بازدید 15660
نوید وزارت بهداشت به مردم

آغاز واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده وسیع و داوطلبانه از دو واکسن ایرانی از هفته آتی/ میزان اثربخشی و ایمنی زایی هر دو واکسن‌ بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است

همانطور که قول داده بودم، در خردادماه و پایان بهار واکسن ایرانی روی میز برای تزریق مردم آماده است و انشاءالله این کار را تا هفته دیگر آغاز خواهیم کرد. اما برای رعایت برخی پروتکل‌ها این کار را داوطلبانه خواهیم کرد و خودم و همکارانم داوطلب این اقدام هستیم/ صدور مجوز استفاده وسیع و داوطلبانه روندی است که برای همه واکسن‌های تایید شده بین المللی در چین، روسیه، هند و انگلستان هم طی شده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 31 May 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از آغاز واکسیناسیون علیه کرونا با واکسن ایرانی و در مرحله اول به صورت داوطلبانه از هفته آینده خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی که در آیین پویش راه سلامت در استان گیلان سخن می‌گفت، با تاکید بر این این خبر افزود: خوشبختانه مطالعات فاز دوم واکسن کرونا در مجموعه انستیتو پاستور کشور به عنوان اولین پایگاه و همچنین مجموعه برکت کاملا تایید شد و فاز سوم دارد به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: قرارمان این بود اگر فاز یک و دو انسانی را به خوبی پاس کرده و فاز سه را شروع کنند و مقداری پیش رویم، مانند همان کاری که چینی ها، روسها، آمریکا و انگلیس و هند انجام دادند و فاز سه را (در کشور‌هایی مثل امارات) برای مطالعات بالینی بردند، ما این کار را برای واکسن خودمان در کشور خودمان انجام ندهیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: همانطور که قول داده بودم، در خردادماه و پایان بهار واکسن ایرانی روی میز برای تزریق مردم آماده است و انشاءالله این کار را تا هفته دیگر آغاز خواهیم کرد. اما برای رعایت برخی پروتکل‌ها این کار را داوطلبانه خواهیم کرد و خودم و همکارانم داوطلب این اقدام هستیم

وی افزود: امروز سالم‌ترین و بی ضررترین واکسن بومی را داریم؛ چه واکسن پاستور که با انتقال دانش فنی است و چه واکسن برکت و...؛ بنابراین توانستیم در کمتر از یک سال به مجموعه‌های با عظمت واکسن ساز دنیا بپیوندیم و راه ۲۰ ساله را یک ساله طی کنیم. همانطور که بچه‌های ما، رمدسیویر را ۶۰ روزه ساختند.

نمکی در خاتمه گفت: خوشبختانه واکسیناسیون علیه کووید در کشور به خوبی پیش می‌رود و انشاءلله تا پایان خرداد ماه گروه‌های هدف را شامل جمعیت بالای ۶۰ سال و بیماران صعب‌العلاج و خاص را واکسینه می‌کنیم. ۸۵ درصد مرگ‌های ما در این افراد است که با واکسینه شدن آن‌ها حداقل از ۸۰ درصد مرگ‌ها جلوگیری خواهیم کرد و سپس با ترکیب واکسن ایرانی و وارداتی وارد فاز واکسیناسیون سایر گروه‌ها می‌شویم.

واکسن مشترک با کوبا فاز سوم را با موفقیت طی کرده و کووایران برکت هم نتایج موفقیت آمیزی داشته است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: با توجه به موفقیت آمیز بودن نتایج کارآزمایی بالینی فاز یک و دو واکسن کوویران برکت و واکسن مشترک ایران و کوبا که در انستیوپاستور تولید می‌شود و با توجه به اینکه هر دو این واکسن‌ها در مراحل نهایی فاز سه کارآزمایی بالینی هستند، نتایج مراحل میانی این مطالعات نیز موفقیت آمیز بوده است. همچنین با توجه به ایمنی و اثربخشی این واکسن‌ها به زودی مجوز مصرف وسیع و داوطلبانه این دو واکسن در ایران صادر می‌شود.

وی ادامه داد: نتایج به دست آمده از مطالعات بالینی دال بر شرایط مطلوب، ایمنی و اثربخشی مناسب این واکسن هاست؛ بنابراین شرایط برای تولید و استفاده وسیع و البته داوطلبانه این واکسن‌ها در کشور فراهم است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: هر دو واکسن کووایران برکت و واکسن انستیتو پاستور شرایط لازم را برای استفاده وسیع در کشور دارند. واکسن انستیتو پاستور که مشترک با کوبا تولید می‌شود، فاز سه را در کوبا به پایان رسانده و فاز سه مطالعه بالینی آن در ایران نیز در حال انجام بوده و نتایج آن تاکنون موفقیت آمیز بوده است. واکسن کوویران برکت نیز مراحل نهایی فاز سه مطالعه بالینی را طی می‌کند و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: سلامت و ایمنی هر دو این واکسن‌ها قابل قبول است و هرچند هنوز تا پایان تحقیقات نمی‌توان میزان دقیق اثربخشی و ایمنی زایی آن‌ها را اعلام کرد، میزان اثربخشی و ایمنی زایی هر دوی این واکسن‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

جهانپور گفت: شرایط برای تولید این واکسن‌ها به صورت انبوه در کشور فراهم است و به زودی مجوز تولید انبوه این واکسن‌ها نیز صادر می‌شود و به نظر می‌رسد با صدور مجوز مصرف وسیع و داوطلبانه این دو واکسن طی روز‌های آینده در همین خرداد ماه، فراخوان عمومی برای ثبت نام افراد داوطلب و تزریق داوطلبانه این واکسن‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: پیش بینی این است که با اعلام فراخوان عده زیادی از ایرانیان برای تزریق این واکسن‌ها داوطلب شوند، عده زیادی نیز برای مطالعات فاز سه بالینی این واکسن‌ها داوطلب بودند که موفق به تزریق واکسن نشدند، اما در این مرحله می‌توانند این واکسن‌ها را تزریق کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز استفاده وسیع و داوطلبانه روندی است که برای همه واکسن‌های تایید شده بین المللی در چین، روسیه، هند و انگلستان هم طی شده و این روند در ایران قطعا داوطلبانه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
یعنی چی داوطلبانه ؟؟؟ مگه اینجوری واکسن میدن تو بازار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبید کلا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
چی داری میگی برای خودت؟
شما میخواستی بشی وزیر بهداشت
حالت خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
واکسن ایرانی هنوز امتحان خود را پس نداده! حداقل باید یکسال از واکسن زدن اون بگذره تا بشه گفت عوارض نداره. با جون مردم بازی نکنید. دو زار برای مردم خرج کنید واکسن روسی که 2 سال از امتحان آن گذشته را وارد کنید و به مردم بزنید
تا تاييديه بهداشت جهاني را رسما نگيرين و انها اعلام نكنند هرگز ايراني نميزنم
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
ناشناس
مگه واکسن فلج اطفال ایران تاییدیه سازمان بهداشت جهانی دارد؟
اداره غذا و داروی هر کشور مسوول مجوز دادن به محصولات دارویی اون کشور است.
اینو هم بفهم ایران مسوول واکسیناسیون منطقه امرو مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی است. یعنی واکسنی تو این حوزه تایید بشه قبل اینکه سازمان بهداشت جهانی بررسی کند باید ایران تایید کند. تو نمیزنی نزن کرونا بگیر ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
اقاي عبداله از توضيحاتتون ممونم و متوجه شدم فقط متوجه نشدم خود شماها چرا مي گفتين تا واكس هاي خارجي تاييديه بهداشت جهاني را نداشته باشه نمي زنيم؟
نوشدارو....کشورهای دیگه بعد واکسیناسیون سرریز واکسن هاشونو میفرستن کشورهای اطراف خودشون...ولی ما خوشبینانه تا انتهای سال بتونیم مردم رو قطره چکانی واکسینه کنیم...در این بین افرادی که از بین می رن مسوللیت با کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
مثل امریکا که هر روز دارند کشته میدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
چرا ما باید از همه کارهای بد آمریکا تقلید کنیم ؟؟؟؟؟
صمیمانه تبریک و خسته نباشید می گویم. یافته ها و تحقیقات را در دسترس جوامع عملی قرار دهید ایرادات تان را در می آورند و این باعث پیشرفت بیشتر خواهد بود.
باشه من هم باور کردم از الان تا هفته اینده صد جور حرفتون عوض میشه شما الان چند ماه است که وعده واکسیناسیون را میدهید
با ورود این بیماری به کشور مردم صحبت و فعالیت درستی از این وزیر و زیرمجموعه ایشان مشاهده نکرده اند حالا چرا مردم باید به آمار و ارقام این وزیر اعتماد کنند؟
هر وقت خود وزیر بهداشت و معاونانش و خانواده شان بصورت واقعی و حقیقی
و با حصور و تایید کارشناسان مردمی واکسن ایرانی را زدند

ما هم خواهیم زد
به رغم ادعای جناب وزیر، واکسن کوبایی فاز سه را در کوبا به پایان نرسانده و هنوز حتی 45000 داوطلب مورد نیاز برای انجام فاز 3 در کوبا را جذب نکرده است. همچنین، با توجه به اینکه فاز 3 واکسن برکت تازه چند روز است که آغاز شده است، و هیچیک از داوطلبان تا کنون حتی دوز دوم را دریافت نکرده اند، آقای وزیر ادعای 90-80 درصد اثربخشی و ایمنی زایی را از کجا در آورده؟!
پاسخ ها
kazem
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
همین که می گویند 80 تا 90 درصد یعنی هیچ امار درستی ندارند بین 80 درصد تا 90 درصد 10 درصد رنج وجود داره که از نظر علمی جهت یک واکسن که بایستی امار دقیق داد اصلا پذیرفته نیست
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
اولا اثر بخشی و ایمنی زایی در مراحل اول و دوم بررسی میشه و مرحله سوم برای ارزیابی مخاظرات واکسن در جمعیت های بالاست و در ضمن فاز سوم واکسن برکت حدود یک ماهه که آغاز شده و بیشتر از 10000 نفر واکسن دریافت کردن .
خدا به خیر کنه.
تا حالا ماشین ساخت داخل سوار شدی!! پراید .....اگر واکسن هم تو همین مایه ماشین داخلی باشه...چی میشه!!!!تا حالا رفتی پیشه دکتر...بهت بگه برو دنبال نمونه خارجی دارو!!!
خداوندبه مهندس حاج عبدالسعیدنمکی مدیرعامل وزارت داروفروشی عمرباعزت وسلامت بدهد. فقط حیف که دوماه بیشتر از ریاستش نمونده.......
آیا میدانیدجناب نمکی قبل وزارتش ازمدیران دارویی بنیادبرکت بود؟ بیخودنبودبعدرسیدن به وزارت اولین دستورش منع واردات داروهای دارای مثلامشابه داخلی حتی با ارز آزاد بود.البته فقط کارخانجات رفقا وشرکا ازوزارت ایشون سودنکردند به خاطر این دستورممنوعیت قاچاقچیای ناصرخسرو وبزرگتراشونم که مردم مجبورند به خاطرممنوعیت واردات رسمی داروهای بسیارگرانقیمت بیماران خاص رو ازاونا تهیه کنند ازخیرسر موسیونمکی میلیاردر شدند.
بهتر است اول از مجلسی ها ومسولین داوطلب انتخاب کنید بعد بروید سراغ مردم عادی
احسنت به دانشمندان ایرانی دست مریزاد
باید مراکز رسمی بین المللی اول این واکسن را بررسی کند و گزارش مستقل بدهد بعد تبلیغ کنید.
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
نیازی به مراکز بین الممل نیست.اداره غذا و داروی هر کشور مسوول تایید در حوزه دارو و غذاست. مگه واکسن فایزر رو اول دادن مراکز رسمی بین الملل؟؟
همینکه
FDA
تایید کرد شروع کردن به تزریق
از سازمان بهداشت جهانی تاییده بگیرید، بطوریکه تو وب سایتشون قابل مشاهده باشد
بعد تبلیغ داخلی کنید!!!
هنوز که هنوزه یک ماشین پراید را نتونستیم عین پراید کره ای تولید کنیم!!!
بعد واکسن آنفولانزا نساخته واکسن کویید 19 ساختیم!!!!؟؟
باید اول تاییدیه سازمان جهانی بهداشت رو بگیره تا مردم اطمینان کنن، الان به کدوم حرفتون باید اطمینان کرد؟ انقدر تو این دوران کرونا مدیریت ضعیف دیدیدم و انقدر دروغ شنیدیم دیگه به این راحتی حرفاتون رو قبول نمیکنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی