بازدید 8540
۷

واکسن کرونا کوبا چند درصد ایمنی ایجاد می‌کند؟

کوبا اعلام کرد واکسنی که برای کووید۱۹ توسعه داده ۶۲ درصد ایمنی در برابر این ویروس ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 20 June 2021

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از رویترز نوشت: مقامات بهداشت و درمان کوبا می‌گویند اطلاعات آخرین فاز تحقیقاتی واکسن سوبرانا ۲ نشان می‌دهد که این واکسن ۶۲ درصد توانایی ایجاد ایمنی در برابر ویروس دارد.

کوبا که دهه‌ها است سابقه ساخت و صادرات واکسن را دارد، درحال تحقیقات روی ۵ واکسن کرونا است که دو مورد – سوبرانا۲ و آبدالا- در مرحله آخر تحقیقات به سر می‌برند. مقامات کوبا که با گسترش کرونا در کشورشان مواجه هستند به جای تکیه بر واکسن خارجی درحال تحقیق و توسعه روی واکسن داخلی هستند که با توجه به امکانات و سابقه خوب در زمینه واکسن‌سازی امید به موفقیت در آنها زیاد است.

به جز ایران که در مراحل مختلف واکسن Soberana 2 مشارکت داشته، آرژانتین، مکزیک و ونزوئلا هم خواستار خرید این واکسن هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
۶۲ درصد فقط ؟؟؟ صد رحمت به واکسن های هندی و چینی.
دکککککی
فقط ۶۲ درصد ؟؟؟ خخخخ. صد رحمت به واکسن های هندی و چینی. پس ایمنی زایی آب نمک برکت زیر ۶۰ درصد است. خخخخ
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
آخه چه میشه گفت به تو جز نادون. مقیاس سازمان بهداشت جهانی 50% است. مثلا واکسن فلج اطفال 38% است. ولی با یاداوری متناوت کارایی به 62 درصد رسیده و واکسیناسیون همه افراد کارایی به 100 درصد می رسد. اگه تو علم سواد عقل داشتی نمی گفتی آب نمک برکت. پس همیشه ناشناس بمون.
ایمنی زایی بالای 50 مورد قبول است . واکسن فقط باعث میشود بیماری خفیف شود و بیمار را از پا در نیاورد و همچنین وضعیت از پاندمی خارج گردد. وگرنه واکسن های امریکایی هم با نود درصد ایمنی نمی تواند کلا جلو بیماری را بگیرد بلکه فقط باعث کاهش عوارض می گردد. 62 یعنی اگر صد نفر واکسن زده اند 62 نفر بیمار نمی شوند و 90 درصد واکسن امریکایی یعنی 90 نفر بیمار نمی شوند. ولی صددرصد افراد واکسنه شده یا واکسن کوبایی و یا امریکایی مرگ و میر نخواهند داشت. پس دوستان نگران نباشند و هر واکسن مورد تایید وجود داشت تزریق کنند
یادمه وزیر بهداشت دائم می گفت واکسن کوبایی موثرترین واکسن جهان است و من هم می گفتم زرشک
اين هم سرمايه گذاري اشتباه انستيتو پاستور. حداقل خط توليد واكسني رو راه اندازي مي كرديد كه درصد ايمني زايي بالاي ٩٠ درصد داشته باشه. وقت و هزينه هر دو را از دست داديم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی