بازدید 3020

ورود استارتاپ‌ها به بورس/ بازی برد–برد دو سویه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تایید ورود و حضور استارتاپ ها در بورس و نقش موثر آنها در رونق اقتصادی و بازار سهام گفت : از پیشنهاد استارتاپ ها جهت بررسی در مجلس به منظور ورود کیفی تر به بورس استقبال می کنیم.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 04 September 2020

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تایید ورود و حضور استارتاپ ها در بورس و نقش موثر آنها در رونق اقتصادی و بازار سهام گفت : از پیشنهاد استارتاپ ها جهت بررسی در مجلس به منظور ورود کیفی تر به بورس استقبال می کنیم.

به گزارش تابناک، تاکید رئیس جمهور به حضور شرکتهای دولتی و غیردولتی به بورس باعث ایجاد پویایی در کشور شد که با استقبال بسیاری از شرکتهای خصوصی نیز درکشور مواجه شد.
ورود شرکتها و به ویژه استارتاپ ها به بورس، رویکردی دو سویه با نتیجه برد – برد برای دولت و خود شرکتها خواهد بود و در این راستا وعده ورود استارتاپ ها به بورس تا اول مرداد ماه سال جاری باعث برنامه ریزی و مدیریت برنامه های این شرکتها برای بهره وری از این فرصت شد که به طور قطع شاخصی برای تحقق «جهش تولید» در کشور می شود .

اما امروز در روزهای نخست شهریور، پس از گذشت یک ماه از خبر ورود استارتاپ ها به بورس هنوز این امر محقق نشده است .
محسن علیزاده ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تایید حضور موثر استارتاپ ها در بورس می گوید:
مسلماً استارتاپ ها فرصت خوبی در بازار سهام ایجاد می کند و ما امیدواریم ، بورس بعد از گذر از نوسانات کوتاه مدت اخیر دوباره مجال ورود به بورس را پیدا کند.

وی با بیان اینکه «بورس» تا اوایل هفته آینده به آرامش خواهد رسید و سهامداران این بازار نیز از نتایج این آرامش بهره مند خواهند شد گفت :
نوسانات بازار سهام بیشتر به دلیل توقف عرضه برخی از سهام ها د ربازار سرمایه بود و این رویکرد بازار منطقی سرمایه را آسیب پذیر ساخت .
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در باره اینکه تاکید رهبری نیز بر سامان یافتن این بازار و بهره وری بهینه از آن برای همگان به ویژه مردم بودند گفت :
بازار سهام و بورس ظرفیتهای خوبی برای رشد اقتصادی کشور دارد و مسلماً استفاده از پتانسیلهای موجود در جامعه به ویژه نزد شرکتهای استاتاپی می تواند فرآیند رشد اقتصادی را تسریع و بهبود بخشد.

به گفته علیزاده فرآیند پیوستن استارتاپ ها در بورس در کمسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته و مسلماً در روند بررسی های آتی در شورای عالی بورس نیز مورد بررسی قرار می گیرد .

وی یادآور شد: البته این مه بعد از آرامسازی بازار سهام و افزایش مردم به این بازار طی چند روز آینده محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تاکید کرد:
من به نوبه خودم در صدد تهیه بسته ویژه برای ورود استارتاپ ها به شکل مطلوب به بورس هستم و در این مسیر از تمام پیشنهادات و کمک ها از سوی استارتاپ ها یا اتحادیه و گروه های مدافع این رویکرد استقبال می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
آخرین اخبار
وب گردی