بازدید 4407

ورود به پارک‌ها و تفرجگاه‌های یزد ممنوع است

جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، ورود و توقف هرگونه وسایل نقلیه در مقابل تمامی پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان تا پایان روزجمعه برابر ۱۳ فروردین ( روز طبیعت ) ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 02 April 2021

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ منوچهر نصیری افزود: به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا، همچنین برپایی هرگونه دورهمی و تجمع در بوستان‌ها، فضای سبز و پارک‌ها نیز ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه «در» ورودی تمامی مراکز تفریحی و پارک‌های شهری و روستایی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسته شد، ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم در حضور نیافتن در این گونه مراکز تفریحی نقش موثری در کاهش شیوع ویروس کووید ۱۹ دارد.

جانشین فرمانده انتظامی یزد خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از سوی پلیس و سایر دستگاه‌ها صورت گیرد صرفا برای حفظ سلامتی شهروندان است و از مردم خواست با رعایت قوانین یاریگر مسوولان در کنترل شیوع ویروس کرونا باشند.

نصیری به اهمیت رعایت مقررات و همکاری مردم با ماموران پلیس در طول سال به خصوص روز طبیعت اشاره کرد و گفت: شهروندان در صورت وجود هرگونه مشکل یا سووال مراتب را برای بررسی و اقدام ، پلیس ۱۱۰ در جریان قرار دهند.

همچنین رییس پلیس راه استان یزد امروز به ایرنا گفت: هم‌اکنون ترافیک به سمت جاده روستاهای ییلاقی شهرستان‌های تفت و مهریز در روز طبیعت پرحجم ولی روان است.

سیدعلی آسیایی افزود: این حجم تردد به خصوص به مقصد ده‌بالا و طزرجان تفت و منشاد و تنگچنار مهریز نسبت به سایر مسیرها بیشتر است.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات، ماموران پلیس به صورت محسوس و غیرمحسوس و دوربین‌ها در جاده‌های مختلف به خصوص مناطق ییلاقی، کار رصد و نظارت تردد خودرو را انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه ۲ مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش و این موضوع خود مقدمه‌ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی