بازدید 22873
آخرین تحولات خاورمیانه

کشته و زخمی شدن بیش از سی نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

کشته و زخمی شدن بیش از سی نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل، واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل، روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا، حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن و گزارش رسانه آمریکایی از حبس خانگی کرزای و عبدالله عبدالله، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 27 August 2021

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: کشته و زخمی شدن بیش از سی نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل، واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل، روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا، حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن و گزارش رسانه آمریکایی از حبس خانگی کرزای و عبدالله عبدالله، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشته و زخمی شدن بیش از سی نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل

"بیل اوربان" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد، شمار نیروهای نظامی کشته شده در انفجار روز پنجشنبه در کابل به ۱۳ تن رسید.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی سنتکام تعداد نیروهای آمریکایی مجروح شده را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد.

پیش از این، ژنرال کنث مک‌کنزی، فرمانده سنتکام اعلام کرد در انفجارهای فردوگاه کابل ۱۲ نیروی نظامی آمریکا کشته و ۱۵ تن  دیگر مجروح شدند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس قبل از اعلام رسمی مقامات نظامی آمریکا به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد در انفجار کابل دست کم ۱۲ نیروی آمریکایی کشته شدند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ۱۱ تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی آمریکا کشته و همچنین تعدادی از نظامیان آمریکایی مجروح شده اند.

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

مقامات پزشکی افغانستان اعلام کردند تلفات دو انفجار انتحاری عصر روز پنجشنبه در نزدیکی فرودگاه کابل به ۶۰ کشته و ۱۴۰ زخمی افزایش یافته است.

گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی انفجارهای کابل و کشته شدن نیروهای آمریکایی از سوی گروه تروریستی داعش گفت: در زمان مناسب برای حمله علیه داعش برنامه ریزی خواهیم کرد و این دشمن ما را باز نخواهد داشت.
بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در جمع خبرنگاران که از شبکه های تلویزیونی آمریکا بصورت زنده پخش شد، افزود: به فرماندهان آمریکا دستور داده‌ام عملیات نظامی علیه مواضع و تجهیزات داعش افغانستان را برنامه ریزی کنند. تروریست های داعش پیروز نخواهند شد.

وی افزود: درباره یافتن و ردگیری کردن رهبران داعش دلایلی داریم و می دانیم چه کسانی هستند؛ اما مطمئن نیستیم. راه هایی را پیدا خواهیم کرد که بدون اجرای عملیات نظامی بزرگ، آنها را خواهیم گرفت.
روز گذشته، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره وضعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهار داشت ما در یک محیط خطرناک و در کشوری که اکنون تحت کنترل طالبان است، کار می‌کنیم. احتمال حمله داعش بسیار واقعی است.

واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل

دبیرکل سازمان ملل و دبیرکل ناتو پنجشنبه شب به انفجار در فرودگاه کابل واکنش نشان دادند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در پیامی توئیتری نوشت: «قویاً این حمله تروریستی وحشتناک در بیرون فرودگاه کابل را محکوم می‌کنم.»

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی در ادامه نوشت: «اولویت ناتو همچنان خارج کردن هرچه بیشتر افراد به مکان‌های امن در اسرع وقت خواهد بود».

از سوی دیگر، «آنتونیو گوترش» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پیامی، این حمله تروریستی را محکوم و اعلام کرد دشواری اوضاع میدانی در افغانستان عزم ما را تقویت کرده و به ارسال کمک اضطراری به سرتاسر این کشور در حمایت از مردم افغان ادامه می‌دهیم.»

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

به نوشته «رویترز»، گوترش قصد دارد روز دوشنبه جلسه‌ای را در سازمان ملل و با حضور نمایندگان انگلیس، فرانسه، آمریکا، چین و روسیه که همگی از اعضای دائم شورای امنیت هستند، برگزار کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز پنجشنبه شب پس از اتمام جلسه اضطراری کابینه (کبرا) با محور تحولات افغانستان انفجار در محوطه بیرونی فرودگاه کابل را «حمله تروریستی وحشیانه» توصیف و آن را محکوم کرد و گفت در نتیجه این جلسه، عملیات خروج انگلیسی‌ها از افغانستان تا موعد مقرر متوقف نخواهد شد.

این در حالی است که برخی کشورها از جمله کانادا، نروژ و آلمان اعلام کرده‌اند، عملیات مشابه در افغانستان را متوقف کرده‌اند.

نخست‌وزیر انگلیس ضمن تأیید خبر کشته شدن شماری از نیروهای آمریکایی در این انفجار، به خانواده‌های قربانیان افغان و آمریکایی این حادثه تسلیت گفت.

جانسون در ادامه گفت، همواره روشن بود که «آسیب‌پذیری‌هایی در برابر تروریسم و حملات تروریستی فرصت طلبانه» در فرودگاه کابل وجود دارد.

روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا

یک روزنامه آمریکایی از ناکام ماندن عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران، خبر داده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: «مقام‌های آمریکایی می‌گویند پیام مکتوب ارسال‌شده از سوی یک افسر سیا که مسئولیت تشکیل شبکه‌های جاسوسی در ایران را به عهده داشت در سراسر بخش‌های مقر مرکزی این سازمان اطلاعاتی در لانگلی طنین‌انداز شد: شبکه مخبران آمریکا تا حد زیادی مغلوب عملیات‌ ضد اطلاعاتی بسیار کارآمد تهران شده بود و تهران، مانع تلاش‌ها برای بازسازی این شبکه شده است.»

نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شده، رژیم اسرائیل با فراهم کردن «اطلاعات موثق» درباره فعالیت‌های هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران به آمریکا برای پر کردن این شکاف کمک کرده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل سوابق طولانی همکاری با یکدیگر دارند و این همکاری‌ها به خصوص در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در آمریکا به شدت افزایش یافت.

با وجود این، نیویورک‌تایمز مدعی شده این وضعیت بعد از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا که خواستار احیای توافق هسته‌ای برجام بود تغییر کرد، تا جایی که در بهار سال جاری، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی حتی تبادل اطلاعاتی با آمریکا را به دلیل «عدم اعتماد به دولت بایدن» متوقف کرد.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، چالش پیش روی تل‌آویو و واشنگتن، در حالی که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای دیدار با «جو بایدن» به واشنگتن سفر کرده بازسازی اعتماد، آن هم با وجود پیگیری اهداف متناقض در قبال ایران است.

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

این روزنامه مدعی شده دولت بایدن پیگیری رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران را ترجیح می‌دهد، در حالی که مقام‌های رژیم صهیونیستی معتقدند، تنها با توسل به زور می‌توان از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کرد.

مقام‌های ارشد صهیونیستی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند، یکی از اهداف کلیدی نفتالی بنت مشخص کردن این خواهد بود که آیا دولت بایدن از عملیات‌های مخفیانه اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد یا خیر؟

مقام‌های صهیونیستی امیدوارند هر گونه توافق جدید با ایران، محدودیتی برای چنین عملیاتی که در گذشته به ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و عملیات خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای این کشور منجر شده، پدید نیاورد.

دیدار نفتالی بنت با بایدن در کاخ سفید چند هفته بعد از سفر «ویلیام برنز»، رئیس سیا به فلسطین اشغالی برای دیدار با همتای صهیونیستی‌اش انجام می‌شود.

نیویورک‌تایمز نوشته در دیدار نفتالی بنت با بایدن، نخست‌وزیر اسرائیل از آن جهت دست بالاتر را خواهد داشت که ایالات متحده برای اطلاعات درباره ایران بیشتر به اسرائیل وابسته شده است. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته، خطر این وابستگی در ماه آوریل (فروردین‌ماه) که اسرائیل عملیات خرابکارانه‌ای را در تأسیسات نطنز صورت داد آشکار شد.

مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند، نتانیاهو دستور داده بود تبادل اطلاعاتی با آمریکا را درباره این عملیات محدود کنند. در روز حمله رژیم صهیونیستی کمتر از دو ساعت قبل از عملیات خرابکارانه در تأسیسات هسته‌ای نطنز، دولت «جو بایدن» را از این عملیات آگاه کرده بود.

روزنامه آمریکایی با وجود این مدعی شده این زمان، کوتاه‌تر از آن بوده که واشنگتن بتواند به ارزیابی درباره آن عملیات بپردازد و یا اینکه بخواهد اسرائیل را از انجام آن منصرف کند.

حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

ائتلاف سعودی امروز نیز از زمین و هوا یمن را هدف حمله قرار داد.

به گزارش شبکه المسیره، حمله توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه «الرقو» در شهر مرزی منبه در استان صعده در شمال یمن با کشته شدن دست کم یک شهروند یمنی دیگر همراه شد.

مناطق پراکنده از شهر مرزی «رازح» در استان صعده نیز هدف حمله راکتی و توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی قرار گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شهرهای صرواح و ماهلیه و رحبه را در چهارده نوبت بمباران کردند.

در استان البیضاء هم شهر ناطع دو بار هدف بمباران ائتلاف سعودی قرار گرفت.

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

شهر الظاهر در استان صعده نیز دو بار توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران شد.

شهر شدا در استان صعده نیز امروز دو بار هدف حمله هوایی ائتلاف سعودی قرار گرفت.

عربستان سعودی در حالی مدعی موافقت با ایجاد آتش‌بس در یمن است که همچنان یمن را هدف حملات بی امان خود قرار داده و از محاصره همه جانبه این کشور دست نمی‌کشد.

مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تاکید کردند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، طرح پیشنهاد آتش‌بس بی فایده است.

تجاوز هوایی ائتلاف سعودی به یمن وارد هفتمین سال خود شده است و تا کنون هزاران غیرنظامی یمنی قربانی این حملات شده‌اند.

گزارش رسانه آمریکایی از حبس خانگی کرزای و عبدالله عبدالله

منابع خبری گفته‌اند که رئیس جمهوری پیشین و رئیس شورای مصالحه ملی در حبس خانگی هستند.

 سی‌ان‌ان گزارش داده است که حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی این کشور، در حبس خانگی هستند.

کشته و زخمی شدن بیش از 30 نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل/ واکنش سازمان ملل و ناتو به انفجار در فروگاه کابل/ روایت رسانه آمریکایی از تقابل جدید سازمان های اطلاعاتی ایران و آمریکا/ حملات سنگین و خونبار عربستان به یمن

این در حالی است که چندی پیش، یک منبع به ایندیپندنت گفت که طالبان پس از ورود به کابل، تمام محافظان دولتی عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان را خلع سلاح کرده‌اند اما به عبدالله اطمینان داده‌اند که جانش در خطر نیست و جنگجویان طالبان در بیرون از خانه‌اش در محله کارته پروان مراقب جان او هستند.

هفته گذشته نیز نیویورک تایمز به نقل از منابع افغان گزارش داده بود، پس از آن که نیروهای طالبان محافظین حامد کرزای را خلع سلاح کردند، او به خانه عبدالله عبدالله پناه برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۴
عملکرد داعش عجیبه هروقت به شکلهای متفاوت عمل میکنه همین امریکایهای قبول کزدن افغانها ببرن خیلی جسارت داشتن
پس تو این 20 سال که امریکا افغانستان رو اشغال کرده بود چه کار مثبتی انجام داد

الان اوضاع افغانستان بد تر از 20 سال پیشه - یعنی آمریکا نخواست که این طالبان رو از بین ببره
بایدن هم مثل بسیاری از بی وطن های دیگر با گرفتن پول و رشوه 1.5 میلیارد دلاری از چین به یک فرد بی وطن تبدیل شده است. بایدن ماموریت دارد آمریکا را خوار کند و این ماموریت را در ازای میلیاردها دلار رشوه که چین به خودش و خاندانش داده است اجرا می کند. امروز آمریکا بی کفایت ترین و بی عرضه ترین و خائن ترین رییس جمهورش را در طول تاریخ آمریکا دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
بایدن مایه ننگ و بی‌آبرویی ملت آمریکاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
حالا تو رو چه به آمریکا ! بابات آمریکاییه یا مامانت که نگران آمریکا شدی ؛...جای نگرانی برای کشور خودت دائم سرت در رسانه های سعودی و آمریکاییه
داعش بدست آمریکا ساخته شده تاخاورمیانه روی آسایشو نبینه.همیشه یه گوشه ای جنگ افروزی میکنن تابهانه ای باشه برای آمریکا که از اون کشور بیرون نرن.الانم باکشتن سربازای آمریکایی بهانه خوبی داد دست آمریکا که یه مدت دیگه تو افغانستان بمونن
اینه نتیجه وابستگی به آمریکا

جنگ و خونریزی - وقتی آمریکا منفعتش رو برد کشور رو مثل دستمال کهنه دور انداخت
این 30 کشته آمریکایی رو از کجا آوردین؟!!!!!!
پاسخ ها
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
یعنی نمیخونی چی نوشته شده؟ نوشته شده ۳۰ کشته و زخمی یعنی جمع ان ، واسه دلواپسان غرب باید حتی این رو هم توضیح داد
با چند تا کمربند انتحاری چند برابر حمله موشکی تلفات از دشمنشون گرفتن.
جنگ و خونریزی در افغانستان ادامه خواهد یافت
مهمترین درس افغانستان این بود که نباید برای دفاع متکی به دیگران باشیم. برعکس اقتصاد که قرار نیست هرچیزی رو خودمون تولید کنیم در بحث تولیدات نظامی باید تا جای ممکن خودکفا باشیم. در جنگ با عراق حتی ما برای خرید سیم خاردار هم مشکل داشتیم.
20 سال پیش آمریکا به بهانه حمله 11 سپتامبر به خاورمیانه حمله کرد و چندین کشور خاورمیانه رو با حمله مستقیم یا حمایت از تروریستها و جنگ داخلی نابود کرد.
"گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه در حساب کاربری‌ خود در تلگرام رسماً مسئولیت انفجارهای تروریستی فرودگاه کابل را به عهده گرفت."
این همان گروهی هست که آمریکا در سوریه از آن حمایت می کرد....
بعد از بیست سال حمایت آمریکائی ها و هزینه 2200 میلیارد دلار افغانی های بی عرضه کوچکترین همتی برای دفاع از خودشان نکردند و براحتی کشور را به طالبان دادند . حالا در حال فرار از وطن خود هستند . نمیدانند که هیچ جای دنیا وطن نیست و سایر کشورها دیگر حاضر به پذیرش آنها نیستند . مهاجرت حسابی دارد و نمیشود مردم یک کشور به جای تلاش برای حفظ و ساختن موطن خودشان ، راه بیافتند و سربار جامعه دیگری شوند .
مبارک است داعش در دو‌قدمی ما
یه بهانه که آمریکا همچنان عملیات کنه در اففانستان و الا کیه ندونه داعش دستپخت آمریکا و اسراییل وعربستان و ترکیه س مگه همین داعشی ها داخل اسراییل درمان نمی شدند .الان که آمریکا داره از افغانستان خارج میشه چه دلیلی داره داعش انتحاری بزنه ؟ تا قبل از خروج ِآمریکایی ها چرا داعش سه سرباز آمریکایی رو نکشت
این تذهبون؟

ادعای حمایت از مردم افغانستان، حمله به مردم یمن،
یک بام و هزاران هوا
طالبان ٥٠٠٠زنداني داعش و القاعده را ازاد كرد.
متاسفانه شما هم مشکل شبکه خبر رو دارین، 13 کشته آمریکایی‌ها رو تیتر کردین در حالی که 47 افغان بیگناه هم کشته شدن، ....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
وبقیه ی جملات تبدیل به نقطه چین شد متاسفانه
فضول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
درباره امار کشته و زخمی های امریکا گفته! متاسفانه چشم‌ شما دنبال عدد هست تا متن خبر و اینکه چه چیزی درج شده
افغان‌ها براتون مهم نیستن؟ کشته‌های اونا چی؟
ارتش آمریکا در خاورمیانه یک نیروی حافظ «جنگ» هست.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی