بازدید 13593
پیمانه اقتصادی

نظر وزیر درباره قیمت مسکن ۱۴۰۰؛ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد/ ­قائم مقام وزیر صمت: بازار بسیار آرامی داریم/ زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در ایستگاه پایانی سال کجا ایستاد؟، ارزش سهام عدالت در آخرین روز سال چقدر شد؟، دلار در بازار جهانی عقب نشست، بیتکوین بالاخره صعودی شد، قیمت طلا در بازار جهانی دستکاری می‌شود؟ و تورم ۳۰ درصدی قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 18 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس در ایستگاه پایانی سال کجا ایستاد؟ ارزش سهام عدالت در آخرین روز سال چقدر شد؟ دلار در بازار جهانی عقب نشست، بیتکوین بالاخره صعودی شد، قیمت طلا در بازار جهانی دستکاری می‌شود؟ و تورم ۳۰ درصدی قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور را در بر دارد.

شاخص کل بورس در ایستگاه پایانی سال کجا ایستاد؟

شاخص کل با ۱۷۱۸۳ واحد افزایش معادل ۱.۳۳ درصد به یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۴۴۷۵ واحد افزایش معادل ۱.۳۳ درصد به ۳۴۰ هزار و ۵۳۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۱۸۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به ۴۳۹ هزار و ۷۹۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۲۱۴ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد به ۲۸۶ هزار و ۶۹۵ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۹۱۲۵ واحد افزایش معادل ۱.۰۵ درصد به یک میلیون و ۸۳۴ هزار و ۵۱۰ واحد، شاخص بازار اول با ۱۶۷۹۸ واحد افزایش معادل ۱.۷۶ درصد به ۹۶۹ هزار و ۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۰۱۸۱ واحد افزایش معادل ۰.۷۸ درصد به ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۵۴ واحد رسید. به این ترتیب، در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۷۳۰ هزار و ۵۹۳ نوبت معاملاتی، ۷ میلیارد و ۶۳۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

شاخص کل در آخرین روز سال ۹۹ چه روندی را طی خواهد کرد؟

 

ارزش سهام عدالت در آخرین روز سال چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۲۱۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۳ درصد معادل ۲۶۹ هزار و ۵۲۸ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۵۳۰ تومان رسیده است.

زمان پرداخت سود سهام عدالت اعلام شد

اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زمان توزیع سود سهام عدالت منتشر شد. متن اطلاعیه به شرح زیر است: بدین وسیله ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به استحضار مشمولین محترم سهام عدالت می‌رساند، به موجب مصوبه مورخ ۱۲ اسفند ۹۹ شورای عالی بورس و اوراق بهادار مقرر شده است، سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که در مجامع سال جاری تقسیم سود داشته‌اند، یکجا تجمیع شده و به مشمولین سهام عدالت اعم از کسانی که روش مستقیم سهامداری را انتخاب کرده یا در روش غیر مستقیم سهامداری مانده‌اند پرداخت شود. در پی مصوبه یاد شده بخشی از وجوه یاد شده با مشارکت و همکاری سازمان محترم خصوصی‌سازی از شرکت‌های سرمایه پذیر دریافت شده و در مرحله اول ۵۰ درصد از سود متعلق به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم در آستانه سال نو توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) در روز پنجشنبه مورخ ۲۸ اسفند ۹۹ در حساب بانکی اعلامی تمامی مشمولین در بانک مربوطه کارسازی خواهد شد. مابقی وجه پس از دریافت آن از شرکت‌های سرمایه پذیر در مرحله دوم به همان نحو پرداخت خواهد شد.

دلار در بازار جهانی عقب نشست

ارزش دلار جهانی مقابل بیشتر ارزهای مهم کاهش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۵۶۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۲ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

بیتکوین بالاخره صعودی شد

بیتکوین بار دیگر موفق شد تا کانال ۵۷ هزار دلاری را باز پس گیرد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بررسی روند معاملات نشان می دهد که تمایل معامله گران قدیمی برای نگهداری بیتکوین رو به افزایش است و بیشتر بیتکوین های تازه عرضه شده مربوط به معامله گران تازه کار تر است. صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل که یکی از بزرگ ترین صندوق های سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها نیز محسوب می شود بار دیگر در اتریوم سرمایه گذاری کرد و ۱۰ هزار اتریوم دیگر به دارایی های خود افزود. اتریوم این روزها در حال توسعه شبکه خود است.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۷ هزار و ۶۰۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۲۷.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۹ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۳.۵۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۲۸ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۸۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۱۲ درصد افزایش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۳ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۷۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۳۵ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۰.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۳۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۲۲ درصد کاهش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۰۳.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۲ درصد کاهش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۱.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۱ درصد کاهش

نظر وزیر درباره قیمت مسکن ۱۴۰۰؛ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد

وزیر راه گفت: با توجه به رویکرد‌ها و سیاست‌های در پیش گرفته شده هیچ علتی برای افزایش قیمت مسکن در سال جدید وجود ندارد. محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: باید اجازه دهیم شرایط کشور عادی سازی شود و از التهاب آفرینی و جوسازی‌هایی که موجب برهم ریختن بازار مسکن و کاذب شدن قیمت‌ها می‌شود اجتناب کنیم. رعایت این موضوع برای همه کسانی که جایگاه و تریبون دارند فرض است و باید به آن توجه ویژه داشته باشند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت‌های کاری‌اش در سال جدید افزود: پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کلیدی وجود دارد که بخشی از آن باید توسط دولت فعلی افتتاح شود و همچنین طرح‌های راه آهن، آزادراهی، حفاظت از طرح اقدام ملی مسکن، ساماندهی شهر‌ها و ایجاد طرح جامع و تفصیلی برای همه شهر‌ها از مهمترین کار‌های پیش رو در سال جدید است.

قیمت طلا در بازار جهانی دستکاری می‌شود؟

به نقل از راشاتودی، مکس کایزر و استیسی هربرت دو کارشناس آمریکایی در برنامه خود به نام کایزر ریپورت به موضوع قدرت خرید دلار در پی تصویب اجرای بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک اقتصادی از سوی کنگره آمریکا پرداختند و معتقدند که این بسته نهایتا به کاهش ارزش دلار در بازار جهانی منجر خواهد شد. آن‌ها در خلال صحبت‌های خود به مقایسه روند قیمت طلا و بیت کوین هم پرداختند. هربرت می‌گوید در مقایسه با دوازده ماه گذشته قیمت طلا تقریبا هیچ رشدی نداشته و پس از رشد ماه‌های گذشته دوباره به سطح قیمتی خود در زمان پیش شیوع گسترده کورنا در جهان رسیده و این در حالی است که بیت کوین ۵۷۴ درصد رشد کرده است. کایزر نیز می‌گوید: این مساله نشان می‌دهد، طلا از یک ساختار کشف قیمت آزاد بی بهره است و این در حالی است که کشف قیمت بیت کوین آزاد است؛ بنابراین، بیت کوین در حال اثبات چیزی است که ۱۸ سال پیش از سوی کمیته مقابله با کلاهبرداری در بازار طلا مطرح شد. وی افزود: قیمت طلا دستکاری می‌شود و روند کشف قیمت درستی ندارد، اما کشف قیمت بیت کوین درست است.

قائم مقام وزیر صمت: بازار بسیار آرامی داریم

محمدصادق مفتح در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: طبق روال سال‌های گذشته، ذخیره‌سازی میوه شب عید انجام و از روز گذشته در میادین میوه‌ و تره بار توزیع شد. قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه سیب و پرتقال به وفور در میادین میوه‌ و تره بار و مغازه‌ها وجود دارد، افزود: بازار بسیار آرامی داریم و قیمت‌ها رو به کاهش است. با تمهیداتی که اندیشیده شد، قیمت موز به یک سوم کاهش یافته و منطقی شده است. با وجود اینکه شکر در این ایام، هم مصرف خانگی دارد و هم مصرف صنعتی و تولیدی، اما خوشبختانه امسال مشکلی در این زمینه نداریم. قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی اضافه کرد: روغن مایع سرخ کردنی به وفور در مغازه‌ها موجود است و مشکلی نداریم، اما روغن جامد مقداری در بازار کم است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تولید افزایش یابد.

تورم ۳۰ درصدی قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور

مرکز آمار ایران با انتشار گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ۹۹ اعلام کرد: شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی کل کشور در پاییز ۹۹ (بر مبنای سال ۱۳۹۵) رقم ۲۷۲،۴ بوده که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذر ماه ۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ۳۰.۵ درصد بوده است. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی در فصل پاییز ۱۳۹۹ به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰، یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بوده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰،۲ درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت نیز ۰.۲ درصد بوده است.

تولید نفت انگلیس در حال کاهش است

آمار نفت و گاز انگلیس نشان می‌دهد به خاطر کاهش سرمایه گذاری در حوزه نفتی ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا، تولید نفت این کشور به میزان قابل توجهی در حال پایین آمدن است. این شرکت می‌گوید: طی سال گذشته تولید نفت انگلیس نسبت به سال ۲۰۱۹، به میزان ۵ درصد کاهش یافته و این روند ادامه خواهد یافت؛ چراکه سرمایه گذاری در حوزه عملیات و توسعه در این کشور در سال ۲۰۲۰ معادل ۲۳ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان از سال ۲۰۰۴ تاکنون رسیده است.

بی‌یردر میشی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز انگلیس گفت: بسیاری از شرکت‌ها در صنعت نفت انگلیس شرایط شکننده‌ای را تجربه می‌کنند و این در حالی است که شاهد بازگشایی اقتصاد‌ها هستیم. وی معتقد است که امسال برای صنعت نفت انگلیس سال پرچالشی خواهد بود، چون شرکت‌ها همچنان با مشکلات عملیاتی ناشی از تبعات شیوع کرونا روبه رو خواهند بود.

این شرکت پیش بینی کرده که امسال و سال آینده هم سالانه تولید نفت انگلیس ۵ تا ۷ درصد کاهش یابد که این مسأله نه تنها به خاطر کاهش سرمایه گذاری در حوزه توسعه بوده، بلکه به خاطر تأخیر در اجرای عملیات‌های نگهداری، تعمیرات است که در سال گذشته و به خاطر بحران کرونا اتفاق افتاده است. از طرف دیگر، خبر‌ها حاکی از آن است که دولت انگلیس می‌خواهد اجرای عملیات‌های اکتشافی جدید برای نفت و گاز در دریای شمال را هم ممنوع کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
چه تحلیل هوشمندانه ای از قیمت مسکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
تا سایت های خانه یابی دست دلالان است ارزونی رو باید در خواب دید چون قیمت رو فروشنده تعیین میکنه و به بهانه های مختلف گرون میکنن دلار ،سیمان،آهن،کاشی وسرامیک،،افزایش دستمزد،افزایش قیمت کلید و پریز و...
واقعا قشنگ گفته !! بازار بسیار ارامی داریم!!!!!!!!!!!!!!! همه ارومه من چقدر خوشبختم خخخخخخخخخخخخخخخخخ
روحانی : کالاهای اساسی و ملزومات سفره مردم خط قرمز دولت است.
جناب اقای اسلامی عزیز
تا وقتی بانک مرکزی مشغول خلق پول هست و دستگاههای چاپ پول فعال هستند متاسفانه چارهای جز افزایش و تورم وجود ندارد این خط این هم نشون سال ۱۴۰۰ سال افزایش قیمت مسکن حداقل برابر با تورم ۴۰ درصدی کشور خواهد بود
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
چی بیاد بگه؟بگه سال دیگه هم مسکن مثل همه چیز ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد دیگه گران میشه؟فرمول قیمت در ایران درصد افزایش دستمزد به علاوه ۳۰ درصد است برای همه چیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
داداش مسکن ریخته کسی نمی خرد قیمت بر اساس تقاضاست که اونم وجود ندارد بنابراین قیمت ها روند نزولی خواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اقای۶ ۱۶.۱سال بعد در خدمت شما هستیم
...قطعا مثل ۴۰ سال قبل
میشه بگی کدوم سال قیمتها ریخت
سال ۶۸ دوسه ماه قیمتها ریخت بعد دوباره صعودی شد
سال ۹۲ قیمتها رو با فشار کاهشی کردند بعد ۹۷ چنان تورمی امد که ....
یه جوری با طیب خاطرصحبت میکنند که انگار وضعیت بازارمون تو همه زمینه ها مثل آلمان وسویسه.
عامو بلند شو برو یه چرخی تو بازار بزن ببین کجایی...
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
وقتی باآلمان و سوئیس می تونی قیاس کنی که یک سوم میوه ها و غذاهای دورریز توسط مردم نداشته باشن و سه برابر متوسط مصرف انرژی جهان را نداشته باشن
تورم موجود در کشور قیمت مصالح ساختمانی را بالا میبرد و در نتیجه خانه گرانتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
سیمان 15 تومنی اردیبهشت99 به قیمت 50 تومن اسفند 99 پیدا نمیشه
کسی نمیفروشه یا نیست
خدا میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
ی روز به بهانه افزایش قیمت دلار گرون می کنن روز بعد به بهانه آهن بعدش سیمان بعدش کاشی وسرامیک و....ب
اما دلیلی برای سقوط آزاد قیمت مسکن وجود داره اگه همین قیمتهای کاذب هم باشن بازهم خریداری نخواهد بود!
اول باید ببینند کسی با متری هزار هم ملکی میخره بعد قیمت بالاتر از اون بدن ول بهتره برای رونق مسکن قیمت رو همون متری هزار تومان نگه دارن!!!
بازار آرام ؟ ادعای اقتصاد هم داری؟ به این می گویند بازار راکد . به این می گویند رکود اقتصادی ...
دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد !!!
از این دست حرفها در چندساله گذشته زیاد شنیدیم و اتفاقا نه تنها قیمت مسکن افزایش یافت بلکه خیلی هم افزایش یافت !!!
جناب قلی خسروی هم که رییس اتحادیه املاک کشور هست درچندسال گذشته همین حرفها را دایما تکرار کردند و مالکینی مثل من بااغتماد به همین حرفها ملکمان رامفت فروختیم !!!
....گرانی و تورم دلیل نمیخاد بهانه میخاد که اونم جفت و جور میکنن
مردم دیگه توان خرید ندارند اونوقت میگی آرام؟ بابا این وزیرا اصلا از وضع مردم و بازار خبر ندارند انوقت چی رو می خوان حل کنند وقتی مسله رو نمی دونند
تا کنون برای کدام مشکل کشور ومردم دلیل داشتید اینهم داشته باشید
اخرین جک سال ۱۴۹۹.دلیلی برای افزایش قیمت مسکن در سال۱۴۰۰ وجود ندارد
انکارحقوق همه افزایش می یابد قیمت مصالح نه پس کار فرما از جیبش پول تولید میکنه میده به کارگرای مصالح ساختمانی تا ساخت و ساز خسته شدیم بس کنید انکار
وضعیت کشور از دیدگاه مسئولین گل وبلبل است و مردم هیچگونه مشکلی ندارند
بعداز ۲۰سال کار توی شرکت نفت جنوب اگه بخام یه گوشی s20بخرم باید دوماه حقوقم رو بدم واسش.زهر مار بشه این زندگی
سلام این بازار آروم کجاست تاماهم بریم احتمالا این بازاری که اینها میگن وازش خرید میکنن تو ایران که نیست .
بابا این مسئولین انگار از مریخ آمده اند. از هیچی خبر ندارند!!
حرف شما خودش سنده دلیل نمی خواد. قبولت داریم
آقای وزیر مسکن گران نیست پول بی ارزش شده درضمن جاده هراز نابود شده کی مسئوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
فقط جاده هراز نابود شده؟
جاهایی یگه هم ندیدی مگه.باید با تانک توی این خیابونها رفت بس که چال و چوله دارن.
جناب وزیر زحمتکش ظرف ۲سال اهن۵ برابر شد اپارتمان آزمتری ۲ملیون تو جنوب شهر محل زندگی کوخ نشینان ده برابر شد حقوق مستضعفین ۳۰ درصد افزایش یافته حال می فرمایید سال ۱۴۰۰ دیگر گران نمی شود واقعا به شما ها مسئول ین باید جایزه نوبل رابدهند
این وزیر راه هم خیلی متخصص!!
واسه فردا نگرانیم که جان را چه کنیم زیر این بار گرانی جان را چه کنیم..دلیل گرانی‌ها بی تخصصی شماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
عدم تعامل با دنیاست
همه چی ارومه من چقد خوشحالمممم....
هروقت این اقایون فرمودن در فلان مورد افزایش نخواهیم داشت بدونید جهش قیمت در پیش هست در قیمت مسکن و تمام اجناس به دلیل چاپ پول تورم زا که بانکها میدن فاجعه رخ خواهد داد
....‌‌ما نی گویم نر شما بگوئید بدوشید ..خانه بیش از متری یک میلیون نمی ارزه
مشکل همین مدیران است که راجع به همه چیز کلی گویی میکنن. نه طرحی نه علمی نه تخصصی و نه برنامه ای، نتیجه میشه همین اوضاع و اقتصاد روزمرگی.
آخه مگر جایی برای افزایش هم وجود دارد یک آلونک بالای میلیارد.
آقای وزیر مگه مردم پول دارند؟! افزایش پیدا کنه، ضعیف ترین منطقه در کلانشرها متری 15 میلیون 70 متری میشه بالای یک میلیارد ، با درامد 5 میلیون با پس انداز ماهی یک میلیون ، چن ساله طول می کشه بر فرض محال افزایش قیمت نباشه هزار ماه لازمه حتی با وام 100 میلیون میشه 900 ماه ..........
قیمت مسکن سال آینده بین 45 تا 50 درصد رشد میکنه
افزایش 300 درصدی قیمت سیمان + افزایش 200 درصدی قیمت آهن + افزایش دستمزدها+ افزایش 40 درصدی صدور پروانه ساختمانی + افزایش 400 درصدی قیمت زمین در کلان شهرها+سقوط بورس=افزایش وحشتناک قیمت مسکن
میشه دلایل گرانیهای سالهای قبل روبفرمایید؟...
واقعا بازار آرامی داریم .چون مردمد قدرت خرید دارند
..هنوز دلیلی برای گرانی سال آینده نداری ...خوب نمام واحدهای بیخ ریش ماند چون مردم نمی خرند ..ندارند بخرند...بیش از متری یک میلیون خانه نمی ارزد که بخرند ...همه مال خودتان..سزای کدان فروش نخریدن است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی