالی و بنگلادش در آن حضور داشتند، از ساحل شمال غربی لیبی به حرکت درآمده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی