بازدید 4397

رییس جمهوری بلاروس دوشنبه به روسیه می‌رود

کاخ کرملین جمعه اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس روز دوشنبه به روسیه سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 12 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت که «دمیتری پسکوف» سخنگوی رییس جمهوری روسیه تصریح کرد، لوکاشنکو در این سفر با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار می‌کند.

پسکوف بدون اشاره به جزییات بیشتر در این باره گفت که برای دیدار رئیسان جمهوری دو کشور نشست مطبوعاتی یا امضای توافق نامه‌ای برنامه ریزی نشده است.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار توسعه مشارکت راهبردی در آینده و مسائل میان دو کشور بررسی خواهد شد. این دیدار قرار است در شهر بندری سوچی در جنوب روسیه صورت گیرد.

این نخستین سفر لوکاشنکو پس از انتخابات جنجالی ۱۹ مرداد ماه ریاست جمهوری این کشور است که ساعاتی پس از رای گیری، اعلام شد وی برای ششمین بار پیاپی با کسب ۸۰ درصد آرا رییس جمهور شده است.

براساس اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، تیخانوفسکایا رقیب لوکاشنکو ۱۰ درصد آرا را بدست آورد، همین امر موجب شد که مخالفان دولت بلاروس مدعی تقلب در انتخابات شوند و طرفداران خود را به خیابان‌ها بکشانند.

«میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه نیز پنجشنبه گذشته به بلاروس سفر کرده بود.

خبر سفر لوکاشنکو به مسکو در حالی اعلام می‌شود که فشار کشورهای غربی بر بلاروس به دلیل نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته به شدت افزایش یافته است.

رییس جمهوری بلاروس پیشتر برخی کشورها را عامل اصلی اعتراضات در کشور خود دانسته و گفته بود: کشورهای لیتوانی، اوکراین، لهستان و جمهوری چک در امور داخلی بلاروس مداخله می‌کنند و رهبری اعتراضات را برعهده گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی