بازدید 3970

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۲۲۰ میلیون تن/ جایگاه نهم ایران در ابتلا و سیزدهم در مرگ

بعد از این کشورها روسیه، انگلستان، فرانسه و ترکیه با بیش از 6 میلیون مبتلا در رتبه های چهارم تا هفتم قرار دارند، آرژانتین در جایگاه هشتم است و کشورمان در جایگاه نهم قرار گرفته است. پس از ایران نیز کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک جایگاه های دهم تا پانزدهم را در اختیار دارند.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶ 03 September 2021
تابناک اجتماعی
با شیوع نسخه دلتای ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روندی پرشتاب، یک میلیون تن دیگر افزایش یافت.

عبور مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان از مرز ۲۲۰ میلیون تن/ جایگاه نهم ایران در ابتلا و سیزدهم در مرگبه گزارش «تابناک»؛ دقایقی پیش، شمار مبتلایانِ شناسایی شده ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۲۰ میلیون تن رسید. جمعیت بزرگی که بیش از ۴۰ میلیون تن از ایشان شهروندان ایالات متحده آمریکا هستند، حدود ۳۳ میلیون نفر از ایشان را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و نزدیک به ۲۱ میلیون نفرشان برزیلی هستند. سه کشور در سه قاره مختلف با شرایط اقلیمی و فرهنگی متفاوت.

بعد از این کشور‌ها روسیه، انگلستان، فرانسه و ترکیه با بیش از ۶ میلیون مبتلا در رتبه‌های چهارم تا هفتم قرار دارند، آرژانتین در جایگاه هشتم است و کشورمان در جایگاه نهم قرار گرفته است. پس از ایران نیز کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک جایگاه‌های دهم تا پانزدهم را در اختیار دارند.

فارغ از آمار مبتلایان، شمار جان باختگان کووید ۱۹ در جهان نیز رو به افزایش است و بر اساس آمار‌ها، از ۴ میلیون و ۵۵۸ هزار تن عبور کرده است؛ عددی بزرگ که تصویر خوبی از مرگ و میر این بیماری به دست نمی‌دهد، مگر آنکه به جایش از «نرخ مرگ» استفاده کنیم که بر اساس آن، تا این لحظه نرخ مرگ در جهان ۲.۲۷ درصد است.

بر اساس این آمار، ایالات متحده آمریکا با حدود ۶۶۳ هزار، برزیل با ۵۸۲ هزار و هند با حدود ۴۴۰ هزار جان باخته، به مانند همه ماه‌های گذشته رتبه‌های اول تا سوم را در جدول جان باختگان را از آن خود کرده‌اند و جایگاه کشورمان با حدود ۱۱۰ هزار جان باخته، رتبه سیزدهم جهان است.

نکته قابل عرض دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۹۶ میلیون نفر فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول آن حالا در اختیار هند است که بیش از ۳۲ میلیون بهبودیافته دارد، رتبه دوم در اختیار آمریکاست که شمار بهبودیافتگانش از ۳۱ میلیون فراتر رفته و برزیل با حدود ۲۰ میلیون بهبود یافته رتبه سوم آن را در اختیار دارد. در این رده بندی جایگاه کشورمان هفتم است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم