بازدید 8629
۳

حرکت دسته‌ها و عزاداری زیر سقف ممنوع!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد بر اساس تصمیم ستاد کرونا حرکت دسته‌های عزاداری در سطح استان و برگزاری مراسم ایام محرم زیر سقف ممنوع است.
کد خبر: ۹۹۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 15 August 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزای محرم در سطح ملی و استانی تهیه و به هیات‌های مذهبی ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری و حفظ سلامت مردم مراسم عزاداری باید حتما در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در این ایام توزیع هر نوع غذای نذری ممنوع است، اظهار داشت: نذورات مردم و هیات‌های مذهبی در ایام محرم باید به صورت کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع شود.

مرادی یادآورشد: استفاده از سنج و طبل نیز در این ایام در سطح استان کرمانشاه ممنوع است و حاضران در هیات های زنجیززنی نیز موظف به استفاده از زنجیرهای شخصی هستند.

وی به برگزاری مراسم در برخی از مدارس سطح استان اشاره کرد و گفت: برخی از حسینیه‌ها و مساجد استان فضای بازی برای برگزاری مراسم ندارند از این رو مراسم را در حیاط مدارس نزدیک خود برگزار خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید براینکه به دنبال توسعه شعار «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه هستیم، گفت: از افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و امکان ابتلای آنها به بیماری زیاد است تقاضا داریم که به جای حضور در هیات‌های مذهبی در خانه های خود به عزاداری بپردازند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه سیر نزولی دارد، گفت: باتوجه به رویدادهای پیش رو، وضعیت مطلوب شیوع بیماری کرونا در استان شکننده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلامت خودتان و خانواده تان را حفظ کنید
هر کسی از مراقب خانواده خود باشد این بیماری کنترل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
چرا زودتر نگفتی دنیا رو منتظر گذاشتی
فضای باز یعنی کوچه های باریک و خیابان و ترافیک و مزاحمت برای همسایگان؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی