بازدید 6083

واکنش جنبش فتح فلسطین به سازش ابوظبی با تل‌آویو

نائب رئیس جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که خبر سازش ابوظبی با رژیم صهیونیستی اصلا تعجب آور نبوده و امارات سال‌هاست که مسئله فلسطین را بازیچه قرار داده است.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمود العالول» نائب رئیس جنبش فتح فلسطین تاکید کرد که خبر سازش ابوظبی با اسرائیل اصلا تعجب آور نبود و امارات سالیان سال است که مسئله فلسطین را سبک شمرده است.

العالول در گفتگو با رادیو فلسطین گفت: «مواضع حاکمان فعلی امارات با مواضع مردم این کشور و دیدگاه شیخ زاید آل نهیان که حامی مسئله فلسطین بود (بنیان‌گذار امارات)، مغایرت دارد».

این مقام فتح با بیان اینکه سازش امارات با رژیم صهیونیستی نخستین گام این کشور در خالی کردن پشت ملت فلسطین نیست، گفت: «امارات سال‌هاست که مسئله فلسطین را سبک شمرده است».

وی افزود: «این عادی سازی آشکار، بیانگر گسستی در موضع رسمی عرب است و خیانت به مردم فلسطین و لطمه به مسئله قدس و فلسطین است».

العالول درباره واکنش‌ها به توافق سازش امارات با رژیم صهیونیستی گفت: «اتحادیه عرب دعوت به برگزاری نشستی برای بررسی این قضیه کرده و رهبران فلسطین هم تلاش خود را برای حفظ اصول ملی ادامه می‌دهند».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

امارات خیانت سازش خود را با این ادعا توجیه کرده که اسرائیل طی توافق مذکور راضی شده است که از اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری دست بکشد.

ارتباط ابوظبی و تل آویو با وساطت نهاد‌های صهیونیستی - آمریکایی طی چند سال اخیر هر روز ابعاد گسترده تری پیدا کرده بود تا جایی که دو طرف در پروژه‌های اقتصادی و رزمایش‌های نظامی هم با یکدیگر همکاری داشته و اقدام به برگزاری سفر‌های متقابل می‌کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی