بازدید 4091

چند توصیه اساسی برای عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا

کد خبر: ۹۹۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 29 August 2020

یک عضو ستاد ملی مقابله با کرونا به بیان توصیه‌هایی برای عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا پرداخت.

به گزارش میزان، مینو محرز در خصوص راه های پیشگیری از کرونا در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: مهترین نکته در پیشگیری از ابتلا به کرونا پرهیز از حضور در تجمعات است و به همین دلیل توصیه می‌شود عزاداران در خانه هایشان به عزاداری و عرض ارادت به امام حسین (ع) بپردازند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در این مورد عملکرد خوبی دارند و مراسم عزاداری از طریق تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود و بهتر است مردم بیشتر از طریق رسانه ها عزاداری کنند و هر خانه به یک هیات تبدیل شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به اینکه کووید ۱۹ در اشک چشم نیز وجود دارد، متذکر شد: هنگامی که افراد در مراسم عزاداری گریه می‌کنند، و به اشک خود دست می‌زنند، در صورتی که ناقل این بیماری باشند دست هایشان آلوده می‌شود و اگر آن‌ها را به سطوح مختلف بزنند موجب آلودگی محیط می‌شوند.

محرز با بیان اینکه دست‌ها در برخورد با اشک باید شسته و ضد عفونی شوند، افزود: در صورت برگزاری مراسم عزاداری در هیات‌ها و تکیه‌ها بهتر است مراسم در فضای باز انجام شود و از حضور افراد برای مدتی طولانی در یک مکان سربسته و بدون تهویه خودداری شود چرا که تهویه هوا در پیشگیری از ابتلا به کرونا نقش بسزایی دارد و اگر هوا چندین بار تهویه نشود، محیط آلوده کننده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیان کرد: افراد برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حتما باید ماسک بزنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، برای مدت طولانی در تجمعات حضور نداشته باشند، در فضای باز عزاداری کنند و از حضور در مکان‌های بدون تهویه بپرهیزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر