بازدید 6308
۱

دستور رسیدگی به پرونده رئیس سابق خصوصی‌سازی

رئیس قوه قضائیه دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی و مدیران متخلف برخی شرکت‌ها، سازمان بازرسی تعیین تکلیف خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار را پیگیری کند.
کد خبر: ۹۹۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی مسئولان قضائی گفت: پرچم عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد توسط حسین‌بن‌علی علیه‌السلام برافراشته شده است. دستگاه قضائی به طور خاص هم متولی نظارت بر اصلاح بستر‌های فسادزاست هم قضاوت عادلانه و هم مقابله با مفسدان.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی در نظامات اقتصادی و تحقق دولت الکترونیک را از دولت، پیگیری می‌کنیم ادامه داد: توصیه در این زمینه کافی نیست، وظیفه ما اقدام و عمل براساس شاخص‌های قابل اندازه‌گیری است. حکومت امویان و عباسیان، نتیجه حاکمیت جهل بر جامعه اسلامی است. جامعه‌ای که جهل بر آن مسلط شود، قدرت‌های مستکبر بر آن حاکم می‌شوند. اول تحریف حقایق می‌آید و سپس تحریم می‌کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: فساد در حکومت اسلامی برچسب ناچسبی است. ذات نظام اسلامی پاک است و هاضمه آن، ضدفساد؛ فساد اداری در نظام اسلامی را بر‌نمی‌تابیم. نباید کارگاه‌هایی که توسط بانک‌ها تملک می‌شود، به تعطیلی کشانده شود، گزارشاتی که از استان‌ها داریم حاکی از تعطیلی برخی از این واحدهاست و این خلاف آن‌چیزی است که در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها وعده داده شد. از قضات دیوان عالی کشور بابت تصویب رأی وحدت رویه در خصوص ضمانت اجرا نداشتن قرارداد‌های بانکی با سود بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار تشکر می‌کنم. مهمترین اثر این اقدام دیوان، حمایت حقیقی از تولیدکنندگان بود.

رئیسی با بیان اینکه در موضوع پرونده‌های مرتبط با واگذاری‌ها درخصوصی سازی، دو جنبه وجود دارد، یکی جرایم افراد و دیگری بررسی نحوه واگذاری که آیا مطابق ضوابط صورت گرفته است؟، در واکنش به مسائل مطرح شده در جلسه درخصوص برخی واگذاری‌های مسئله‌دار در خصوصی سازی، دستور داد ضمن تسریع در رسیدگی به پرونده رئیس سازمان خصوصی سازی و مدیران متخلف برخی شرکتها، سازمان بازرسی، موضوع تعیین تکلیف خصوصی سازی‌های مسئله‌دار و خلاف ضوابط و مقررات مانند شرکت‌های هفت تپه و پالایشگاه کرمانشاه را از سازمان خصوصی سازی و وزارتخانه‌های ذیربط پیگیری کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خصوصی سازی با سال جهش تولید همخوانی ندارد کلآ خصوصی سازی میبایست برای مدتی منحل شود تا ریشه بیکاری در کشور برچیده شود.مجلس باید راهکار حدیدی ارائه نماید .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر