بازدید 4203

نصرالله: آمریکا نیازمند توافق ابوظبی و تل‌آویو بود

دبیرکل حزب الله لبنان گفت برای پیروزی ترامپ در انتخابات آینده امریکا این کشور نیازمند توافق ابوظبی با رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۹۹۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸ 15 August 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری "المیادین" که این سخنرانی را پوشش می‌داد، نصرالله با گرامی‌داشتن یاد "شهید حاج قاسم سلیمانی" برای نخستین بار در چنین سالگردی، گفت که وی در فرماندهی مرکزی جنگ نقشی مهمی را ایفا کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به توافق اخیر ابوظبی با رژیم صهیونیستی اظهارداشت: ما از توافق امارات و رژیم اسرائیل غافلگیر نشدیم، زیرا پیش از این وزرای اسرائیلی به امارات سفر می‌کردند و در برخی از حوزه‌ها دو کشور به توافقاتی نیز رسیده بودند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اعلام توافق این دو کشور، ظاهرا نیاز آمریکا بوده است تا این مساله به نفع ترامپ تمام شود و دلیل اعلام این توافق در این زمان این است که برخی حکام عرب نوکر آمریکا هستند چرا که ترامپ دنبال دستاوردی بیشتری در حوزه خارجی است و حکام عرب نیز در منطقه به دنبال خدمت به رئیس جمهور امریکا هستند تا وی در انتخابات برنده شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی حکام عرب در منطقه نوکر آمریکا هستند، گفت: آمریکایی‌ها با چپاول مالی عرب‌ها در حال دوشیدن سیاسی حکام عربی نیز است.

وی تصریح کرد: این اقدام امارات متحده عربی خدمتی به نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هست، زیرا نخست وزیر رژیم صهیونستی به دنبال این است که به مردم خود بگوید این توافق و صلح یک دستاورد تاریخی است.

نصرالله بیان کرد: در آستانه انتخابات آمریکا باید انتظار داشته باشیم که برخی کشور‌های عربی از توافق صلح با اسرائیل خبر دهند، تا شانس ترامپ در انتخابات آینده امریکا بهتر شود.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اقدام رسانه‌های عربی در ایران هراسی و خطر ایران، فریب کشور‌های عربی برای برقراری صلح با اسرائیل است، در حالی که برای تماس محرمانه با ایران نیز تلاش می‌کنند، آرزو دارند همزمان با برقراری روابط با رژیم صیهونیستی با ایران نیز روابط خوبی داشته باشند.

نصرالله افزود: اساسا اگر نقاب‌ها کنار رود چهره واقعی برخی حکام عربی نمایان می‌شود، زیرا باید چهره دروغگو‌ها و خائننان و کسانی که از پشت به ملت فلسطین و مسلمانان خنجر می‌زنند برای مردم روشن شود تا مسلمانان بتوانند دوست را از دشمن تشخیص دهند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه طرح خاورمیانه جدید که با اشغال افغانستان و عراق آغاز شده بود در لبنان با شکست مواجه شد، گفت: در جنگ ۳۳ روزه لبنان به لحاظ نظامی به تنهایی با رژیم صهیونیستی درگیر شد که ارتش آن، یکی از قوی‌ترین ارتش‍‌های جهان است.

وی تصریح کرد: مقاومت لبنان و هواداران آن‌ها تاکنون صبر و پایداری زیادی کرده اند و با جنگ با نیرو‌های رژیم صهیونیستی پیروزی بزرگی بدست آورند به طوری که اسرائیل وادار شد که به تجاوز خود پایان دهد و از شروط خود که از همان روز اول جنگ ۳۳ روزه وضع کرده بود، عقب نشینی کند.

نصرالله اظهارداشت: پس از ۱۴ سال همچنان پیامد‌های شکست نظامی و روانی رژیم صهیونیستی حفظ شده است و نشانه‌های آن باز هم در این رژیم به چشم می‌خورد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه تاکنون مقاومت نیروی بازدارندگی بزرگی در لبنان بوده است، یادآورشد: در مجموع آن چیزی که لبنان را تاکنون حفظ کرده مقاومت است نه چیزی دیگری.

وی تأکید کرد: تاکنون لبنان فقط با معادله مقاومت قدرتمند مانده است، درحالی که آمریکا، و رژیم اسرائیل و غربی‌ها می‌خواهند که لبنان تهی از مقاومت شود.

سید حسن نصرالله سلطه حزب‌الله را بر زندگی سیاسی لبنان را رد کرد و گفت: بهانه دخالت ما در امور سیاسی و منطقه دروغی بیش نیست و اگر ما امروز به آمریکایی‌ها بگویم برای مقابله با رژیم صهیونیستی مقاومت را کنار خواهیم گذاشت، آن‌ها بسرعت ما را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج خواهند کرد.

نصرالله از مقاومت به عنوان یک مسأله مهم موجودیت درمنطقه یاد کرد و افزود: آن چیزی که تاکنون ما را در لبنان زنده نگه داشته مقاومت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بیان کرد: مقاومت برای لبنان و مردم این کشور یک شرط مهم برای بقا و موجودیت است و ما در مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در منطقه و سوریه وظیفه مهمی داریم.

نصرالله با اشاره به شهادت علی کامل محسن بیان کرد: صهیونیست‌ها با شهادت این مجاهد باید منتظر انتقام تلافی‌جویانه حزب الله لبنان باشند.

نصرالله در ادامه خواستار روی کارآمدن یک دولت قدرتمند در لبنان شد و گفت: دولت آینده لبنان باید حمایت سیاسی تمام احزاب را داشته باشد، چرا که به باور ما هر دولت فاقد حمایت سیاسی در هر بزنگاهی سقوط خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما خواستار تشکیل یک دولت وحدت ملی هستیم، اظهارداشت: دولت آینده باید محاکمه عاملان انفجار اسکله بیروت را در در رأس امور و اولویت کاری خود قرار دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: درحال حاضر سخن از روی کارآمدن یک دولت بیطرف در لبنان است در حالی که اصلا در لبنان بی‌طرف نداریم که بر اساس آن دولت بی‌طرفی تشکیل شود.

نصرالله تصریح کرد: ما خواستار تشکیل دولت وفاق ملی هستیم و اگر این دولت تشکیل نشد، باید دولتی روی کار بیاید که بیشترین حمایت نمایندگان پارلمان و مردم لبنان را داشته باشد.

نصرالله خطاب به مقامات دولت آینده لبنان بیان کرد: هرکسی که نتواند در شرایط سخت کنونی مسؤولیت پذیر باشد، باید از حیات سیاسی لبنان خود را کنار بکشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان از هواداران مقاومت خواست، خشم خود را حفظ کنند، چرا که شاید این خشم برای پایان دادن به تلاش‌ها برای سوق دادن لبنان به جنگ داخلی مورد نیاز ما باشد.

نصرالله یادآورشد: تحرکات انجام شده در چند روز گذشته در بیروت که انفجار اسکله بیروت را به دنبال داشت، اقدامات مشکوکی بودند که از سوی برخی سفارتخانه‌های خارجی در بیروت هدایت می‌شدند و ما در زمان مناسب همه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

** دادگاه ترور رفیق الحریری

نصرالله در خصوص دادگاه بین‌المللی ترور رفیق الحریری گفت: ما همچنان مثل گذشته توجهی به احکام این دادگاه نداریم، بلکه هشدار می‌دهیم که برخی‌ها تلاش می‌کنند که از حکم این دادگاه، برای حمله به مقاومت استفاده کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان اظهارداشت: تنها راه برون رفت از این وضعیت لبنان، صبر و شکیبایی مردم و پایبندی آن‌ها به آرمان‌های مقاومت است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی