بازدید 74456
همزمان با افزایش قیمت سکه به کانال ۳۴ میلیونی در بازار تهران

حراج گسترده سکه در راه است/ از نام نویسی اینترنتی و احراز هویت تا دریافت سکه در شعب بانک ملی/ سکه‌های بدون تاریخ چه زمانی عرضه می‌شود؟

سکه‌های طلا در حراج بر اساس اولویت بندی از بالاترین اولویت قیمت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده می‌شود؛ همچنین وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 27 February 2024

حراج گسترده سکه در راه است/ از ثبت نام اینترنتی و احراز هویت تا دریافت سکه در شعب بانک ملی/ سکه‌های بدون تاریخ چه زمانی عرضه می‌شود؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران از حراج گسترده سکه طلا در مرکز مبادله ایران خبر داد و گفت: عموم مردم می‌توانند از طریق سامانه مربوطه در حراج مذکور شرکت کنند و سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: عرضه سکه طلا در مرکز مبادله ایران از روز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه طلای مرکز مبادله که آدرس آن متعاقبا اعلام خواهد شد، آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند در این حراج شرکت کنند.

وی گفت: آگهی عرضه سکه‌های طلای مرکز مبادله، دو روز قبل از عرضه در سایت این مرکز منتشر می‌شود و از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در خصوص روند شرکت متقاضی خرید سکه در این حراج نیز گفت: در فرآیند خرید سکه طلای بهار آزادی، متقاضی خرید سکه طلا برای شرکت در حراج، ابتدا باید از طریق سامانه اینترنتی نام نویسی کرده و اطلاعات هویتی برای احراز هویت را ثبت کند. متقاضی خرید همچنین باید یکی از شعب منتخب بانک ملی را جهت دریافت فیزیکی سکه طلا در استان مورد نظر انتخاب کند.

واریز قیمت پیشنهادی خرید سکه های حراجی

سعیدی تصریح کرد: احراز هویت و نام نویسی در دو روز قبل از روز حراج قابل انجام است. در این دو روز، متقاضی باید معادل تعداد سفارش مورد نظر متناسب با قیمت پیشنهادی خود را از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سامانه، به حساب اعلام شده واریز کند.

به گفته مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛ روز حراج و در طول ساعت ثبت سفارش خرید، متقاضی بر اساس واریز خود، تعداد سکه مورد نظر را ثبت خواهد کرد.

اولویت با چه کسی است؟

سعیدی در این باره گفت: سکه طلا در حراج بر اساس اولویت بندی از بالاترین اولویت قیمت به پایین‌ترین اولویت و متناسب با مقدار عرضه به متقاضیان تخصیص داده و وضعیت تخصیص سکه طلا از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: برنده حراج سکه طلا می‌تواند جهت تحویل فیزیکی سکه خود از شعبه منتخب، از هفت روز کاری پس از تخصیص به مدت هفت روز کاری بعد مراجعه کند. در صورت تاخیر در دریافت سکه از شعبه بانک، متقاضی به مدت هفت روزکاری دیگر می‌تواند با پرداخت هزینه نگهداری، سکه خود را تحویل بگیرد.

تحت چه شرایطی معامله خرید سکه فسخ می شود؟

این مقام مسئول تاکید کرد: عدم مراجعه متقاضی برای دریافت سکه در مهلت مقرر به فسخ معامله منجر خواهد شد و وجوه واریزی پس از کسر هزینه‌های عملیاتی به متقاضی عودت داده می‌شود. علاوه بر این، وجه پرداخت شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده اند نیز به آن‌ها عودت داده خواهد شد.

سکه‌های بدون تاریخ چه زمانی عرضه می‌شود؟

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در پایان گفت: سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ضرب سال ۱۳۸۶ است و زمان عرضه سکه‌های بدون تاریخ بانک مرکزی، متعاقبا و با هماهنگی بانک مرکزی اعلام می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، پیش از این و در ۲۴ دی ماه سال جاری، فرزین رئیس کل بانک مرکزی با حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه بانک مرکزی گفته بود: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است. فرزین با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید بانک مرکزی با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم، فعلا با ضرب سکه تمام کار را شروع می‌کنیم.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۴
در بازار ارز د طلا اتفاقی نیافتاده. یکیال هست که بانک مرکزی دستوری و نمایشی قیمت ارز را تثبیت ظاهری کرده. ولی در این یک سال همه چیز حتی ملک ۶۰ تا ۷۰ درصد افرایش یافته. حالا دلار هم اخر سالی باید با سایر قیمتها متوازن بشه. به همین سادگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
افزایش 70 درصدی ملک در امسال به دلیل افزایش دلار از 30 هزار تومان به 50 هزارتومان بود استاد
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ذخایر دللری ملت ایران را تمام کردید و یه شربت روش حالا نوبت ذخایر قلیل باقیمانده ملت ایران هست. چه می کند این میل به خدمت با حقوق یک میلیون تومن در سال!...و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
تابناک جان نظر سنجی گزاشتی اما ۴ گزینه‌ای کن
رای نمی‌دهم هم اضافه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
۱۸:۵۴
افزایش ۷۰ درصدی قیمت در امشال ربطی به افزایش دلار نداشت چون دلار تقریبا ثابت بود
در ۲ سال اخیر قیمت مسکن ۳ برابر شده
مثال: شخصی رو میشناسم‌ک‌سال ۱۴۰۰ یک‌واحد ۸۵ متری خرید ۸۰۰ میلیون و ۳ ماه پیش فروخت ۲ میلیارد ۴۰۰
بدون شک در این ۳ ماه قیمتش بیشتر هم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
حتی اگر ۳۰ سکه طلا رلیگان هم بدهند

حتی یک رای هم نمیدهم

مگر در این ۴ ساله همین نمایندگان جز افزایش گرانی و
تورم و افزایش حقوق ۲۵۰ میلیون تومان خودشان و

حمایت تمام قد و سکوت در مقابل دولت ناکار امد و بی کفایت و وزرای چکار کردند ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
حراج به قیمت بالاتر چه معنایی دارد
یعنی هرج و مرج
یعنی خود بانک مرکزی یک کشور نمی داند قیمت واقعی سکه چند است
حداقل بگو به قیمت تابلو آن روز
بانک مرکزی خودش دارد هرج و مرج قیمتی را دامن می زند
خجالت آوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
قیمت دلار شب عید بالاتر از 50 بود نه حالا و باعث افزایش 70% ملک پارسال شد. افزایش امسال روی اون اومده. کی دلار 30 تومن بوده که شما می گی علت افزایش اینه؟!
اطمینان و مسلم بدانید تا زمانی که در ایران عده ای امکان دارند که با حساب یک میلیون تومن در بانک بتوانند وکلا ۲۰ هزار دلاری و خانه های چند میلیون دلاری بخرند بهبود وضع اقتصاد ۹۹ درصد مردم ایران فقط خواب و خیاله
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
و بعد بگویند به پیر به پیغمبر به خدا به قران همش و همش دروغ هست و.... نه تنها این دنیا بلکه ان دنیا را هم از دست می دهیم چه انها که میگویند و چه انها که سکوت می کنند یا حمایت می کنند
طاها
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
دوستی که گفتی در نظرسنجی رای نمی دهم اضافه کن--- آخه کسی که رای نمیده دیگه حق اظهار نظر نداره که.. و بعدا هم حق اعتراض در مورد مشکلات کشور نداره-- چون خودش حقش رو واگذار کرده به بقیه و دخالتی در کشور نکرده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
دوستی که می گویی رای نده
حق اظهار نظر نداره
یهو دیگه بگو کسی که رای نده حق نفس
کشیدن نداره
کی گفت اجباری باید رای بده
کجای قانون اساسی اومده.
حراج حراج حراج حراج حراج
همه چیز حراج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
عمر سه نسل حراج شد رفت
لطفا به صورتی بفروشید که بعدا" دوباره مجبور نباشید یکی را با نام "سلطان سکه" اعدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
بنام مردم
و بکام اغازاده ها و خددی های ژن خوب!!؟؟
ته خزانه را با نان سنگکک دو آتشه کف مال میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
لطفا طوری سکه ها رو حراج کنید که
سر
از
کانال
کولر
اونم به تعداد
چند هزار درنیاورد
ما که خارج ایران هستیم همین حالا هم تعجب می کنیم که چگونه دلار ۵۰ تومن مونده بود. در این یکسال شاهدیم که متاسفانه جمع بسیار وسیعی از ایرانیها د اغلب با کل خانواده امدند بیرون. هر خانواده هم کم کم ۵۰ هزار دلار برای هزینه ویزا و بلیط و کرایه ۳ هزار دااری و هزینه زندگی ۷ هزار دلار دارد هزینه می کنند الان فود کورتهای گرانترین شهرهای دنیا در شنبه و یکشنبه مثل فود کورتهای پالادیوم و ایران مال و هایپر استار و.... هست. پر ایرانی که هر میز هم براحتی برای چهار یا ۵ نفر صد دلار فست فود خریدند. تا دلار را تثبیت نمایشی می کنید ولی قیمت مسکن و اجاره دو برابر میشه یعنی به خانواده های متوسط ایرانی سیگنال می دهید که ترکیه و امارات و کانادا و المان و..‌‌ ارزانار از ایران و فرار سرمایه
پاسخ ها
ناشناس
| Korea (Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
ظاهرا شما خونه ات را در ایران فروختی و دلار کردی و بردی کانادا، الان میخوای دلار گرون بشه و خونه ارزون بشه که دوباره بتونی همون خونه را در ایران با حقوقت بخری. ضمنا در این مدت هم ایرانی دیگری نیاد کانادا که فرصت های شغلیت به خطر نیفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
باز تو سر و کلت پیدا شد هی کانادا بودنت به رخ ما بکش
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
به ۲۳۵۸. تبریک. یعنی حتی فرشته ! هم به عقلش نمی رسید از یه کامنت به این نتیجه برسه! به ..۱۰ هم کاش میشد جای خودمان را با شما عوض کنیم. نه از ات جهت که اینجا ناجور یا جوره. فقط از این جهت که مانند دوست کره ای همه نظرات را ول می کنی و به این مسایل می پردازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
این نظر کاملا درسته خصوصا برای کسانی که فاجعه آوارگی گسترده ایرانیان در دنیا را دیده اند
چه اندازه کفگیر به ته دیگ خورده کهحتی نمی توانند تا فردای انتخابات قیمت را تثبیت کنند. وای به حال بعد انتخابات
واقعا دل ادم می سوره. دولت کانادا تحت عنوان حمایت از مردم ایران به همه ایرانی ها که موفق به گرفتن ویزا شوند اجازه کار و اقامت سه ساله میده. خوب. خیلی ها تشویق شدند که بیایند. ولی برای رسیدن به کانادا ویزای توریستی یا دانشجویی نیخواد که شرط اصلی ان داشتن تمکن مالی مکفی( یک میلیون تومن حساب بانکی!) هست. دولت کانادا چند سر برد کرده. همه اموال میاره و هم کارگر ساده و هم برجهای مسگونی که صاحبش ۵ درصد مرفه کانادا هستند گرانترین کرایه های دنیا شده. حالا اگر ایران اقتصاد ایران و روابط خارجی و داخلی ان درست بود که این سیل سرمایه وارد کانادا و امریکا و اروپا و ترکیه نمی شد
ترکیه اعلام کرده امسال توریستهای ایرانی دو برابر شده. روسیه هم که اول بوده. چه اندازه خوش به حال رجب با این نوابغ همسایه!
بابا این پهلوون فرزین عجب طرحههای خفنی اجرا میکنه ! واقعا آدم در بهت و حیرت فرو میره از این دانش اقتصادی
سال آینده منتظر سری جدید سریال معرفی سلطان سکه و اعدام او باشید! و چند برابر شدن قیمت سکه پس از آن!!
دولت به فکر جبران کسری بودجه آخر سال خودش تست نه به فکر مردم
کسری بودجه رو با فروش شمشهای طلا میخوان جبران کنن .سال دیگه که دلار شد 80 تومن وسکه شد بالای 40 میبیون تومن در حقیقت اونهایی که پولدار بودن پولدارتر میشن .الان انتخابات مجلس هست کسی جرات داره بپرسه تا کی باید این تحریمهای سنگین پابست اقتصاد نحیف ایران باشه .تا کی باید مراوده مالی با دنیا نداشته باشیم تا کی باید نهاد های نظامی واقازاده های رانتی به جای شرکت ملی نفت ایران نفت ایران رو حراج بزنن به اسم دورزدن تحریمها .کسی هست بپرسه این ده سال با بی تدبیری چرا این همه بلای اقتصادی سر مردم فلک زده ایرلا اوردین
دلیل گران شدن دلار معلوم شد
سلام مزایده سکه فقط ی فرصت برا سود جو ها و گرانی طلا در بازار هست
هیچ باری از روی شونه ی گرونی بر نمیداره
ی عده پولدار رو پولدارتر میکنه سکه باید با قیمت معقول و با تعداد محدود بین عموم واگذار بشه تا التهاب بازار سکه و طلا کاهشی بشه راهکارتون دامن زدن به گرانی هاس ممنون
خوبه خوبه برین سریع تو صف !
آقای رئیس بانک مرکزی شما که دلار ۵۷ تومانی را قبول ندارید پس چرا سکه و شمش را در بازار به قیمت ۵۷ عرضه می‌کند
یک بام و دو هوا
پوادارها رو بیشتر حمایت کنید!اخه سکه رو کدوم قشری میتونه بخره؟ بسه این همه بازی
و بعد از اعلام نتایج، متقاضیان محترم باید بگن مبالغ واریزی رو از کجا اوردن تا ازاد شه و بهشون عودت شه، عین مبالغ خودروهای وارداتی .........به همین آسونی
الان دوباره ملت رو شناسایی میکنن و شروع میکنن به مالیات گرفتن و اکثر مردم هم برای چندمین بار گول میخورن و میرن سکه مبخرن
الان بازار مشکل کمبود سکه ندارد
حراج برای چه؟؟؟
مشکل بازار عرضه سکه که نیست
مشکل جیب خالی و قیمت بالای سکه است در اثر افت ریال
زمان سکه های بدون تاریخ متعاقبا اعلام می‌شود یعنی همه خبرهای سکه بدون تاریخ کشک
یک بار کلاه مردم را بابت مالیات سکه در سنوات گذشته برداشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
به دروغ گفتن كه ثبت نام سكه بي ماليات ، ولي بعدش از همه ماليات گرفتن
سکه با تاریخ و بدون تاریخ هیچ تاثیری در قیمت سکه نخواهد داشت
این حراج های آقایون مثل حراج‌های پارسال ربع سکه شون خواهد بود که ادعا میکردند حباب ربع سکه را میشکنند و بعد خود آقایون بانک مرکزی ربع هاشون را گران تر از بازار آزاد به خلق الله انداختند
دنبال سلطان سکه اند. هر کسی که بیشتر خرید میفهمن سلطان اونه. چون مشخصات و احراز هویت شده صاف میرن دم در خونه اش دستگیر و اعدام.
چیزی نیست دلار داره میشه 59 دوباره بانک مرکزی بساط حراج راه انداخته یک روند تکراری که همه باهاش اشنایی دارن ظمنا دولت داره جایزه میده به خاطر حظور پر شور مردم در انتخابات اخه صدا و سیما نظر سنجی کرده گفته بالای هفتاد درصد شرکت میکنن مردم صدا و سیما که دروغ نمیگه خیلی خیلی معتبره خخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
ای خدا خسته ام از این همه تکرار و تکرار دلم هوای خوب میخواهد
دیگه دارید زور اخرتون رو میزنید و به جلز ولز کردن افتادید!!ببینیم تا کجا میخایید پیش برید و ملت رو بدبختر کنید،جز یه عده کم و خودی!!من یکی که اب رو از سرم رد کردید شماها!حالا گرون کنید بخورید و ببرید و بگیرید تا شاید نوبت ماهم برسه شاید.......
طلا آن از کجا تامین میشه؟
اگه از شمش خزانه مملکت باشه حکومت چنین حقی را ندارد.
این امر باعث تورم و بی ارزش شدن پول ملی میشه
دولت رییسی دولت سوم احمدی نزاده منتهی هنوز پایینتر و ضعیفتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
دولت محرومان كه شد بلاي جان محرومان
مردم دست شما روخوندن.این فقط یک بازی برای کاهش قیمت بصورت موقت برای قبل انتخابات. اگر راست میگین چرا قبل انتخابات سکه ها رو تحویل نمیدین.
با سلام
اگر مسئولین باهوش باشند از نظرات مردم یک نکته مهم قابل درک است
"کاهش اعتماد عمومی مردم به مسئولین حاکمیتی همانطوریکه دکتر معین گفتن واین خیلی بد است"
بجای اینکه مردم به کار و تلاش بپردازند و از این راه نان حلال بدست آورند باید دنبال سکه و اوراق و غیره بدوند !!
آقا طاها شما که میگی ما رای ندادیم پس حقی نداریم حالا شما رفتی رای دادی کجا را گرفتی مشکلات مردم حل شد حقت گرفتی برادر من مگه فقط یک روز و دو روز بوده چهل سال همین شکل دلار از هفت تومن رسیده به پنجاه هزار تومن مگه الکیه این حق ما هم برای تو برو رای بده ببینم درست میشه یا نه
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
کسی که رای بده حق آعتراض نداره چون وضعیت موجود را پذیرفته وقبول دارد
چای دبش بخورید درست میشه
اینقدر بردن بالا که فروش به اسم حراج هم کلی سود داره
چه نظر سنجی مسخره ای همش رای میدهم بود تاسف
کی به آرامش می رسیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابتدای انقلاب نرخ یک عدد سکه تمام 3600 ریال بود ( صحبت از نیم سکه وربع نیست) چرا به اینجا رسیدیم
فقط خریدارها حواسشون باشه مثل پیش فروش قبلی دو سال دیگه با تورم وافزایش قیمت سکه به بهانه اینکه سود کردید مالیات سراغشون خواهد آمد...
تعامل نداشتن با دنیا یعنی گرانی و تورم.
سلام ابر تورم سلام سیف جدید سلام سال 1387
تا کی می خواهید
راهی که صدها بار دولت های قبلی رفتند و به نتیجه نرسیدن تکرار کنید
صدها میلیون سکه هم حراج کنی بی فایده است
فقط سونامی تورم را یه کم عقب تر می بری
که چی؟؟؟
ه تازگی امکان استفاده از اینترنت استارلینک توسط ساده ترین گوشی‌های موبایل نیز فراهم شده و این امکان به زودی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و هرکس مستقیم می‌تواند بدون هیچ تجهیزاتی و صرفاً با گوشی موبایل از اینترنت پرسرعت استارلینک استفاده کند. نحوه عملکرد اینترنت موبایل استارلینک | Direct To Cell را با زیرنویس فارسی می‌بینید.
اقای فرزین گفته بودند قیمت دلار بازار آزاد را قبول ندارند و قیمت واقعی دلار همان قیمت بانک مرکزی است. پس چرا سکه‌ها را با قیمت دلار بانک مرکزی که قبولش دارند نمی فروشند؟ وقتی رییس بانک مرکزی حرف خودشو قبول نداره چه انتظاری از دیگران دارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی