بازدید 112610

مصاحبه محسن رضایی با راشاتودی درباره شهادت رییس‌جمهور

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، در این باره با شبکه راشاتودی مصاحبه کرد.
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ 23 May 2024

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: محسن رضایی ضمن بیان تاسف و تاثر عمیق از وقوع این حادثه و ارتباط نزدیکش با شهید رئیسی خصوصا در مدت ۳ سال همکاری با ایشان در شورایعالی اقتصادی سران قوا گفت: علیرغم عمر کوتاه دولت شهید رئیسی و سکانداری وزارت خارجه شهید امیرعبداللهیان، گشایش بزرگی در روابط بین المللی ایران حاصل شد، بطوریکه در مدت کوتاهی ایران عضو اتحادیه های بریکس و شانگهای شد و همچنین تقویت فعالیت در اتحادیه اوراسیا و تحکیم روابط با همسایگان در دستور کار قرار گرفت و شهید آیت الله رئیسی، ابراهیم وار بت تحریم‌های اقتصادی را شکست و شهید امیرعبداللهیان هم به عنوان سیاستمداری برجسته و توانمند در روابط بین المللی عملکرد خوبی داشتند.

وی در پاسخ به سوال مجری شبکه راشاتودی مبنی بر اینکه این ایام شما را به یاد کدام دوران و روزهای تاریخ انقلاب می‌اندازد، گفت: غم و غصه و تاثر بوجود آمده در جامعه ناشی از شهادت رییس جمهور و هیات همراهش، شبیه روزهای غمبار شهادت شهیدان رجایی و با هنر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جمهوری اسلامی پختگی و قدرت گذر از این حادثه و بزنگاه را دارد، بیان داشت: علیرغم اینکه ما شخصیت های بزرگی را از دست دادیم و این حادثه ضایعه ای بزرگ برای کشور است، اما تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این حوادث منجر به استحکام درونی و وحدت بیشتر مردم و تقویت ایدئولوژی انقلاب شده و نشان از حقانیت این راه دارد.

وی در پاسخ به سوال مجری راشاتودی مبنی بر اینکه این حادثه چه تاثیری بر سیاست داخلی و خارجی ایران خواهد گذاشت، اظهار داشت: غالب کشورهای جهان و مجامع بین المللی از این اتفاق اظهار تاسف و چندین کشور اعلام عزای عمومی کرده اند و شهادت آیت الله رئیسی افق روشن‌تری از نقش تاثیر گذار ایران در روابط بین الملل و  رونمایی از روابط ملت‌ها با ایران بود.

مجری شبکه راشاتودی با اشاره به مشی انقلابی و ضد استکباری شهید رئیسی و سعی وی برای رهایی کشور از بند تحریم ها و موفقیت قابل توجه در این خصوص، پرسید: آیا این رویه پس از شهادت ایشان هم ادامه خواهد داشت؟

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پاسخ به این سوال گفت: آرمان و مرام آیت الله رئیسی که شامل مردم‌دوستی و گشایش درهای دیپلماسی ایران به روی تمام کشورهای دنیا بود در ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال مجری راشاتودی درباره وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها در مواجهه با چنین اتفاقی و تمهیدات اندیشیده شده در قانون اساسی، تصریح کرد: اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای چنین حادثه ای پیش بینی و دستورالعمل دارد، کما اینکه قبلا نیز این اتفاق افتاده است و خللی در امور کشور اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد؛ اما وجه تمایز این دست اتفاقات در ایران با سایر کشورها، وقوع موج عظیم تاثر، تاسف و تالم در طیف گسترده‌ای از جامعه در سراسر کشور است که در رحلت امام، شهادت حاج قاسم و امروز در واقعه شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون اقدامی برای بررسی علت حادثه انجام شده است و اطلاعاتی از دلیل وقوع این ضایعه بدست آمده است، اظهار داشت: علیرغم ظواهر مبین درخصوص عامل جوی دخیل در وقوع حادثه، سردار باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، دستور پیگیری فنی و دقیق حادثه توسط تیمی مشترک از تمام نهادهای اطلاعاتی کشور را داده‌ است و پس از تکمیل تحقیقات نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

مجری راشاتودی با اشاره به توییت محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه مبنی بر مقصر بودن آمریکا و غرب از بابت تحریم تجهیزات هوانوردی ایران، پرسید: چقدر با این موضوع موافقید؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال بیان کرد: آمریکا از دو جهت در وقوع این حادثه مقصر است، اول اینکه آمریکا از قبل از انقلاب تعهداتی درباره سیستم‌ها و تجهیزات هوایی ایران داشته است که به آنها عمل نکردند، از طرف دیگر تحریم های آمریکا سامانه‌ها و تجهیزات هوایی غیرنظامی ایران را نیز هدف قرار دادند، حال آنکه این بخش‌ها جزو عوامل انسانی و غیرنظامی است.

محسن رضایی در پایان ضمن اظهار علاقه فراوان به شهید آیت الله رییسی، افزود: بنده در طول عمر خدمتگزاریم تنها از ۳ شخص حکم گرفتم؛ اول حضرت امام خمینی(ره)، دوم رهبر معظم انقلاب و سومین حکم هم از شهید آیت الله رییسی بود.

تعداد بازدید : 6081
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری