بازدید 4867

تحریم مقامات لبنان به «جبران باسیل» محدود نمی‌شود

این مقام علت مشخص تحریم باسیل را «برخی اطلاعات محرمانه» دانسته و تأکید کرد که امکان افشای آن‌ها را ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 07 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک مقام بلندپایه آمریکایی تأکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه «جبران باسیل» پس از یک سال تحقیقات دقیق درباره فعالیت‌های اقتصادی وی انجام شده است.

این مقام آمریکایی که روزنامه لبنانی «النهار» او را چهره‌ای مرتبط با پرونده لبنان و خاورمیانه معرفی کرده تأکید کرد که آمریکا یک سال فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی باسیل را زیر نظر داشته و بعد از پایان بررسی او را مشمول تحریم تشخیص داده است.

این مقام آمریکایی در واکنش به توییت باسیل که گفته بود از تحریم‌ها نمی‌ترسد، مدعی شد که او خود می‌داند که در لبنان فرد بدنامی است و نباید از این تصمیم غافلگیر شده باشد، چون فردی به شدت آلوده به فساد است و در این باره از دیگر سران سیاسی لبنان پیش افتاده است.

این گزارش به نقل از این مقام افزوده که این تحریم پیامی روشن به همه نیرو‌های سیاسی لبنان است که حاضر نیستند عملکردشان را تغییر دهند «انگار که تظاهراتی در لبنان رخ نداده و انگار که انفجار بندر بیروت اتفاق نیفتاده است».

او همچنین خواستار جدیت نیرو‌های سیاسی لبنان برای اصلاحات مالی و سیاسی مورد انتظار جامعه بین‌المللی شده است.

طبق گزارش میدل ایست نیوز، این مقام تأکید کرده که آمریکا فعالیت‌های اقتصادی حزب‌الله و متحدان آن در لبنان و منطقه و نیز فعالیت‌های اقتصادی نیرو‌های سیاسی لبنان را زیر نظر دارد و این چیزی نیست که با تغییر رئیس جمهوری در آمریکا متوقف شود.

او افزود که باسیل واپسین رهبر سیاسی لبنانی نخواهد بود که تحریم می‌شود.

این مقام علت مشخص تحریم باسیل را «برخی اطلاعات محرمانه» دانسته و تأکید کرد که امکان افشای آن‌ها را ندارد.

این مقام آمریکایی درباره اینکه آیا یکی از اهداف این تحریم‌ها بستن راه به سوی ریاست جمهوری باسیل در آینده است یا نه، گفته که نمی‌تواند در باره آینده سیاسی باسیل اظهار نظری کند.

پیشتر، «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان، وزیر خارجه این کشور را مأمور تماس با سفارت آمریکا برای پیگیری علل تحریم «جبران باسیل» کرد.

به گزارش «النهار»، عون از «شربل وهبه»، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان، خواسته که در تماس با سفارت آمریکا در بیروت و سفارت لبنان در واشنگتن ادله و مستنداتی که باعث شده آمریکا جبران باسیل را در لیست تحریم‌های خود قرار دهد، جویا شود.

او همچنین از وزیر خارجه خواسته که این مدارک را در اختیار دستگاه قضایی لبنان قرار دهد «تا تصمیمات قانونی لازم درباره آن‌ها گرفته شود».

میشل عون تأکید کرده که شخصا این مساله را پیگیری می‌کند تا در صورت وجود هرگونه شواهدی درباره اتهامات مطرح شده درباره باسیل، وی محاکمه شود.

جبران باسیل داماد رئیس جمهوری لبنان و رئیس حزب جریان آزاد ملی لبنان، از گروه‌های اصلی مسیحیان این کشور و چهره‌ای جنجال برانگیز در فضای سیاسی لبنان است.

حزب الله لبنان نیز شب گذشته با صدور بیانیه‌ای تصمیم آمریکا در اعمال تحریم علیه «جبران باسیل»، رئیس جریان آزاد ملی لبنان را محکوم کرد.

حزب الله لبنان این تصمیم آمریکا را تصمیمی صرفا سیاسی و مداخله آشکار و گستاخانه در امور داخلی لبنان خواند
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم