بازدید 36688

حذف کنکور، اولویت کمیسیون آموزش در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی که چندین جلسه مشترک با آنها داشته‌ایم بتوانیم کنکور را ساماندهی کرده و به طرف حذف کنکور حرکت کنیم این یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون است که امیدوارم در آینده بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 12 March 2021


مهدی اسبه گزارش تابناک، ماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات مجلس برای حذف کنکور در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: یکی از دغدغه‌هایی که بارها از طرف دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها به ما منعکس شده موضوع کنکور است. استرس و نگرانی‌هایی که اولیای دانش‌آموزان از بابت کنکور و ادامه تحصیل فرزندانشان در آموزش عالی و دانشگاه‌ها عنوان می‌کنند قابل توجه بوده و هست.

وی ادامه داد: یکی از اولویت‌های ما در کمیسیون آموزش این بوده که به نوعی بتوانیم در چند سال آینده توسط مجلس یازدهم کنکور را ساماندهی کنیم و حتی حذف کنکور را شاهد باشیم، در واقع این موضوع یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون آموزش است.

این نماینده مجلس بیان کرد: امیدواریم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی که چندین جلسه مشترک با آن‌ها داشته‌ایم بتوانیم کنکور را ساماندهی کرده و به طرف حذف کنکور حرکت کنیم این یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون یازدهم است که امیدوارم در آینده بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

اسماعیلی در خصوص مهم‌ترین مطالبات دانشجویان و دانش آموزان از مجلس عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا محدودیت‌های قابل توجهی در کل دنیا و ایران ایجاد کرد، سیستم آموزشی و نظام آموزشی ما نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت. از این رو ما به ناچار از تشکیل کلاس‌های حضوری محروم شدیم و برای اینکه وقفه‌ای در فرایند آموزش ایجاد نشود سامانه‌های آموزشی را راه اندازی کردیم این سامانه‌های آموزشی هم برای دانش‌آموزان و هم برای دانشجویان بوده است.

وی در ادامه افزود: البته این موضوع نیز با محدودیت‌هایی از جمله نبود زیرساخت مناسب مواجه بوده است. در بسیاری از نقاط محروم و روستایی کشورعدم زیرساخت‌ها بیشتر خودش را نشان داده، به عنوان مثال در حال حاضر حدود سه و نیم میلیون نفر از دانش آموزان نمی‌توانند از سامانه شاد استفاده کنند که این یعنی هنوز زیرساخت‌ها کاملاً آماده نیست هرچند نسبت به قبل قدم‌هایی برداشته شده است اما با وجود این باز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ بیماری‌کرونا فروکش کند تا ما بتوانیم کلاس‌های حضوری را برگزار کنیم. اگر این اتفاق نیفتد ما مجبوریم که همچنان کلاس‌های درس را به شکل غیر حضوری و مجازی ادامه دهیم.

او افزود: کمیسیون آموزش مجلس بر این باور است که امروزه سامانه‌های آموزش مجازی در کنار آموزش‌های حضوری به یک الزام تبدیل شده است و نباید این ظرفیت را از دست بدهیم. به همین جهت ما مصمم هستیم که سامانه شاد تقویت شود تا هم برای مواقع اینچنینی یعنی در اضطرار یا هر گونه تعطیلی مدارس بتوانیم دوباره از آن استفاده کنیم و هم اینکه اگر شرایط و اوضاع عادی شد باز هم از این سامانه به عنوان یک ابزار کمکی استفاده شود.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر سه و نیم میلیون نفر برای اتصال به سامانه شاد مشکل دارند اما این بدان معنی نیست که اینها دچار وقفه تحصیلی شده‌اند و از تحصیل بازماندند. زیرا تلاش شده به این افراد جزوه آموزشی ارسال شود و برای این دسته از مناطق و دانش‌آموزان از طرق مختلف جبران مافات می‌شود. صدا و سیما نیز توانسته برنامه‌های خودش را در چندین شبکه گسترش دهد و برخی از دانش آموزان نیز از طریق تلویزیون آموزش را دنبال کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک کمیسیون آموزش با مسئولین صدا و سیما گفت: در جلسه‌ای که با مسئولین برنامه‌های درسی تلویزیونی و صدا و سیما داشتیم عنوان شد که برنامه‌های درسی تلویزیونی تقویت شوند و پخش مجدد بیشتری داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به هر حال رویکرد همه ما این است که دانش‌آموزان ما به هیچ عنوان از تحصیل باز نمانند و زیرساخت‌های موجود را تقویت کنیم تا این وضعیت رو به بهبودی برود. در هر صورت ممکن است که شرایط موجود دانش‌آموزان را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

منبع: ایلنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۰
بزک نمیر بهار میاد کمبزه و خیار میاید طرح به این مهمی حیف است نمایندگان سر درد بگیرند بزارند خانواده ها و جوانها سر کنکور اعصاب و مال خود راهزینه کنند عزیزان نمایندگان ما حیف است وقتشان پای کنکور بذارن انشالله در مجلس بعدی ، مجلس بعدی که راه افتاد بذارن برا مجلس بعد و.......مثل شفافیت آرا نمایندگان دلسوز ایران!!!!
حذف کنکور بزرگترین خیانت به عدالت است.اقازاده ها با کسب امیتیاز از مسجد و بسیج و..وارد بهترین دانشگاهها می شوند.نکنید این کار .
کمسیون آموزش مجلس 19 تا عضو داره، فقط دونفر از اونها رشته مربوط به تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد مدرک دارند، همین اقای نماینده هم که اظهار فضل در مورد کنکور کردند رشته تاریخ خوندن
اینقدر این مسئله حذف کنکور مضحک هست که حتی نظر دادن هم در موردش بیهوده است! اقای نماینده نمیدانند که اگر کنکور حذف شود و صرفا سوابق تحصیلی در نظر گرفته شود، فرزندان شما بخاطر پول نمره های کل دبیرستان را خریداری می کنند و ردیف اول رشته های درجه یک و دانشگاه های درجه یک رو اشغال می کنند و هیچ کسی از سیستان بلوچستان نمیتونه وارد دانشگاه بشه! حذف کنکور یعنی اینکه متولیان این مسئله هیچ چیزی از تعلیم و تربیت و آموزش نمیدانند. برای نمونه رشته های تحصیلی اعضای کمسیون آموزش رو اینجا مینویسم، خواهش میکنم تابناک نظرم رو منتشر کن
تاریخ، دامپزشکی، شیمی، عربی، کلام اسلامی، مدیریت آموزشی، تاریخ اسلام، فقه و حقوق، تاریخ، عربی، تربیت بدنی (مربی فوتبال)، زیست شناسی، مردم شناسی، مدیریت، مهندسی فناوری نساجی، مدیریت آموزشی، مدیریت و برنامه ریزی شهری، ریاضی کاربردی، ریاضی، ادبیات، تفسیر قران، زبان شناسی
تعلیم و تربیت خیلی حیاتی تر و مهمتر از چیزی هست که خیلی ها فکرش را می کنند، با این تخصص ها که اکثرا هم از دانشگاه آزاد هست، قرار است آموزش پرورش تغییر کند!؟
حذفش کنید راحت شیم
سوابق تحصیلی بهترین ملاک برای ورود به دانشگاه هست مثل امریکا
تو رو خدا کنکور رو حذف کنید
کسی که مخالف کنکوره مطمعنا یه دانش آموز تنبل و پولدار توی خونه یا فامیلاش داره
کاش شمام این استرس رو درک میکردین من که کلاس دهمم اعصابمو خورد کرده
کنکور درسته که سخته ولی اگه حذف بشه یعنی بی عدالتی به تمام معنا . سوابق تحصیلی رو همه میتونن 20 بگیرن کافی یه پول بدی به مدیر یا هر کس دیگه ویا اونایی که تو غیر انتفاعی درس میخونن مدیرا واسه این که بگه مدرسه منم خوبه نمره بالا میدن به دانش اموزا . پس لطفا نه کنکور رو حذف کنید و نه سوابق تحصیلی رو تاثیر بدید
اونایی هم که میگن کنکور استرس داره و مارو تحت فشار میزاره میتونن شرکت نکنن
به جای حذف کنکور کتاب هاتونو درست و حسابی بدین بیرون که ملت مجبور نشن برن سراغ گاج و خیلی سبز ومبتکران و...
#نه_به_حذف_کنکور
چرا کنکور حذف شه؟ بهترین راه شناخت بهترین ها کنکوره. شما سیستم آموزشی رو اصلاح کنید. معلم های قوی سر کلاس بچه ها بفرستید. معلم ها باید باسواد ترین ها باشند نه اینکه دانش آموز فقط عجله داشته باشه کلاس تموم شه خودش از منابع دیگه درسو یاد بگیره. معلم های بی سوادو کنار بذارید.
حذف کنکور بزرگراه بی عدالتی است
کنکور بهترین غربال گری را انجام میدهد، مخصوصا تو این سال های کرونایی که نمره الکی گرفتن دانش آموزان و معدل های بال کسب کرده اند..
اون وقتا ما هلاک میشدیم و میگفتیم تو رو خدا کنکور رو بردارین این کارو نکردین حالا که همه چی تموم شد واسه ما یادتون افتاده که کنکور رو حذف کنید این نهایت بی عدالتی
کی گفته برداشتن کنکور خیانته اگه برداشته نشه هم خود کنکور وهم مافیای کنکور چند برابر به به دانش‌آموزان وضعیفان سیستان بلوچستان اسیب میزنن ‌واگرم قانون های قوی وقانونی به همراه شفافیت در ورودی کنکور بشه نه تنها ظلمی به دانش اموزای مناطق محروم نمیشه بلکه بهتر از دانش اموزای دیگر شهرها وارد دانشگاه میشن از طریق معدل
حذف کنکور برای سال ۱۴۰۰و بعد آن کار خیلی خوبی هست برای کم کردن استرس خانواده ها درباره آینده فرزندانشون چون دانش آموزی که سال بعد کنکورمیده اصلا درس و کلاسی و حضوری نخوانده الان دومینسال هست غیر حضوری درس می خونه سال بعد هم که معلوم نیست یعنی دوره ی دوم متوسطه که دوره ی حیاتی برای دانش آموز بوده کلا غیر حضوری خونده متاسفا نه
پاسخ ها
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
شما که از آموزش و عدالت چیزی نمیدونی نظر نده لطفا
باسلام تازه باکنکور هم عدالت رعایت نمیشه چه برسه به حذف کنکور دیگه واویلا21ساله جنگ تمام شده تازه ماکلی اایثارگر5درصدداریم کی تمام میشه خد امید ونه
پس ماچی که انقد هزینه کردیم و کتاب وامکانات بااین وضعیت بد اقتصادی از لباس و خرید عیدودلخوشی هام گذشتم پولامو دادم کتاب و...براکنکور حالا میخاین حذف کنین؟اونایی که بارودروایسی و پول نمره گرفتن برن دانشگاه های مطرح مایی ک جون کنیدم هیچ
برای چندین رشته اونم که به ۱۰ رشته هم نمیرسه کنکور برگزار کنن .بقیه رو آزاد کنن.
سلام وقت بخیر آقایون که حذف کنکور انجام می دهید آیا با در نظر گرفتن اینکه بعضی افراد در مقطع دبیرستان یا الان متوسطه به هر دلیلی نتونستن معدل بالا داشته باشند و برا کنکور تصمیم میگیرند بخونن آیا با حذف کنکور به این افراد خیانت نمیشه یا اینکه خیلی بچه ها پدر یا مادرشون معلم یا حتی مدیر هستن و آشنا دارند معدل دانش آموز می‌ره بالا با این معذل میخاین چیکار کنید
تورو خدا کنکور رو حذف نکنید
حذف کنکور بزرگترین خیانت به عدالت آموزشی است ، کی گفته ورود به دانشگاه های برند مثل صنعتی شریف یا تهران یا صنعتی صفهان یا... باید باتوجه به معدلی صورت بگیره که اصلا ملاک برابری نیست؟ واقعا معدل ۱۸ مدارس فرزانگان و علامه حلی و... به معدل ۲۰ مدارس دره پیای می ارزه ، ملاک شون چیه واقعا؟ میخوان یه مشت بیسواد وارد دانشگاه شن تا سطح علمی کشور سقوط آزاد کنه؟؟؟؟؟؟
واقعا خیلی خنده داره ک هر سال نظام اموزشی کشور تغییر میکند هر سال یک جور درس میخانند کتابی ک امسال میگیوید ۲به علاوه دو میشود چهار فردا سال دیگه میگه میشه ۵ خدمت شما بگم ک اقایی ک خودت مدرکتو از فلان دانشگاه ازاد گرفتی سوالم اینه تو اگه کنکور رو خذف کنی یا بیایی بگی سوابق تحصیلی تاثیر گذار خاهد بود ایا میتونی امتحانی رو بدون تقلب برگزار کنی خود من سال ۹۹ امتحان پایانی دادم سر همون جلسه امتحان دانش اموزی بود ک هیچی نمیدکنست بیست شد حتی خود مراقبان امتحانات هم بهش کمک کردن . اینا هیج ایا تو میتوی تویوهمه ایران دبیرهای مدارس انرژی اتمی یا سلامو بیاری درس بدن تا عدالت اموزشی برقرار بشه ؟!در حالی ک اموزش و پرورش از کمبود معلم ناله میکند .
واقعا شعرور افرین است این ملت هر روز ضعیف رو بیشتر میکشه و قوی و پولدار رو بالاتر میبره ...
حداقل با اینده این مردم بازی نکنید/:
حداقلش این ۵ درصد امید رو ازشون نگیرید(:
آقا به ابلفضل نکین،،، پس چجور میتونین دانش آموزی ک اینقد زحمت کشیده رو با دانش آموزای دیگه تشخیص بدین
حذف کنکور طرح خیلی خوبی هست
ببخشید آقایی که پشت صندلی نشستی میگی کنکور باید حذف شود دبیرستانی که پسر خودت توش درس خونده با یک دبیرستان توی یک روستا در سیستان و بلوچستان یکی میدونی؟ امکاناتش رو یکی میدونی؟؟ نه ناموسا شماها وقتی یک حرفی میزنین اولش یکم فکر میکنین؟؟ حذف کنکور یک جنایت بزرگه
این همه از اول سال داریم هزسنه میکنیم که الان نزدیک کنکور بگید شاید حذف بشه نه خیییییلی ممنون از بزرگواری و لطفتون نمیخواایم حذف بشه من الان سومین باره قراره کنکور بدم و کلی هزینه کردم ترجیح میدم با سختی به رشته دلخواهم برسم تا ادمای پول دار راحت و بدون کنکور وارد دانشگاه بشن بدون هیچ تلاشی خودمون داریم در رابطه با بحث سهمیه ها رنج میبریم نمیخواییم حذف بشه بزار بمونه نمیخواید شما لطف کنید
کار خوبی میکنن اینجوری هر که به درس و دانشگاه علاقه داشته باشه میره میخونه به شرطی که خروج از دانشگاها سخت باشه
تو را به خدا کنکور را حذف کنید بچه ها تمام افسرده شدند
این افرادی که مخالف حذف کنکور هستن خودشون مافیای کنکورن و سالینه میلیارد میلیاد ب جیب میزنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی