بازدید 9783
در ستاد ملی مقابله با کرونا:

روحانی: باید سبک زندگی را برای سال‌ها عوض کنیم

رئیس جمهور گفت: این بیماری برای یک زمان کوتاه چند هفته‌ای نیست بنابراین ما باید سبک زندگی و پروتکل‌های مراسمات را برای ماه‌ها یا برای سال‌ها عوض کنیم.
کد خبر: ۹۹۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 15 August 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: کرونا در بسیاری از استانها روند نزولی پیدا کرده است و برخی از استانها از قبیل خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی عملکرد خوبی داشتند و از سیر صعودی متوقف شدند که این برای ما بسیار خوشحال کننده است.

وی افزود: برای مردم ما در موج اول بیماری کرونا، که بیشتر در ماه اسفند و فروردین امسال بود، روشن شد که این بیماری جدی است، اما برخی فکر کردند که زمان آن کوتاه است و باید دو سه هفته مراعات کنیم و سپس تمام می‌شود.

روحانی افزود: مردم در موج دوم کرونا متوجه شدند که این بیماری برای یک زمان کوتاه چند هفته‌ای نیست بلکه باید بلندمدت‌تر در نظر بگیریم. اینطور نیست که دو هفته تعطیل شود و سفر نرویم بلکه باید سبک زندگی و پروتکل‌های مراسمات را عوض کنیم، آن هم برای ماه‌ها یا برای سال‌ها. ممکن است واکسن کرونا ساخته شود ولی ممکن است دوباره به شکل دیگری ظهور و بروز داشته باشد.

وی افزود: ما باید برنامه‌ریزی بلندمدت برای خود در نظر بگیریم، یعنی باید برای کسب و کار خود فکر کنیم، زمانی فکر می‌کردیم این بیماری برای یک ماه است، خب می‌توان یک ماه کسب و کار را تعطیل کنیم اما وقتی می‌بینیم این بیماری برای ۶ ماه تا یک سال یا بیشتر ادامه دارد، باید برای تمام فعالیت های ضروری خود برنامه‌ریزی کرده و پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید سیستم جدیدی برای فعالیت‌های آموزشی، کسب و کار و مروادات خانوادگی و مراسم های محرم و رمضان و ... را طراحی کنیم. برای این کار هم مردم باید به صحنه بیایند و به وزارت بهداشت، متخصصین و دستورالعمل‌ها اعتماد کنند و بین همه مسئولین و آنهایی که نفوذ کلام و تریبون دارند یک وحدت بوجود بیاید.

روحانی گفت: اگر بنا باشد ستاد کرونا یک دستورالعملی صادر کند و فرد دیگری که جایگاهی دارد نوع دیگری توضیح دهد، افکار مردم متشتت می‌شود و اضطراب بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: دولت در این زمینه وطایف سنگینی دارد. در این شرایط زیرساخت‌های مربوط به بهداشت و درمان را تقویت، تکمیل و توسعه خواهیم داد. تا پایان امسال ۱۰ هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت ICU آماده و تکمیل می‌شود. ما هیچ سالی در این حد سرمایه گذاری نکرده بودیم یعنی باید بیش از سال‌های دیگر به بهداشت و درمان توجه کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: باید زیرساخت‌های دیجیتال را توسعه دهیم و برای این کار قدم‌های بلندی باید برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۸
اگر همون ابتدا قرنتطینه رو رعایت می کردین و از قم قرنطینه واقعی رو انجام میدادین و از مبادی اصلی کشور ... این اتفاق اینقدر وخیم نمی شد و نیاز به آمار سازی هم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
ماهی رو هر وقت از آب بگیریم تازس، الان به گفته معاون وزیر بهداشت، تهران مرکز پخش کروناست باید جلوی پخش این ویروس رو توسط مردم تهران به استان های همجواری بخصوص شهرهای شمالی بگیریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
ویروس کرونا از گیت های فرودگاه تهران وارد کشور شد.
همه دنیا جمع کردن. موج دوم صرفا از بی تدبیری شما و دولتت بود. روزی 200 تا خانواده بابت بی درایتی شما عزادار میشن. معلوم نیست کجا سیر میکنی
خجالت بکش آقای روحانی ؛؛ از زمانیکه آقای روحانی رای آورد سبک زندگی اکثر ایرانیان عوض شد چون روز به روز فقیرتر و بدبخت تر شدن
واقعا در تغییر سبک زندگی ایرانیان موفق بودی آقای روحانی ؛؛ بیچاره کردین مردم ایران رو
بعداز رفتن شما سبک زندگی ماخودبخود عوض خواهدشد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تا تفکر مردم ایران عوض نشود وضع همینه، مردم خودشون به اقای روحانی رای دادن.خلایق هرچـه لایق
شما سبک زندگی ایرانیان را خیلی وقت پیش عوض کردی با تدبیر های اقتصادی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تعویق کنکور تا اخر شهریور، از جنبه اماده سازی شرایط فیزیکی و تامین شرایط مبتنی بر پروتکلهای سختگیرانه خاص داوطلبان ۱۸ تا ۲۰ ساله کنکور سراسری، یک صرورت غیرقابل اجتناب است و به نظرات موافق و مخالف داوطلبان ربطی ندارد.
قبل از لعو تعویق توسط رییس جمهور، بحث کارشناسی در مورد ملزومات انجام کنکور در ستاد کرونا انجام گرفته بود و تصمیم بر تعویق یک ماهه بود که بنده معتقدم به دلایل سیاسی توسط رییس جمهور، این تصمیم لغو شد.
لذا خواسته ما تعویق یک ماهه مبتنی بر همان بحث کارشناسی قبلی است
از شنبه همه چیز به وضع عادی برمی گردد
آفاي رييس جمهور لطفا به مصوبات ستاد كرونا كه همانا تعويق يك ماهه كنكور بود جامه عمل بپوشانيد از استرس و نگراني خواب و آرامش نداريم
آقای روحانی ، تیه ای مونده که گلکاری نکرده باشی ؟ دیگه چه مدلش مونده ؟
دیگه زندگی واسه مردم نمونده که سبکش راعوض کنن
جان مردم درمقابل زمان خريدن مسولين
شما که از چهل سال پیش سبک زنگیت عوض شد
نظرتون در مورد این که ملت معده هاشون رو بکَنَن بندازن دور که گرسنه شون نشه چیه؟
به جز ما هیچ کشور همسایه و کشورهای نزدیکتر به محل شیوع را این بیماری اینقدربه سرعت و شدید درگیر نکرد !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی