بازدید 71476

سه امتحان ‌نهایی برای حذف کنکور

کد خبر: ۱۰۰۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 12 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس و کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی موضوع حذف کنکور هستند، گفت: اگر سه سال مستمر امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی برگزار شود، کنکور حذف خواهد شد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که سه نفر از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را برای بررسی موضوع حذف کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم، گفت: موضوع حذف کنکور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که نه تنها ما در مجلس بلکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برنامه‌های مختلفی برای آن دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم. از طرفی باید بگویم طبق همفکری که با وزیر آموزش عالی داشته‌ام پیشنهاد شد اگر سه سال به طور مستمر نمرات دانش‌آموزان در قالب امتحانات نهایی اعلام شود، کنکور حذف خواهد شد.

لحاظ کردن نمرات دانش‌آموزان به جای آزمون کنکور

وی افزود: برای لحاظ کردن نمرات دانش‌آموزان به جای آزمون کنکور پایه‌های اول، دوم و سوم دبیرستان از اهمیت زیادی برخوردار هستند که این موضوع توسط کمیسیون آموزش شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

بهترین روش‌ها برای حذف کنکور همین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان است

منادی تصریح کرد: در حال حاضر به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه ۲۰ یا ۱۹.۹۰ صدم هستند که این موضوع نیاز به کار کارشناسی دارد. البته یکی از بهترین روش‌ها برای حذف کنکور همین نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان است.

مجلس شورای اسلامی به سمت حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مجلس شورای اسلامی به سمت حذف محفوظات و حفظیات به دردنخور است؛ چراکه بسیاری از این مؤسسات و آموزش‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود انرژی دانش‌آموزان را برای مهارت تست زنی و سایر عناوین مختلف می‌گیرد و هیچ تأثیری در روند کسب نمره دانش‌آموزان ندارد و این موضوع را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

صدهزار نفر برای تاخیر بیشتر کنکور نمایندگان را تحت تأثیر قرار می‌دادند

وی ادامه داد: در زمان برگزاری کنکور در سال جاری که شیوع ویروس کرونا عاملی بر تأخیر این آزمون شده بود بیش از یک میلیون نفر معتقد بودند که هرچه زودتر کنکور برگزار شود اما نزدیک به صد هزار نفر دیگر در قالب نظام‌بندی و هماهنگی یک کار سازماندهی شده نمایندگان را تحت تأثیر قرار می‌دادند.

برای بررسی حذف کنکور سه نفر از اعضای کمیسیون را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده‌ایم

منادی در پایان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی موضوع حذف کنکور سه نفر از اعضای کمیسیون را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده تا به بررسی این موضوع و ابعاد مختلف آن بپردازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۲۸
کی حذف میشه ؟؟؟؟/زود باشید دیگه تو رو خدا
شما رو به خدا یک طرح سنجیده بدین . با این طرح سه سال باید در اضطراب و هول و هراس امتحان نهایی باشه. اعتبارات برگزاری این امتحانات از کجا تامین خواهد شد در حالی که اعتبارات در مقطع کنونی بموقع واریز نمی شود؟ برگه های امتحانی در سه سال چگونه تصحیح خواهد شد در حالی که الان کسی برای تصحیح برگه امتحانی مشتاق نیست؟ خواهشا کارشناسی کارشناسی و کارشناسی تصمیم بگیرید.
پاسخ ها
خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
خب اگه کنکور رو حذف نکنن چجوری بتونن آقازاده هارو باپارتی بازی به بهترین دانشگاه و رشته بفرستن بدون اینکه دستشون رو بشه؟
حذف کنکور اشتباهی تاریخی است. حرکتی برخلاف پیشرفت. نقطه مقابل چیزی مانند تاسیس دارالفنون.
کنکور عادلانه ترین رقابتی است که می تواند اجرا شود هر چیز دیگری بدتر از کنکور خواهد بود. این کنکور بود که دانش آموز نخبه را از دورافتاده ترین جای کشور به بهترین دانشگاه کشور رساند.
کنکور استرس زا است هر رقابتی استرس زا است هیچ رقابتی قرار نیست آسان باشد. قرار نیست همه اول شوند همانطور که قرار نیست همه در المپیک [سیدنی] کشتی بگیرند! نباید با خواهش و التماس و یا دستور از بالا باشد باید ثابت کنی لیاقتش را داری.
حتی اینکه مردم بهترین جا را دانشگاه می دانند نشان از فرهیختگی جامعه دارد. کنکور به ذات بد نیست. بهترین انتخابی جامعه را حذف نکنید فقط به این دلیل که فرزند شما نتوانست در آن موفق باشد.
اما اینکه دانش آموزی گمان کند با یکبار شکست همه چیز تمام شده است مقصر کنکور نیست مشکل از تربیت والدین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
میدانند و انجام میدهند. هدف درست کردن نیست. ما اشتباه میکنیم. کنکور عادلانه ترین چیدمان است.
مهندس و دکتری که نتواند بر استرس غلبه کند به چه کاری می آید؟
اینم خراب کنند ببینیم چه چیز میماند.
به نظر من هر فردی برای رشته دانشگاهی و دانشگاهی که میخاد درس بخونه باید امتحان بده
استاد هنوز نمیدونی اول دوم سوم دبیرستاتن دیگه نداریم؟
شده دهم یازدهم دوازدهم
بجای بقول خودتون کارهای کارشناسی ، تحقیق درباره کشورهایی کنید که سالیان سال هست کنکور را حذف کرده اند. از روش های آنها استفاده کنید.بجای آزمون و خطاهایی که بارها و بارها دانش آموزان را بیچاره کنید. روش های ساده تر و کارآمدتر کشورهای دیگر را بکار بندید.
هیچ تضمینی وجود ندارد نمره امتحانات نهایی به صورت عادلانه و صحیح ثبت شود
دوباره شما شب خوابیدید صبحش پاشدید یه تصمیمی برا ما گرفتید. اصلا به ما فکر میکنید آقایان کارشناس
اي مصلحان شما را به خدا كنكور در حال حاضر عادلانه ترين روش ورود به دانشگاههاي برتر است.شما را به خدا نكنيد اين راه حل هاي كشكي ندهيد.تبعاتش بيشتر از پول دار شدن گاج و امثالهم است.
برید مشکلات اصلی مملکت را حل کنید
هر کار بزرگی استرس داره بالاخره. کسی هم از این استرس نمرده تا حالا. تو این مملکت کلا بیست تا دانشگاه خوب هست . خب این صندلیها را چه جوری میخوای بین یک و نیم میلیون متقاضی تقسیم کنید؟ بهترین روش کنکور هست. لطفا گند نزنید به همه چیز
نمیخوایم کنکور حذف بشه
سهمیه ها رو حذف کنید
کنکور عادلانه ترین روش است. به همین دلیل در پی حذف و جایگزینی هستند.
اصلا درست نیس
یه نفر مثلا سال دهم خراب کرد تا آخر عمر از پزشکی محرومه چون معدلش بیست نشده
بعدشم این همه شاگرد ممتاز داریم
اگ همه معدلشون بیست بشه کدوم در رشته پزشکی و مهندسی اولیته؟
انشالله کنکور بمونه چون عادلانه ترین رقابت هس ولی حذف مافیا کنن خیلی خوب میشه و نیازی ب حذف کنکور نیس
از وقتی من تو راهنمایی بودم این حرفا رو میزدن
خدا یا چرا اموزش و پرورش و کسایی که امور دولت و به عهده دارن اینطوری میکنن بابا بشین پولتو بگیر چرا دست میبرین به این جور چیزا این حرکت خیلی اشتباهه اصلا راجبش فکر هم کردین ؟ فقط میخواین بگین اره ما یه کاری کردیم حالا پولمو بدین
حذف کنکور و گذاشتن ۳ سال امتحان نهایی به جای کنکور کاری اشتباه می باشد و ایجاد استرس و ناراحتی و مشکلات بیشتر برای دانش آموزان و خانواده ها.از عدالت آموزشی هم به دور هست.ممکن است در حوزه ی امتحانی سخت گیری کمتر باشه و دانش آموزان نمرات بهتری کسب کنند و در حوزه ای سخت گیری بیشتر باشه و نمرات دانش آموزان کمتر باشه.موسسات کنکور هم فعالیت شون بیشتر میشه تحت عنوان ارتقای معدل و.....
کنکور تحت هیچ شرایطی نباید حذف بشود اینکار علنا به منزله ایجاد انحصار برای صاحبان نفوذ خواهد بود ملت باید هوشیار باشند اینکار قطعا فرصت ایجاد رقابت را حذف خواهد کرد و قطعا خلاف قانون و خلاف شرع است و شخصا اعتقاد دارم اگر روزی حذف شود یعنی حذف تمام عدالت و اسلام از اسم جمهوری اسلامی ایران است. کنکور تنها راه ورود افراد بی بزاعت برای تصاحب مناصب نسبتا خوب دولتی است و حذف این کار یعنی هدف قرار دادن این تنها راه. والسلام
بنظرم کنکور باید حذف بشه
تنها چیزی که عادلانه است همین کنکوره قسم می خورم نصف اینا که معدلشون بین 19/5 و20 همشون با پوللللل نمره می خرن
حذف کنکور هم اصلاً عادلانه نیست
فرقی نمیکنه ایندفعه به جای مافیای کنکور ،مافیای امتحان نهایی ومعدل ایجاد میشه
تورو خدا حذفش کنید
یک چیز در کشور ما تقریبا عادلانه است.آن هم کنکور است.می خواهید تیشه به ریشه آن بزنید.
عجب پیشنهاد بدی.
زمینه تقلب در سه سال را بالا می برد.
کاملا غیرعادلانه است.
بسیاری از موارد مصححین برگه ها دقت یکسان ندارند.
و این پیشنهاد سه ساله به نوعی افتضاح است.
هم هزینه بر است و هم بسیار ناعادلانه است.


فعلا عادلانه ترین کار همین کنکور است که برای همه یکسان است.
کنکور خوبه فقط باید در موردش کارشناسی بشه و از دروسی باشه که مرتبط با رشته موردنظر در دانشگاه باشه مثلا اگه کسی میخواد بره پزشکی بخونه توی دانشگاه نیازی نباشه که در مورد ادبیات فارسی خیلی دقیق امتحان بده و همون امتحان نهایی سال اخر برای این چنین دروس غیر مرتبط با رشته دانشگاهی کافی باشه
طرح حذف کنکور کاری ناخوشایند است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی