بازدید 11237
۲

کردستان: خواهان حضور آمریکایی‌ها در عراق هستیم

یک نماینده حزب دموکرات کردستان عراق بدون توجه به مصوبه پارلمان این کشور، مدعی شد که عراق به حضور نیرو‌های آمریکایی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۹۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹ 25 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «عماد باجلان» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بارزانی) در سخنانی مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی نقش به سزایی در مبارزه با داعش داشتند و باید به حضور خود در عراق ادامه دهند.

به نوشته وبگاه بغدادالیوم، او که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بدون توجه به مصوبه پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، مدعی شد که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق قانونی است و این نیرو‌ها با دعوت دولت عراق حضور دارند.

این نماینده دموکرات کردستان در ادامه تلاش کرد تا مطالبه اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را مختص نمایندگان شیعه معرفی کند و ادعا کرد که اهل سنت و کرد‌ها چنین خواسته‌ای ندارند.

عماد باجلان افزود: «داعش شهر‌های شمالی را اشغال کرد و جنایت‌ها مرتکب شد، اما شهر‌های جنوبی این مسأله را احساس نکردند. هرچند الحشد الشعبی در جنگ با داعش فداکاری کرد و قربانی داد، اما خانواده‌های جنوبی، رنجی که شهر‌های اشغالی به دست داعش کشیدند را حس نکردند.»

او با اذعان به اینکه ایران اولین کشوری بود که اقلیم کردستان را در جنگ با داعش یاری کرد، مدعی شد که برای بهره بردن از پوشش هوایی و اطلاعات امنیتی نیاز به حضور ائتلاف آمریکایی بود.

این نماینده حزب دموکرات کردستان عراق، سپس گفت که اکنون داعش مهار شده و دیگر نمی‌تواند همانند سال ۲۰۱۴ خود را بازیابد، اما حضور نیرو‌های آمریکایی برای آموزش ارتش عراق و ارائه پشتیبانی هوایی و اطلاعات امنیتی مورد نیاز است.

پیش از این نیز، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق چندین بار با خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق مخالف کرده بود و این در حالی است که سال گذشته اکثریت پارلمان عراق رأی به خروج این نیرو‌ها داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
قیافه اش مثل کشتی گیران کج است
خاک به سرهای جاهل
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان