بازدید 31989

جزئیات طرح جدید مجلس درباه یارانه بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 15 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از صدا و سیما، مالک شریعتی با بیان اینکه در طرح جدید مجلس، افراد فاقد خودرو هم از یارانه انرژی استفاده می‌کنند و عدالت بیشتری رعایت خواهد شد، گفت: درباره جزئیات طرح جدید مجلس برای تغییر سهمیه‌بندی بنزین، گفت: آنچه در این طرح هم‌اکنون در مجلس دنبال می‌شود استمرار وضعیت فعلی قیمت‌گذاری بنزین است و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اگر طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین به تصویب نمایندگان مجلس برسد و شورای نگهبان هم آن را تأیید کند سهمیه‌بندی بنزین از هر خودرو به هر فرد و کد ملی هر ایرانی تغییر خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در این طرح مقرر شده، افرادی که فاقد خودرو هستند و خانوارهایی که خودرو ندارند در یک نظام عادلانه‌تر از یارانه انرژی بنزین بهره‌مند شوند.

شریعتی گفت: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودرو هستند البته برخی از این خانوارها هم بیش از یک دستگاه خودرو دارند؛ لذا عادلانه نیست که افرادی که خودرو ندارند از یارانه انرژی در این بخش محروم باشند.

وی افزود: با توجه به حفظ میزان مصرف بنزین در کشور، و محاسبات انجام شده احتمالاً به هر کد ملی ۷ دهم تا ۸ دهم لیتر در روز اختصاص می‌یابد که به ازای هر فرد بر روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود و اگر آن‌ها سهمیه خود را استفاده کردند از یارانه انرژی بهره بردند و اگر هم از این سهمیه استفاده نکرده و یا به صورت ناقص استفاده کردند می‌تواند در یک سامانه‌ای سهمیه خود را به دیگران واگذار کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در سامانه در نظر گرفته شده، قیمت واگذاری آن زیر ۳ هزار تومان (قیمت دوم بنزین) خواهد بود و اگر هم نخواست آن را بفروشد در پایان ماه به دولت بازمی‌گردد تا دولت بتواند آن را صادر کرده و از این طریق مابه‌التفاوت آن را روی کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ کند تا خود افراد سرپرست نحوه استفاده از آن را مدیریت کنند.

شریعتی در پایان گفت: در این طرح افراد فاقد خودرو از یارانه انرژی توزیعی هم استفاده خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۲
طرح مسخره
وقتی به همه میدهند معنی ندارد
سلام و عرض ادب
اینکار خلاف عدالت اجتماعی است زیرا شخصی که خودرو خریداری نموده سالانه عوارض خودرو پرداخت می نماید و هنگام خرید هم تحت عناوین مختلف عوراض و مالیاتهایی را پرداخت می نماید که گفته می شود بابت تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی صرف خواهد شد و افراد فاقد خودرو با این گونه عوارضهای دریافتی از صاحبان خودرو از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند که بابت آن هیچگونه عوارضی نمیدهند پس حالا چطور باید از یارانه بنزین برخوردار شوند درصورتی که جای دیگر از آن برخورداند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
نکته جالبی بود بیمه شخص ثالث و طرح ترافیک و زوج و فرد و ... را هم کسی که خودرو دارد می پردازد
برای این طرح باید مصرف بنزین ماشین های وطنی لحاظ شود که هر صد کیلومتر حداقل 10 لیتر مصرف بنزین دارند نه اینکه فکر کنن همه ماشین ها هیبریدی و با برق کار می کنه
استاد پیچیده کردن امور هستید!
همیشه هم در آخر همه امور گندش بالا میاد که طرح خوبی نبوده. و در این میان عده‌ای مفسد ،میلیاردر شدند و فرار کردند!
این طرح به نفع دولت و به زیان مردم است . چون کسانی که ماشین ندارند الان بیشتر یارانه میگیرند ان هم بدون اما و اگر . دولت که بنزین مردم را نخواهد خرید چون صادرات ندارد. سیستمی هم که در این مورد وجود ندارد تا بخواهد راه بیفتد چند سال طول می کشد و بعد معلوم نیست دولتهای بعدی پول بدهند یا ندهند. نمایندگان مجلس به جای این طرحهای عوامفریبانه و بدون نتیچه برای ملت بهتر است فکر مهار تورم و حفظ ارزش پول ملی و رونق تولید و اشتغال باشند. ین مجلس فقط حرفهای شعاری و طرحههای شعاری دارد. همه کسانی که خودرو دارند که جزو قشر مرفه نیستند برخی دو سه دهه قبل با هزار بدبختی یک خودرو تهیه کرده اند و دیگر هم نتوانسته اند ان را عوض کنند.
آقا یکی هم بداد بورس برسه به سرنوشت صندوقهای قرض الحسنه دچار نشه! نگی نگفتی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بورس قرمز در نتیجه دخالت دولت طی 2-3 هفته اخیر است.
دولت را طمع بورس برداشته داره درش دخالت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
تو حتما خودرو داری اگه نداشتی همچین نظری نمیدادی
چه طنز تلخی است که نماینده های انتصابی دم از عدالت می زنند!!!!! چند میلیون نفر داشن آموز که باید تحصیل کنند به دلیل فقر و نبود امکانات نمی توانند تحصیل کنند هزاران کودک زباله گرد از صدقه سر سیستمی که خاوری ها و طبری ها را بازتولید می کند مدرسه نمی روند صدها و هزاران روستا از آب آشامیدنی محروم هستند آن وقت این نمایندگان فرمایشی به دنبال اجرای عدالت در دادن بنزین به کسی است که اصلا نیازی به بنزین ندارد.شما نمی خواهد نگران کسی که خودرو ندارد باشید اگر صادق هستید مشکلاتش را در بهداشت و درمان و بیمه و شغل و مسکن و ... حل کنید.
واضح است که به دنبال اجرای عدالت نیستید در آبان ماه کیسه دوخته بودند که با بنزین ۳۰۰۰ تومانی جیب مردم را خالی کنند که با کرونا همه محاسباتشان بر هم خورد و هزینه های دیگری هم بر آنها تحمیل شد بنزین روی دستشان مانده مردم که کم مصرف می کنند به ونزویلا هم که نمی توانند بدهند چون آمریکا مصادره اش می کند روسیه و چین هم که اجازه نمی دهند مشکلات با آمریکا حل شود پس تنها چاره دست بردن به جیب مردم است طبق معمول این ۴ دهه.
اگر خانواری سرپرست نداشته باشند انوقت این یارانه چه می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با قطره چکون بنزین میدن....
این مجلس هیچ کار دیگه ای بجز دستکاری قیمت بنزین نداره؟ مملکت هیچ مشکل دیگه ای نداره؟ اهان یادم اومد عزاداری محرم هم هست بقیه کشور هم که گل و بلبل
بنظرم منصفانه است
هشدار؟؟؟؟ اگر اين طرح مصوب بشه نه تنها به کسي که خودرو نداره کمکي نخواهد شد بلکه بنزين آنها به قيمت اندک خريداري شده و دوباره کرايه ها و قيمتها بالا خواهد رفت و موج تورمي شکل خواهد گرفت که ديگر کنترل شدني نيست و به ضرر قشر آسيب پذير و کسانيکه خودرو ندارند خواهد شد چون همان اندازه بايستي هزينه کرايه بيشتر بوده. هر بي تخصص هست با خريدن راي مددجويان کميته امداد و بهزيستي و ... برده ان مجلس و طرحهاي از من درآوردي بدون کارشناسي ميدن. مواظب باشين مردم ديگر کاسه صبرشون سر اومده و جرقه اي دوباره نزنيد.
کارت سوخت خودروهای بالای 25 سال سوزانده میشود و سهمیه بنزین ندارند. یارانه بنزین به انها تعلق میگیرد؟
این طرح حتی اگر تصویب شود در عمل غیر قابل اجراوپر هزینه اضافه کردن بوروکراسی دولتی ست هر کالایی قیمتی دارد قیمت ها را واقعی وتابع عرضه وتقاضا کنید.ودر عوض سیتم حمل ونقل عمومی را تقویت کنید .
کاری که باید 40 سال قبل انجام می شد
فقط بنزین آزاد را گرانتر نکنند فعلا که مردم گرفتار گرفتارتر شوند
حالا اون سهمیه 20 لیتری در ماه قیمتش چنده؟
بس کنیدبابافقط سرمردم روبااین دروغودغل هاگرم میکنن بریددنبال نون که خربوزه آبه ۴۰ سال بیچاره شدیم
خیلی برای این دولت متاسفم ازبس دروغ گفته گیج شده .چطور بحث یارانه ها که پیش میادمیگن باید طبقه مرتفع ازیارانه محروم باشه تو بحث بنزین طبقه ضعیف بایدبنزین داشته باشه هرچه به مردم ظلم کنید امریکا ازسرتان درمیاره خدا این آمریکا رابه افرادی امسال شماها نگه داشته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل