بازدید 12801
نماینده مجلس اعلام کرد

مالیات سنگین برای ۲.۵ میلیون خانه خالی کشور

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای شناسایی مسکن‌های خالی، سامانه راه و شهرسازی طراحی شده است و با استفاده از ظرفیت نهادهای مربوط، تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار خانه خالی شناسایی شده است و در حال حاضر برای ایجاد بانک اطلاعاتی کامل در تلاش هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 08 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح افزایش مالیات خانه‌های خالی در مجلس تصویب شد و برای تایید نهایی و اجرا در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت.

 علی‌اکبر علیزاده برمی، خانه را به عنوان کالایی ضروری قلمداد کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی کلیات و طرح دو فوریتی دریافت مالیات از خانه‌های خالی را تصویب کرده است که بدون شک اجرای این طرح اقدامی مهم و اساسی در حمایت از افراد فاقد مسکن است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح دریافت مالیات سنگین، مسکن از حالت سرمایه‌ای خارج و به کالای مصرفی تبدیل می‌شود.

علیزاده برمی اضافه کرد: برای شناسایی مسکن‌های خالی، سامانه راه و شهرسازی طراحی شده است و با استفاده از ظرفیت نهادهای مربوط، تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار خانه خالی شناسایی شده است و در حال حاضر برای ایجاد بانک اطلاعاتی کامل در تلاش هستیم.

وی اظهار داشت: اجرای طرح سنگین مالیات از خانه‌های خالی با مبلغ بالا، شرایطی را ایجاد می‌کند که بدون شک سرمایه‌گذاری برای مالکان صرفه اقتصادی نخواهد داشت و این منازل به صورت اجاره یا فروش به چرخه مصرف اضافه می‌شود.

علیزاده برمی به شرایط دریافت مالیات در سه مرحله اشاره و خاطر نشان کرد: در مرحله اول با مهلت ۶ ماهه، مالیات عادی برای مالک در نظر گرفته می‌شود و در صورت خالی ماندن مسکن، مالیات به مرور با افزایش ضریبی دریافت می‌شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود مسکن، بازگشت این خانه‌های خالی به چرخه مصرف مُسَکِن خوبی است اما درمان کننده نخواهد بود که در همین راستا در تلاشیم تا با اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن توسط دولت در سال از افزایش بی‌رویه قیمت جلوگیری و به خانه دار شدن افراد کمک کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۵
بشنو وباورمکن
۳۰ ساله میخوان برای خانه های خالی مالیات وضع کنن
درست چیزی مثل طرح انتقال پایتخته جدی نگیرین !
چرا برای خانه ای که دولت کوچکترین نقشی در هزینه های آن ندارد و برای هر مرحله آن هم انواع مالیات ها و عوارض ها را می گیرد برای خالی بودن آن بازهم مالیات بگیرد این نوع مالیات ها فقط تاثیر منفی در تولید مسکن دارد و به خانه دار شدن مردم کمکی نمی کند بازهم هدف اصلی درآمد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
در اروپا هم میگرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
عزیز دل مالک ویا ملاک. و یا دلال... این مالیات خیلی خوبه... باعث میشه خونه بیخودی خالی نمونه .. چرا خونه ای که خالی هست باید وجود داشته باشه؟ ؟؟ لذا مالیات اگه درست و حسابی اعمال بشه دیگه امثال افرادی مثل شما خون ملت رو تو شیشه نمیکنن.
اينا میخوان ماليات از مردم بگيرن وگرنه هيج تاثيري بر پايين امدن قيمت مسكن نداره هيچ بلكه تمام اين صاحبخانه هايا ملاكين قيمت رو بالاتر خواهند برد تا جبران مافات كنن
هدف همه شما يه چيزه، پول بيشتر گرفتن از مردم!
مثل سوييس ماليات بدهيم ولي مسئولين بي فكري مثل شما داشته باشيم كه به ما خدمات درحد بوركينافاسو را ارائه دهند؟
خيلي ازخانه هايي كه ميفرماييد خالي نيست بلكه ممكن است صرفا كد رهگيري ثبت دراملاك رانداشته باشند.
ضمنا دو مورد(فه قول كروبي فقط دوتاش رو بگو) رو بگوييد كه در طرح هايتان به فكر مردم بوده ايد.
دستشون تا آرنج که نه تا کتف رفته توی جیب مردم. یه کم دیگه اگه بخان بیشتر دستشونو فرو کنن ، با سر چپه میشن توی جیب مردم. بهتره مراقب باشن توی جیب مردم نیوفتن خفه بشن !!!
شما اول شورای ۱۲ نفره شریک بساز بفروش ها را راضی کنید دست از حمایت از بساز بفروش های حکومتی بردارد و قانونش را تایید کند تا بعد.
گرفتن مالیات ساده ترین کار و راه برای جلوگیری از احتکار خانه است، و موثر برای کاهش قیمت، دولت باید براساس امکانت و منطقه هم نرخ مشخصی برای مسکن اعلام کند و اضافه مبلغ فروش مالیات گزافی بگیرد تا دیگر دلالی در این صنف سودی نداشته باشد
تا زمانی که عده ای از مسئولین کشور ذینفع این موضوع هستن این اتفاق نمیافته.. فکر کردین کیه که 500 واحد خالی در تهران داره؟ (طبق گفته های خودشون!)
برای جریمه کردن مردم در یک شب تصمیم گرفته میشه. برای هسته ای در 2 روز لایحه تصویب میشه اما 20 ساله اینکارو نمیکنن!! پیدا کن پرتقال فروشو.....
ولی در این صورت ساخت و ساز پایین میاد و به مرور پیدا کردن خانه خالی سخت میشود .
اگه این طرح ضمانت اجرایی داشته باشد واقعا عالی است.. باید واقعا اونقدر مالیات سنگین بشه که خالی نگه داشتن خونه ضرف نداشته باشه... یا اجاره بدن یا بفروشن.. ملت اقعا تو رویا هم نمیتونن خونه داشته باشن...
خانه های خالی عمدتا مال بانک ها و نهادها و یا رانت خواران و اقازداده ها و نوه نتیجه ها و کسانی است که به قدرت نزدیک هستند. مردم عادی خانه خالی شان کجا بود؟
اگر از ثروتمندان و خانه های خالی مالیات بگیرند هیات دولت اولین هدف خواهند بود بنابراین هیچ وقت عملی نمی شود
در صورت اجرای این طرح در سالهای آتی دولت خود باید وارد ساخت ساز شود چون بخش خصوصی از این حوزه فراری خواهد شد و سرمایه ها ممکن است به بخشهای دیگر مثل طلا و ارز یا خروج از کشور هدایت شود.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی