بازدید 34364
دو هزار و صد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت علی مطهری از توقف ساخت سریال «شهید مطهری» / واکنش زیباکلام به توصیه انتخاباتیِ کدخدایی / ادعایی درباره تحرکات انتخاباتی سعید جلیلی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: احتمال وتوی قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه / هشدار آشنا به سیاست‌زدگان تازه‌کار و سیاست‌پیشگان کهنه‌کار / داریوش قنبری: اصلاح‌طلبان نگران مشارکت مردم در انتخابات هستند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 14 August 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
شکایتِ تندِ نویسنده «پایتخت» از جشن حافظ

آرش عباسی، نویسنده فصل ششم «پایتخت»، با یادآوری حواشی پیش آمده برای او در چند ماه گذشته به خاطر این سریال، اعلام کرد سکوت خود را به دلیلِ حذف نامش از فهرست نامزد‌های جشن حافظ، می‌شکند و شکایت می‌کند. در فهرستِ بخش بهترین فیلمنامه تلویزیونی در جشن حافظِ امسال، نام آرش عباسی در بین نامزد‌ها به چشم نمی‌خورد و تنها نامِ محسن تنابنده در مقام سرپرست نویسندگان و طراح داستان ذکر شده است.

مورد عجیب بازار خودرو، حواله خریدار دارد، خودرو نه

این روز‌ها رونق ادامه دار خرید و فروش حواله در بازار خودرو، بازار داغی است که در حاشیه بازار سرد و سوت و کور خودرو سر برآورده است. ️خودروسازان بار‌ها نسبت با عواقب این خرید و فروش هشدار داده و آن را غیر قانونی اعلام کرده‌اند، اما این اقدام از طریق اعطای وکالت بلاعزل، تحویل چک و... در محضر صورت می‌گیرد. قیمت‌ها در بازار این روز‌ها تحت تاثیر کاهش قیمت ارز به صورت نسبی و عقب‌نشینی قیمت سکه با کاهش مواجه شده است، اما محدوده این کاهش قیمت ۵ میلیون تومان است.

عدم کیفیت ۴۰ درصد ساختمان‌های نوسازی شده در پایتخت

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: متاسفانه ۴۰ درصد بافت‌های نوسازی شده در بافت فرسوده از نظر کیفیت ساخت، مطلوب نیستند. این ساختمان‌ها به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های ساخت و ساز و به کارگیری مصالح غیر استاندارد، جزو ساختمان‌های ناایمن محسوب می‌شوند. ۱۰ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم که ویژگی اصلی آن عدم استحکام است. متأسفانه بافت ناپایدار جزو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود. تهران در معرض تهدید‌های طبیعی قرار دارد و قطعا وجود بافت ناپایدار می‌تواند مشکلات آن را دوچندان کنند. /ایسنا

جزییات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار

«امیرآبادی فراهانی»، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بر اساس این طرح ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند. اگر مقداری از سهمیه بماند، زمانی که دولت می‌خواهد کارت سرپرست را مجدد شارژ کند، موظف است کل باقی مانده آن را براساس قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس خریداری و به حساب سرپرست واریز کند. اگر نفت گران شود و قیمت فوب افزایش پیدا کند، کسی که مصرف بنزین کمتری دارد، پول بیشتری دریافت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر کاهش مصرف خواهیم داشت.

جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸
 
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه و جزئیات اخذ مالیات از خریداران سکه در سال ۹۸ را مشخص کرد. طبق قانون مالیات‌های مستقیم، به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات عملکرد سال ۱۳۹۸ دریافت کنندگان سکه تمام بهار آزادی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، آن دسته از اشخاص حقیقی خریدار سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در سال ۱۳۹۸ به دریافت حداکثر (۱۸۵) قطعه سکه اقدام کرده، مشمول مالیات مقطوع موضوع این دستور العمل هستند. این گروه از خریداران سکه از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون صدرالاشاره و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند و مالیات اشخاص موضوع این بند که اظهار نامه مالیاتی خود را در موعد مقرر تسلیم کنند، بر اساس رسیدگی به اسناد و مدارک ارائه شده تعیین خواهد شد. / ایسنا

دلیل عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت

محمود واعظی گفت: حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و این کمیته بهداشتی این ستاد است که در این زمینه تصمیم می‌گیرد و همه تابع مصوبات و تصمیمات هستیم. تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتبا توسط اینجانب به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مساله آگاه و جلسه را مدیریت کنند، متاسفانه این اطلاع رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفا پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و آن هم پس از رای گیری اطلاع داده شد. نمونه همین مساله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رای اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهور در آن جلسه به نمایندگی از رئیس‌جمهور از وزیر پیشنهادی دفاع کرد. با این حال، دیروز با استناد به آیین نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهور ممانعت شد. /پاد
 
سلامتی: اصلاح طلبان هنوز زمان کافی برای ورود به انتخابات ۱۴۰۰ دارند

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب: اصلاح طلبان هنوز زمان کافی برای ورود به عرصه انتخابات سال ۱۴۰۰ دارند.شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با دعوت از تمامی احزاب و شخصیت‌های این جریان، باید سازوکار انتخاباتی مشخصی را برای فعالیت‌های پیش رو تعیین کند.گروه‌های مختلف جبهه اصلاحات احترام خاصی برای مجمع روحانیون مبارز قائل هستند، این مجمع نیز هر زمان که لازم باشد، در جایگاه ریش سفیدی به تصمیمات مهم، ورود پیدا خواهد کرد.آقای خاتمی، شخصیت محوری جریان اصلاحات است نه یک لیدر یا رهبر. باید از ظرفیت ایشان در مسیر انتخابات ۱۴۰۰ بهره گرفت.شورای عالی سیاست‌گذاری به پایان خط رسیده است و امروز این شورا دیگر در عمل وجود ندارد./خبر آنلاین
 
پیام ظریف از لبنان به سید حسن نصرالله

وزیر خارجه کشورمان در پیام هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیام هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان چهاردهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ ۳۳ روزه علیه متجاوزان صهیونیست را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.ظریف امروز ۱۴ اوت همزمان با سالگرد این پیروزی بزرگ در لبنان حضور دارد.
 
فعال اصولگرا: خیز فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰ با شیب تند و سرعت غیرمجاز بود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مطالبی که از زبان فتاح شنیده شد، اگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نبود ارزش بیشتری داشت که به دلیل مطرح شدن آن‌ها در فاصله نزدیک به انتخابات، در میان اذهان فعالان سیاسی به عنوان رفتار انتخاباتی تعبیر شد.وهاب عزیزی فعال سیاسی اصولگرا و دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی، در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص بازتاب‌ اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی، گفت: مطالبی که از زبان آقای فتاح شنیده شد، اگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نبود، ارزش بیشتری داشت که به دلیل مطرح شدن آن‌ها در فاصله نزدیک به انتخابات، در میان اذهان فعالان سیاسی به عنوان رفتار انتخاباتی تعبیر شد که برای من هم چنین ذهنیتی ایجاد شد. در واقع با این حرف‌ها به نظر رسید که خیز فتاح برای انتخابات ۱۴۰۰ با شیب تند و سرعت غیرمجاز بوده است. وی ادامه داد: اگر فتاح به مواردی همچون اینکه چه کسانی در بنیاد مستضعفین و با چه ساز و کاری املاک را واگذار کرده‌اند، سهم مقصران بنیاد چقدر است، آیا گزارش دقیقی از عملکرد بنیاد از بدو تاسیس آن تاکنون دارد، گزارشی از اموال، درآمدها و محل هزینه دارد، چقدر از درآمدها و اموال بنیاد مستضعفان برای مستضعفین هزینه شده است، اشاره می‌کرد، شاید از تندی مصاحبه و شائبه انتخاباتی آن کم می‌شد.
 
پیشنهاد یک نماینده: کشور در ایام برگزاری کنکور تعطیل شود

نماینده شازند در مجلس پیشنهاد داد که کشور در ایام برگزاری کنکور تعطیل باشد.محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لغو تعویق کنکور و برگزاری کنکور در موعد مقرر از چهارشنبه هفته آینده گفت: هفته آینده رقابت سالم بین بیش از ۱.۵ میلیون شرکت کننده در کنکور برگزار می‌شود. وی با اشاره به برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور در سراسر کشور، افزود: پیشنهاد می‌شود روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و همچنین شنبه اول شهریور که کنکور برگزار می‌شود در کشور تعطیل رسمی اعلام شود تا هم خانواده‌ها برای تردد در سطح شهرها دچار مشکل نشوند و هم بتوانند در کنار فرزندان خود در مراکز امتحان حضور یابند و یک احساس آرامشی داشته باشند.نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث پیرامون تعویق کنکور و لغو آن موجب استرس بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد که می‌توانیم با تعطیلی کشور و همراهی خانواده‌ها با فرزندان‌شان تا حدودی این استرس را کاهش دهیم.
 
شکایت نمایندگان مجلس از آخوندی و زنگنه

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت‌نامه از آقایان زنگنه و آخوندی را امضا و آماده کرده و هفته آینده تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با فارس درخصوص توئیت اخیر خود مبنی بر شکایت از بیژن زنگنه و عباس آخوندی، اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شکایت‌نامه را امضا و آماده کرده و هفته آینده تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون افزود: امروز ما با پدیده‌ای به نام ترک فعل مواجه هستیم‌ که افراد طی آن اجازه نمی‌دهند کارهای بزرگ در مملکت انجام شود و این کارهای بزرگ در آینده مانند بهمنی بر سر مردم خراب می‌شوند و آن‌ها را نسبت به نظام و کشور بدبین خواهند کرد.وی ادامه داد: یکی از این اقدامات، توقف ۶ ساله ساخت مسکن و بی‌تدبیری وزیر وقت یعنی آقای آخوندی در خصوص عدم توسعه ساخت مسکن بود که امروز مستأجران را ناراضی و نسبت به نظام هم بدبین کرده است.ابوترابی تصریح کرد: وزیر نفت نیز تمام اقدامات بزرگ نفتی ما که باعث می‌شد از وابستگی به نفت خام جدا شویم و به سمت فراورده آن حرکت کنیم را متوقف کرده است.
 
ادعایی درباره تحرکات انتخاباتی سعید جلیلی برای ۱۴۰۰

یک نماینده سابق مجلس معتقد است که برخی افراد از هم اکنون نشست‌هایی را در موضوع انتخابات ۱۴۰۰ برگزار می‌کنند.سید حسین نقوی حسینی در گفت‌گو با ایسنا، در واکنش به شایعه نقل شده از وی در ارتباط با تشکیل ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: من نگفتم ستاد آقای جلیلی یا شخص دیگری تشکیل شده است. این نقل قول از طرف خودم را تکذیب می‌کنم. من عرض کردم افرادی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند و نشست‌های خصوصی برگزار می‌کنند که کسانی مثل آقای جلیلی هستند.وی در ارتباط با حضور چهره‌های سیاسی در انتخابات پیش روی گفت: اصولگرایان راه بسیار سختی در پیش دارند؛ برعکس اینکه بعضی‌ها می‌گویند دولت بعدی دولت اصولگرایان است، من می‌گویم اصلا این طور نیست که به این راحتی درباره‌اش حرف می‌زنند و آن‌ها راه سختی در پیش دارند. این فعال سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین سوال برای مردم این است که فرق این همه کاندیدا با هم چیست؟ مثلا روحانی با عارف و جلیلی و فتاح و قالیباف و آیت الله رئیسی و زاکانی چه فرقی دارد؟ کدام یکی از آن‌ها رویکرد متفاوتی خواهند داشت. همه می‌گویند باید با فساد مبارزه کنیم. همه می‌گویند بورس باید فعال شود. همه می‌گویند خصوصی سازی راه نجات کشور است. احمدی نژاد هم همین را می‌گوید؛ او هم معتقد به خصوصی سازی و جذب سرمایه و توزیع عادلانه است.
 
داریوش قنبری: اصلاح‌طلبان نگران مشارکت مردم در انتخابات هستند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مسائلی که در شورای عالی سیاستگذاری رخ داده به زودی حل می‌شود.داریوش قنبری، عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، درباره برگزاری جلسات حزبی از سوی برخی احزاب اصلاح‌طلب و اینکه آیا این جلسات تداوم خواهد داشت، گفت: یقینا اصلاح‌طلبان هم مانند سایر جریانات سیاسی در کشور، برای انتخابات سال آینده برنامه دارند و مشارکت خواهند داشت اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، بحث نبود یک تشکّل وحدت بخش در این جریان است. به ویژه با مسائلی که در شورای عالی سیاستگذاری رخ داده که البته این مشکل به زودی حل می شود.

او افزود: در مجموع در ارتباط با وحدت تشکیلاتی، تصور نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان با مشکل مواجه شوند. یقینا سازوکاری را برای وحدت احزاب اصلاح‌طلب ایجاد خواهند کرد و جبهه اصلاحات، سازوکاری را برای وحدت بخشی ِ درون خود پدید خواهد آورد. در شرایط فعلی، یکی از نگرانی‌هایی که اصلاح‌طلبان دارند به نظر من نگرانیِ سایر جریانات سیاسی نیز هم هست، بحث مشارکت ِ مردم در انتخابات است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: با توجه به انتخابات مجلس ۹۸ که ما کمترین میزان مشارکت را در دوران پس از انقلاب داشتیم، به نوعی جریانات سیاسی تحت تاثیر این میزان کمِ مشارکت قرار گرفتند و دنبال این هستند که تحلیلی واقع بینانه از علل این مشارکت پایین داشته باشند و به نوعی بر میزان فعالیت آنها هم این وضعیت مشارکت، تاثیرگذار بوده است.قنبری تصریح کرد: به هر حال توجه جریان اصلاح‌طلب به عنوان یک جریان مردمی یقینا به عقبه اجتماعی خود خواهد بود و به دنبال این است که ببیند، مردم و عقبه اجتماعی چه انتظاری از اصلاح‌طلبان دارند و آیا آنها قادر خواهند بود که این انتظارات را به نوعی برآورده کنند یا خیر؟ به نظر بنده این موضوع در نحوه مشارکت و حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده، تعیین کننده خواهد بود.
 
هشدار آشنا به سیاست‌زدگان تازه‌کار و سیاست‌پیشگان کهنه‌کار
 
مشاور رییس جمهوری تلاش‌های بی‌وقفه برخی سیاست‌زدگان تازه‌کار و سیاست‌پیشگان کهنه‌کار برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سیاستگذاری کشور را بیش از آن‌که ثمرات جناحی داشته باشد، دارای خطرات ملی دانست.حسام الدین آشنا روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: هشدار، تلاش‌های بی‌وقفه برخی سیاست‌زدگان تازه‌کار و سیاست‌پیشگان کهنه‌کار برای ایجاد اختلال در سامانه‌های سیاستگذاری کشور بیش از آن‌که ثمرات جناحی داشته باشد دارای خطرات ملی است.مشاور رییس جمهوری افزود: این دولت می‌رود، شما می‌مانید و نظام و مردم. بذر آرامش بپاشید؛ آن که باد می‌کارد طوفان درو می‌کند.اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز پیش از این اعلام کرده بود که عده‌ای نمی‌خواهند واقعیت‌های جنگ اقتصادی و مسائل مرتبط با کرونا را بپذیرند و عملکرد دولت را زیر سوال می‌برند.
 
قالیباف از میرسلیم شکایت کرد

رئیس مجلس به واسطه اتهامات و افترایی که نماینده تهران متوجه وی کرده است، از میرسلیم شکایت کرد.کانال تلگرامی فردا نوشت: به تازگی اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرده که بر خلاف گمانه زنی ها ارتباطی بین نماینده دستگیر شده مجلس و موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری وجود ندارد و به نوعی اتهام میرسلیم را رد کرده است. با این حال میرسلیم اتهام بزرگ خود علیه قالیباف را تکرار کرده و از رد و بدل شدن ۶۵ میلیارد تومان برای انجام نشدن تحقیق و تفحص سخن می گوید. او تا کنون جز تکرار این تهمت هیچ سند و شاهدی ارائه نکرده است. از دستگاه قضایی انتظار می رود با توجه به شکایت قالیباف به این موضوع رسیدگی کند و در صورت محکومیت میرسلیم با او برخورد شود تا اتهام زنی و تخریب بدون هزینه نماند.
 
واکنش زیباکلام به توصیه انتخاباتیِ کدخدایی

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در هفته جاری بی حاشیه نبود، مهمترین حاشیه هم به یک سوال برمی گشت که جوابش گرچه کلی بود اما به خیلی از چهره های سیاسی کشور برمی گشت. عباسعلی کدخدایی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بررسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را آغاز کرده اید، گفت: «شورای نگهبان هنوز ورود و اقدام در این زمینه نکرده است. البته توصیه می شود کسانی که در دوران قبل صلاحیت آنها تایید نشده است، در این دوره انتخابات شرکت نکنند» .صادق زیباکلام درباره صحبت های اخیر عباسعلی کدخدایی به نامه نیوز گفت: منظور سخنگوی شورای نگهبان چه محمود احمدی نژاد، چه شخصیت های سیاسی اصلاح طلب و چه اصولگرا باشد اساس و فلسفه این سخن مغایر با مولفه های انتخابات آزاد است.

وی افزود: شورای نگهبان درباره انتخابات خودش تصمیم می گیرد و خودش هم عمل می کند. این توصیه، حرف، منطق و استدلال که «افراد ردصلاحیت شده در ادوار گذشته در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نکنند» معلوم نیست آقای کدخدایی آن را بر اساس کدام قانون و ضابطه بیان کرد و از کجا آمده است.این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: عکس همین توصیه هم قابل بیان .است، آقای کدخدایی می توانست بگوید «کسی که یک بار ردصلاحیت شده معنایش آن نیست که همیشه ردصلاحیت خواهد شد». چون امکان دارد فردی بر اثر وجود مسئله و مشکلی در یک زمانی ردصلاحیت شده باشد اما بعد مدتی آن مشکل رفع شود و امروز صلاحیت پیدا کند یا برعکس کسی چند سال پیش صلاحیت داشت و حالا ممکن است صلاحیت نداشته باشد.
 
روایت علی مطهری از توقف ساخت سریال «شهید مطهری»
 
شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد، خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سی‌امین سالگرد پیروزی ایران در جنگ تحمیلی را که با ارسال آخرین نامه صدام به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و پذیرش مجدد قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر همراه است، جشن گرفت.علی مطهری هم در این مراسم، با انتقاد از رویکرد صداوسیما در مواجهه با واقعیات تاریخی گفت: متأسفانه صداوسیما با آقای هاشمی برخورد بدی دارد. ایشان یک واقعیت است و شما نمی‌توانید در سالگرد جنگ، سالگرد پیروزی‌ها و همینطور در ایام رحلت ایشان، نامی از او نبرید.

فرزند شهید مطهری و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: دیکتاتور‌ها روحیات خاصی دارند و عموما در زندگی شخصی دچار عقده‌های زیادی هستند. اگر زندگی صدام را بخوانید خواهید دید که آقای هاشمی در برخورد با او چگونه متوجه این عقده‌ها بوده و او را درک کرده است. ایشان در روابط با عربستان نیز همین درک را داشت و همین باعث شد روابط ما با عربستان در دوران آقای هاشمی، متفاوت باشد.وی با اشاره به تعبیر شهید محلاتی درباره شهید مطهری که او را قوه عاقله انقلاب خوانده بود، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز قوه عاقله نظام در کنار مقام رهبری بود.

مطهری با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در کتمان واقعیات تاریخی کشور گفت: زمانی قرار بود سریالی درباره شهید مطهری بسازند که یکباره متوقف شد. علت را جویا شدیم گفتند در روند زندگی ایشان به آقای منتظری و بازرگان و شریعتی که رسیدیم، به مشکل خوردیم. بهرحال شهید مطهری، ۱۱ سال با آقای منتظر هم‌مباحثه بود. سال‌هاست نقش آیت‌الله منتظری را در انقلاب اسلامی سانسور می‌کنند، در حالی که این برخورد با واقعیات تاریخی واقعا غلط است.
 
احتمال وتوی قطعنامه آمریکا توسط چین و روسیه

شورای امنیت سازمان ملل، روز جمعه، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به رای گذاشت و به احتمال زیاد با مخالفت چین و روسیه وتو خواهد شد. رویترز به نقل از دیپلمات‌ها پیش‌بینی کرد، این قطعنامه توسط روسیه و چین وتو شود. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که ایالات متحده هر کاری را که بتواند انجام می‌دهد تا تحریم تسلیحاتی بین‌المللی در مورد ایران را در سازمان ملل متحد گسترش دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸۵
رای. بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بهترین روش بکار بستن علوم عقلی در اقتصاد برای کنترل تورم و رساندن آن به نقطه مطلوب هست . یعنی جلوگیری از رشد نقدینگی دست مردم و جذب آن بسمت تولید و اشتغال . چگونه میشود تورم را کنترل کرد . در ۹۰ و ۸۰ سال پیش برای چنین منظوری از ورود کالاهای خارجی بجز قند و شکر موافقت نمیشو و دیگر اقلام کنترل سخت وجود داشت . پول پاشی و دستگاهیی که بودجه بر و مردمی بودند و بیشتر به بخش تبلیغ فرهنگی دحالت داشتند از دولت بودجه نداشتند . سوم فروش زمین به ملاکین بزرگ بود تا بتوانند با فروش زمینها به فیودالها بتوانند بخشی از بودجه عمرانی و راه سازی و کارخانجات را با پول و مالیلت بر قند و شکر و طلا و جواهر از فروش زمین های بزرگ و بلا مصرف جذب کنند . چون نفت دست انگلیس بود ........
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
های گفتی ...!!! اتفاقا چه کار خوبی میکنید که رای نمیدهید ! بسه دیگه هر چی رای دادید و مملکت به این روز نشاندید شماها که رای ندید کیفیت انتخابات بر کمیت خواهد چربید ! خدا خیرتان بدهد خوب کاری میکنی !!!
این آقایان نظیر قالیباف چرا طبق قانون داراییهای خود و خانواده هایشان را اعلام نمیکنند؟
چندی پیش فرمودند در حساب بانکی شان ۷۰۰ هزار تومان دارند و خانواده جمعا بیشتر از ۵ ملیون ندارند.!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
این اقایان طبق قانون نیستند
قانون طبق این اقایانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
امار دادنت هم به درد خودت می خورد و دروغ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
فقط احمدی نژاد این قانون را قبول داشت و دیگر هیچ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
ناشناس ۲۲:۱۳ :
همه در برابر قانون برابرند ولی برخی برابر تر هستند !
خدایی جدای از استدلال بحق صدا و‌سیما، آقای مطهری در سطحی نبودند که با پول بیت المال و مردم سریال بسازند در حالیکه برای قاضی استاد، استاد مطهری سریالی ساخته نشده
این توقعات از آقای مطهری بعید هست باید توقعات در حد استعدادها باشه نه احساسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
خدایی الان این نظرت خدایی بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
ایشون منظورشون مطهری پدر بوده نه خودشون
ناشناس
| France |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
خخ کی باورش میشد این روزها بیاد
کجای اقای هاشمی بیا تحویل بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
رسانه ملی تا وقتی همچین طرفداران متعصب و چشم بسته ای داشته باشه غمی نداره! عزیز دل من ایشون ساخت فیلم برای پدرشان یعنی استاد شهید مطهری رو عرض کردند!! نکنه فکر کردی خود فرزند استاد مطهری با آیت ا... منتظری و ... همنشین بودن ؟!
یکی جلوی این نماینده شازند را بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
برگزاری کنکوردراین زمان کاربسیارغلط وخطرناکیست ولی وقتی دولت پاهایش راتوی یک کفش کرده نظرنماینده شازند بسیار‌منطقی وبجااست. شما فقط میخواهی الکی یک چیزی بگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
یکی گرفته بود تازه ولش کرده
امروز رفتم در صفحه زیبا کلام
کلی خندیدم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
منم به نوشته شما خندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
مثلا سانسور نمی کردی به جایی بر میخورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
مردم مدت هاست که دارن به شما میخندند ولی چون قدرت دست شماست نمیتوانند با صدای بلند بخندند!!
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
اصلا این زیبا کلام در حدی نیست که تابناک به اون بها می
دهد و مطلبش را نشر میدهد
رسانه قالیباف:میرسلیم تا کنون جز تکرار این تهمت هیچ سند و شاهدی ارائه نکرده است.) بنظر شما میشود یک شکایت بزرگ علیه رییس قوه مقننه به قوه قضا ارائه داد و هیچ مدرکی هم ارائه نداد ؟!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
اگر هم داده حالادیگه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
اسنادش موجود بوده که معاون قالیباف را زندانی کردند
چرا اجرای عدالت در پرونده های املاک نجومی و گم شدن چند هزار میلیارد تومان و دادن رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به مجلس از طرف شهرداری تهران تحقیق و تفحص نشد ؟
چرا تبعیض قائل می شوید ؟
توافق امارات و اسرائیل را باید خدمت تندروها تبریک گفت. بلاخره تیترهای دبی را بزنید ریاض را بزنید بی فایده هم نبود و طبق اصل دشمن دشمن من دوست من است باعث نزدیکی انها به هم شد و کشور بعدی هم احتمالا عربستان خواهد بود.فکر میکنم نتانیاهو شخصا تشکرات قلبی خود را از راه دور نثار خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دماوندیه چه بسا یهودی تبار باشه و بعدها مشخص بشه اصلا یک به قول اینها صهیونیست. از جان گذشته بوده!!! ...به هرحال اینهمه تندروی نامعقول یک جای کار میلنگه .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
خخخه
یعنی با تیتر زدن ها یک کشور با هم دوست و یک کشور با هم دشمن می شوند؟
یعنی خدایی بهانه دیگری نداشتید این بهانه را گیر اوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بی احترامی و توهین بهکشور های مستقل که بر اساس تفکرات و منافع ملی خودشان دارد رفتار می کنند
بسیار زشت و نامعقول است
و در شرایطی که در زمان سخت تحریم ها ، ما بشدت نیاز مند تنش زدایی و ترمیم روابط مان با همسایگان مان را داریم
چرا باید بر آتش اختلافات
نفت و بنزین بریزیم ؟
چرا نظرات خودمان را بهتر و درست تر و منطقی تر از سایر کشورها میدانیم ؟
کشورهایی که در کسب نتایج مادی و معنوی برای مردم و کشورشان به مراتب بسیار موفق تر از ما عمل کرده اند ؟
؟
کاربران عزیز تابناک فکر میکنن وقتی میگیم ایران با توجه به اینکه دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره باید به سمت ساخت بمب هسته ای بره ما جنگ طلب و اینا هستیم!
تاریخ ثابت کرده هیچ چیزی خطرناکتر از کار نیمه کاره در عرصه ی سیاست نیست.
خب،اسرائیل با امارات رسما وارد روابط عادی شدن اما دیر یا زود باید شاهد حضور پایگاه نظامی اسرائیل در کشورهای حاشیه ی خلیج فارس و حضور زیردریایی های اتمی اسرائیل بیخ گوشمون باشیم.
ایران باعث شد این ها باهم دوست بشن و اگر فکر میکنید با یک غلط کردم به غرب به خاطر کارهامون،که ظاهرا ارادش هم وجود نداره،بخشیده میشیم سخت در اشتباهید.
اونوقت ما میمونیم و اسرائیل و عربستان اتمی بیخ گوشمون.
عربستان داره به سمت ساخت بمب میره و ما هنوز حرف از نقض خفیف برجام میزنیم!
اسرائیل و اعراب برنامه محاصره ی ایران رو دارن.
ایران باید سیاست آمریکا در جنگ جهانی دوم رو دنبال کنه.
در حالی که آلمانی ها در حال ساخت بمب هسته ای بودن،آمریکا بعد از نامه ی سه دانشمند که یکی از آنها اینشتین بود به سرعت گروه بزرگی از دانشمندان رو گرد آورد و در سکوت مطلق بمب رو ساختن.
بعد از جنگ و زمانی که دانشمندان آلمانی در زندان از حمله ی هسته ای آمریکا به ژاپن مطلع شدن رو به هم کردن و فقط به هم ناسزا میگفتن از تعجب!فکر میکردن فقط آلمان داشته بمب رو میساخته.
آمریکا دیرتر شروع کرد و زودتر تمام کرد.
پروژه ی آلمان به چند دلیل از جمله فقیر بودن معادن آلمان و وابسته بودن تامین آب سنگینشون به نروژ به کندی پیش میرفت و مصادف شد با شکست آلمان و پایان همه چیز.

ما راه برگشت نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بابا مطلع
فیلم نامه نوشتی برای کار بعدی صدا و سیما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
امثال شما باعث افتادن کشور در این گرفتاری ها بوده اند
کسانی که یا نمی دانند
و یا از تحریم و تنش و جنگ به سودهای کلان می رسند
اداره یک کشور با اداره یک خانواده یا یک مغازه و نانوایی بسیار متفاوت است
و اوضاع فلاکت بار در عرصه های داخلی و خارجی مان
و تنها و منزوی بودن در عرصه خارجی مان
نشان دهنده اشتباهات بزرگ و متعدد مان است
وقت آن رسیده تا در رفتار و سیاست هایمان تجدید نظر کنیم
و تا دیر تر نشده است
خودمان را از غرق شدن و سقوط و فروپاشی کامل نجات بدهیم!؟
قطعا اعتراف به اشتباهات مکرر و اراده کردن برای اصلاحات آن اشتباه ها و خطا های بزرگ نیاز به شهامت و شجاعت و تلاش مضاعف دارد و بس
برادر مطهری تو رو بخدا بی خیال شو برای ما جوانان قدیم مقام معظم رهبری و شاید مفتخ و بهشتی و مطهری مانده . وقتی مسابقه ورزشی برنده می شدیم کتاب شهید مطهری می گرفتیم هنوزم دارم . این بر وبچ جدید را که می شناسی چشم و رو ندارند یک چرندیاتی می گویند و دل ما می شکند . یاد شهدا در دل ما است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
برای فایق آمدن به مشکل گرانی و بیکاری گسترده جوانان تحصیلکرده هرچه زودتر خصوصی سازی را راه اندازی کنید . تنش های بین المللی را از بین ببرید . ارزش پول ملی را ارتقا دهید . سالانه هزینهای داخلی شمال هزاران تریلیون تومان در بخش دستگاخای موازی و فرهنگی و تبلیغی را ندهیید و دوم اینکه بخش کمک های سرسام اور خارجی جهت جنگ نیابتی با چند کشور را کنار بگذارید . چون کشور کم کم با ادامه تحریم بسمت فرسایش روحی و اقتصادی خواهد رفت . نخایت مقاومت مردم به کجا ختم‌میشود ‌؟ ته ته ته این همه مقاومت از جانب مردم این هست که در خیابان سر و کله و موی جوانان را با قیچی باضافه بزنند ؟ یا نه حجاب اجباری ؟ ابنهمه مقاومت و خسارت ؟ این چه دستاوردی هست ؟
رضا صدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
بچه قدیم، شعار نائب حق منتظری را یادت نمانده دشمن
هاشمی دشمن پیغمبر است را چطور؟ اگر آن کتاب هایی را که بعد مسابقه ورزشی به شما جایزه دادند می خواندید و به عنوان یادگاری و خاطره بازی نگه نمی داشتید الان حرف های عجیب نمی زدی..
تابناک هر چقدر بر کالبد مرده انتخابات بدمی زنده نمیشود حرف مردم یک کلام است ما رای نمیدهیم تا یک عده برای خودشان کیف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
چرا ما رای میدیم به شرطی که نه اصولگرا باشه و نه اصلاح طلب.
تابناک
تو را به جدت قسم این کله پاچه را نشون نده .. آخه تبلیغ قحط بود کاشت مو یعنی چه..؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
ای ولله، حرف دل همه رو زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
این تبلیغات زیبایی حال آدم به هم میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
من هرکسی رو دیدم از این عکس متنفره اما تابناک چون خیلی به خوانندهاش احترام میذاره حاضر نیست اونارو حذف کنه البته راهش اینه که مطلب که تموم شد برید پایین صفحه و نظرات را از پایین روبه بالا بخونید
حالا که امریکا توقیف ۴ نفتکش متعلق به ایران را تایید کرده عدم پاسخگویی متناسب بمعنی ضعف و ناتوانی قلمداد خواهد شد و به عهده نیروهای نظامی ماست که شجاعانه از کیان و ابروی مملکتمان دفاع کنند. بعنوان یک پیشنهاد میتواند ناوگان نظامی ایران به نزدیکی سواحل اسراییل گسیل شوند و خصوصا در مجاورت تاسیسات برداشت گاز اسراییل از دریای مدیترانه یا مقابل دستگاه اب شیرین کن اسراییل که اب شرب میلیونها اسراییلی را تامین میکند قرار گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بیخیال. یکبار تلافی شد بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
اره والا ،بگو کی قراره بریم سواحل اسراییل،؟بادبادک، مایو هم ببریم
م ر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دقیقا ترامپ همینو میخواهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
نفکتش دیگر را گرفته و جا زده به عنوان ایرانی است همانند پهپادی که بالای ناوشون بود و می گفتند برای ایران است وزدن و بعد معلوم شد توهم زده بودن!
در ضمن نیازی به حضور ما در انجا نیست بچه های بومی انجا هستند با هزینه کمتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
حتما اسرائیل هم دست به سینه میشینه تا شما بری اونجا
ترامپ تو خیابان تو روز روز روشن جلوی هزاران موبایل و دوربین ها مردم معترض به دمکراسی غربی و نظام سرمایه داری غربی را میکشن د ولی زبانشان هم دراز هست .
این رو ش جدید مجلس ومجلسیان هست که شکایت کنند. ؟!! این روش در قانون تعریف شده ؟!!! من در درس قانون اساسی خوانده ام که اگر مجلسیان از,وزیری ناراضی هستند با ید او را استیضاح کنند و نه رفتارهای خلاف ایین نامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
وقتی با 10000 رای میاند همین میشه دیگه. البته خوب اصولگراها میتازند
یک از سلبریتی های زن در تلویزیون ،،، ،،عزیزم . چه لزومی دارد بگوییم کرونا . بگوییم کروناز تا کمی از دلهره و ترس مردم کم شود . کروناز باعث میشه بدن در مقابل این ویروس پادتن بیشتری رشح کنه . خخخخخ احساس . عاطفه . غرور . سلبریت ها جای عقل و اندیشه علم را پر گرده . واقعا الان تکلیف این‌مردم چیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خندیدن به صدا و سیمای میلی
من نقدی بر سخنان مطهری دترم . و آن نقد امید دارم سانیور نشود . در سال های ۵۱ سخنان کافی به وفور در هر خانه ای وجود داشت و چه بسیار سخنرانی ایشلن مردم گوش میدادند و همینطور یادم هست سخنان آقای راشد در رادیو بود . بعد از انقلاب هم سخنان مطهری و شریعتی و منتظری و طالقانی و فردی که الان یادم نیست در خارج رفته و جز فرماندهای سپاه هم بوده . بیشتر سخنرانی ها از همین افراد بود . حتی سخنان هاشمی در نماز های جمعه در باب عدالت اجتماعی در نماز جمعه پخش میشد . لذا سوال اساسی که آلان ما که سن ما بالاتر رفته این پرسش را داریم . چرا این سخنرانی ها پخش نمیشود؟ آیا واقعا آنموقع منتظری و شریعتی و هاشمی و دیگران اگر در باب عدالت و ازادی و استقلال و مردم سالاری حرف میزدند از اول فقط یک تیوری بود ؟ یعنی در جوامع دیگر تجربه نشده بود ؟ یا نه اصلا انجام شدنی نبود یا بار اخلاقیش زیاد بود که با رفتار خشن اصولگرایان بعد از انقلاب ان سخنان به بوته فراموشی سپرده شده است . و یا نه کلا ان سخنان فقط برای دست یافتن به قدرت بود . واقعا کسی و کاربری حتی از قشر روحانی به من پاسخ شفاف بدهد تا دیگر چنین سوالی را نپرسم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
سخنرانی (سروش ) و مطهری و منتظری زیاد پخش میشد . اما حالا نخیر
قالیباف از میر سلیم شکایت کرد . سه ماه پیش یادم هست از قول یکی از اثلاح طلبان بنام زیبا کلام‌متنی را تابناک تیتر زده بود که گفته بود اثولگرایان چون با رفتار پوپولیستی اقلیت و شعار عوام فریبی بنام عدالت بدون ضمانت اجرایی را میدهند برنده انتخابات خواهند شد ولی بعدا بر سر مسایل سیاسی با هم اختلاف شدید پیدا میکنند چون ابزار های سیاسی جهت پیشبرد شعارهای خود و مقاومت شورای نگهبان مواجه خواهند شد و همینطور چون رقیب سیاسی ندارند که مشکلات را به گردن انها بیندازند ، طولی نمیکشد که با هم اختلاف سیاسی پیدا میکنند . ....... تازه میفهم زیبا کلام درست گفته بود . کسی باور میکرد که قالیباف وقتی به میر سلیم در قدرت کموسیون ها مشارکت نداد میرسلیم آن حرف ها را زد و قالباف شکایت کرد...... حالا سوال این هست آیا بازپرس پرونده حاضر هست پرونده به این‌مهمی شاکی را جهت پاره ای از توضیحات احضار کند ؟
طرح دولت برای بنزین و سهمیه خانوار و خرید سهمیه استفاده نشده به قیمت بازار جهانی ....... واقعا با این روش میشود نقدینگی جامعه را کنترل کرد ؟ یعنی بخاطر پرداخت یارانه رشد نقدینگی بسمتی رفته که واقعا حتی با گران‌کردن بنزین و تمام کالا ها جبران نمیشود . دلیل رشد نقدینگی عوامل زیادی دارد . وقتی امنیت سرمایه گداری نباشد ثروتمندان ریال را در ایران جا گذاشتند و تبدیل به دلار برای حفظ ارزش سرمایه از کشور خارج کردند . دوم هر سال هزاران میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم‌پرداخت میشود این یارانه سم مهلک و نابود کننده اقتصاد کشور و رشد نقدینگی هست . سوم با رشد تورم و نزول ارزش پول ملی مردم رغبیتی جهت سرمایه گذاری مولد نمیکنند . به بانک اعتماد نمیکنند . چون بانک ها ارزش ملک و املاک و سپرده و سرمایه خودشان را چند برابر کردند ولی ارزش سپرده مردم را نتوانستند پابه پای دیگر کالاها و طلا و ارز حفظ کنند و مردم‌مجبور شدند پول های خود را از بانک خارج کنند . ......دیگر هیچ کس بدون مزد و منت کسیه ارد را بر دوش نمیگیرد تا به فقرا برساند . اصولگرایان در زمان سبلاب و زلزله تا کمر در اب سینه میزدند که به دولت خط و نشان سیاسی میکشیدند که ما چنین و چنان هستیم . آیا هنوز در سیلاب با بیل همچنان به مردم بی منت خدمت میکنند ؟ نه نه نه . چون مزد و ماموریت میخواهند . بیایید در حوزه سیاسی رای مردم ( دمکراسی ) در حوزه سیاست خارجی ( تنش زدایی ) در حوزه اقتصادی ( خصوخی سازی ) و خروج شبه دولت و نطامیان در سیاست و اقتصاد کشور را از تنش ها دور کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
این طرح دولت نیست بلکه تراوش ذهن اقتصادی نماینده های انقلابی و اقتصاد دان کشور هست
آقاای مطهری
آآآقاااااااااااییییی مطهری
مگه نه مرحوم هاشمی از دنیا رفت؟ مگه نه پدرت شهید شد؟ طوری زندگی کنید که وقتی سایه آقاها از سرتون برداشته شد بتوانید با مردم روبرو بشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خیلی ازش دل خوشی ندارم. ولی مگه حرف بدی زده که این همه برآشفتی؟
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
آقای مطهری! یه ذره هم مثل ما زندگی کن! خیلی سخته، نه؟ قرار نیست تا ابد آقازاده باشی که.
امارات با اسراییل صلح کرد به زودی بحرین و عمان هم صلح خواهند کرد و بعد صلح بزرگ بین عربستان و اسراییل اتفاق خواهد افتاد و این اتفاقات ترامپ را در انتخابات ۲۰ تا ۳۰ درصد از بایدن جلو میاندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
به هر حال عرب ها و اسراییلی ها با هم پسر عمو هستند دو تیره نژاد سامی یا به قول ترامپ پسران آبراهام با هم صلح کردند عرب ها پسران هاجر یهودی ها
پسران سارا دو زن حضرت ابراهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
ان وقت سقوطشان حتمی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
بهتر است بگویی امریکایی ها این طرح ها را می ریزند و وقتی این امریکا در این منطقه بیرونشان کردیم ان وقت ما هستیم این سران خائن اعراب پایین خلیج فارس و اسراییل ان وقت می گویم چه کار خواهیم کرد
دو تا گلایه از تابناک محترم دارم و یک تشکر . تشکر بابت این هست که تقریبا ۹۰ درصد نظرات کاربران را با اندکی تغییرات درج میفرمایید جای تشکر دارد ولی جای تقدیر ندارد . دوم اینکه چون سایت محترم تابناک و همینطور سر دبیر و کارکنان این سایت بیشتر نظرات سیاسی را منعکس میکنند ولی چالش و کنش و انتقاد به سیاست ها افراد سیاسی را درج نمیکنید . یعنی وقتی من از عملکرد و تیوری و گفتمان روحانیونی که هر روز در تلویزیون سیاست ها و برنامه ها کشور در در غالب خصوصی و کلی کانالیزه و مدیریت میکنند وقتی من کاربر خواستم ان مطلب سیاسی یک فرد روحانی را به چالش بکشم شمای تابناک سریعا به جای ان فرد روحانی . جای فرد مسول یا مسولان را جایگزین میکنی . واقعا برای من پرسش این هست وقتی در کشور یک سایت و یک شهروند اجازه ندارد رفتار و موضع گیری یک فرد روحانی و بسیجی یا فرد مذهبی را در حوزه سیاسی و اخلاقی به چالش بکشد اصلا چه لزومی دارد که در تابناک چنین‌مطالبی بصورت یکجانبه به سمع کاربران رسانده شود . منظورم این هست که مطالب سایت مثل بخش اخبار تلویزیون نیست بلکه تبادل اخبار بین سایت و کاربران هست . مگر شما در سایت نمیگویید تهمت و توهین نباشد . پس چرا انتقاد از رفتار سیاسی برخی روحانیون را سانسور میکنید ؟ اتفاقا مشکل اصلی همین جا هست که فکر میکنید فقط انتقاد از دولت و مجلس نیاز هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
حرف شما کاملا درسته دوست من.
اما تابناک بهتر از هرکسی میدونه که آزادی پس از بیان وجود نداره و قبلا هم کارش به جاهای باریک کشیده.
متوجه شدید اسراییل چه سیاست عجیبی در برابر کشورهای عربی به کار برد
اونا رو به سه دسته تقسیم کرد گروه اول مثل مصر و اردن که باهاشون پیمان صلح امضا کرد گروه دوم لیبی سوریه و عراق که ارتش های نسبتا قوی داشتند ولی صلح نمیکردند از درون متلاشی کرد و گروه سوم کشورهای خلیج فارس که اهل جنگ نبودند با یک سیاست نرم بهشون نزدیک شد و صلح کرد حالا فقط مونده لبنان که اون رو به سرنوشت سوریه و عراق دچار میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
و اخرش هم خودش نابود می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
این کارها توسط امریکا پیاده می شود در حمایت از اسراییل ونقشه ان ها از 60 سال پیش تجزیه کشور ها بود که نیل تا فرات را بای حکومترانی اسراییل اماده کنند ولی با این که اشوب ها را درست کردن با دژی محکمی به نام ایران بر خوردن و نمیتوانند سیاست ها را پیاده کنند و کشورها را کوچک سازی و ضعیف
اکثر خوانندگان تابناک پیرمرد هستند برای ایتکه اول نظراتشون مینویسند
آقای زیباکلام
آقای مطهری
آقای میرسلیم
اینا برای اینکه گوششون سنگینه فکر میکنن دیگران هم خوب نمیشنوند برای همین همیشه داد میزنند و مخاطب رو صدا میزنند تا متوجه اونا بشه یه مشت پیر و پاتال شکست خورده و بحران زده‌
تابناک یه زمانی مخاطبت جوانان ۲۰ تا ۴۰ ساله کارمند و دانشجو بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
توی شرق خوان انچه درایینه نبینی ما پیرها درخشت خام بینیم
اقای امیرآبادی فراهانی با ایت تفکرات و ایده های اقاصادی مواظب باشید که امریکا ، اروپا و خاصه ؤاپن شما را ندزدند. انصاف انیشتن باید در پیشگاه شما لنگ بیاندازد
غربیها و بخصوص امریکا خیلی سیاستمدار و کار کشته است و اسراییل هم جزیی از امریکا محسوب می شود منتهی در خاور میانه به خاطر حفظ منافع غرب قبل از انقلاب ایران که جنگ اعراب و اسراییل شروع شد و به پیروزی اسراییل انجامید نفت خیلی گران شد و حکومت وقت ایران از موقعیت استفاده کرده و فروش را نفت را به اوج خود رساند و دلار ها سرازیر ایران شد و حکومت وقت به جای استفاده استراتزیک و با برنامه می توانست خیلی کار های زیر بنایی انجام دهد که نکرد و چون حکومت وقت هم به غیر از خودش حرف دیگران را قبول نکرد و در اثر زیادی پول مغرور شد و به غربیها شاخنه و شونه کشید البته وضع مردم هم چنان خوب نبود و امریکا و انگلیس در صدد بر امدند تا شاه را سرنگون کنند که این کار را کردند در منطقه دو ارتش قوی وجود داشت ایران و عراق اینها را هم با برنامه ریزی به جان هم انداختند وارتش هر دو کشور متلاشی شد و ااسراییل یکه تازه میدان شد و الان هم به یمن دشمنی کشور های مسلمان با همدیگر در بین انها دو دستگی ایجاد کرد و خودش از موقعیت به نحو احسن استفاده کرد و الان دارد با کشور های مسلمان منطقه دوست می شود و اینده خوبی برای منطقه وجود ندارد و اسزاییل در منطقه حاکم خواهد شد چه قبول کنیم و یا نکنیم به این میگن سیاست اگر غیر این است شما بفرمایید و ما هم قانع شویم در این مورد من کشور های مسلمان را مقصر می دانم که در اتخاذ ساست کلان عاجز هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
دقیقا همینه که شما میگین. قبلا غرب و امریکا تو خاورمیانه به ایران سلاح میفروخت. الان بهتر شده براش و با ایران هراسی به عربستان و امارات و باقی کشورهای عربی میفروشه! و این یعنی سیاست. حالا اگه بقیه دوستان بگن اینطوری نیست که ولی حداقل نتیجه کار که همین هست !
با توقیف نفتکش های ایرانی توسط امریکا وارد مرحله حساسی از نبرد خواهیم شد در ضمن جناب همتی لطفا اسیر جو روانی وارد کنندگان نشوید دلار نیمایی میگیرن کالای با دلار ۵۰ هزار تومان تحویل ملت میدن یخچال فربز ۱۵۰ میلیونی رو با دلار چند دارن حساب میکنند ؟؟؟
اقای همتی سرکوب ارزی سال ۹۷ نتیجه اش فضایی کردن بورس در سال ۹۹ شده ، سرکوب ارزی ۹۹ دودش به چشم کدوم بازار خواهد رفت ، لطفا با قضایا احساسی برخورد نکنید پته های نفتی نابودگر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
عزیزم سرکوب ارزی بین سال های 92 تا 96 رخ داد و ارز در سال 97 با رقمی غیر واقعی بالا نگه داشتند
نه ان پایین نگه داشتن بی مورد و نه ان عددهای بی موردی که بالا نگه میدارند ماند این سال که بی جهت بالا بردن
شورای نگهبان که می تونه بین 2000 نفر کاندیدا فقط 4 تا را احراز کنه خب یک تلاش دیگه کنه و به جای 4 تا 1 نفر که مورد پسند هستش رو احراز کنه و دیگه بساط انتخابات رو در این دوران کرونا بردارن..
لجای این حرفها، یک فاتحه برای روح پر فتوح قاضی منصوری بخوانید
بنام خدا؛
آقای قالیباف بسیارکاردرستی کردندکه برای دفاع ازشرافتشان واحترام به موکلینشان از اقای میرسلیم مدعی رشوه ۶۵ میلیاردتومانی به تماینده محترم مجلس قبلی که شاید ازشهرهای حاشیه کویرهم بودندشکایت کردندبسیارکاردرست ومنطقی است ولی چون ما زیادچیزی سرمان نمیشودوحالیمان نیست ریاست محترم مجلس اکنون که وکیل دوره قبل بدین اتهام دستگیر و مدتیست دربازداشت بسرمیبرد هرچندماخبرنداریم نامبرده اعترافی کرده نکرده ولی اگرزبانمان لال اعتراف کرد و ثابت شد که اسنادومدارک آقای میرسلیم جعلی نبوده وواقعی است آیا نماینده محترم اول تهران حاضرندباآرامش ازوکالت استعفادهندو وخودرادراختیارقانون قراردهندکه علاوه براجرای عدالت نیز حقوق موکلینشان بیشترضایع نشود
نماینده محترم شازند لطفاً کمی فکر کن بعد حرف بزن
سعيد جليلي فردي امتحان پس داده در عرصه سياست است و لباس رياست جمهوري برايش خيلي گشاد است.
آقای مطهری پسر، پسر آقای مطهری! بسه دیگه، یک چند صباحی بشین خونه به کارهای عقب افتتاده برس! یکم پیاده روی کن و شهر رو ببین. برو مغازه ها محض سرگرمی کمی خرید کن تا ببینی چطور یکشبه اصحاب کهف میشی! یکم راه برو تا چاله و چوله های شهر رو ببینی. اگر ماسک بزنی میتونی سوار مترو و اتوبوس بشی تا بفهمی اینهمه سال چقدر عاطل و باطل تو مجلس بودی. اگر از شمال شهر بری سمت جنوب تهران میبینی تو اینهمه سال چقدر موضوع وجود داشت برای مجلس و جنابعالی گیر ساپورت چند تا دختر بودی!!!! برو سمت اون پایین پایینها و ببین شهر چقدر خطرناک و آلوده است و ماحصل اونهمه سال نمایندگی خودت رو ببین و کمی خجالت بکش.
اقای محمود احمدی بیغش ، بلد نیستی حرف بزنی بلد هم نیستی حرف نزنی؟ برگزاری کنکور چه ارتباطی به تعطیلی کشور دارد . اصلا می فهمی چی میگی
دست آقای حسینی تقوی درد نکند که بقیه نامزدها را هم معرفی کردند.
نه اینکه رفسنجانی خودش خیلی دمکرات بود. !!!!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر