بازدید 37610
با نرخ نجومی ارز، از پیشنهادهای پایین تیم‌های گمنام هم نمی‌گذرند

موج کوچ ستاره‌های لیگ ایران به لیگ‌های درجه ۳ اروپا / عطش زندگی در اروپا و دریافت دستمزد یورویی میان فوتبالیست‌های داخلی

دستمزد یورویی و دلاری در کنار علاقه به زندگی در اروپا باعث شده ایجنت‌ها با درخواست بازیکنان ایرانی برای انتقال مستقیم از تیم‌های متوسط یا حتی خوب ایرانی به لیگ‌های درجه دو و سه اروپا مواجه شوند
کد خبر: ۹۹۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 25 August 2020

نرخ بالای ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث شده است، بسیاری از بازیکنانی که در لیگ نوزدهم فوتبال ایران درخشیده‌اند، به ترانسفر به تیم‌های اروپایی یا عربی به هر قیمتی فکر کنند، چون با کمترین دستمزد‌ها هم باز دریافتی بیشتری از لیگ بحران زده ایران خواهند داشت!

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تا چند سال پیش، مرسوم بود که ستاره‌های لیگ برتر ایران تمام تلاششان را معطوف به جلب نظر پرسپولیس و استقلال یا در نهایت سپاهان کنند تا در کنار امضای قرارداد‌های بزرگتر و دریافت ارقام بالاتر، شانس حضور در تیم ملی، بازی در لیگ قهرمانان و در نهایت انتقال به تیم‌های اروپایی و عربی را برای خود افزایش دهند.

اما حالا اغلب ایجنت‌ها با درخواست بازیکنان برای انتقال مستقیم از تیم‌های متوسط یا حتی خوب ایرانی به لیگ‌های درجه دو و سه اروپا مواجه هستند.

موج کوچ ستاره‌های لیگ ایران به لیگ‌های درجه ۳ اروپا / عطش زندگی در اروپا و دریافت دستمزد یورویی میان فوتبالیست‌های داخلی

حتی برخی ستاره‌های پرسپولیس و استقلال هم حاضرند با پیشنهاد‌های معمولی، یکی دو فصل را در کشور‌هایی مانند بلژیک، دانمارک، نروژ، سوئد، یونان، پرتغال، روسیه، ترکیه و... بگذرانند. آن‌ها دریافتی مطمئن ارزی را به کلنجار با تیم‌های بی پول ایرانی ترجیح می‌دهند.

در این میان، حتی لیگی مثل جمهوری آذربایجان هم مقصد برخی بازیکنان ایرانی شده است که به هیچ عنوان مسابقاتش سطح کیفی مناسبی ندارد؛ اما وسوسه زندگی در بیرون ایران و دریافت حقوق دلاری و یورویی، باعث ایجاد موج تازه‌ای از مهاجرت ورزشی در فوتبال کشور شده است.

البته خروج این دسته از بازیکنانی که اغلب کیفیت متوسطی دارند و تنها یکی دو فصل در بورس قرار گرفته‌اند، می‌تواند ضمن ورود ارز به کشور موجب باز شدن جا برای نمایش ستاره‌های جوانتر به خصوص در تیم‌های شهرستانی شود، اما تا حدی نیز خواسته یا ناخواسته افت کیفی بازی‌های لیگ را به همراه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد، در نقل‌وانتقالات امسال بر خلاف سال‌های گذشته ـ که استقلال و پرسپولیس و سپاهان و البته تراکتور تاثیرگذار بودند ـ حالا پیشنهاد‌های اروپایی دلال‌ها به بازیکنان تعیین‌کننده باشد و این فصل جابجایی‌ها کمی تفاوت داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود امسال بر خلاف سال‌های گذشته، شاهد کوچ تعداد زیادی از فوتبالیست‌های مطرح ایرانی به لیگ‌های خارجی باشیم. با بالا رفتن قیمت ارز، به نظر می‌رسد بازیکنان ترجیح می‌دهند به خارج از کشور بروند تا قرارداد‌هایی بر مبنای یورو و دلار ببندند و حتی برخی از آن‌ها از پیشنهاد باشگاه‌هایی، چون سومقاییت جمهوری آذربایجان هم نمی‌گذرند.

از طرفی در یکی، دو سال اخیر، برخی بازیکنان ایرانی که در اروپا درخشش چشمگیری داشتند، باعث شده‌اند تعداد مشتریان بازیکنان ایرانی نسبت به گذشته با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شود. بازیکنانی از جمله رضا اسدی، وحید امیری، فرشید اسماعیلی، شهریار مغانلو، پیام نیازمند، محمدرضا خانزاده، مهدی شیری، علی علیپور، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، سروش رفیعی، محمد محبی، مهدی قایدی، علی کریمی و... از جمله بازیکنان مطرحی هستند که مورد توجه تیم‌های خارجی و لیگ‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

از مقاصد احتمالی این بازیکنان می‌توان به لیگ‌هایی چون پرتغال، هلند، فرانسه، ترکیه، قطر، بلژیک، هلند، دانمارک و... اشاره کرد؛ تیم‌هایی که خواهان خرید بازیکنان ایرانی هستند و به نظر می‌رسد باید شاهد رفتن تعداد زیادی از ستاره‌های لیگ نوزدهم از ایران باشیم.

تیم‌ها هم از حالا باید به فکر جایگزین کردن بازیکنان جداشده خود باشند؛ آن هم در شرایطی که جذب بازیکنان خارجی ممنوع شده است. در این میان نیز مربیانی که بتوانند با بازیکنان جوان کار کرده و استعداد‌های ناب را پرورش دهند، قطعا موفق‌تر خواهند بود و نسل قدیمی مربیان کم‌کم کنار خواهند رفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
به جز يكي دوتا از بازيكنامون بقيه در سطح 2 اروپان ديگه خوب... باير مونيخ نميخوادشون كه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
فقط مربوط به فوتبالیست ها نیست. هر ایرانی در فکر فرار و مهاجرت از سرزمینی است که دستمزد یک انسان ماهانه صد دلار است به جایی که میانگین مردم با حقوقی 5000 دلاری زندگی انسانی دارند. من هم پول داشتم فرار میکردم و یک ثانیه درنگ نمیکردم
این کشور برای مسئولین کم سواد و بی تدبیر و فرزندانشان
آرزویم این است بعد از 42 سال عمر در ایران به هرجایی بروم تا کمی آرامش داشته باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
حقوق 5000 دلار به استاد دانشگاه میدن. واقع بین باشید. ضمنا نمیخوام بگم همه جیز خخوبه و شرایط برابره، ولی واقعا مخارج اینجا خیلی کمتره!
شهرود عادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
بله شما درست میفرمایید اساتید شاید هم کمی بیشتر بگیرند، ولی یک نیروی کار ماهر هم چیزی از مرتبه 2500 تا 3000 دلار میگیرد. نکنه فکر کردی به کارگر مثلا 100 دلار میدن؟
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
خب برن كه بهتره خودت هم گفتي حداقل ارز وارد مملكت مي شه. بعد سطح ليگ افت كنه مگر چي مي شه؟!! ته فوتبال ما اينه كه بره جام جهاني دفاع اتوبوسي كنه تو گروهش سوم بشه. حالا اگر نره جام جهاني چه اتفاقي مي افته؟!! هيچي
ناشناس
| Uzbekistan |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
با سلام
واقعا تا کار پیدا نکردین خارج از ایران نیاین... من همه چیزم را فر‌ختم امدم خارج تا الان چند تا کشور عوض کردم ولی شرایط اصلا خوب نیست... پولی هم که برام مانده دیگه نمیتوانم در ایران خانه بخرم و از اینجا مونده و اونجا رونده شدم
الان اروپا نهایتا که زبان کامل باشه و تازه مهارت بالای کار داشته باشی باید هفت روز هفته کل روز کار کنی تا دو سه هزار در بهترین شرایط گیرت بیاد و نصفش برای اجاره و باقی هم خرج ایاب و ذهاب ‌ خوراکو هیچی تهش نمیمونه وحتی یک تفریح وسفر کوچک هم نمیشه رفت... واقعا ایران برای من بهشت بود هم شمال میرفتم و هم جنوب و تازه تا پنجشنبه کار میکردیم و بعد از ظهر خونه بودیم و باشگاه میرفتیم و ، الان هیچکدوم نیست... بزینس و کار شخصی هم راحت نیست اینجا .... واقعا ایرانی هایی که در خارج خوب بندگی میکنن پول سنگین دارن از اجاره خانه های ایران و یا بزینسهای سنگینی که با خود ایران انجام میدن و یا طرف چند میلیون دلار با خودش پول اورده و داره میگذرونه...
به جز يكي دوتا از بازيكنامون بقيه در سطح 2 اروپان ديگه خوب... باير مونيخ نميخوادشون كه
درد داره بگم که همین محمد صلاح به تنهایی از کل لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران رزومه بهتری داره...
ما ایرانی ها فقط ادعا هستیم درحالی که دیگران در حال ساختن حال و آینده هستن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
واقعاً محمد صلاح هم الگوی اخلاقیست و هم الگوی ورزشیست .

عاشقشم به خدا
ناشناس
| Belize |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چقدر عادت کردید به ایران بد بگید؟ آخه محمدصلاح چی کرده تا حالا
من یک استقلالیم اما خداییش گل علی دایی به آث میلان یا دبل در برابر چلسی در لیگ قهرمانی اروپا،درخشش مهدوی کیا در هامبورگ و علی کریمی در بایرن مونیخ و بقیه بازیکنها را نادیده میگیری؟
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
به نظرم شما خیلی احساساتی نشو و درد نکش. کسی که چیزی نگفته . بله . رزومه خیلی از اینها از مسی هم پایین تره . چه نتیجه ای می خواید بگیرید؟ !!!
خوب چراًبررسي نميكنيم
فوتبالييتا رفتن شمشير بازا چي شطرنج بازا چي قايق رانا چي؟ پزشكا چي؟ مهندسا چي؟ سرمايه ها چي؟ خواننده ها چي؟ علوم پايه چي؟ اسلتيد دانشگاه ها چي؟ خوب يك دردي هستً ديگه اصلا بابا ما علوم مذهبي راراستاد شديم الان همه ما همه احاديث مستند و غير مستند را بلد شديم عزيزان بسه ديگه دانشگاه را بدين به دست دانشمندا حوزه را بديد دست روخانيون سياست را به اهل سياست واگذار كنيد تلويزيون را بديد به هنرمند ها ارتيست ها و تحليلگر ها نماز را به اهلش بسپارين منابر را بديد به وعاظ پول راربرًگردونيد در توليد اقتصاد را با صنعت شكوفا كنيد جلوًانباشت پول و سرقت مال مردم را بگيريد پليس حجاب وًامر به معروف و پليس امنيت اخلاقي را رها كنه اقا رها كن امر به معروف يعني عرفً جامعه و نهي از منكر نهي از گناه وًجرم نيست كه پليس بخواد اخه اخلاق كجا پليس لازم داره مسلمان .اخلاق تا به فعل بدل نشده جرم نداره كه بد اخلاقي من تا به ضرب وًجرح نرسيده كه پليس لازم نداره هزاري هم اخلاق من بد باشه حتي نعوذ و بالله كافر هم كه بد اخلاق ترين ادم هست تا به شمشير دست نبرده كه مجرم نيست كه بعد همه تو اينًمملكت جا ميشن تا وقتي همه سرًجاي خودشون نباشن وًحاي بيشتري اشغال كرده باشن و پول بيشتري ببرن خوب براي اينها جا نيست كه بارقرار دادوبلموتس چقدر ميشه كار كرد با هزاران هزار ارزي كه اختلاس شده چقدرًهنرمنداًرا ميشه خوشحال كرد اگر اجازه بديم نوازندگانً بنوازن نويسندگان بنويسن نميرن كتابشون را خارج چاپ كنن بعد كپي كتاب تو ايران فروش بره و چاپخونه ها گير كنن اگر جلو ابنهمه فارغالتحصيل بيسواد را بگيريم قطعا فضا براي مهندسين واقعي متفكرين سالم پزشكان غير سهميه اي باز خواهد شد وكسي نخواهد رفت امروزي كه ما براي كوچكترين چيزي يا مجرميم يا گناهكار و يا متهم يا مورد سو ظن كه ختي سقف خانه خودمون را هم نميتونيم ٥ سانت كوتاه يا بلند كنيم رنگ لباسمون هم مشگل داره خوب طرف ميزاره ميره وًما با مالياتمون فوتباليست پزشك و هنرمند ساختيم مفت ميديمش به اونا وًاونا هم ميزننش وهم استثمارشون ميكنن ما هم نگران نميشيم چون تصور ميكنيم كه فضاي بيشتريً در اين كشتي در اختيار داريم
کاش من هم به جای درس خواندن فوتبال یاد می گرفتم!
پاسخ ها
بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
من هم درس خوندم ول واقعا فوتبال علاوه بر تمرین استعداد بدنی و ژنتیکی هم میخواد عین خوانندگی و ... الکی حرص نخورید!
تازه یه کارمندی به من میگفت کاش کمی درس خونده بودم من هم یک داروخونه میزدم و پول پارو میکردم.....
اینم مختص فوتبالیستها نیست، پولدارها در هر سنی میخواهند بروند، جوانها دنبال کار در خارجند، اینجا فقط سن بالاهای بی پول و جوانهای فاقد کار بلدی میمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
یک نفر پیدا کن نخواد از این کشور بره؟!!!
کسی که خدمت به قدرتهای استعمارگر به خدمت به ملت خودش به دلیل زندگی شخصی و درآمد یورویی نشان می دهد که در فوتبال تربیت نسل اتفاق نمی افتد
پاسخ ها
سید علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
مگه ما چند بار زندگی می کنیم که باید تحمل شرایط سخت اقتصادی و تحریم رو هم تحمل کنیم. مگه شکم خانواده رو میشه فقط با شعار ترجیح خدمت به ملت سیر کرد. وقتی می تونن برن یه کشوری که حتی به نظر شما بی نام و نشونه ولی درامد خوبی داشته باشن چه اشکالی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چاییت یخ کرد علی آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اشتباهی مثبت دادم
واقعاً بپذیرید که اقتصاد یا همان پول حرف اول را می زند. اگر یک تیم درجه سه اروپایی به یک بازیکن ایرانی در سال فقط 50000 هزار یورو پرداخت کند (که مبلغ بسیار ناچیزی است در اروپا) معادل یک میلیارد و دویست پنجاه میلیون تومان ایران خواهد شد. و این یعنی در حدود ماهی 105 میلیون تومان. در حالی که حقوق یک استاد تمام دانشگاه در ایران ماهی در حدود 15 میلیون تومان است. خودتان قضاوت کنید.
به درک!!
منم فرصت مهاجرت برام پیش بیاد، از این کشور میرم. روزی نیست که با اعصاب داغون تغییرات قیمت اجناس رو شاهد نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
منم دوست دارم فرار کنم. خدا کمک کنه. همه دارن فرار میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
والله حداقل 70 درصد ملت اگه می تونستند برند عطای این مملکت را به لقایش می بخشیدند.
بذار برن ، هم برای فوتبال درآمدزایی داره و سطح فوتبال رو بالا میبره هم جا باز میشه برای جوونترها
اگه آقا زاده ها میرن، چرا اینا نباید برن؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
این ها با هنرشون میرن و آقازاده ها با پول حرام
ببخشیدا ولی به عنوان یک مثال، تیم میانه جدول بلژیک میتونه تیم ملی ایران رو شکست بده. تیم ملی بلژیک هم معمولا جزو 5 تیم برتر رنک جهانی فیفا هست. شما فکر میکنید فوتبال باشگاهی ایران تو چه سطحی هست؟
این افراد که تخصصی دارند و کاری می توانند انجام بدهند فکر کن روزی بگویند ورود اتباع ایرانی به اروپا و آمریکا آزاد است همه خواهند رفت دلار 20هزار تومان پراید 100 ملیون خونه که قیمتش به دلار باید گفت چون ریال کشش نداره و.... واقعا برای کسی برای ماندن در این سیستم و دستگاه فشل انگیزه داره؟
ان وقت بازیکنان اروپایی که حتی به لیک یک ایران می ایند در کجای این خبر زرد شما قرار دارد؟
همه میخوان از این مملکت فرار کنن فقط فوتبالیستا که نیستن هر روز یه بامبول داریم از گرونی و تورم و اقتصاد مریض و بورس که شده محل کلاهبرداری دولت تا تحریمای جدید که بزودی از راه میرسن ... تا الان نفت نمیتونستیم بفروشیم ولی از اول مهر فروش گاز و پتروشیمی هم تحریم میشه و مملکت میترکه یعنی زلزله ای بشه که کلا مملکت زیرو رو بشه صبرکنید ببینید ۲۶ روز دیگه
کاشکی میشد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
کاشکی میشد ماند و برعکسش ایران رو ساخت
این عطش زندگی در اروپا نیست این فلاکت زندگی در ایرانه
آدم نظرات کاربرا رو میخونی از داشتن یه همچین هموطنایی شرمنده میشه
طرف تو شاخ آفریقا با اون همه مشکلات ناشی از فقر و جنگ به وطنش بیشتر از شما بها میده
نویسنده محترم جعفر سلمانی از صنعت نفت آبادان رو از قلم انداختی!! از لیگ پرتغال پیشنهاد داره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار