بازدید 34644

کمتر از ۲ ساعت تا آغاز حراج سکه/ شرط برنده شدن در این حراج چیست؟ / جزئیات زمان و مکان تحویل سکه‌های حراجی/ قیمت سکه در بازار امروز چقدر است؟

دارایی موضوع دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است.
کد خبر: ۱۲۲۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸ 06 March 2024

کمتر از ۲ ساعت تا آغاز حراج سکه/ شرط برنده شدن در این حراج چیست؟ / جزئیات زمان و مکان تحویل سکه‌های حراجی/ قیمت سکه در بازار امروز چقدر است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در حالی که ۱۳ اسفندماه نخستین مرحله از حراج سکه در مرکز مبادله برگزار شد، تا ساعاتی دیگر مرحله دوم از حراج سکه آغاز خواهد شد. این در شرایطی است که در مرحله اول، ۱۲ هزار و ۸۷۷  ربع سکه در سامانه مرکز مبادله ثبت سفارش شده بود و در نهایت با توجه به کف قیمتی در این حراج، هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به برندگان تخصیص داده شد. نرخی که در آن روز با بازار آزاد سکه حدود ۶۰۰ هزار تومان اختلاف داشت. اما قیمت انواع سکه در بازار امروز تهران با توجه نوسانات ارزی با افزایش مواجه شده و در حال حاضر قیمت ربع سکه ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

حال با گذشت چند روز مرحله اول حراج، امروز قرار است دومین گام برای حراج سکه در مرکز مبادله برداشته شود. آن گونه مرکز مبادله اعلام کرده است در این مرحله از حراج همچون مرحله قبل، قرار است ربع سکه‌های ضرب سال ۱۳۸۶ و بدون بسته بندی به حراج گذاشته شود و در مراحل بعد، سایر سکه‌ها نظیر سکه تمام و نیم عرضه شود.

حراج امروز از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می شود و همان طور که اشاره شد، دارایی موضوع دومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است.

متقاضیانی که مایل به شرکت در دومین حراج سکه طلا هستند و تاکنون ثبت نام و احراز هویت خود را انجام نداده اند، فرصت دارند تا ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفند ماه)، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کرده و ثبت سفارش داشته باشند. هرچند باید یادآورد شد، متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند. همچنین هزینه احراز هویت در سامانه مبادله ارز و طلای ایران یک بار به مبلغ ۲۹۵ هزار ریال توسط سرویس احراز هویت دیجیتال (eKYC) به صورت برخط دریافت می شود و در حراج های بعدی چنین هزینه ای از متقاضی دریافت نمی شود.

این در شرایطی است که بر اساس اعلام رسمی مرکز مبادله؛ شروع جلسه حراج امروز راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ همان روز است و ساعت ۱۶ نیز نتایج حراج اعلام می شود.  

خریدار در ثبت سفارش چه قیمتی را باید ثبت کند؟

هر متقاضی، باید قیمت پیشنهادی مدنظر خود را در سامانه ثبت کند. متقاضیان در اعلام قیمت پیشنهادی دقت کافی داشته باشند، چون در صورت برنده شدن، قیمت ثبت شده مبنای انجام معامله است. ضمناً باید به این نکته توجه داشت که ثبت قیمت پایین ممکن است باعث برنده شدن شما نشود. بدیهی است بهترین قیمت‏ ها در مقایسه با سایر شرکت‏‌کنندگان ملاک برنده شدن یا نشدن است.

سازوکار حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران چگونه است؟

پس از ثبت سفارش توسط متقاضیان خرید، مرتب سازی و اولویت بندی سفارش‌ها بر اساس بالاترین قیمت پیشنهادی صورت می‌گیرد؛ در صورت برابری قیمت‌ها، مرتب سازی بر اساس زمان ثبت سفارش صورت می‌گیرد. در نهایت سکه طلا بر اساس اولویت بندی از بالاترین اولویت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

در صورت برابری قیمت متقاضیان، اولویت تخصیص با کدام است؟

در صورت برابری قیمت‌ها، مرتب سازی بر اساس زمان ثبت سفارش صورت می‌گیرد. در نهایت سکه طلا بر اساس اولویت بندی از بالاترین اولویت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود.

کمتر از ۲ ساعت تا آغاز حراج سکه/ شرط برنده شدن در این حراج چیست؟ / جزئیات زمان و مکان تحویل سکه‌های حراجی/ قیمت سکه در بازار امروز چقدر است؟

شایان ذکر است، خریدار موظف است، هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده از شعبه منتخب در سامانه، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 30 هزار تومان به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل پرداخت کند.

در صورتی که خریدار در مهلت مشمول هزینه انبارداری (۱۴ تا ۲۱ روز کاری از زمان صدور کد رهگیری) جهت دریافت سکه طلای خریداری‌شده به شعبه انتخاب‏ی در سامانه مراجعه کند، باید علاوه بر هزینه تحویل، به ازای هر قطعه سکه طلا (اعم از سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 50 هزار تومان به صورت روزانه به عنوان هزینه‌ی انبارداری به شعبه بانک عامل پرداخت کند؛ بنابراین، خریدار موظف است هزینه‌های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه تحویل و هزینه انبارداری) را به هنگام دریافت سکه طلای خریداری‌شده به بانک عامل پرداخت کند.

متقاضی جهت تحویل سکه طلای خریداری شده باید به شعبه منتخب خود مراجعه کند. گفتنی است، شعب منتخب بانک عامل پیش از ثبت سفارش توسط متقاضی خرید در سامانه انتخاب می‌شود.

خریدار سکه طلا پس از گذشت ۷ روز کاری و حداکثر تا ۱۴ روز کاری از زمان صدور کد رهگیری در سامانه، می‌تواند با مراجعه به شعبه منتخب در سامانه، سکه طلای خریداری شده را دریافت کند. در صورت گذشت مهلت مقرر، دریافت سکه طلا از شعبه مذکور به مدت ۷ روز کاری با احتساب هزینه انبارداری تحویل می‌شود.

شایان ذکر است، سکه طلای خریداری‏ شده توسط خریدار، صرفاً به شخص خریدار یا وکیل وی، منوط به ارائه وکالت‏نامه رسمی، تحویل می‏ شود. همچنین تاکید شده که مرکز مبادله هیچ مبلغی به عنوان مالیات از خریداران کسر نمی کند.

انفساخ معامله

در صورت عدم مراجعه خریدار ظرف مدت ۲۱ روز کاری از زمان صدور کد رهگیری به شعبه انتخاب‏شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا، معامله فسخ (خود به خود خاتمه یافته) و وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می‌شود.

در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریداری به شعبه انتخاب‏ شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می ‏شود.

تکلیف مبلغ کیف پول متقاضیانی که در حراج برنده نشده‌اند، چیست؟

وجه پرداخت شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند نیز به کیف پول آنان عودت داده خواهد شد. متقاضی در هر زمان می ‏تواند موجودی کیف پول را برداشت کند.

استرداد وجه به حساب یا حساب هایی که پول از آن واریز شده، صورت خواهد گرفت. شایان ذکر  است، کاربر فقط یک بار عملیات استرداد وجه خود را انجام می دهد، اما عملیات برگشت پول به دفعات واریز (در زمان پرداخت پیش از حراج از سوی متقاضی) صورت می گیرد و به ازای هر واریز ۰.۰۰۲ (دو در هزار) تا سقف ۲۵ هزار تومان به عنوان هزینه انتقال از طرف شاپرک دریافت می شود.

خاطرنشان می شود، با توجه به اینکه عودت وجه از سوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران به صورت ساتنا یا پایا انجام می شود، زمان به حساب نشستن مبلغ عودت داده شده از قواعد عملیات بانکی پیروی می کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷۸
یک سریال نخ نما که مدام تکرار و تکرار و تکرار میشه
1- افزایش قیمت
2- فروش بصورت ثبت نام یا قرعه کشی با قیمت کمتر
3- جلو گیری از افزایش قیمت بصورت ظاهری و شامورتی بازی
4- جهش قیمت
5- عادی شدن این افزایش قیمت
6 - خوشحالی بعضی ها که از این فرصت استفاده کردند


یکی نست این بین بپرسه علت اینکه طلا افسار پاره کرده واسه چیه ؟ این کارها و شعبده ها هم به انداز یه مسکن نمی تواند مساله را بصورت مقطعی و اندک حل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مشکل اصلی اقتصاد مملکت، بن بست سیاسی است.
کشوری که تحت تحریم است، با کشورهای مهم، حتی همسایه هایش تحارت رسیمی و قانونی ندارد، ارتباط بانکهایش با بانکهای دیگر دنیا قطع است، حتی بانک مرکزیش تحت تحریم است، هیچ سرمایه گذار و توریست خارج رغبت آمدن به آن ندارد،
اقتصادش محکوم به شکست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی دولت احمدی نژاد، در مصاحبه ای معروف کرد که آنقدر سکه داریم که می خواهیم آن را در سوپرمارکتها هم برای فروش ارائه کنیم!

اما همه دیدند که عاقبت این حرفها و اقدامات در نهایت چه شد.
چرا مسئولان این مملکت از اوضاع این 45 سال درس و تجربه نمی اندوزند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
دست دولت در جیب مردم و مردم هم بازهم مثل قبل همان کاری را می کنند که دولت می خواهد و فکر می کنند سود می برند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
چند روز پیش اعلام شد که در سال 2023، درآمد ارزی ترکیه از توریسم، 3 برابر درآمد ارزی ایران از راه فروش نفت و گاز بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ساعت 12:44

سکه 36,900,000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به خاطر جلوگیری از سرمایه گذاری در ایران و عدم قیمت گذاری دلاری و جذب سرمایه صنایع ایران ، ارزش پول ملی از بین می روند ، این مسله را حل کنید که هر روز تحریم چقدر هزینه برای مردم ایران دارد؟
حراج سکه به نرخ دلار 93 هزار تومانی، حراج نیست.

مصداق بارز گرانفروشی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
حالا اگر با قیمت پایین تر بازار حراج میکرد، شماها میگفتین چرا داره رانت توزیع میکنه بین یه عده دلال که با قیمت پایین بخرن و ببرن توی بازار آزاد بفرشوند.
یکم منطقی باشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
خوب شد معنی حراج را هم فهمیدیم. این که مزایده است چرا اسمش را حراچ گذاشتین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
11:11
چرا نباید وضعیت نرمال داشته باشیم و قیمت ها مدام گران نشود؟
راه حلش را خودت بهتر میدونی منتها دوست داری آدرس اشتباه بدی.
دولت خودش گرانفروش ترینِ گرانفروش ها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تاثیر آزاد سازی 6 میلیون دلار پول ایران در قطر بر اقتصاد این مملکت چه بود؟
محسن
| Belgium |
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دولت در واقع ورشکسته است و برای جبران اقتصاد و درامد دولت بای مخارج کشور دست در جیب مردم می کند،و عاقبت این امر مشخص است.
این جور کارهای صوری هیچ اثری بر بازار طلا و ارز ندارد.
تنها حراج منابع است.
خریداران این حراج ها هم بانکها و دلالان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کدوم حراج پسر جون ؟
دولت ارز صادراتی شرکتها را به روز به قیمت 40 تومن داره میخره و با اون طلا وارد میکند یعنی با دلاری که 40 تومن خرید و بعد همان طلا رو 90 تومن داره میفروشه یعنی بیش از 100 درصد سود برای دولت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به هر حال دلال هم آن را عرضه خواهد کرد و در مجموع خوب است.
وضعیت اقتصادی کشور افتضاح است.

سال 1403، سالی خواهد بود که مردم هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.
پاسخ ها
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سال 1403 آغاز دوره ای فلاکتبار مثل سال 1397 خواهد بود. سالهای بعد از اونبه فروپاشی اقتصادی منجر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ترامپ می آید
عجب!!!
همانطور که سود 30 درصدی بانکها تاثیری بر کاهش نرخ تورم و قیمت ارز و طلا نداشت، حراج سکه و 2 برابر کردن میزان سهمیه ارز مسافری هم کوچکترین تاثیری نخواهند داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
افزایش سود بانکها هیچ نقدینگی از بازار جمع نکرد.

فقط سپرده گذاران بانکی، سپرده هایشان را تبدیل به سپرده 30 درصدی کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
سود 30 درصد که طرح اشتباهی بود، ولی حراج سکه خوبه، چون هم نقدینگی های راکد را جمع می کند و هم باعث می شود عرضه زیاد شود.
تفاوت قیمتش با بازار چقدره اونوقت؟ نیاید ۱۰۰ تومن ارزونتر بدید بگید حراج
دزدی به شیوه نوین . این کارها اگه مشکلی از مشکلات مردم و حل میکرد تا الان جواب داده بود و روز گار این نبود
شرکت نکنید . پولاتون رو بلوکه میکنند . من از یکشنبه هنوز نتونستم پولم رو برداشت کنم . فقط میخوان با اینکار نقدینگی رو بلوکه کنند یا اینکه ربع سکه (یا دلار 93 تومن) بدند . همه اش تله است . نکنین به والله . تو رو خدا . شرکت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
. من هم از یکشنبه هنوز نتونستم پول را برداشت کنم. روز قبل که پول بلوکه بود امروز هم از بلوکه در اومد مدام پیغام ارور د درگاه سداد میده. زنگ هم زدم پشتیبانی میگن از سداده از ما نیست گوشی را قطع میکنن. فقط امیدوارم بتونم پولم را پس بگیرم.
اگر همین امروز خبر گفتگو دوطرفه بین ایران و آمریکا برای حل مسائل فی مابین اعلام شود، قیمت دلار و سکه در بازار نصف خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
عبارت کاسبات تحریم رو فراموش نکن
بانیان وظع موجود کاسبان تحریم هستن
سودشون در دعوای ایران و آمریکاست
هرگز اجازه نمیدن کار ملت آسوده بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
مالک هتل اسپیناس گفت میرسلیم هشت سال سنگ اندازی کرد برای ساخت هتل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
. من هم از یکشنبه هنوز نتونستم پول را برداشت کنم. روز قبل که پول بلوکه بود امروز هم از بلوکه در اومد مدام پیغام ارور د درگاه سداد میده. زنگ هم زدم پشتیبانی میگن از ساده از ما نیست گوشی را قطع میکنن. فقط امیدوارم بتونم پولم را پس بگیرم.
داشتن استقلال بدون رفاه بی معنی است.
وقتی مالیات چپوندن بهتون میفهمید با دولت هیچ وقت معامله نکنید
مردم همیشه درصحنه الان خزانه دولت رو پر میکنن بعد اعتراض میکنن که چرا تورم و گرونی و فساد است
سکه ها ((بدون بسته بندی)) هست.سکه بدون بسته بندی رو تا بازار یا نمیخرن یا با افت قیمت میخرن .در کل نقد کردنش سخته.عملا مردم عادی بعد از خریدش از حراجی برای نقد کردنش به مشکل میخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
گل گفتی. فقط به درد خود صرافیها میخوره که میتونن وکیوم کنن
کاری به‌ اینکه با چه قيمتي دلاري میفروشه ندارم‌ نکته‌ اینجاست که‌ خود فرزين ۵۰ روز پيش قبل از آغاز حراج گفت ظرفیت توليد روزانه‌ ۲۰ هزار سکه‌ داريم بعد میاد توي حراجی ۱۱۱۸ سکه‌ عرضه میکنه
دو حالت‌ داره يا آمار دروغ داده يا دوس نداره حباب و قيمت سکه‌ پایین بیاد احتمالا اون ۱۰ هزار نفر قيمت پایین ثبت‌ کردن که‌ برنده نشده اند از هر دیدی به‌ موضوع نگاه کنيم دولت خود بدنبال التهاب‌ و افزایش قیمت در بازار هاست چرا که‌ وقتي توان توليد از تقاضای آن بيشتره چرا عرضه قطره‌ چکانی!؟ پاسخگو ندادن تقاضا سیگنالی برای افزايش در بازار حالا هر بازاری میخاد باشه
لابد اينم کار دشمنان و هکران دشمنان‌ بودند که‌ نیاز تقاضا جواب داده نشده‌!!!!
این سامانه برای افراد خاص باز میشه دایم خطا می ده و اصلا مراحل خرید انجام نمیشه
خود دولت در اين وانفساي گراني ، پيشقدم مي شود تا جيب مردم را در شب عيد ، خالي كند

با علم به اينكه مي داند اينكار ، هيچ اثري روي افزايش قيمت سكه و دلار نخواهد داشت

متغييرهاي اصلي اقتصاد را بايد درست كنند كه متاسفانه نه توانش را دارند و نه اراده ش را
بازی با روح و روان مردم: سایت باز نمیشه از طرفی میگن در صورت عدم خرید فعلا امکان عودت وجه وایز شده به حساب مشتری فعال نیست. اگر زیرساخت ندارین چرا اینکارو میکنین. واقعا متاسفم برای خودم و اونایی که گول خوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
یعنی پینوکیو درس گرفت شماها نگرفتین ....
لاتاری بدبختی
62میلیون پول ریختم توی کیف اما سایت باز نمیشه که شرکت کنم سرکاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تا امثال تو هستن ایناهم هستن
کاسبی کالا ۵۰هزار تومان بخرد و ۹۵ بفروشد تعزیرات جریمه اش کند یانه، شیر از شرکت ۱۵ خریدم میتوانم ۲۹ فروشم
تا دیروز می گفتند هرسکه فلان قدر حباب داره
حالا چرا حباب تو نرخ بانک مرکزی رفت ؟؟؟؟
خدا رو شکر ما هم مثل خیلی ها معنی واقعی دولت انقلابی را درک کردیم
نمیدونم چرا یاده داستان پینوکیو میافتم ......سکه رو بکار درخت سکه سبز شه
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اونکه مال زمان آقای روحانی و بورس بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
واقعا فهمیدنش اینقد سخته براتون که هیچ فرقی بین این افراد نیست و دستشون رو شده ؟؟
یعنی همه چیمون به همه چیمون میاد !!! خب وقتی زیر ساخت نیست چرا حراج برگزار می کنید.
60 میلیون ریختیم به حساب، از زمان آغاز حراج کلا سایت باز نمیشه!!!!!!! واقعا سوء مدیریت در این زمینه موج می زنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
سود روزانه اونهمه پول از این تعداد آدم برای حراج ۱۰۰۰ سکه . خوشم میاد هیچ وقت درس نمیگیرید . پولتو هم ندن مقصر نیستن . مقصر خودتی
دیروز پول ریختم و الان 2 ساعته از ساعت 12 نشستم اصلا" وارد سامانه نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
تو دیروز من چهار روزه سرکام برادر عیب از خودماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
من گاگول میشینم تا علف زیر پام سبز شه شما چطور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
هر چی بسرت بیارن حقته
ربع سکه بدون کاور و بسته بندی، زیر قیمت می خرند.
اگر ربع سکه ها کاور و بسته بندی داشت ارزش خرید داشت، ولی بدون کاور ارزش خرید ندارد.
چرا اقلام خوراکیها و آشامیدنیها رو حراج نمیکنید دم عیدی
چرا وقتی با این قیمت بالا عرضه می شود هر روز حراج سکه انجام نمی شود تا بازار غیر رسمی را جمع کند
پاسخ ان این است که سیاستمداران به دنبال جمع کردن بازار غیر رسمی نیستند
به گفته مقامات 26 تن طلا وارد کشور شده از طرفی مقدار خوبی تولید طلا در کشور داریم و از طرف دیگر نقدینگی سرگردان و عامل تورم کمر شکن چرا با ادامه روزانه این حراج ها و عرضه سکه سعی نمی کند حجم زیادی از این نقدینگی را به سرمایه ثابت تبدیل کند
همه می دانیم که نقدینگی دست مردم به سمت تولید نمی رود و فقط باعث و عامل اصلی تورم است و تنها روش مهار ان عرضه خودرو با چند برابر قیمت واقعی و انتقال ثروت مردم به این دو خودرو ساز زیان ده است و یا عرضه سکه و مسکن و ..
بار دیگر یک کار خوب و حساب شده و تخصصی از دولت انقلابی، تبریک دوباره به امت همیشه در صحنه بابت حضور شکوهمندشان در انتخابات.
در تمام اقتصاد های شکوفای جهان بورس نشان دهنده پویایی اقتصاد کشور هست
کشوری دومین منابع نفتی و گازی جهان رو داره چطور مردمش دارن نابود میشن ؟؟؟
در کشور با دو مشکل بزرگ دست و پنجه نرم خواهد کرد
لشکر گرسنگان
گروهان سرمایه دار
شک نکید لشکر گرسنگان پولداران را خواهند بلعید
من با 65 تا کارت ملی خرید کردم سود هم کردم ادم باید استفاده کنه
تنها راه کنترل قیمت فروش به خریدار واقعی هست. متاسفانه هیچکدام از خریداران واقعی نیستند. بانک ها واهای مشخص برای بالا کشیدن این سکه ها می دهند که رییس بانک ها خریداران اصلی هستند. پول وام بانک را استفاده می کنند می خرند و بعد قیمت را بالا می برند و خود سود می کنند و سر مردم بی کلاه می ماند. انوقت قیمت همه چیز بالا می رود و هیچکس جواب گو نیست.
فقط به کسی باید فروخته شود که پول نقد دارد نه پول وامی.
بانک مرکزی ربع سکه را با دلار صد هزار تومانی حراج میکنه !!!

بعد دلار ازاد 60 تومانی دلار تلگرامی هست و غیر قابل قبول!!!
تمام زرنگی هاتون واسه مردم هست نه غیر.....حتی آب هم باید زیادی و سر ریز بشه که بیاد سمت ما اگرنه هشدار جدی رو کسی محل نزاشت
سکه رو دولت با دلار ۸۵ هزارتومن داره می فروشه واقعا عجیبه
من ثبت نام کردم برنده نشدم الان چهار روز است تقاضای استرداد وجه کرده ام تا الان پول واریزی بنده را پس نداده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
خوبت کردن
تیترهای چون "دو ساعت به حراج سکه..." نماد فاجعه ملی خصوصا فاجعه سرمایه گذاری است فقط دلالی و سواستفاده دولت از مردم فقیر شده را نمعکس می کند.
دولت اندکی دوراندیش و عقل خدمتگزارانه داشت، حداقل بورس در طی دو و سه سال اخیر با شفافیت بیشتر رونق نسبی نه حبابی (باهدف کلاهبرداری) می داد، خیلی از نقدینگی های علاف و کوچک جذب میشد و مردم هم احساس تعلق به کشور بواسطه سهیم شدن در تولیدا شرکتها داشتند خودبخود هواداری سیاسی و مشارکت فعالانه سیاسی پیش می آمد بجای اینکه الان با دغلبازی سکه را به قیمت صد هزار توامن هر دلار به ملت بدبخت قالب می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
درسته ایول
خیلی جالبه در حراجی دوم اخبار اومد سکه با قیمت میانگین 11600 معامه شده
من روی 12 میلیون ثبت سفارش کردم ولی هیچ سکه ای بهم تعلق نگرفت و برنده نشدم!!
پس برندگان چطور روی 11600 بهشون سکه تعلق گرفته!!
اول سکه ۳۰ تومانی را کردند ۳۷ حالا مزایده گذاشتند به قیمت ۳۶.۵ می فروشند
رونالد جان نیومده تاثیرش داره میاد! حالا بگو با صدای بلند مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ناشناس 11.36 علاوه بر اینکه دچار خود تحقیری ملی هستی از بیسوادی هم رنج میبری
قبلی ها هم دقیقا اینکارها رو کردن! همین فرزین وقتی اومد سر کار دلار 40 تومن بود. گفت در شان اقتصاد ما نیست دلار 40 تومن باشه و دلار قطعا میاد پایین! الان دلار چنده؟؟ این قشری که به خودشون می گن انقلابی یعنی ضرب و تقسیم هم بد نیستتید که ببینید همون روند قبلی داره تکرار میشه؟؟ تو سه سال اول این دولت مگر دلار 2.5 برابر نشده؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی