بازدید 62042

شرط بن‌سلمان برای عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی

«مجتهد» کاربر توییتری افشاگر اسرار خاندان سعودی روز یکشنبه در توییتی نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مذاکره با آمریکایی‌ها، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به پادشاه شدن خود کرده است.
کد خبر: ۹۹۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶ 16 August 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مجتهد در توییتی نوشت: محمد بن سلمان و آمریکایی‌ها هم‌اکنون در حال چانه‌زنی بر سر این هستند که در مقابل اعلام عادی‌سازی روابط، شاهزاده‌های مخالف را به بیعت با او به عنوان پادشاه مجبور کنند.

این افشاگر اسرار خاندان سعودی در ادامه نوشته است:، اما میان آن‌ها (ولیعهد سعودی و آمریکایی‌ها) در مورد این موضوع که کدام یک اول انجام شود (پادشاهی یا عادی‌سازی) اختلاف وجود دارد. آمریکایی‌ها می‌گویند اول عادی‌سازی و محمد بن سلمان هم می‌گوید: اول بیعت با من.

پیش‌تر تارنمای خبری «آسیا تایمز» گزارش داده بود: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تا پیش از برگزاری انتخابات آمریکا در ماه نوامبر (آبان) کنترل حکومت در پادشاهی عربستان سعودی را به دست گیرد.

بن سلمان برای تحقق رویای خود که همان جانشینی پدرش است از ابتدای روی کارآمدن سعی کرده که به هر طریق موانع پیش روی خود را کنار بزند که مهم‌ترین آن‌ها حذف شاهزادگان سعودی است، افرادی که از هر نظر شایستگی و تجربه آن‌ها نسبت به بن سلمان جوان کم تجربه بیشتر بوده و اقدام اخیر وی در بازداشت چند شاهزاده متنفذ سعودی نیز برای رسیدن به قدرت شاهی در این کشور در همین راستا است.

همچنین سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

ریاض و ابوظبی به دنبال آن هستند قبل از پایان یافتن دوره اول ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند.

ناظران، کارشناسان و ملت‌های مسلمان و عرب، توافق امارات با رژیم صهیونیستی را در جهت تامین منافع انتخاباتی ترامپ و منافع نتانیاهو و به مثابه فروبردن خنجری در قلب ملت فلسطین خوانده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر