بازدید 3653

لزوم حمایت قوه‌ قضا از محیط‌بانان در برخورد با متخلفین

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار حمایت بیشتر قوه قضائیه از محیط‌بانان در برخورد با متخلفین شکار و صید شد.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 08 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدجواد اشرفی در دیدار با رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه مجموعه محیط زیست ضابطین دادگستری هستند، گفت: این مجموعه، بسیاری از امور را با همراهی و همکاری با قوه قضاییه انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی به برخورد با متخلفین در حوزه‌های مختلف محیط زیست و محیط‌بانان این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این حوزه‌ها نیازمند حمایت و پشتیبانی مجموعه قضایی استان هستیم، چرا که عدم برخورد با متخلفین موجب جسارت متخلفان و سرخوردگی محیط‌بانان خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به جانفشانی و رشادت محیط‌بانان افزود: بار‌ها این قشر زحمتکش مورد اصابت گلوله متخلفین قرار گرفتند و در راه حفاظت از انفال الهی همه تلاش خود را می‌کنند.

اشرفی با اشاره به پرونده محیط‌بان مصدوم سیدامین هادی‌پور و شناسایی ضاربان این محیط‌بان، خواستار تسریع در روند پرونده قضایی او شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات پسماند خصوصاً پسماند‌های شهری استان اشاره کرد و خواستار پشتیبانی قوه قضاییه در ساماندهی به وضعیت پسماند‌های شهری خصوصاً پسماند‌های کلانشهر اهواز شد و از ریاست کل دادگستری خواست تا در زمینه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در صنایع بزرگ استان مانند پتروشیمی‌ها و مجموعه نفت و اجرایی نمودن الزامات قوانین و زیست محیطی مجموعه محیط زیست را یاری کنند.

وی به آتش زدن مزارع و کاه و کلش و سرایت آن به جنگل‌ها و مناطق حفاظت‌شده اشاره کرد و گفت: این گونه حوادث ضمن آلودگی شدید هوا، خسارات زیادی به محیط زیست استان وارد کرده و ما در خواست داریم با عاملان این گونه حوادث برخورد جدی شود تا از تکرار آن جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان نیز ضمن تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست و تاثیر آن در زندگی و سلامت مردم بر ضرورت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در استان، از مجموعه محیط زیست خوزستان خواست گزارشی از مشکلات زیست محیطی به صورت جامع در اختیار قوه قضائیه قرار دهند.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: مجموعه قضایی استان خوزستان این آمادگی را دارد تا در کمک به محیط زیست استان در رفع و کاهش مشکلات زیست محیطی خصوصاً در حوزه مدیریت پسماند، آلودگی‌های صنعتی و در نشست با مدیران شهری و مدیران صنعتی، آن‌ها را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند.

وی به برخی از مشکلات زیست محیطی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: آلودگی‌ها اگر هم کم تاثیر باشند، نباید نادیده گرفته شوند و باید برای رفع آن تلاش شود.

رئیس‌کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مجموعه قضایی استان از محیط‌بانان که ضابطین قوه قضاییه هستند، پشتیبانی می‌کند.

در این نشست مقرر شد گزارش جامعی از مشکلات زیست محیطی استان خوزستان تهیه و به قوه قضاییه ارائه شود و در نشست مشترک رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل حفاظت محیط زیست با صنایع و مدیران شهری، بر ضرورت اجرای قوانین و الزامات زیست محیطی تاکید شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی